tips voor citytrip?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JessieVD
Berichten: 178
Geregistreerd: 23-11-05

tips voor citytrip?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 20:09

Hey,

Ik zou graag met mn beste vriendin een citytrip maken in augustus. Zij gaat immers een jaar weg (sabbatjaar) en bij wijze van afscheid zouden we graag eens weg gaan. We zijn ooit al eens naar Londen geweest en dat is ons fantastisch goed bevallen. Maar dit was wel met de school dus...
Weet er iemand hoe we op een liefst niet al te dure manier een leuke citytrip kunnen maken? En welke bestemmingen raden jullie aan? Het mag al dan niet een begeleide trip zijn (liefst vanuit België)
alvast bedankt!

Amina_

Berichten: 953
Geregistreerd: 26-12-05
Woonplaats: België

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 20:14

Misschien moet je eens kijken op het internet of in een reisbureau ?
Ik weet zo niet direct iets aan te raden

Mama_Suus

Berichten: 1897
Geregistreerd: 11-10-04
Woonplaats: Heerle [NB]

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 20:20

Praag schijnt helemaal geweldig te zjin

Adrija

Berichten: 1896
Geregistreerd: 28-11-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 20:27

Dit hoort hier niet. Ik TEM even

Geweldig vond ik Berlijn (met stip), Rome en Barcelona. Cultuur, uitgaan en mooi weer (Rome is erg warm in de zomer).

steeffie

Berichten: 2347
Geregistreerd: 23-05-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 21:11

Ik ga van de zomer naar London maar daar ben je dus al geweest Vorig jaar ben ik naar Dublin geweest, leuke stad maar op zich ben je er na een paar dagen wel uitgekeken. Ook een leuke stad om te winkelen is Kopenhagen!! Maar ik ben daar zelf maar 2 dagen geweest dus ik weet niet of er verder genoeg te doen is voor langere tijd (ik weet niet precies hoe lang je weg wilt gaan?)

Als ik jou was zou ik gewoon naar een reisbureau gaan, daar hebben ze meestal wel reisgidsen voor citytrips. Dan kan je ook meteen de prijzen vergelijken.

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 10:04

AM -> BI

Achterom
Berichten: 23040
Geregistreerd: 28-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 10:07

Berlijn is erg leuk, Wenen is ook een aanrader.
als je wat verder weg wilt zijn Stockholm, Krakau of Bratislava ook erg leuk

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Re: tips voor citytrip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 10:08

Waar zijn jullie al geweest en/of waar willen jullie absoluut niet heen? Wat voor budget hebben jullie in gedachten? Vanuit Belgie zijn Parijs en Amsterdam ongetwijfeld goed bereikbaar... evenals vele andere (leuke) steden. Praag schijnt idd ook erg mooi te zijn en ik hoor ook veel positieve verhalen over Boedapest.

tomcat701
Berichten: 794
Geregistreerd: 21-11-05

Re: tips voor citytrip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 10:09

Zeker Berlijn!
Venetie is ook een gafe stad. Stockholm, Barcelona...

Achterom
Berichten: 23040
Geregistreerd: 28-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 10:13

Boedapest is ook erg leuk!
Hoeveel dagen wil je er ongeveer zoet zijn?

Marijke

Berichten: 516
Geregistreerd: 16-02-01
Woonplaats: Bommelerwaard (Gld)

Re: tips voor citytrip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 10:24

Barcelona! Absoluut een superstad en vanaf Brussel makkelijk en goedkoop te bereiken per vliegtuig.

JessieVD
Berichten: 178
Geregistreerd: 23-11-05

Re: tips voor citytrip?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 11:27

zo een 3-tal dagen ongeveer, en ons budget, tjah ik heb daar geen verstand van hoeveel citytrips enzo gemiddeld kosten... maar we moeten het zelf betalen dus het moet binnen de perken blijven. We zouden het denkik niet erg vinden om terug naar Londen te gaan:)(we hebben er allebei ons hartje verloren)
Waar ik ondertussen ook aan gedacht heb, is misschien een soort paardenvakantie, een trektoch van een aantal dagen bijvoorbeeld, maar dan niet met ons eigen paard.
Heeft iemand van jullie dit al gedaan? en weten jullie adresjes ofzo? ik heb wel al wat gevonden, maar mensen met ervaring hiermee is altijd beter he

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Re: tips voor citytrip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 13:23

Als jullie nog maar 1 keer in London geweest zijn, dan is daar nog een heleboel te beleven dus als jullie daar allebei graag nog een keer naar toe willen gewoon doen! Waar ben je allemaal al geweest in London? Ik ga graag naar Oxford Street/Regent Street/Carnaby Street, maar ook een dagje Camden market sla ik niet over, evenals een ochtendje Portobello road, een bezoekje aan Covent Garden, lunchen op een pleintje vlakbij de Tower Bridge...etc.

JessieVD
Berichten: 178
Geregistreerd: 23-11-05

Re: tips voor citytrip?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 17:50

hmm als k het hoor krijg ik meteen weer zin
covent garden was heel fijn, maar we hebben inderdaad een heleboel gemist... ik herriner me bv dat er een straat of een buurt was met allerlei alternatieve spulletjes, dat hebben we niet kunnen doen want we moesten kiezen tussen dat en Harrods...
weet je soms welke straat of buurt ik bedoel??
Eigenlijk is londen hemels en nu je het zegt de kans is groot dat we gewoon weer daarnaartoe gaan

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Re: tips voor citytrip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 10:01

Alternatieve spulletjes... dan MOET je naar Camden market gaan (metrohalte Camden Town aan de northern line -zwarte op de kaart-) op een zondag en dan is Kensington Market (metrohalte High Street Kensington aan de circle line -geel- of de district line -groen-, het station uitlopen, naar rechts en dan goed opleten, Kensington Market -overdekt winkelcentrum- zit dan aan je rechterhand en daar hebben ze imo de meest geweldige kleding, sieraden en make-up in wat alternatieve stijl) en Carnaby Street (ik stapte dan geloof ik altijd uit bij Bond street...of was het nou Naker street...) is ook erg leuk, dat is vlakbij Oxford Street/Regent street. Maar als je nog nooit naar Camden Town en/of kensington market geweest bent dan zou mijn keuze nu al gemaakt zijn...

JessieVD
Berichten: 178
Geregistreerd: 23-11-05

Re: tips voor citytrip?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 10:13

jaaa, Camden Town dat was het!!!
Maar hoe plan je zo'n citytrip het best? ik heb al gezocht naar sites waar je all-in kan plannen maar ik vind er zo geen, moet je dan echt alles apart plannen? (transport, hotel, uitstapjes)
Ik ben nog nooit alleen weg geweest zo, ook niet met mn ouders wij gaan nooit op reis, dus van zoiets plannen heb ik niet zoveel verstand...
(srry als ik zo blijf zagen:p)

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Re: tips voor citytrip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 10:18

Tsja... als je in nederland zou wonen zou ik zeggen kijk eens op de website van Peter Langhout reizen... die bieden komplete low budget steden trips aan. Ik wil wel even voor je googlen, je mag me als je wil pb'en wat voor jou een geschikte opstap plaats zou zijn... Heb je nog voorkeur voor bepaald vervoer? Bus..trein...vliegtuig...

ippolata

Berichten: 1344
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: Tilburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 18:44


Eilandje

Berichten: 2826
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 12:08

Berlijn, Praag en Parijs

Barcelona ben ik zelf nog niet geweest, maar dat staat wel op het verlanglijstje

Steef_Star
Berichten: 349
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: Krimpen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 12:18

ik ga in juni naar New York!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132097
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 20:37

Kopenhagen!
Niet echt goedkoop, maar wel heeeel erg leuk
En, ook heel belangrijk: veilig.
Daar kun je nog met een gerust hart over straat

Tjaldur

Berichten: 2017
Geregistreerd: 04-12-05
Woonplaats: Sint-Oedenrode

Re: tips voor citytrip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 14:04

Rome en Florence zijn zooo supermooi! Ik heb daar 3 dagen met open mond rondgelopen.

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Re: tips voor citytrip?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:03

Ik zou gaan voor athene (moest het nog even kwijt)