Paardrijden in Hongarije

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mendi

Berichten: 2290
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Paardrijden in Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 11:03

Ik wil heel graag dit jaar naar Hongarije toe om daar te gaan rijden, maar ben totaal niet bekend in dat deel van Europa.
Wie is er wel eens geweest en wat vonden jullie er van?
Ook zou ik graag info willen over leuke adressen om heen te gaan waar je lekker kan paardrijden (tochten maken).

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12744
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Paardrijden in Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 11:13

ik ben er geweest, maar heb haast geen paard gezien... ook nog gezocht na leuke manege, maar volgens mij is het daar best paardloos

Tatiane

Berichten: 3485
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Leopoldsburg

Re: Paardrijden in Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 12:22

http://www.hongarijevakantieland.nl/szilvasvarad.htm
http://timeout-reizen.nl/content/reis.php?rid=165
http://diamental.nl/hongarije/ned/paarden/bottom.htm
....

Wat google al niet voor een mens kan betekenen Knipoog

De shows ginder zijn echt aan te raden.. en het is allesbehalve een paardloos land. Hongaren worden zelfs door sommigen de beste ruiters ter wereld genoemt, en geloof me, als je de shows gezien hebt geloof je daar al wel wat van. (zo ook het hongaarse gezegt: God heeft de madyaren geschapen om op de rug van het paard te zitten)
Ik vind Hongarije persoonlijk echt een aanrader. Misschien ook omdat ik, de laatste keer dat ik daar was, zogoed als altijd met de hongaren zelf heb opgetrokken.. Ze hebben me de leuke plaatsjes laten zien. Heel veel leuke dingen gedaan daar.. Van speleologie tot alternatieve theatervoorstellingen tot kastelen en plaatselijke bars (Gotchma, zoals ze het in't hongaars noemen). Echt wel de moeite. 't zijn geweldig vriendelijke open mensen, die nog heel fel de gevolgen van de geschiedenis met zich meedragen (communisme, met als gevolg nu al de armoede/alcoholisme/..)

Veel plezier daar in Madyar!

Iris_B
Berichten: 2086
Geregistreerd: 23-04-06
Woonplaats: Dronten

Re: Paardrijden in Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 12:32

ze hebben er wel paarden, alleen niet echt om zelf op te rijden, en je ziet de paarden haast niet in de wei staan, altijd op stal!!!

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re: Paardrijden in Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 18:46

Ik heb wel veel gereden in hongarije ben er twee keer geweest denk ik was echt super gaaf Lachen!.Paar keer op een manege in een dorp op een leuke bonte pony Lachen.

En op een mega paard van een kennis van mn oom dan ging ik met die hongaar naar buiten...Super hard gingen die paarden Nagelbijten / Gniffelen

Heleen_B

Berichten: 3469
Geregistreerd: 19-12-05
Woonplaats: Winterswijk

Re: Paardrijden in Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 18:47

ik heb er gereden Pling
was echt supergaaf.. hele mooie natuur..
op de poesta.. of hoe je dat ook schrijft Nagelbijten / Gniffelen

Millenium
Berichten: 399
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: Zwolle

Re: Paardrijden in Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 20:36

ik heb ook in hangarije gerden maar dan in de bergen en door de beekjes enzo. was erg mooi

Mendi

Berichten: 2290
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Paardrijden in Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 23:19

Bedankt voor de leuke reacties Haha!
Hebben jullie dat allemaal al van te voren geboekt of kan je er gewoon heen en proberen om daar ter plaatse iets van buitenritten te regelen?

Heleen_B

Berichten: 3469
Geregistreerd: 19-12-05
Woonplaats: Winterswijk

Re: Paardrijden in Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 10:43

wij hebben gewoon ter plaatse.. we zagen een foldertje van een manege.. en toen zijn we er gewoon heengereden Lachen

Dapnik

Berichten: 3227
Geregistreerd: 02-03-04
Woonplaats: Julianadorp [NH]

Re: Paardrijden in Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 17:01

Ik ga dit jaar ook naar Hongarije, ook rijden natuurlijk! Heb er echt zin in. Jij ook veel plezier!

Siggislief

Berichten: 14017
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Paardrijden in Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 19:59

Kheb in '04 nog daar paardgereden maar dan in Boldogasszonyfa (50 km van de Ballatonmeer af en 50 km van Pecs af)
Maar vondt het geen leuk paardrijden
Wou na 30 min. het liefste af..Want me paard wou naar haar veulen (de bak was het weiland, maar dan met een omheining)
Veel plezier teminsten!

Mendi

Berichten: 2290
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Paardrijden in Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-06 09:34

daphne13 schreef:
Ik ga dit jaar ook naar Hongarije, ook rijden natuurlijk! Heb er echt zin in. Jij ook veel plezier!

Oh gaaf! Naar welk deel ga je?
Trouwens, weet iemand of het te doen is om er met de auto heen te gaan? Hoever is het ongeveer? Ik krijg er steeds meer zin in Haha!

Dapnik

Berichten: 3227
Geregistreerd: 02-03-04
Woonplaats: Julianadorp [NH]

Re: Paardrijden in Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 16:16

naar Pècs, wij gaan met de auto (hebben we altijd al gedaan) en dan stoppen we om te slapen in duitsland.

Siggislief

Berichten: 14017
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Paardrijden in Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 18:31

Dat hadden wij ook gedaan in 2004.
Met de auto, dan op de grens van Duitsland/Oostenrijk geslapen.
En dan de dag verder gereden.

Tatiane

Berichten: 3485
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Leopoldsburg

Re: Paardrijden in Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 12:27

Met de auto vanuit België is het ongeveer 12/14uur rijden, vanuit nederland heb ik er geen idee van.. Pecs, is dat trouwens waar die kerncentrale is?

Mendi

Berichten: 2290
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Paardrijden in Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-06 12:32

Als we met de auto gaan dan doen we er ook 2 dagen over.
Hoewel vliegen lekker snel en makkelijk is ben je een stuk onafhankelijker als je je auto mee hebt.
Spreken ze daar een beetje engels? Of is het handen en voeten taal?

Dapnik

Berichten: 3227
Geregistreerd: 02-03-04
Woonplaats: Julianadorp [NH]

Re: Paardrijden in Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 13:54

tantjeuh schreef:
Met de auto vanuit België is het ongeveer 12/14uur rijden, vanuit nederland heb ik er geen idee van.. Pecs, is dat trouwens waar die kerncentrale is?


geen flauw idee..

Nandoman schreef:
Als we met de auto gaan dan doen we er ook 2 dagen over.
Hoewel vliegen lekker snel en makkelijk is ben je een stuk onafhankelijker als je je auto mee hebt.
Spreken ze daar een beetje engels? Of is het handen en voeten taal?


Wat ik me herinder is dat ze vooral duits spraken, maar dat weet ik niet zeker het is 7 jaar geleden.

hipkippie

Berichten: 2217
Geregistreerd: 30-11-02
Woonplaats: Deventer

Re: Paardrijden in Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 21:39

Ik ben 2 jaar geleden ook naar hongarije geweest, we hadden een huisje in Abadszalok bij het tiszameer.
Ik heb er 3x paardgereden.
Paardrijden is in het hongaars lovaglás dus daar kun je zo naar vragen, deden wij ook.
Toen wij daar waren moesten we ook alles in het duits zeggen.

esther25
Berichten: 57
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Paardrijden in Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 21:54

Ik ga dit jaar ook paardrijden in Hongarije.Hoop dat het leuk gaat worden Lachen .En van adressen weet ik niks dat regelen mijn ouders allemaal Tong uitsteken .

secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Paardrijden in Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 23:11

Wij zijn er vorig jaar geweest, we zaten in een huis van een Nederlander en een hongaar (hadden daar ee ngroot landgoed gekocht) en hadden de bovenverdieping. ZElf reed die man ook paard, dus die kon ons wel bij een stalletje brengen. Was niet echt commercieel, kwamen nauwelijks toeristen, behalve mensen van dat landgoed.
Ik moest daar eerst een uurtje in een bak rijden (niets meer als een longeerring onderhand en paard was niet normaal te bereiden, alleen maar snel en drammerig, dus constant kleine voltes) om te kijken wat ik kon en paar dagen daarna mocht ik op buitenrit met da dier, met een hulp die daar was. Kon geen woord buiten hongaars, maar verstond wel wat duits, dus als er wat was kon ik het melden. Dan kwam het wel goed.
Eerste keer paard gepoetst, zadel erop, hoofdstel om. En die jongen was nog niet daar, dus ik zat me al te ergeren. Komt hij aanlopen, in tshirt en korte broek, badslippertjes. Hij trekt paard uit de wei, doet hoofdstel om, haalt er borstel overheen, doet slippers uit, springt erop en wenkt me mee te komen. En zo hebben we een uur gereden, hij hing onder zijn paard en weet ik wat nog meer om langs takken te komen. Ik had lange broek en hele troep aan, hele armen open na afloop en hij had geen schrammetje niets...
Tweede keer gemeld dak toch wel een paard wilde wat iets meer uitdaging was, dit dier was niet echt spannend... Dus een iets drukker parad meegekregen, als we in galop gingen bokte die steeds. Heel vervelend, reed ook niet lekker. Dat was niet wat ik bedoelde met uitdaging.
Dus keer daarop een paard dat lekker hobbelde, nog steeds drammerig, maar dat waren ze allemaal volgens mij, en hij vroeg me op de open vlakte of ik in galop wilde. Dus ik knikte, was wel cool. Kijkt hij na een paar passen achterom met zo'n blik van "als je wil...." Dus ik knik met een grijns en ga in die beugels staan. En we gingen HARD joh (en hij maar zonder zadel, of iets anders zinnigs), echt ik kneep um toch wel even. Mijn paard ging er na een tijdje vandoor, en binnen een minuut ofzo hadtie mijn paard weer rustig. Die leek wle op het paard geboren.
Even terug op de kern, probeer dus zoiets te vinden, in plaats van een commerciele manege. Ik zal eventueel navragen morgen waar wij precies zaten.

Overigens kan ik je aanraden naar de puzta's te gaan. Wij zijn via een stoeterij die daar stond geweest ,met huifkarren. Daar zagen we weer een prachtig staaltje paardrijden... Ook hier wil ik het adres nog wel van navragen bij mijn ouders bij interesse. Heb nog foto's, maa deze zijn te groot voor bokt. Stuur maar een PB als je deze zou willen ontvangen.