Wat is extreem?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
flowerxxx

Berichten: 2070
Geregistreerd: 26-04-03

Wat is extreem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 16:16

Dat zou ik wel eens willen weten. Waar zou je nooit heen willen op vakantie?

Ik bedacht dit laatst na het zien van de brochures voor verre reizen. De (in mijn ogen) meest extreme landen worden aangeboden als "leuk, cultureel". Zo heeft Djoser een reis door Iran en bij Koning Aap kan je zelfs naar Noord-Korea. In mijn ogen toch wel heel erg gevaarlijk. Ook zou ik niet naar bepaalde afrikaanse landen willen.

Dus voor de bokkers wat is jou meest aparte vakantie? En wat zou jou echt te ver gaan?

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Re: Wat is extreem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 16:20

Ik zou graag eens op Safari willen, in Kenia ofzo. Wat ik nooit zou willen is naar naar het oostblok enzo, dat trekt me dan weer helemaal niet.

Tellie

Berichten: 16943
Geregistreerd: 07-11-04

Re: Wat is extreem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 16:32

Ik heb eigenlijk geen land waar ik persé niet heen wil.
Maar ik blijf op dit moment even uit het midden oosten.

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Wat is extreem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 10:50

Ik zou toch niet graag naar Irak, Afghanistan, Libanon en nog meer van dat soort landen willen, trekt me totaal niet en vind het op dit moment ook niet zo heel veilig.

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Re: Wat is extreem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 10:58

Eerlijk gezegd lijkt het me reuzeinteressant om daar naar toe te gaan; Israël, Libanon, e.d. Ik wilde altijd oorlogsjournalist worden, ik heb erg veel interesse in conflicten en de manier waarop daar door ' gewone ' mensen mee wordt omgegaan.
Ik heb nog wel eens geprobeerd bij de KMA binnen te komen, maar vanwege hartklachten hoefde ik niet eens op gesprek te komen. Mijn vader had precies dezelfde interesses en heeft heel lang in het leger gezeten. Hij heeft de halve wereld afgereisd en heel veel gezien ( ook buiten het leger ): conflicten in Nieuw Guinea, Kongo, Israël, Egypte, etc. etc.
Maar eerlijk gezegd denk ik dat het, puntje bij paaltje, waarschijnlijk veel griezelliger zal zijn dan je je nu kan voorstellen. En ben ik gewoon ambtenaar en wil voor geen goud mijn paard en huis achterlaten....Maar ja, het blijft knagen. In de tijd van de golfoorlog heb ik ook even in het middenoosten gezeten, je gaat het leven heel anders waarderen als je dat soort zaken meemaakt.
Ik kijk ook altijd met veel bewondering naar de correspondenten van het nieuws ( en met een beetje jalouzie zelfs ).
Het Oostblok is trouwens een reuze interessante vakantiebestemming, ook voor de gewone toerist. Daarnaast leer je er erg veel over de geschiedenis van Europa, en met mijn studie Maatschappijgeschiedenis vind ik het heel bijzonder allerlei plekken te bezoeken waar historische gebeurtenissen hebben plaatsgevonden.

Ashquar

Berichten: 1229
Geregistreerd: 27-05-06

Re: Wat is extreem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 14:50

Ik wil naar alles wel.
Maar noord-Korea, daar mág je toch niet eens heen als toerist?

flowerxxx

Berichten: 2070
Geregistreerd: 26-04-03

Re: Wat is extreem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 16:50

Santos_ schreef:
Ik wil naar alles wel.
Maar noord-Korea, daar mág je toch niet eens heen als toerist?


Toch wel via Koning Aap mogen enkele toeristen per jaar dat land binnen. Je mag alleen geen stap zetten zonder de groep en gids (in dienst van het land). In het progamma stond dat je verplichte propaganda dingen moet bekijken. Je ziet dus geen armoede en vreselijke zaken alleen het land hoe men wil dat je het ziet. Is misschien wel intessant maar ik vind het heel erg gevaarlijk. Als je daar iets gebeurd kom je er nooit meer uit. Eenmaal over de grens en men kan alles met je doen brrr.

Idioteque
Berichten: 4514
Geregistreerd: 07-02-04

Re: Wat is extreem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 16:53

Ik zat laatst ook alvast te kijken voor een nieuwe reis en was ook al verbaasd over sommige landen. Noord-Korea en Iran enzo hoef ik niet echt heen. Al zal het wel niet zo heel gevaarlijk zijn denk ik(zolang je je aan de regels houdt dan), die organisaties zouden het anders niet aanbieden denk ik.
Maar die landen trekken me gewoon niet. Alleen landen waar erg oorlog is zou ik niet heen willen... Ik zou nu bijvoorbeeld absoluut niet naar Libanon/Israel willen...

Maar verder gaan dingen me niet echt snel te ver. Wij kijken nu een beetje naar Nepal (erg onrustig daar) of Indonesie (vaak natuurrampen) of Bolivia (worden weleens toeristen ontvoerd)
Als je ver op vakantie wil zit daar nou eenmaal vaak ook wel een groter risico aan vast...

Fitzroy

Berichten: 25133
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Wat is extreem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 21:08

Hmmm ... ik ben echt een tutje. Alles wat enigszins afwijkt van het luxe op vakantie gaan valt bij mij al af. Landen waar je voor ingeent moet worden bv.
Je kunt beter vragen waar ik wel naar toe ga en dan blijven de westerse geciviliseerde landen over *LOL*
Neemt niet weg dat Canada en de V.S. prachtige vakantielanden zijn Clown

TurdusMerula

Berichten: 23909
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Wat is extreem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 21:11

Mexico-stad...

Daar moet je echt niet als vrouw alleen lopen...

Cowgirl

Berichten: 23748
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat is extreem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 22:38

Het midden oosten op dit moment.

In australie (2 jaar geleden) sprak ik een meisje die DA was en uit libanon kwam. Ik heb een hele tijd met haar gepraat en ze vertelde me toen dat de toerisme weer op gang kwam.
Op dat momnet zag ik mezelf daar nog wel eens heen gaan. Vlak voor ik weg ging was er nog een aflevring van Yorin Travel die daar ook waren en het zag er heel goed uit.

Ben daarom best wel geschrokken toen ik de situatie zag vorige week.

Libanon voorlopig niet.

Volgens jaar weer naar frankrijk denk ik Haha!

__PrinCes

Berichten: 2551
Geregistreerd: 14-07-05

Re: Wat is extreem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 19:48

ik zou graag eens ergens dolfijnen bestuderen in een warm land
wat mij echt te ver zou gaan is een heel koud land zouiets als antarctica

Apple

Berichten: 76197
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Wat is extreem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 16:36

Libanon en Syrie stel ik nog even uit Lachen. Misschien volgend jaar, als de situatie weer wat stabieler is.

Ik zou niet snel op vakantie gaan waar het gewoonweg gevaarlijk is, burgeroorlog endergelijke. Landen waarbij je als toerist enkel en alleen in afgebakende resorts mag verblijven omdat je anders wordt vermoord of beroofd vallen ook af.

Afrikaanse landen trekken mij niet zo. Het midden-oosten (exclusief Israel, teveel militairen op straat) en het midden van Azie des te meer.

Indonesie valt voor mij even af. Te veel toeristen, natuurrampen, interne onstabiliteit en aanslagen.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Re: Wat is extreem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 16:40

mijn zusje gaat, net zoals vorig jaar, naar iran op vakantie. dit jaar zelfs in haar eentje!

Apple

Berichten: 76197
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Wat is extreem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 16:56

Ik denk dat je als toerist in een minder toeristisch land als inderdaad Iran het waarschijnlijk plezieriger hebt dan in een veel toeristischer land.

Als je op een iets zelfstandiger manier reist (dus niet in een grote groep met elke stap voorgeprogrammeerd door de reisleider) dan zul je meer contact krijgen met de locale bevolking en zo een goede indruk krijgen van het land.

Wat dat betreft is Iran helemaal geen verkeerde keuze. Van de politieke situatie van het land zul je weinig merken. Hetzelfde gaat op voor Syrie, hoewel politiek gezien geen fijn land is de hele bevolking nog behoorlijk open voor toeristen. Syrie stond eigenlijk dit voorjaar op het programma, maar aangezien toen net de hele 'Deense spotprent situatie' speelde hebben we daar maar even vanaf gezien Haha!.

Landen als Egypte, Turkije (vooral hele toeristische plekken als het Europese deel van Istanbul), Marokko (idem voor de echt toeristische gebieden) zijn vervelender voor toeristen. Continue opletten of je niet wordt opgelicht of je een poot wordt uitgedraaid. Continue worden aangesproken op straat, naar binnen worden getrokken bij winkeltjes.

Ik vind dat niet leuk en dat is niet mijn idee van vakantievieren.

Charaz

Berichten: 24317
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Wat is extreem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 16:38

Alle stedenreizen lijken mij he-le-maal niks.

Onyx88

Berichten: 739
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: Woerden

Re: Wat is extreem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 16:42

Ik ben gek op het Oostblok! Ik ga elk jaar naar Polen op vakantie. Mij trekken landen als Portugal, Spanje en Frankrijk niet. Die landen vind ik extreem toeristisch en extreem warm.

Oamaru

Berichten: 10589
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Dubai

Re: Wat is extreem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 10:02

De Costa's zou ik nooit nooit nooit heengaan! Voor hetzelfde geld ga je naar een mooier veel rustiger strand op Kreta. Nee, mij veel te toeristisch.

Het land dat mij te ver gaat is bijvoorbeeld Koeweit en de gebieden er omheen...

Geef mij maar Noorwegen, Zweden, Denemarken, en Italie (Alpen dan Knipoog

Suusiej
Berichten: 2755
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Wat is extreem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 23:12

oosterse landen trekken mij niet Haha!