Reis kriebels

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marjolein

Berichten: 11637
Geregistreerd: 09-01-01

Reis kriebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 21:23

Ik ben precies een jaar terug van 5,5 maand New Zealand. En ik voel het weer.... Het gevoel dat je snakt naar verandering, andere mensen, andere cultuur en het gevoel van vrijheid en zelfstandigheid. Ik weet het zeker, IK WIL WEER WEG.
Geen idee wat het aangewakkert heeft, mn broer zit in america voor stage. Zie de laatste tijd steeds meer geweldige reisprogramma's. Maar dat is niet het enige, er knaagt wat. het gevoel dat je nog niet genoeg gezien hebt van de wereld. Ik weet ook precies waar ik heen wil, niet heel lang maar gewoon 4 weken of 6 weken. Gewoon rondtrekken, cultuur snuifen en genieten. Hebben er meer mensen last van?

ik kan nu trouwens niet weg, zit midden voor mn examens, sta ingeschreven voor een vervolgopleiding. Ik moet echt een keer serieus worden. Toch knaagt het

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 15:33

Ik weet wat je bedoelt!! Precies een jaar geleden kwam in aan in Bangkok, en heb 9 weken door Thailand en Maleisië gereisd, en ik wil zooo graag weer weg! Ik weet ook niet wat het is, niemand snapt ook hoeveel zo'n reis met je doet.. En die reisprogramma's, tja.. daardoor wil je alleen maar nog meer!! Ik ben van plan om begin volgend jaar een paar maanden op Curacao te gaan werken. Het liefst wil ik elk jaar een paar maanden weg, dus dat wordt hard sparen! Denk dat zoiets altijd wel in je blijft zitten..

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Re: Reis kriebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 12:18

En de voorbereiding alleen al is geweldig...
Wij hebben voor onze reis naar Borneo alleen 2 tickets, verder zijn we helemaal vrij. Nu betekent dat lekker rondsnuffelen op internet op zoek naar mooie plekjes en bijzondere jungletrekkings. Nog 2 weken, dan zitten we in het vliegtuig

Nettie

Berichten: 1516
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 03:38

Aah ik ook Mijn jaar in de V.S. is nog niet eens voorbij en ik zit alweer naar opleidingen in Afrika en Europa te zoeken en naar buitenlandse vakantieadresjes Ik heb nog niet eens een idee van wat voor opleiding ik wil doen, maar ik weet wél dat ik wil reizen. Helaas zijn al mijn vrienden thuis-mensjes

TessaB

Berichten: 719
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Noord-Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 20:03

Lotgenoten!

Vorig jaar januari ben ik terug gekomen van 5 maanden studie en rondreizen in het buitenland. Mijn stage heeft een hoop goed gemaakt: werken op de Canadese ambassade in Den Haag. Heerlijk! Veel buitenlandse en avontuurlijke collega's (iedere vier jaar vertrekken ze naar een andere 'missie' in een ander land), hun verhalen maakten een hoop goed, maar zorgden ook weer voor nieuwe ideeen...

Maar een volgend langer buitenlands tripje staat op het programma: 1 mei vertrek ik naar Toronto om mijn scriptie af te schrijven! Tja, als je eenmaal met dat buitenland/culturen/ontdekken/rondtrek-virus besmet bent geraakt... Die rusteloosheid blijft! Heerlijk!!!!!!

ja_nee

Berichten: 1351
Geregistreerd: 25-11-04
Woonplaats: Limburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 20:18

Ik zit hier ook wel een beetje in nu Ik heb nog niet zo'n verre bestemming gehad als jullie, maar toch

Ben zelf 2,5 maand terug van 5 maanden Wenen (stage), en ben nu mijn stage aan het regelen voor (ahum..) Brugge, haha..

Nog een jaar naar school om mijn studie af te maken, en dan wil ik dolgraag naar Canada! Lijkt me zo'n fantastisch land.

Ben me nu al aan het bedenken waar ik deze zomer op vakantie wil gaan. Puur voor het verkennen van het land en de cultuur

Ik zie mijn toekomst ook wel in het buitenland qua werk

Nettie

Berichten: 1516
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 20:51

Brugge rules!! Ken je de boeken van Thea Beckman?

Kroatie staat nu op mijn nummer 1 van vakantielanden en ik ben er nog niet eens geweest

Nouska

Berichten: 1109
Geregistreerd: 15-03-01

Re: Reis kriebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 00:00

Ik ben echt nergens geweest (ja, suffe week-lange tripjes enzo), maar juist daarom wil ik zó graag weg, het liefst nú meteen. Als ik bijv. RTL Travel kijk dan kan ik wel janken. Maar ik zit in zo'n periode van mijn studie dat het echt niet uitkomt. Heb in mei/juni en daarna september allemaal zware examens waar ik bij de gedachte eraan al huiver. En voor de zomer heb ik al een paar maanden terug een zomerbaantje afgesproken vlakbij huis.. Wist ik veel dat ik reiskriebels zou krijgen! Verder dan een muziek- of filmfestival kom ik deze zomer dus waarschijnlijk niet. Maar ik verdenk mijn reiskriebels er van dan het ten deels vluchtplannen zijn juist vanwege die studie. Daarom droom ik van verre destinaties waar ik school- en familieproblemen voor een tijdje mag vergeten. Kreun... Tips? (Als in: wat te doen tegen reiskriebels?)

-x- Nouska

stamptrutjeh
Berichten: 42
Geregistreerd: 12-12-05

Re: Reis kriebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:03

haha ik herken het gevoel! ik ben in 2002 een jaar naar Canada geweest en sindsdien wil ik zo graag weer wat nieuws

Ik ga volgende maand 5 maanden naar LLoret de mar stage lopen in een hotel en dan de winterstage ben ik bezig dat te regelen in Curacao en daarna ga ik zeker terug naar Canada eerst voor een bezoek en wie weet

Reizen zit echt in me bloed en ga cker nog meer van de wereld zien! wie gaat er mee haha