naar Zakynthos, Griekenland!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ssusan
Berichten: 394
Geregistreerd: 01-01-05

naar Zakynthos, Griekenland!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-06 21:59

Heb net gister 8-daagse vliegreis geboekt naar Zakynthos, Griekenland

Ik ga samen met een vriendin. Gelijk na onze examens! Dus begin juni. We hebben geboekt via Sunweb.
We zitten in appartement Helena, bij Laganas.
Kan niet wachten!

Iemand al eens hier geweest? Hoe was het? Hoe is het eiland? Nog tips?

magicrover
Berichten: 1077
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: klein huisje in het bos

Re: naar Zakynthos, Griekenland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 15:54

ik ben er in aug 2005 geweest. top eiland, als je gaat eten, kies dan een klein restaurantje (niet langs de grote weg) echt geweldig. wij hebben veel gegeten bij anna thomassen. zij heeft een restaurantje aan de kant van de weg. de keuken zit weer aan de andere kant. het is niet aan de hoofdstad kant maar op weg naar dafni beach. aan die kant zijn de stranden top.

potti is een bakje wat op het vuur staat met suddervlees. ik vond het getsie. lam is mij tegen gevallen.

de hoofdstad is gezellig, vooral het plein. ga eten en drinken in een zijstraatje. wij hebben vaak gegeten 4 gangen met veel wijn en koffie en ijs toe voor 40 euro.

eten is het gezelligste rond 9 uur.

de mensen zijn echt aardig en behulpzaam.

mocht je een auto/scooter huren, pas op de wegen zijn glad. dit geldt ook voor als je op slippers of leuke zomerschoentjes loopt.

veel plezier

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Re: naar Zakynthos, Griekenland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 17:13

Wij zijn d'r in 2004 geweest, heerlijke vakantie gehad!

Wij zijn in het plaatsje Agios Sostis geweest, ook vlakbij Laganas en om eerlijk te zijn was ik blij om niet in de hoofdstad te zitten, al die engelsen...........

Je kunt er hele leuke tripjes maken er worden heel vel ritjes en uitstapjes georganiseerd, echt een aanrader!

In 2004 waren er ook de OS en wij zijn ook naar het Olympisch vuur geweest want dfat kwam daar toen ook, een hele happening

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 19:00

Ik ben er 2 jaar geleden geweest, ook in Agios Sostis, appartement Bougainville. Was echt mooi daar, super eiland! Zou er nu meteen weer heen willen.
Heerlijke sfeer daar, savonds rond 21.00 is het idd het gezelligste om te eten in kleine restaurantjes.
De excursies zijn ook leuk en mooi daar.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Re: naar Zakynthos, Griekenland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 23:23

Ik ga ook komende zomer met mijn vriend naar Zakynthos (in augustus), ook naar Laganas.. schijnt een heel gezellig plaatsje te zijn
Ik heb er heel veel zin in, dus ga ook even dit topic in de gaten houden Ik ben al eens met een vriendin naar Samos geweest een paar jaar geleden, was ook een heel mooi eiland!

weet iemand hoe duur het huren van een scooter daar ongeveer is? en dat mag toch gewoon met een nederlands rijbewijs?

sammetje

Berichten: 1654
Geregistreerd: 09-12-03
Woonplaats: nootdorp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 21:49

Ha grappig, daar ben ik ehm even denken 2 of 3 jaar geleden ook geweest. Ook in app Helena (ook geboekt via sunweb) Het appcomplex is heel simpel (maar dat staat er ook bij) maar wel netjes. De douche was een beetje matig maar de bedden waren wel oke. Er is geen zwembad bij maar je mag van het openbare zwembad gebruik maken en dat ligt er echt vlakbij. Dat is verder een prima zwembad. Ik vond de prijs-kwaliteitsverhouding wel oke.

Zelf zou ik niet nog een keer naar Zakynthos gaan. Veel te veel engelsen. Uitgaan vond ik er persoonlijk niet zo geweldig, iets te hoog YMCA-gehalte. (als je begrijpt wat ik daarmee bedoel...)

Verder heb ik er wel een leuke vakantie gehad hoor. Was met twee vriendinnen en hebben erg veel lol gehad.

Afgelopen jaar ben ik naar Kreta geweest, (chersonisoss) en dat vond ik zelf wel leuker.

Tips heb ik verder niet echt, wij zijn maar een weekje geweest en hebben vooral veel in de zon gelegen.

O ja, we hebben nog wel een boottocht gemaakt, was leuk! We hebben toen ook dolfijnen gezien en een grote schildpad! En we zijn een keertje naar Zakynthos stad geweest, was ook wel oke.