Animo voor trektochten te paad in Marokko??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Justdoit
Berichten: 235
Geregistreerd: 21-11-05

Animo voor trektochten te paad in Marokko??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 16:56

Hallo,

Mijn vriend en ik willen een ranch in Marokko opzetten voor geheel verzorgde trektochten door de bergen. De trektochten zullen de hele dag duren. Op de ranch zijn blokhutten waar je slaapt en eet. Iedereen krijgt een 'eigen' paard waar hij/zij de gehele vakantie op rijdt.

Dit is nog maar een ruw idee, maar wij zijn eens nieuwsgierig of er animo voor is. Tips en ideeen zijn natuurlijk ook altijd welkom.

gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Re: Animo voor trektochten te paad in Marokko??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 19:01

Klinkt erg leuk. Marokko trekt mijzelf absoluut niet als vakantieland, maar het schijnt toch wel mooi te zijn.
Zijn er al dergelijke bedrijven daar?

Justdoit
Berichten: 235
Geregistreerd: 21-11-05

Re: Animo voor trektochten te paad in Marokko??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 23:20

Nee, maar het toerisme begint daar steeds meer op te bloeien. Mensen hebben helaas vaak zo'n verknipt en negatief beeld van Marokko, terwijl het een ontzettend mooi land is wat alle kwaliteiten van een vakantieland heeft.... zon, zee, bergen, woestijn, mediterane gebieden met olijfbomen zoals in Italie. Ook de mensen zijn erg gastvrij en vriendelijk.

Bij mijn weten is zoiets er niet, terwijl het een fantastisch paarden land. Er worden tradionele feesten "Moussim" georganiseerd die helemaal in het teken van paarden staan. Er worden arabieren races gehouden met muziek, eten en shows. Echt de moeite waard, ook omdat de mensen goed met hun paarden omgaan en er goed voor zorgen

Tellie

Berichten: 16943
Geregistreerd: 07-11-04

Re: Animo voor trektochten te paad in Marokko??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 08:53


irene85
Berichten: 2867
Geregistreerd: 24-03-04
Woonplaats: Hoogezand

Re: Animo voor trektochten te paad in Marokko??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 13:22

wat gaaf, het lijkt mij wel een heel leuk idee... maar zoals hierboven is aangegeven is het niet het eerste land waar ik informatie over op zou zoeken om op vakantie naar toe te gaan... maar idd als het een land in ontwikkeling is, is het mischien wle een goede investering en komt het er op lange termijn wel uit

Goof

Berichten: 28829
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Animo voor trektochten te paad in Marokko??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 19:52

Marokko lijkt me prachtig, juist omdat het nog niet toeristisch is.
Om het land een beetje te verkennen te paard zou een leuk en mooi idee zijn.

Ashquar

Berichten: 1229
Geregistreerd: 27-05-06

Re: Animo voor trektochten te paad in Marokko??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 18:26

Mij lijkt het echt heel leuk! Ik zou het ook zo doen, na mijn school. Maar komen er wel zoveel toeristen naar Marokko? Nouja, iig succes ermee.

Lotje02

Berichten: 4006
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Tilburg

Re: Animo voor trektochten te paad in Marokko??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 10:14

Mij lijkt dat ook super!!

Justdoit
Berichten: 235
Geregistreerd: 21-11-05

Re: Animo voor trektochten te paad in Marokko??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-06 12:49

foto's van de moussim Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

_rosita_

Berichten: 6800
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: 't dorpie

Re: Animo voor trektochten te paad in Marokko??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 15:21

ook mijn eerste reactie is marokko trekt mij totaal niet als vakantieland, zou dus ook geen animo voor zijn van mijn kant.
wat je vaak ziet in het buitenland is dat de paarden zo angstvallig dun zijn en slechte zadels etc hebben... als ik op vakantie ben, zou het mijn vereiste zijn een tocht te maken op paarden die er wel netjes uit zien en het liefst zelfs nog de wat grovere soorten.

Justdoit
Berichten: 235
Geregistreerd: 21-11-05

Re: Animo voor trektochten te paad in Marokko??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-06 11:48

roossie22 schreef:
ook mijn eerste reactie is marokko trekt mij totaal niet als vakantieland, zou dus ook geen animo voor zijn van mijn kant.
wat je vaak ziet in het buitenland is dat de paarden zo angstvallig dun zijn en slechte zadels etc hebben... als ik op vakantie ben, zou het mijn vereiste zijn een tocht te maken op paarden die er wel netjes uit zien en het liefst zelfs nog de wat grovere soorten.



zie foto's , zien deze paarden er slecht verzorgd uit dan????
Volgens mij niet hoor

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Re: Animo voor trektochten te paad in Marokko??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 20:15

Klinkt leuk, maar ik zou er ook voor zorgen dat je niet paardenfans onder kan brengen. ( weet natuurlijk niet of je dat al van plan was) Denk dat je dan veel meer klanten krijgt.

_rosita_

Berichten: 6800
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: 't dorpie

Re: Animo voor trektochten te paad in Marokko??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 15:20

Justdoit schreef:
roossie22 schreef:
ook mijn eerste reactie is marokko trekt mij totaal niet als vakantieland, zou dus ook geen animo voor zijn van mijn kant.
wat je vaak ziet in het buitenland is dat de paarden zo angstvallig dun zijn en slechte zadels etc hebben... als ik op vakantie ben, zou het mijn vereiste zijn een tocht te maken op paarden die er wel netjes uit zien en het liefst zelfs nog de wat grovere soorten.



zie foto's , zien deze paarden er slecht verzorgd uit dan????
Volgens mij niet hoor


wie heeft het erover dat ik deze paarden bedoel? ik heb dit meer als tip getikt, ik denk dat dat ook een reden is dat mensen juist wel of juist geen trektocht maken...de conditie van de paarden

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Animo voor trektochten te paad in Marokko??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 15:26

Santos_ schreef:
Maar komen er wel zoveel toeristen naar Marokko?

Ik denk dat dat niet je uitgangspunt moet zijn. Ik denk dat je iets speciaals te bieden moet hebben, dan komen de 'toeristen' vanzelf wel: de mensen die specifiek een paardrijvakantie willen in een mooie omgeving, misschien wel een omgeving waar het juist nog niet stikt van de toeristen. IJsland bijvoorbeeld is ook geen toeristisch land, maar toch gaan daar redelijk wat mensen naartoe voor een paardrijvakantie.

Marokko lijkt mij iig een schitterend land om met een paard doorheen te trekken. En idd jammer dat zoveel mensen negatief denken over Marokko.

Ik ben wel van mening dat je idd goede paarden en goede faciliteiten (overnachtingen, eten, maar ook verzorging en tuig van de paarden) te bieden moet hebben. Dat is wel zo eerlijk tegenover de mensen die bij jou een vakantie boeken, maar uiteraard ook tegenover de paarden.