Hoe is het in Venetië????

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nynina
Berichten: 133
Geregistreerd: 12-12-05

Hoe is het in Venetië????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 18:03

Hey!

Ik wou ff weten hoe jullie Venetië vinden..?
Want met school gaan wij in Mei naar Venetië..ik heb er al super zin in!!!! vooral omdat dit mijn 1e vakantie is!!
Dat komt omdat wij een boerderij hebben met koeien, paarden enz.
Dus het is voormij extra spannend
Ik ben wel benieuwd naar jullie reacties en hebben jullie misschien ook foto's? (Heb ik eenbeetje een beeld hoe het daar is). Ik heb wel wat verhalen gehoord maar toch..

Groetjes

Nettie

Berichten: 1516
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 19:16

Venetie is echt ge-wel-dig! Het is superheet in de zomer, dus neem genoeg korte broeken en rokken en water mee. Verder moet je er om denken je geld goed te verbergen voor zakkenrollers en als je in zo'n bootje wil moet je hard zijn en afdingen

Er zijn veel maskers en waaiers enzo te koop, maar let op dat je geen goedkope prullen koopt.

Een plek die je echt moet zien is San Marco, waar prachtige gebouwen staan en er duizenden duiven rond het plein vliegen Je kan er voedsel voor ze kopen, maar ik zou het persoonlijk niet stimuleren :p

Veel plezier!!

Nynina
Berichten: 133
Geregistreerd: 12-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-06 19:21

oke bedankt! voor je tips! Maar zal het in Mei ook al warm zijn dan? want dan gaan wij er heen..
Oke ik hoop dat wij dan ook naar San Marco gaan!

verwijderd09
Berichten: 1358
Geregistreerd: 18-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-06 19:31

venetie is echt geweldig, alleen wel erg druk, het san marco plein is idd erg mooi en de bijbehorende kerk ook.
een gondelvaart zou ik niet doen, wij hebben het een paar jaar geleden wel gedaan maar het was behoorlijk duur en zo bijzonder was het nou ook weer niet.
als je iets wil eten of drinken, moet je ff een paar blokken verder lopen, totdat het er iets krottiger uit ziet, anders betaal je je scheel aan een glas cola.
verder raadt ik je aan jezelf een beetje in te lezen in venetie, je ziet zoveel meer als je van te voren al een beetje verstand van zaken hebt. voor de rest veel plezier.

Nynina
Berichten: 133
Geregistreerd: 12-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-06 19:42

Oke bedankt!

Nettie

Berichten: 1516
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 01:09


ilsjuh

Berichten: 1009
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Hoe is het in Venetië????

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 12:11

Ik ben nu twee keer in Venetie geweest en sluit me helemaal aan bij wat er hierboven gezegd wordt. Het is gewoon leuk om er is een keer geweest te zijn al moet ik eerlijk zeggen dat ik de tweede keer al veel minder leuk vond, maar dat komt misschien doordat ik er aleens geweest was en je dan toch een bepaald beeld ervan hebt.

Let inderdaad goed op waar je iets te drinken of te eten haalt, want je betaald je er werkelijk helemaal scheel aan een glas cola o.i.d.

Heel veel plezier, en vooral niet je fototoestel vergeten!

Tjaldur

Berichten: 2017
Geregistreerd: 04-12-05
Woonplaats: Sint-Oedenrode

Re: Hoe is het in Venetië????

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 14:03

Ik vond Venetië heel mooi, maar toen ik er was, was het echt veel te heet! En inderdaad kun je beter iets te eten meenemen van thuis, want voor een glas cola op een terras ben je al gauw 8 euro kwijt.

ikke17
Berichten: 756
Geregistreerd: 27-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 14:06

Heel erg mooi, ik ben er geweest en heb ook in een gondel door de stad heen gevaren, helaas breken de hele muren van de stad af dat is wel jammer. Maar het is echt een hele mooie stad!

Margriet_

Berichten: 7045
Geregistreerd: 11-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 14:34

Idd ik sluit me bij iedereen aan! Ik vond het heel erg leuk! Alleen bij ons was het echt super druk. Maar ja dat was begin augustus! Dus in mei zal het wel wat rustiger zijn! Veel plezier iig!

Nynina
Berichten: 133
Geregistreerd: 12-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 11:19

Ja dankje wel! maar wat voor weer zou het dan ongeveer zijn in Mei..? wat voor een kleren zou ik mee nemen..? of zou het ongeveer net zo als in Nederland zijn?

xx_Merle

Berichten: 781
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Nijmegen

Re: Hoe is het in Venetië????

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 11:23

Ik ben een paar jaar geleden daar geweest .. met mijn ouders vond het echt heel leuk! heel warm was het , was wle in de zomer weet niet wta voor n weer het daar is in mei moet je even op websites zoeken ofzo ?
Maar het is echt leuk met al die gondeltjes daar enzo.. !
zou er zo weer heen willen xxx

Jasmijn159

Berichten: 4429
Geregistreerd: 04-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 11:35

In de zomer vooral HEET!! Dus is wel lekker dat je in mei gaat.
En het is er best groot, dus als je alles wil zien moet je rekening houden met blaren op je voeten

Ook niet hopen op een ritje in zo'n gondel ding, want die kosten 100 euro.. (had mn broertje zich helemaal op verheugd en toen hij dit hoorde was zowat zn hele vakantie verpest )

Verder is het er gewoon super mooi: geweldige sfeer en gewoon een typisch italiaanse stad met veel kleine steegjes en leuke winkeltjes. Het is ook super interessant om een glasblazerij te bezoeken. Je ziet dan echt helemaal hoe ze die glazen beeldjes maken. Echt mooi!

Het enige nadeel wat ik nog kan bedenken is dat het eten en drinken er erg duur is, dus kan je beter zelf wat mee nemen.

Heel veel plezier verder!

Edit: owja, het allerbelangrijkste over venetië: die hele stad staat zowat op water en er zijn meer 'water-straten' dan gewone. Je kan dus ineens vanaf een verhard steegje uitkomen op water (moet je weer helemaal terug :p ) en sommige deuren komen ook gewoon uit op het water. Erg grappig en intressant om te zien .

Nynina
Berichten: 133
Geregistreerd: 12-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-06 12:17

oh leuk ik heb er al heeeeeeeel erg zin in!!
Ja wat we gaan doen weet ik nog niet want we gaan met school maar ik geloof dat we ook naar de glazenblazerij gaan want hebben ze andere jaren ook gedaan..maar ik zie wel lijkt mij ook heel interestant! en in die gondeltjes..is dat zo duur! pff nou ben benieuwd of wij dat ook gaan doen...

Mayra_

Berichten: 1989
Geregistreerd: 16-01-06

Re: Hoe is het in Venetië????

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 13:00

Venetie is een geweldig mooie stad . Wij zijn er midden in de zomer geweest en het was er dan ook super heet. Je kunt inderdaad beter eten of drinken van thuis meenemen want een drankje of hapje op het terras is schandaligduur. Maar het is een erg leuke ervaring om daar eens geweest te zijn.

Miranda40

Berichten: 2446
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Bij de goudkust

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 13:05

Ben je ijsverslaafde want dan mag je wel wat centjes meenemen Op elke hoek zit wel een ijssalon. Venetie is ECHT geweldig. Ik zelf ben er nu 2x geweest maar het verveeld nooit. Ik zal er maar lekker van genieten

Douni

Berichten: 1940
Geregistreerd: 20-10-04
Woonplaats: Axel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 12:57

Venetie is echt hartstikke leuk! De kleinere eilandjes er om heen zijn ook een bezoekje waard!

vemrulz

Berichten: 3536
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Hapert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 13:10

Wij zijn zomer 2005 2 weken naar Kroatië geweest en vanaf daar kon je ook met een boot een dagje naar Venetië.

Was echt heel erg mooi, echt super leuk !

vemrulz

Berichten: 3536
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Hapert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 13:11

Nynina schreef:
oh leuk ik heb er al heeeeeeeel erg zin in!!
Ja wat we gaan doen weet ik nog niet want we gaan met school maar ik geloof dat we ook naar de glazenblazerij gaan want hebben ze andere jaren ook gedaan..maar ik zie wel lijkt mij ook heel interestant! en in die gondeltjes..is dat zo duur! pff nou ben benieuwd of wij dat ook gaan doen...


Die gondeltjes zijn duur ja
Toen koste dat ehm, 18 euro voor volwassenen, 15 voor kinderen en dan zit je er 20 minuten in

En toen wij er waren was het de heetste dag daar van het jaar
Naja misschien is het daarna nog warmer geweest

Tibamar

Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 14:13

Venetië is echt heel gaaf
Ben er nu twee keer geweest.
De eerste keer was het heel warm. We hebben vanalles bekeken, echt een mooie stad. Voor het St Marco plein vind ik leuk.

Afgelopen jaar zijn we er weer heen geweest. Toen was er regen en stond het hele St. Marco plein blank Dat was op zich wel grappig, zou kon je mooi zien dat Venetië indd "verdrinkt".

_Ilse

Berichten: 3219
Geregistreerd: 15-12-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 21:06

Ik ben vorig jaar in de zomervakantie een aantal dagen naar Venetië geweest.. Wij waren er maar 3 nachten, en dat is echt te kort.. Er is zoveel leuks om te zien!!
Het ijs is er gewoon zo ontzettend lekker
Wij hebben 1 hagelbui gehad, maar dat was ook genoeg wel genoeg.. Wat waren die hagelstenen groot
die o zo leuke bui:
Afbeelding
de hagelstenen:
Afbeelding
san marco vanaf het water:
Afbeelding
nog meer water en gebouwen
Afbeelding
de bekende duiven op het san marco plein:
Afbeelding

loveluuk
Berichten: 419
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Hoorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 18:01

venetie is in 1 woord GEWELDIG!!! Het is daar zó mooi! Ben er 2 jaar terug geweest in de zomer (was er wel wat warm toen) en toen wou ik er het liefst gaan wonen!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 12:43

Ik kan je ook het Guggenheim museum aanraden Verder de eilandjes voor de kust en gewoon lekker door de stad dwalen.

Qimm

Berichten: 15166
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 12:45

Heel cool, ben er 1x slechts 1 dag geweest in mijn gewone vakantie, (3 uur treinen -__-) Maar het was heel gaaf!

jimmyquarter
Berichten: 127
Geregistreerd: 03-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 12:50

Nynke, betrapt!
hahaha, veel plezier
Toen ik de titel zag wist ik meteen dat jij dit topic had geopent!