Naar Kameroen.. (Afrika)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Monique1985
Berichten: 1361
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Nunspeet

Naar Kameroen.. (Afrika)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 01:40

(Moet even wat met jullie delen )

Whaaaaaaaah ik ga waarschijnlijk 3 maanden naar Kameroen

Mijn zus woont daar met haar gezin...
En voor mij zelf is het beter om even een paar maanden naar het buitenland te gaan!

Zelf had ik nooit verwacht dat het door zou gaan,maar gelukkig gaat het waarschijnlijk toch door!!

Nu moet ik er goed over nadenken of ik het wel echt wil, want heb vaak last van heimwee enzo.

Maar zijn er nog meer bokkers eens naar Kameroen geweest? Ik ben wel is benieuwd, dus brand los

marionnnn

Berichten: 1194
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Naar Kameroen.. (Afrika)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 01:52

Heyhey..

Echt een super kans voor je om daar zo heen te gaan. Ik denk dat je er heel goed aan doet om erheen te gaan om jezelf weer een beetje terug te vinden..

Ook is het natuurlijk zo dat je nu lekker naar je zus kunt (met haar kon je toch goed opschieten?)

Ik ga je echt ontzettend missen, maar ik gun het je van harte!!!!

En je weet het he, ik wil elke week een e-mail met daarin een verslag

Targaryen

Berichten: 9350
Geregistreerd: 13-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 11:07

Zooo 3 maanden!
*jaloers

Lijkt me echt super daar, maar zal wel komen omdat mijn opa, oma, oom, tante en moeder daar een aantal jaar gewoond hebben.
En ik hoor daar altijd van die super verhalen van.

Maar iig, heeeeeeel veel plezier daar!
En hopen dat je weer een beetje jezelf kunt zijn als je terug bent.

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 11:23

Ik zou het doen! Heimwee is natuurlijk erg vervelend, maar je blijft daar niet voor eeuwig. Het lijkt mij echt een geweldige kans om eens te zien hoe het leven daar is.

Tieneke

Berichten: 21687
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 11:27

Mijn halve familie is afkomstig uit Kameroen... Nu zijn ze allemaal hier in België, maar ik denk dat je het super naar je zin zal hebben!

Succes en veel geluk!

SanderD

Berichten: 9378
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Gent + Sittard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 12:05

Dat lijkt me geweldig! Ik zou het echt doen als ik jou was. Ik denk dat je het zo naar je zin krijgt dat die heimwee misschien wel meevalt. Veel succes in je beslissing!

Shadow0

Berichten: 43520
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 12:15

AM -> BI

Monique1985
Berichten: 1361
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Nunspeet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 12:36

Heel erg bedankt voor de leuke reactie's

@t Mjon> Ja ik kan goed met me zus
En je krijgt elke week verslag meis

@t ymneuss> Wat hoor je dan voor verhalen? Ben wel benieuwd eigenlijk...

@t vanillia> Ja je hebt wel gelijk ik blijf er niet voor eeuwig.. En zo'n kans krijg ik misschien nooit weer...

@t Tieneke> Bedankt voor je reactie. Wat toevallig dat je familie daar vandaan komt. Hebben ze daar lang gewoont?

@t Sandertjuh> Bedankt het word een moeilijke beslissing maar ga er goed over nadenken

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Naar Kameroen.. (Afrika)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 12:41

mijn vader zit in Douala, Cameroun. hij werkt er al jaren (reist veel heen en weer) en voelt zich daar meer thuis dan in Nederland .

Ik zou het zeker doen als ik jou was. Heerlijk als je zover kan reizen en dan nog bij familie terecht komt.

Monique1985
Berichten: 1361
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Nunspeet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 12:58

@t wennepen> Wat leuk zeg.. Hoor allemaal goeie verhalen..
Waarom heeft die het daar meer naar zijn zin als hier dan? Ben jij zelf er ook al eens geweest dan?

Tieneke

Berichten: 21687
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 13:08

Monique1985 schreef:

@t Tieneke> Bedankt voor je reactie. Wat toevallig dat je familie daar vandaan komt. Hebben ze daar lang gewoont?


Ja hoor, toch wel meer dan 20 jaar. Mijn tante trouwde met een Kameroenees en ze kreeg 4 kinderen. Ondertussen zijn 2 van die kinderen ook al moeder, en zijn er 3 kleinkinderen

Monique1985
Berichten: 1361
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Nunspeet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 17:35

Tieneke schreef:


Ja hoor, toch wel meer dan 20 jaar. Mijn tante trouwde met een Kameroenees en ze kreeg 4 kinderen. Ondertussen zijn 2 van die kinderen ook al moeder, en zijn er 3 kleinkinderen

[/quote]


Zo wat leuk he!
Heb je nog leuke verhalen?

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 18:30

Monique1985 schreef:
@t wennepen> Wat leuk zeg.. Hoor allemaal goeie verhalen..
Waarom heeft die het daar meer naar zijn zin als hier dan? Ben jij zelf er ook al eens geweest dan?




Hij is een tropenman, daarom zit ie daar beter . Voordat mn ouders elkaar leerden kennen heeft ie ongeveer 10 jaar in Douala gewoond en nu issie dus eigenlijk weer terug
Hij heeft overal in de wereld gewerkt maar in (West) Afrika hebben we het langst gewoond (Liberia, Ivoorkust etc.). Een van mijn broers is in Liberia geboren. Mn ouders hebben er samen ook nog 10 jaar gewoond, mijn broers zijn er opgegroeid, ik heb er maar tot mn vierde gezeten omdat ik een nakomelingetje ben . De scholen zijn hier beter dus zijn we teruggegaan.
Ik ben zelf nooit (bewust, misschien wel als baby) in Cameroun geweest, wel in Ivoorkust.
Mn ouders vinden Cameroun een fijn land, maar ja het blijft Afrika (zakelijk gezien best moeilijk om dingen voor elkaar te krijgen), maar als je alleen op vakantie gaat heb je daar weinig mee te maken natuurlijk



Veel plezier en geniet lekker van de warmte

Tieneke

Berichten: 21687
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 19:34

(Mijn familie had daar een aapje als huisdier )

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 19:53

de zoon van mijn buren woont en werkt daar. kijk echt uit dat je niet alleen rondloopt. schijnt best gevaarlijk te zijn. vorige week is die zoon berooft terwijl zijn rijdende auto gewoon op slot zat. waren mensen met een brommer naast gaan rijden en die hadden buiten het glas een pistool op zijn hoofd gericht.

Monique1985
Berichten: 1361
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Nunspeet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 21:28

@t wennepen> Heel erg bedankt! En ik ga zeker genieten!

@t Tieneke> Ze hebben mijn zus toen ook zo'n aapje aangeboden, maar die schijnen daar heel duur te zijn he! Heb er geloof ik nog wel ergens een foto van! Zo'n dier heeft dan echt kleren aan echt lachen!

@t Lowara> Dat is een minder leuk bericht. Ik denk ook niet dat me zus mij daar alleen rond laat lopen.. Is alles wel goed met die zoon dan nu?

Poulain
Berichten: 98
Geregistreerd: 31-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 21:37

Hoi,

ik heb zelf 7 maanden als au-pair in Uganda gezeten. Dit was wel al in 1998, dus een tijdje geleden, maar het was een onvergetelijke ervaring. Zowel positief als negatief. Heb ook veel last van heimwee gehad, maar jij gaat naar je zus, dat lijkt me een stuk fijner. Want dan heb je iemand vertrouwd dicht bij je. En het is een fantastische ervaring om een tijdje in een andere cultuur te leven. Zeker als je zelf zegt er even uit te moeten! Waarom niet!

Is je zus met een Kameroenees getrouwd? Ik ben benieuwd wat je doet. Maar als het nu kan, zou ik het zeker doen! Succes

en als je gaat heel veel plezier.

groetjes

Monique1985
Berichten: 1361
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Nunspeet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 21:42

@t Poulain> Bedankt voor je reactie..
Ik denk ook dat ik het ga doen..
Moet gewoon even doorzetten..
En nee mijn zus woont daar met haar gezin en zij werkt in het ziekenhuis en haar man is vertaler..
Ze wonen er nu 2 jaar..

Poulain
Berichten: 98
Geregistreerd: 31-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 22:58

Ja, gewoon doen joh! Als je het nu niet doet, wanneer dan wel! (kan niet in je leven kijken, maar hoop dat je begrijpt wat ik bedoel!) En om de beslissing te nemen is moeilijk, maar ik weet zeker dat je geen spijt zult krijgen. En de moeilijke momenten zullen er ongetwijfeld komen, maar je krijgt er veel voor terug. En kom je sterker terug!

nogmaals succes!

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 01:09

@ monique1985: ja, met de zoon gaat alles goed. maar het was wel even een flinke ervaring om zo'n pistool op je gericht te krijgen.

Monique1985
Berichten: 1361
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Nunspeet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 13:12

@t Poulain> Je hebt gelijk Bedankt voor je advies..

Monique1985
Berichten: 1361
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Nunspeet

Re: Naar Kameroen.. (Afrika)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-06 12:31

Nou mensen het is eindelijk zover
Ik ga 24 maart naar Kameroen!
Tot 2 juni
Vind wel eng, maar heb er wel veel zin in!
En ik hoop dat ik daar vind wat ik zoek
Maar dat zal vast wel