Wintersportvakantie in Kaprun

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Wintersportvakantie in Kaprun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 23:50

Vorige week zijn we op skivakantie geweest in Kaprun. 's Nachts om 3 uur vertrokken en 's middags om 1 uur aangekomen. Het weer was prachtig en het appartement zag er goed uit.

Uitzicht vanaf het balkon:
Afbeelding

Die middag eerst even de ski's opgehaald en de les geregeld. We hebben daar een beetje gebluft. We hadden allemaal nog nooit les gehad, maar een vriend had ons verteld dat je beter materiaal meekrijgt als je zegt dat je gevorderd bent. Dus wij allemaal ingevuld dat we gevorderd waren.

Volgende dag gingen we naar de les voor gevorderden en we moesten allemaal voorskieen op een steil heuveltje. Gelukkig kwam ik veilig naar onderen en ze trapten erin. Ik werd met mijn zwager in de op een na hoogste groep voor ver gevorderden ingedeeld. Bitwise kwam 1 groep lager en mijn zus viel door de mand. Die moest naar de Beginnersgroep terug.

De lessen gingen fijn. Ik schrok wel een beetje in het begin. Alle mensen uit onze groep hadden al 4 of 5 jaar les gehad en eigen materiaal bij zich. Toch konden wij het goed bijhouden. Uiteindelijk hebben we rode pistes gedaan en ook off piste (5 dagen les).

Bitwise in actie:
Afbeelding

Afbeelding

Uitzichten tijdens het skieen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

's Middags konden we zelf gaan skieen. We zijn voornamelijk op de gletsjer geweest, maar ook 2 dagen op de Maiskogel.

Scum in actie:
Afbeelding

De tweede dag op ski's besloten mijn zwager en ik dat we best wel een rode piste durfden. Bitwise en mijn zus namen veilig de lift, in de veronderstelling dat we onze benen zouden breken. Maar we hebben het gehaald! Hier komen we helemaal blij onder aan:
Afbeelding

Oefenen hoe je je op ski's kunt omdraaien:
Afbeelding

Op de 4e dag heeft Bitwise een ongelukje gehad. Hij skiede achter iemand aan en het leek alsof diegene via een heuveltje een sprongetje maakte. Dus hij er achteraan. Bleek dat heuveltje geen heuveltje te zijn, maar erachter was een kleine afgrond van een dikke meter diep. Daar is hij dus flink op zijn schouder gevallen. 's Avonds voor het appartement op de stoep viel hij nog een keer, en natuurlijk weer precies op die schouder. We hebben toen tot 1 uur 's nachts in Zell am See in het ziekenhuis gezeten. De schouder was zwaar gekneusd.

Op de 5e (en laatste) lesdag was er een slalom race voor elke groep. Mijn zwager had de gouden medaille en ik nam brons mee naar huis
Afbeelding

*Trots* Ik denk dat ik me maar inschrijf voor over 2 weken in Turijn.

Vanuit de lift:
Afbeelding

We hadden ook nog een dag om vrij te skieen. Bitwise heeft toen heel voorzichtig weer meegedaan. Met een soort treintje zijn we omhoog gegaan naar het enige zwarte stukje piste.
Afbeelding

Dat was echt ontzettend steil! Op de foto zie je een snowboarder op de rand zitten die zichzelf moed inpraat om naar beneden te durven:
Afbeelding

Sneeuwballengevecht:
Afbeelding

Kortom: we hebben een geweldige vakantie gehad. Ik heb de smaak te pakken en wil zeker nog weer eens gaan! De hele week geweldig weer gehad; strak blauwe lucht met een lekker zonnetje en veel sneeuw.
Afbeelding

(nee, die zwarte piste heb ik niet genomen!)

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 23:58

he super Scum!!! ik herken zowaar de liften (rode bakkie)!! heb jullie niet gezien!! maar die rode piste was best pittig... vooral omdat ie ook in de schaduw lag!!! zo te zien hebben jullie het leuk gehad!! balen van bitwise zijn schouder!!

Afbeelding
wij zijn hier offpiste gegaan rechterkant

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-06 23:59

Welke rode heb je daar gehad dan? Wij hebben daar de 2, 3b, en 11b gedaan. Die foto is van de 11b (dat stuk kon alleen met de lift of via de rode route van Skidome 2 naar Skidome 1) En ze lagen idd allemaal in de schaduw met veel bevroren sneeuw.

Daar bij die lift waren er idd veel die off piste gingen. Da's best pittig. Hoeveel ski-ervaring heb jij?

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 00:01

op de gletsjer heb ik alles gehad, behalve dat mini zwarte stukje helemaal bovenin waar je met zon treintje heen moest... heb daar overigens wel die hobbels gedaan geen succes voor je knieen

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 00:03

Citaat:
Volgende dag gingen we naar de les voor gevorderden en we moesten allemaal voorskieen op een steil heuveltje


Weet je hoe ze dat heulveltje noemen daar???

die Holländerwiese en daarmee bedoelen ze niet dat Holländer zo goed kunnen skieen
Vrienden van me hebben een grote Noriker-stoeterij in Kaprun, zodoende weet ik dat soort details

_Jitske_

Berichten: 5542
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Gelderland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 00:04

Leuke foto's Scum!
Het ziet eruit of jij en Bitwise een hele geslaagde vakantie hebben gehad
Knap dat je trouwens zo in de op1navergevorderdengroep mocht terwijl je nog nooit op skivakantie ofzo was geweest!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 00:05

oh is dat dan dat stukje wat ik zei met dat treintje?! want ik zie daar ff verderop die machines staan?!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Wintersportvakantie in Kaprun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 00:10

Smurf; toen ik dat heuveltje zag dacht ik: oh my God..... . Maar toen ik het de volgende dag zag dacht ik: Mwah, stelt eigenlijk niet zoveel voor.

BT; ja, dat is dat stukje! Het waren voornamelijk snowboarders daar. Op het eerste stuk met die hakkels kon je nog niet eens fatsoenlijk staan met lange ski's. Onze leraar zei ook dat we dat stukje de komende paar jaren maar niet moesten doen.

jollyjoker

Berichten: 2465
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 00:16

Gaaf!! "Jaloerse ik"

Margriet_

Berichten: 7045
Geregistreerd: 11-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 12:04

Zo ziet er erg mooi uit!! Niet van die gewone pistes zo te zien!

roxiie

Berichten: 7830
Geregistreerd: 22-09-05

Re: Wintersportvakantie in Kaprun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 12:06

Sprookjes achtig !!!

Pinacolada

Berichten: 4083
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 18:04

Mooi man! Over 9 daagjes ga ik die kant op ..zitten er vlakb bij

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 10:56

Mooie foto's!!
Jullie hebben wel mooi weer gehad zeg