*alanya-gangers*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

*alanya-gangers*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 21:20

de titel zegt het al,wie gaat er dit jaar naar alanya,of is er al geweest?
wat zijn jullie ervaringen? is het wel vertrouwd voor 2 meisjes?

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 21:43

In Alanya ben ik 2 weken geweest. Meivakantie van 2005. Ik was zeg maar een beetje buiten Alanya in Hotel Riva Delta. Erg mooi daar ook best veel te doen! Het was daar echt een heerlijke vakantie vond ik.

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Re: *alanya-gangers*

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 19:58

Hoi!

Ik ben meerdere keren in Alanya geweest, het is heel mooi daar.
Aardige mensen, heerlijk eten, goedkope spullen, gezellig uitgaansleven, prachtige stranden, mooie bergen, leuke excursies en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Verder is het heel veilig, de mannen zijn nogal flirterig, maar dat is in veel vakantielanden het geval.

Ik zie wel verschillen tussen nu en een paar jaar geleden in Turkije,
toen ik voor het eerst ging was het nog niet zo toeristisch en waren de excursies daardoor bijvoorbeeld minder gehaast en veel gezelliger.
Tegenwoordig draait alles daar om toerisme en wil iedereen zoveel mogelijk verdienen aan de vakantiegangers (logisch).
Tijdens excursies wordt er wat meer gehaast en wat minder uitgebreid verteld over de omgeving waar je bent en zijn de Turken druk met foto's maken en het filmen van de toeristen, zodat je aan het eind van de dag foto's of een videoband kunt kopen.

Maar Alanya staat garant voor een heerlijke vakantie, veel plezier!

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 20:02

dank je wel voor je reactie ik heb er ook heel erg veel zin in!

Ashleey_

Berichten: 5752
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Eindhoven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 12:38

Alanya is in 1 woord super! Ik ga er weer heen waarschijnlijk in Juni! Omdat ik daar ook mijn vriend heb leren kennen die daar werkte . Het is een heel erge toeristische plaats, en er is enorm veel te doen en te kijken.

Wanneer ga je? want in augustus kan het weer soms wel oplopen tot 45 graden wat bijna niet uit te houden is voor ons nederlanders

Op uitgaans gebied heb je veel te zien! en veel leuke discotheeks!
Tja wat is veilig, die turkse jongens daar vallen nu eenmaal op veel meisjes en als ze horen dat je nederlands bent is het meteen al goed! De jongens zijn idd wel wat flirterig en sommige hebben het erg op je gemund maar je moet ze gewoon negeren, en gewoon duidelijk antwoord geven dat je niets van ze wil.
Ik vind het echt enorm gezellige en gastvrije mensen! soms zijn er mensen die vragen of je wat thee (appelthee) wilt mee komen drinken, en wat kletsen!

Oftewel Alanya is super! Welk hotel ga je heen? en ligt het bij kleopatra strand toevallig?

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 13:43

Het buitenleven is erg gezellig!
De eerste keer dat ik in Turkije was, hadden we een hotel in Konakli, dat ligt een paar kilometer voor Alanya, je rijdt erdoor heen als je naar Alanya gaat.
Als we s'avonds het kleine centrum van Konakli ingingen was het echt een feestje, er werd gedanst midden op straat door het winkelpersoneel en je werd er gewoon in mee getrokken.
Bij bijna iedere winkel wordt je appelthee aangeboden en toen er een belangrijke voetbalwedstrijd op tv was hebben we dat met een grote groep op straat gekeken op een klein TVtje
De mensen daar zijn echt zo gezellig!

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 13:44

@Ashleytjee
Wat deedt je vriend voor werk daar?

Ashleey_

Berichten: 5752
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Eindhoven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 13:55

hij is zelf turks.. dus niet dat je denkt dat ik een nederlander daar heb ontmoet he haha maar hij werkte daar in hotel in bediening

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Re: *alanya-gangers*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 14:59

Nee, dat dacht ik ook niet
Alleen ff checken of het mijn ex toevallig niet was
Maar die was reisleider.

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-06 15:37

ik ga 27 juli tot en met 10 augustus,maar ben wel wat warmte gewend
ik zit in het appartement alanya princess,vlakbij het kleopatra strand
nu jullie verhalen te hebben gelezen,heb ik er echt in in,eerder had ik nog mn twijfels omdat sommigen nogal negatief waren.

Ashleey_

Berichten: 5752
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Eindhoven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 21:49

oooh! ik denk wel dat ik weet waar dat ligt.. als ik het goed heb is dat ongeveer 1,5 km van het centrum af? Is in ieder geval wel lekker bij een mooi strand!