Londen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Londen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-06 20:31

Ik ga van de zomer 5 dagen naar Londen, samen met mijn nichtje. Ik ben wel al eens in Londen geweest met school, toen hadden we een strak programma met vooral culturele dingen (british museum, big ben, tower bridge enz). Mijn nichtje is nog nooit in Londen geweest.

Nou vroeg ik me af wat we dus absoluut niet mogen overslaan
Leuke winkelgebieden, aparte winkeltjes, mooie plekjes, culturele-must-sees, leuke clubs/kroegen, waar is het lekker (en goedkoop ) eten/lunchen, waar moeten we juist niet heen; alle tips zijn welkom!

OemmiejO
Berichten: 14218
Geregistreerd: 29-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 20:32

aah wat leuk zeg!! Ik ga volgend jaar met school naar londen.
Veel plezier. x

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 21:36

Ik ga maandag over een week 4 dagen met school naar Londen, we gaan oa. naar London Dungeon, London Eye, Harrods, Buckinghampallace etc.
Vooral Harrods mag je niet vergeten heb ik gehoord [ wel verrekes duur daar ]
Zal nog wel iets laten weten als ik weer terug ben !

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 12:32

Shoppen kun je natuurlijk in Oxford Street (de zaterdag is alleen niet aan te raden). Leuke marktjes/winkeltjes zijn Covent Garden en Greenwich Market (bij deze laatste kun je een stukje verder lopen naar the observatory om een waanzinnig uitzicht over londen te krijgen). The Natural History Museum vind ik ook helemaal geweldig. Clubs/kroegen moet ik eens gaan onthouden

Samy

Berichten: 11077
Geregistreerd: 16-07-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 12:33

Vond die kerk wel mooi waar Charles en Diana zijn getrouwd!

Dapnik

Berichten: 3227
Geregistreerd: 02-03-04
Woonplaats: Julianadorp [NH]

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:42

Harrods is gaaf, eigenlijk zijn er harstikke veel leuke dingen!

Danielle_89

Berichten: 158
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: Oostzaan

Re: Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:43

als je wilt shoppen moet je naar Oxford street gaan. Toen ik met school in londen was hebben ik en m'n vriendin bijna de hele dag zitten zoeken naar een goede winkelstraat haha maar dan moet je dus naar oxford street gaan.

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 22:01

Oke Heel erg bedankt voor jullie reacties!!

Oxford street, Covent garden en Greenwich Market staan genoteerd Harrods waren we idd al van plan. De Londen Dungeon was ik met school ook geweest, was erg leuk! Maar ik weet niet of mijn nichtje wel zo'n type daarvoor is ... Natural History Museum was ik nog niet geweest, ik zal het onthouden!

loveluuk
Berichten: 419
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Hoorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 18:04

Ik was vorige week in Londen en ik vond Covent Garden ook helemaal geweldig! Er hangt daar zo'n leuke sfeer. Het British Museum vond ik ook erg indrukwekkend, maar daar moet je van houden. Buckingham Palace is ook leuk om een keer gezien te hebben. En natuurlijk mag je de beroemde parken niet vergeten! Zoals Hyde Park, Regent's Park, Green Park, St James Park enz.
Veel plezier!

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 22:26

Gaat ook heen Samen met me vriend. Ik kom daar voor het eerst, hij is er al een paar keer met zijn broer geweest. Ik heb wel wat info in een boekje staan Met leuke plekken enzo erin.

_Micha_

Berichten: 8577
Geregistreerd: 26-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 22:28

Londen dungeon mag je zeker niet over slaan
maar ooh wat was ik bang daar binnen
wel heel gaaf

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 22:33

Wat is Londen dungeon?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 01:35

Culturele Must Sees:

Big Ben, Westminster Abbey, St. Pauls Cathedral, Buckingham Palace, de Tower, Hyde Park, Picadilly Circus, ritje in de Tube (Metro) , een ritje in een dubbeldekker, een bezoekje aan een Pub, en idd een bezoekje aan Harrods (hoewel ik het daar Spaans benauwd kreeg, als daar brand uitbreekt kun je echt geen kant uit.
Overigens ben ik er geweest voordat Dodi al Fayed en Ladi Di overleden, de gedenkplaats in Harrods schijnt ook heel indrukwekkend te zijn.

_Micha_

Berichten: 8577
Geregistreerd: 26-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 07:48

@ joke20: dat is een museum achtig iets waar je allemaal wassenbeelden poppen ziet, er is echt zo'n sweertje brrr.. maar het is geen saai standaart museum het lijkt net of je in een grot bent ofzo heel vet

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 08:49

Was de London Dungeon niet ook onderdeel van Madame Tussaud?

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 17:44

Natural History Museum vind ik een absolute aanrader. Als je tijd en geld hebt moet je ook een musical gaan kijken. Je kunt op de dag zelf kaarten kopen met een flinke korting.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 17:46

Nee, de Dungeon hoort daar niet bij. Bij Madame Tussauds hoort een planetarium. Ik ben er in november geweest. Tussauds was gaaf, maardat planetarium stelt weinig voor, vind ik.
Zelf vond ik de wisseling van de wacht bij Buckingham Palace heel erg leuk. Het duurt vrij lang, maar ik vond het het wachten zeker waard.

Danielle_89

Berichten: 158
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: Oostzaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 17:46

als je naar een musical wil gaan moet je naar: "we will rock you" in het Dominion Theatre gaan die is echt zooo gaaf! Ben ik ook geweest

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 21:20

Ik ga naar de musical Mamma Mia.

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 21:25

Ik vond persoonlijk "the producers" helemaal geweldig.

loveluuk
Berichten: 419
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Hoorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 15:22

Danielle_89 schreef:
als je naar een musical wil gaan moet je naar: "we will rock you" in het Dominion Theatre gaan die is echt zooo gaaf! Ben ik ook geweest


We Will Rock You was echt super geweldig! Heb hem vorige week donderdag gezien!! Zo goed, en een lekkere hoofdrolspeler ook :p Ben helemaal Queen fan nu!!

Danielle_89

Berichten: 158
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: Oostzaan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 15:41

haha ja he

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 15:46

Ik zou graag een keertje Les Miserables willen zien, en dan in het Engels.

Helaas zijn de echt gewilde Musicals ook in London ver van tevoren uitverkocht.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Re: Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 15:50

steeffie schreef:
Ik ga van de zomer 5 dagen naar Londen, samen met mijn nichtje. Ik ben wel al eens in Londen geweest met school, toen hadden we een strak programma met vooral culturele dingen (british museum, big ben, tower bridge enz). Mijn nichtje is nog nooit in Londen geweest.

Nou vroeg ik me af wat we dus absoluut niet mogen overslaan
Leuke winkelgebieden, aparte winkeltjes, mooie plekjes, culturele-must-sees, leuke clubs/kroegen, waar is het lekker (en goedkoop ) eten/lunchen, waar moeten we juist niet heen; alle tips zijn welkom!


Leuk winkelen (jammer dat Kensington Market niet meer is, anders had ik je daar heen gestuurd) Oxford Street, Carnaby Street, Covent Garden... erg leuk om op zaterdag naar toe te gaan is Portobello Road (metrohalte Ladbroke Grove), een absolute must do imo(waar je ook veel aparte, alternatieve winkeltjes vindt) is op zondag naar Camden gaan naar de markten bij de sluis e.d. (metrohalte Camden Town)... Culturele must sees zijn imo dan toch de Tower Bridge, Buckingham Palace, St Paul's Cathedral, Westminster Abbey... bezoekje aan Hyde Park blijft imo ook leuk...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 15:52

@ TS, op welke school zat jij? pascal?

sorry voor het offtopic