tunesië

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sammiesam

Berichten: 1141
Geregistreerd: 13-08-05

tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-06 19:58

heej
29 juli ga ik naar tunesië voor 11 dagen
dit is de eerste keer dat ik er na toe ga.
Maar nu zou ik wel eens willen weten of jullie bokkers er zijn wel eens geweest zijn en wat jullie ervan vonden..?
ik zit in de plaats port el kantaoui

Kimmetjeee
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-04-06

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 20:05

hee ik ga ook naar tunesie ik ga 28juli naar mahdia ben ook erg benieuwd hoe het daar is Vork

sammiesam

Berichten: 1141
Geregistreerd: 13-08-05

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 15:59

hoe lang verblijf jij er dan?

verder niemand die gaat?

Goof

Berichten: 28960
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 16:28

Ben er jaren geleden geweest en vond het echt prachtig. Nog niet zo toeristisch, fijne stranden, ruige woestijn, prachtige groene oases. Grote diversiteit dus. Voor ieder wat wils.

Kimmetjeee
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-04-06

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 18:39

ik ga 8dagen.. heb wel gehoord dat de mannen daar heel opdringerig zijn maarja dat weet ik verder ook niet,we zullen zien haha Knipoog

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 11:25

Ja wij gaan ook, we gaan in oktober dit jaar voor 8 dagen.. wel laten weten hoe het was he!!! En wat we WEL en wat we NIET moeten doen hihi

xjessx

Berichten: 3022
Geregistreerd: 17-02-04
Woonplaats: Spijkenisse

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 12:59

Mannen zijn idd heel opdringerig, ze wilde mij toen hebben voor 2 kamelen, ik vond het prachtig daar maar t eten vond ik echt vreselijk vies, alles werd met olijven olie gemaakt we waren allemaal ziek na de vakantie Knipoog

Sjaad

Berichten: 4728
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Nederland

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 15:22

Ik vond het super daar, een aanrader!!!!

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 15:26

xjessx schreef:
Mannen zijn idd heel opdringerig, ze wilde mij toen hebben voor 2 kamelen, ik vond het prachtig daar maar t eten vond ik echt vreselijk vies, alles werd met olijven olie gemaakt we waren allemaal ziek na de vakantie Knipoog


Hebben jullie in verschillende restaurantjes gegeteg? Wij doen nl alles AI.. Dus dan heb je heel de week een lopend buffet. Ik neem aan dat het in dat geval wat minder zal zijn.

JoJz

Berichten: 508
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 15:30

Ik ben vorig jaar in Tunesie geweest, ook All Inclusive, maar ben er toch ziek geworden! Ik heb 4 dagen met voedselvergiftiging op bed gelege alleen door het eten van het restaurant! Dus kijk toch maar uit met wat je eet! Alles wat gekookt/gebakken is enz. kan makkelijk, maar groente e.d. kan je gewoon beter niet eten! Ook uit kijken met water uit flessen, wij kregen dat gratis in het hotel, maar later bleek dat ook gewoon kraanwater te zijn, dus water kan je beter gewoon kopen! Verder vond ik Tunesie niet bijzonder qua land, maar daar verschillen de meningen over Lachen En qua mannen, ja ze zijn opdringerig, maar in elk land buiten Europa waar ik geweest ben is dat zo, dus daar kan je je beter gewoon niet teveel van aantrekken Knipoog
Veel plezier in ieder geval!!

flowerxxx

Berichten: 2070
Geregistreerd: 26-04-03

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 22:41

Ik ga ook al heen snel. Vertrek 1 augustus naar Djerba in het zuiden. Heb veel over Tunesie gelezen en gesproken met mensen die er zijn geweest. Heb wel een aantal dingen die misschien helpen.

- Wees je ervan bewust dat het geen Europa is! Niet te vergelijken met Spanje etc. Met name aan de kust zijn mannen heel opdringerig. In de binnenlanden is dit minder. Ga dus als vrouw ook niet alleen over straat.
- Als je geen vervelende reacties wilt uitlokken pas je kleding dan aan. Dus geen korte rok en laat haltertop of spagettibandjes thuis. Op het resort kan dit natuurlijk wel, maar als je de stad in gaat niet. Ik neem zelf een sarong en enkele lange broeken van katoen mee.
- Let heel goed op je geld. Ons is het advies gegeven veel kleingeld mee te nemen en gepast te betalen. Op straat willen veel verkopers je namelijk geen wisselgeld geven en ben je dus je geld kwijt.
- Bewaar waardevolle spullen in een kluisje op je kamer/ in het hotel of stop het in een koffer die je op slot kan doen.

Verder ben ik heel blij dat wij in het strandhotel een privestrand hebben. Dit wordt "bewaakt" wat betekend dat lokale bevolking hier niet mag komen. Van een collega hoorde ik een vervelend verhaal over lokale mannen die vrouwen op het strand vervelend benaderen. Van haar keeg ik ook een goede tip! Als jouw hotel geen privestrand met bewaking heeft loopt dan elders binnen. De hotels zijn zo groot dat ze het verschil niet zien. Gewoon zomerkleding aan en kleine tas mee en gaan liggen.


Verder zou ik mij zeker in laten enten (Hep A en DTP risicogebied). Een paspoort is aan te raden aangezien hier veel onduidelijkheid over heerst.
Kijk voor verhalen over jouw hotel op www.vakantiereiswijzer.nl

Kimmetjeee
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-04-06

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 23:02

ik heb een vraag ik ga vrijdag al kan ik dan de spuiten nog halen? want heb last minute geboekt..

zns

Berichten: 2492
Geregistreerd: 09-08-03

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 11:23

Kimmetjeee schreef:
ik heb een vraag ik ga vrijdag al kan ik dan de spuiten nog halen? want heb last minute geboekt..


Ik denk het niet want je hebt toch een soort van "inwerk"tijd.

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 11:40

Bel anders effe de GG&GD. Die weten dat !! Ons was verteld dat je niet hoefde te enten. maar dat is in Turkije ook het geval. Als je echt de binnenlanden in trekt misschien wel..

Kimmetjeee
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-04-06

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 13:42

0kee de ggd kan ik pas morgen bellen.. maar ik ben al snel vatbaar dusjaa vond het wel verstandig om tog ff te enten..

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 13:44

Ja, vraag je wel af of het nut heeft. Je kunt natuurlijk wel enten maar als het geen nut heeft of het werkt pas als je weer terug komt heb je er niets aan. Maar jebetaald al snel 40 euro per prik (voor hepatitis A iig wel in Dordrecht)

_Lorette_

Berichten: 12114
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 13:48

Ik ben er een paar jaar geleden ook geweest.
het was wel leuk, maar om eerlijk te zijn vond ik Marokko qua natuur nog mooier. Lachen

Oh, en pas op voor de verkopers. Alles wat je pakt moet je kopen. Sommige jongetjes maken daat handig gebruik van en drukken een pakje kauwgom in je handen, waarna ze eisen dat je ze daarvoor betaalt. Ik was nog aardig jong toen me dat overkwam. De rest van de vakantie liep ik met mijn armen over elkaar door de stad. Tong uitsteken

Veel plezier in Tunesië.

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 15:56

Ik denk dat het al bijna 9 jaar geleden is dat ik daar geweest ben. Maar het was echt super, de natuur, woestijnen, stadjes alles gewoon. Wij zaten toen in Monastir was erg mooi daar!

Tyron

Berichten: 1057
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: Noord Brabant

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 16:06

Ben in totaal 10 maanden in Tunesie geweest. Ben getrouwd met een Tunesier. Ik heb al die maanden in Sousse gezeten, dat is vlakbij Port el Kantoui.
Je hoeft echt niet met lange mouwen of lange broeken of rokken te lopen, nergens voor nodig. Je zit in een toeristisch gebied en daar zijn ze echt wel wat gewent
Ze kunnen inderdaad wel wat opdringerig zijn maar goed dat heb je in al dit soort landen. Gewoon negeren en doorlopen.

JoJz

Berichten: 508
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 16:59

Volgens mij heb je geen entingen nodig in Tunesie, maar als je het wel wil ben je volgens mij ook al te laat! Maar k zou inderdaad de GG&GD even bellen!!

Mariekje22

Berichten: 1098
Geregistreerd: 15-09-05

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 17:07

Citaat:
Dus geen korte rok en laat haltertop of spagettibandjes thuis. Op het resort kan dit natuurlijk wel, maar als je de stad in gaat niet.


Waarom mag je geen spaghettitopjes aan???heb verschillende reisverhalen gelezen en foto's van Tunesie bekeken, maar daarop hebben de mensen gewoon spaghettitopjes aan en rokjes....... wil zelf ook graag naar tunesie vandaar deze vraag, is dus niet aanvallend bedoelt, wil alleen niet voor verrassingen komen te staan als ik daar ben....

boemel

Berichten: 8502
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 17:27

Ik ben vorig jaar in Tunesië geweest.
We vonden het een leuke vakantie, maar ben niet echt enthousiast over Tunesië en ik vind 1x ook genoeg.

We hadden een 4* hotel, maar ik vond het eten niet echt goed. Buiten het hotel om zijn we wel uit eten geweest, maar we vonden het eten overal slechter dan in het hotel. Waar jij naar toe gaat, is een leuk maar klein plaatsje. Ik geloof niet dat er echt veel te doen is. Je kunt wel makkelijk met het treintje naar Sousse. Daar is een leuke grote Medina (winkelgebied).

Wij zijn ook nog met de trein naar Tunis geweest. En daar hebben we de tram gepakt naar wat kleinere dorpjes. Dat was erg leuk!
De omgeving daar is een heel stuk groener.
Verder zijn we met een 2 daagse jeepsafari het binnenland ingeweest.
Was op zich best mooi, alleen zo ontzettend veel touristen. Het was echt in de rij staan om iets te kunnen zien. Net een pretpark.

Tip -> boek geen boottocht op een piratenschip! Ze varen 15 minuten de zee op en blijven daar vervolgens uren liggen.
Ook het all inclusive van de boottocht moet je niet al te letterlijk nemen. Je krijgt nml. bijna niets.

Kimmetjeee
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-04-06

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 17:36

maar zijn die mensen daar zo gek op blonden meisjes? met lastig vallen enz..?

xjessx

Berichten: 3022
Geregistreerd: 17-02-04
Woonplaats: Spijkenisse

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 17:38

Jep klopt, ben zelf ook heel blond en ze trekken echt aan je enzo, en vragen steeds of ze je kunnen kopen, dat vond ik wel heeeeel irritant, maar das bijna overal in t buitenland. Is natuurlijk heel anders dan donker haar en dat vinden ze leuk, dus gewoon goed uitkijken Lachen

Kimmetjeee
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-04-06

Re: tunesië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 17:39

0kee want ik ben echt heel licht blond..