Mallorca---tips

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Mallorca---tips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 08:46

Als hier al een topic over is dan sorry maar ik kon hem niet vinden.

Dit jaar gaan we weer naar Mallorca, vorig jaar dus ook geweest maar toen is mijn vriend eigenlijk de hele vakantie best wel ziek geweest en hebben we dus eigenlijk niet veel anders gedaan dan aan het strand of bij het zwembad liggen, ook helemaal niet erg maar ik wil nu ook wel graag wat mooie dingen van het eiland zien eigenlijk.
We zijn vorig jaar nog wel in de hoofdstad geweest en ook op de markt van El Arenal en dat was het eigenlijk wel.

Wie is er dus ook op Mallorca geweest en heeft iets gedaan wat je absoluut moet zien als je op Mallorca bent........

Ik ben vooral benieuwd naar dat stukje strand waar Volle maan of Costa is opgenomen, dat vind ik namelijk heel erg mooi maar ik kan niet vinden waar dat precies was

flowerxxx

Berichten: 2070
Geregistreerd: 26-04-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 10:42

Hmm volgens mij kan je vrij weinig leuks zien als je op mallorca bent hoor. Het is vooral gericht op jongeren en ouderen/gezinnen.
Ik ben er met een voetbalreis geweest was echt super. Maar zou er nooit alleen met mijn vriend heengaan. Het viel mij op dat alles op Duiters was gericht, en die waren er dan ook in overvloed.

Wel heel erg leuk is het waterpark (even op google kijken). Helaas erg duur en super overdreven (wij waren de enige groep en overal stonden life guards , dus 5 mensen in het water 6 mensen op de kant om je te redden ). Je betaald veel geld om binnen te komen en moet nog eens extra betalen voor een ligstoel.

Een tip koop gewoon een reisgids over het eiland! Daar staan veel leuke dingen in om te doen. En informeer even bij je reisleider naar excursies. Er zijn vast wel plekjes waar geen duiters komen en leuke dingen te zien zijn.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 11:35

Nou ik ben vorig jaar er dus ook al geweest en we hebben een super vakantie gehad, alleen weinig van het eiland gezien omdat mijn vriend ziek is geweest de hele vakantie. Dat er leuke dingen zijn dat weet ik wel zeker alleen je moet er wle voo rgaan "reizen" over het eiland en nu wil ik dus graag weten waar we dan heen moeten. Een reisgidsje koop ik zowiezo wel even.

blackpegasus

Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: delfgauw

Re: Mallorca---tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 21:40

je hebt (had) daar een lekker hollands cafeetje met heerlijk eten. het heet bar theo en ligt een beetje achter hotels bij het dikste stuk strand en haventje.
we hebben daar ook paardgereden.

en in de meeste disco's betaal je wel aardig wat entree maar dan heb je wel de hele nacht gratis drinken. maakt niet uit wat.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 15:52

Ik schop nog even een keer omhoog wil namelijk ook even op het bovenstaande reageren.

Ik ben vorig jaar ook al op Mallorca geweest dus hoe het werkt met dicotheken enzo weet ik al. We zitten all inclusive in een Hotel dus uiteten zullen we wel niet zo heel erg snel doen.

Het gaat me meer om bezienswaardigheden van het Eiland zelf

Toch bedankt hoor

MDWStables

Berichten: 1439
Geregistreerd: 27-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 09:50

Leuk om een dagje heen te gaan is Portal Nous, hele mooie haven met erg dure boten, goede restaurants en verre veg de beste stranden. Vanaf El Arenal is het wel even reizen.

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Re: Mallorca---tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 09:28

blackpegasus schreef:
en in de meeste disco's betaal je wel aardig wat entree maar dan heb je wel de hele nacht gratis drinken. maakt niet uit wat.


Dat meen je?! !

Ik ga ook naar Mallorca en op de site van gogo tours stond dat je daar jeepsafari kunt doen, duiken, bungeejumpen, etc. Een beetje van die populaire dingen dus. Maar kostte geloof ik wel allemaal minstens 40 euro ofzo. Maar ik weet niet of je dit bedoelt ! Ik heb zelf het idee dat Mallorca qua bezienswaardigheid en cultuur niet al te veel te bieden heeft, ik vond dat tegenover het eiland aan het vastenland (Costa del Sol) ook al vrij meevallen, wel mooie natuur en kleine dingetjes als havens en watervallen, maar echte oude gebouwen etc niet.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 10:00

Nee oude gebouwen enzo niet idd.

Ik weet dat iemand van Bokt vorig jaar of twee jaargeledenook naar Mallorca is geweest en die had hele mooie foto's geplaatst van een klein strandje tussen de rotsen. Daar zou ik ook graag een keer willen kijken, maarik heb dus geen idee waar dat is.