Alaska? Iemand?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MelanieS

Berichten: 1044
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Haarlem

Alaska? Iemand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-06 12:36

Wij hebben onze zinnen gezet op een reis naar Alaska en ik vraag me af of iemand van jullie er al eens is geweest? De brochures beloven in ieder geval een onvergetelijke ervaring!

shorty_bara

Berichten: 59
Geregistreerd: 11-10-05

Re: Alaska? Iemand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 12:42

Mijn moeder is er geweest. Ze is opgehaald met zo een husky-slee en naar het hotel gebracht. Ze vond het een van haar mooiste vakanties ooit. ik zal strax even vragen waar ze was en hoe het heette (want ze is er nu niet)

Zij was wel in één van de koudere periodes, je moet er van houden

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re: Alaska? Iemand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 12:43

Alaska staat ook nog op ons lijstje.
Wij zijn wel in het uiterste westen van Canada geweest, PRACHTIG PRACHTIG PRACHTIG.
Ik neem aan dat je dan gaat in juli/aug, is de beste tijd.
Vooral de reis naar Kodiac beren lijkt me fantastisch, Juneaux, Anchorage, prachtige gletsjers, natuur, wildlife.
Ik zou het doen, HET ZAL ONVERGETELIJK WORDEN !!
Wel een dure reis naar Alaska

*zucht*

Afbeelding
Afbeelding

MelanieS

Berichten: 1044
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Haarlem

Re: Alaska? Iemand?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 11:03

@Horseranch: Mooie foto's! Ik ben ook weg van de combi naaldbossen en besneeuwde bergtoppen. Die heb ik voor het eerst in Yosemite in Amerika gezien, maar dan nog niet eens zo extreem. We zijn van plan in augustus/september te gaan. Kan helaas niet eerder vanwege werk

@shorty_bara: Stoer ook, opgehaald worden met de hondenslee! Ik heb ooit in Frankrijk een tocht met de hondenslee gemaakt, dat was al erg leuk. Vraag nog even waar je moeder precies geweest is. Alaska is zooooo GROOT!!!

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 15:19

gaaf zeg dat je naar Alaska gaat!!

mn oom en tante wonen er ook.. en mn opa en oma zijn er heengeweest vorig jaar en de fotos waren echt zo mooi! volgens mij is het er echt super

MelanieS

Berichten: 1044
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Haarlem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 19:05

annuh schreef:
gaaf zeg dat je naar Alaska gaat!!

mn oom en tante wonen er ook.. en mn opa en oma zijn er heengeweest vorig jaar en de fotos waren echt zo mooi! volgens mij is het er echt super


Hoe zijn je oom en tante daar verzeild geraakt?

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 20:09

haha tja, ze wilden wat anders en zijn daarheen verhuist een paar jaar geleden, en hebben inmiddels ook een dochtertje, een fries paard

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 11:29

Ja , wij zijn in 2004 geweest, met een cruise. ( we hadden Canda met de auto gedaan en daarna dus een cruise). We willen zeker nog een keer naar Alaska maar dan met de auto een rondreis maken.

Afbeelding

Afbeelding

Bultrug walvis in de buurt van Juneaux

De steden zijn klein en de hoofdstraten zijn over het algemeen voorzien van souvenierwinkels, dat viel ons een beetje tegen, maar voor de rest, was het super.