Verslagje San José en omgeving (Foto's!)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Twaalf
Berichten: 6666
Geregistreerd: 25-11-05

Verslagje San José en omgeving (Foto's!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 17:22

Haiii!

Nou ik ben echt net een paar uurtjes thuis na een lange reis. Hier een kleine selectie van de ruim 275 vakantiefoto's.
Ik ben voor 14 dagen in San José geweest met mijn ouders en zus. We verbleven bij de Staybridge suites; me pa die was daar al een aantal keer geweest (voor werk) en vond het een goed en gezellig hotel (en dat was het ook).
Voor die veertien dagen hadden we een Jeep Commander tot onze beschikking .
Afbeelding
Een enorme auto, die Jeep, maar vergeleken met de andere auto's uit die omgeving was het maar een kleintje .
Afbeelding

De eerste twee dagen zijn we naar de malls en outlets shops geweest; maar wonder boven wonder hebben we toen niks gekocht !
Alleen toen we eenmaal begonnen met shoppen, konden we niet meer stoppen (mijn zus en ik dan, ja ware shop-a-holics!).

Afbeelding

We zijn naar San Francisco, Santa Cruz, Monterey, Saratoga, Sausolito en Cupertino geweest (en nog wat plaatsjes).
In Saratoga heb ik in de heuvels/bergen met mijn pa een trailride gemaakt met de paarden. Was erg leuk en het uitzicht was super, maar ik had mijn fototoestel niet meegenomen .

In San Francisco hebben we natuurlijk ook de Golden Gate Bridge bekeken en foto's gemaakt.
Afbeelding

Naar het strand zijn we ook een aantal keer geweest (Half Moon bay en Monterey), maar door de wind was het te koud om te zonnen.
Monterey:
Afbeelding
Half Moon Bay:
Afbeelding
Afbeelding

We zijn ook naar de Redwood Forest geweest (met van die hele grote bomen ). Maar de leukste van de dingen die we gedaan/gezien hebben, waren het Winchester Mystery House (in Winchester) en de Mystery Spot (in Santa Cruz).

Het Winchester House is een mooi, maar vreemd huis en het is ook een historisch landgoed. Het was bezit van Sarah Winchester, die het huis na de dood van haar man en dochter, kocht en verbouwde.
Gedurende 38 jaar is er non-stop aan gebouwd, tot ze overleed in 1940 (geloof ik). Het verhaal achter Sarah en het huis kun je vast op internet vinden. Een paar foto's:
Een trap die tot het plafond leidt
Afbeelding
Een van de vele prachtige versierde ramen in het huis
Afbeelding
Hier zie je de vreemde indeling vanuit boven
Afbeelding

En de Mystery Spot...
Afbeelding
ja...dat was nog vreemder dan het Winchester huis.
Op de site van de Mystery Spot staan betere foto's en achtergrondinfo (www.mysteryspot.com). Het was moeilijk om zelf foto's te maken, omdat je zelf moeite had met 'normaal' blijven staan en je niet wist wat nou echt recht was. Ik heb maar één goede foto, niet op het huis op de achtergrond letten, want dat is de illusie die het gevoel versterkt. Die man was onze gids en nee....hij was niet zo lenig buiten de Mystery Spot...
Afbeelding
Je kunt het geloven of niet, maar het was echt een rare belevenis.

Nou ik heb nog veel meer foto's, maar die zijn niet erg interessant !

__Joyce

Berichten: 824
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: De lier/ het westland

Re: Verslagje San José en omgeving (Foto's!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 17:25

Gave foto's!! Volgens mij was het een super vakantie!
* Heb je ook foto's van alles wat je gekocht heb *

Twaalf
Berichten: 6666
Geregistreerd: 25-11-05

Re: Verslagje San José en omgeving (Foto's!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 17:33

Westlander schreef:
Gave foto's!! Volgens mij was het een super vakantie!
* Heb je ook foto's van alles wat je gekocht heb *

Het was zeker een super vakantie!
Heb helaas nog geen foto's van wat ik gekocht heb. Ik kan wel alvast een lijstje geven met dingen die ik gekocht heb .
- roze en gele polo van Ralph Lauren
- twee truitjes van Babyphat
- twee broeken van Babyphat
- twee paar schoenen van NineWest (sleehakken en open toe schoentjes)
- een paar zwarte All Stars
- een horloge van Guess
- een horloge van Babyphat
- een tas van Guess
- met bijpassende portomonnee
- een riem van Guess
Volgens mij was het dat...

Zunzuncito

Berichten: 1574
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: in de Buurt

Re: Verslagje San José en omgeving (Foto's!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 17:36

Mijn interesse is gewekt... Misschien nog handig om in de titel erbij te zetten waar het precies is, want ik dacht dat je in Costa Rica zat en moest omschakelen, na het zien van de Golden gate bridge.
Oh ja: ik heb in Chili ook eens een keer gehad dat we een metalen fles de berg op zagen rollen. Dat had toen te maken met magnetische stralen die de aarde in een bepaalde hoek raakten. Is dat bij dat huis ook zo'n soort verhaal?

Twaalf
Berichten: 6666
Geregistreerd: 25-11-05

Re: Verslagje San José en omgeving (Foto's!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 21:37

Het is inderdaad met magnetische en aardstralen. Ze hebben nog geen verklaringen voor de Mystery Spot, terwijl er genoeg onderzoeken zijn gedaan. Het rare is de objecten horen niet te rollen, want het is waterpas, dus er is geen reden om die zwaartekracht in gang te zetten.
Wat ook leuk is dat die regels voor mensen niet gelden. Op de website van Mystery spot zie je een foto van een man die aan het deurportaal hangt. Maar alle andere objecten blijven in een andere richting hangen (behalve een mens).
Ook groeien de bomen van de Mystery Spot weg en twee bomen die in het midden van de Spot groeien, zijn kaarsrecht.
Dieren vind je er ook niet, nog geen één vogeltje..
Het huis is er trouwens voor de illusie neergezet zodat het effect van de zwaartekracht/magnetisme 'groter' lijkt. Het begint al als je de heuvel op loopt; dan kom je de heuvel bijna niet op, zo zwaar.
Maar dan kijk je hoe je staat en dan zie je dat je voorover helt.

Coentjuh

Berichten: 9849
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 23:27

hee wat vaag zeg, dat Mystery Spot! Echt mysterious

Voglens mij heb je je eigen wel vermaakt daar en veel gezien! Die foto van die Golden Gate is mooi!

Cyntje
Berichten: 23461
Geregistreerd: 31-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 23:29

nog nooit gehoord van mystery spot, lijkt me kei gaaf!

Twaalf
Berichten: 6666
Geregistreerd: 25-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 19:58

Cyntje schreef:
:? nog nooit gehoord van mystery spot, lijkt me kei gaaf!

Is toch een keer op Yorin Travel geweest .
Was erg gaaf (alleen in het begin een beetje raar ).

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 20:10

Wat leuk urselin!! Leuke foto s

PDI

Berichten: 1306
Geregistreerd: 09-11-05

Re: Verslagje San José en omgeving (Foto's!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 09:47

gave foto's! Lijkt me echt een geweldige vakantie! je krijgt ook echt zo'n vakantie gevoel bij het kijken! Gaaf hoor, ik wil er ook eens heen

Lara_
Berichten: 1160
Geregistreerd: 30-08-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 18:56

Super gave foto's ik zie dat je naar het winchester mystery house bent geweest. Ik ben daar keihard met mijn hoofd tegen die omgedraaide trap geknalt

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 14:08

wat leuk zeg! ik zie allemaal bekende plekken
en wat had je daar lekker weer zo te zien

123468086
Berichten: 6612
Geregistreerd: 06-07-04

Re: Verslagje San José en omgeving (Foto's!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 21:13

Amerika. ik ben gek op dat land alhoewel ik er nooit geweest bent, mijn ouders willen er niet heen. Verdrietig

Mooie foto's en een tevette Jeep man Pling

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Re: Verslagje San José en omgeving (Foto's!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 10:48

Leuke foto's , toffe vakantie gehad zo te zien . *LOL*
Dat mystery house vet vaag maar geinig zeg . Lachen