kroatië

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
summerfeel

Berichten: 1290
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: den bosch

kroatië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 12:12

ik ga dit jaar met 5 vrienden op vakantie naar kroatie. de reis is al geboekt en we gaan naar istrie, het plekje rovinj om precies te zijn.
we hebben geboekt voor een appartenment. het park het villa ruben

geen van ons is hier al eerder geweest en we kennen ook eigenlijk niemand die er geweest is. dus ik vroeg me af of hier wat mensen zijn die er geweest zijn en me wat over dit plaatsje kunnen vertellen.
waar ben je verbleven, was het druk daar, gezellig, kon je goed uit gaan, was het er warm, was het duur of goedkoop.... etc etc.

hoop dat iemand me iets verder kan helpen.
groetjes joyce

Apple

Berichten: 76197
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 12:13

Ik verplaats het even naar BI

En ontopic: ik ben een aantal jaar geleden in Istrie geweest, niet in hetzelfde plaatsje. Kroatie is echt erg leuk, vriendelijke mensen, eten is goed (geen heel verfijnde keuken, maar stevige kost ).

ninja2

Berichten: 3645
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: de rips

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 12:16

het lijkt mij ook een heel leuk land, waar jij naar toe gaat wouden wij een paar jaar terug ook boeken maar het zat toen al vol. We zijn toen naar italie gegaan.
Maar ik wil zeker nog een keer naar istrie gaan

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 13:19

Collega van mij is er geweest en hem is het erg goed bevallen. Zal eens vragen wat hij allemaal heeft gedaan!

summerfeel

Berichten: 1290
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: den bosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 13:25

okeej ik wacht op een uitgebreid verslag

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 13:26

Wij zijn er afgelopen zomer geweest. Heerlijk weer, op 1 dag na. Geen zandstranden, maar kiezelstranden (waar wij zaten dan). Heel toeristisch gericht (wij zaten in Poreč), soms wordt je zelfs in het Nederlands of Duits aangesproken.

Van uitgaan weet ik niets, wij gingen op zon/zee/strand vakantie, niet op feest/beestvakantie.

Kroatie in 't algemeen kwam me goedkoop over, alleen worden toeristen natuurlijk altijd een beetje geflest.

Nainkey

Berichten: 499
Geregistreerd: 22-06-05

Re: kroatië

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 13:28

Pff ben wel keer in Istrië geweest, maar plaatsje zou ik niet meer weten. Ik weet wel mensen die er ook zijn geweest, dus misschien kan ik het even vragen.

Ik wil dit jaar ook met vriendinnen naar Kroatië, maar dan meer daar onder.. bij de eilanden denk Maar we moeten het allemaal nog bespreken.

Veel plezier in iedergeval!

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 14:58

Hier staat nog een topic over Kroatië, kijk daar even in staat een heel verslag van mij bij!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Re: kroatië

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 12:16

Collega is in Rovinj geweest, geen idee wat hij daar heeft uitgespookt verder en in welk appartement hij heeft gezeten.

Nainkey

Berichten: 499
Geregistreerd: 22-06-05

Re: kroatië

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 17:35

Ik heb zaterdag met vriendinnen geboekt voor Medulin

Saar01
Berichten: 3524
Geregistreerd: 09-10-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 20:35

Ik ben daar ook geweest, vorig jaar zijn we naar Porec op vakantie geweest en het is zo goed bevallen dat we dit jaar weer gaan.
En dat komt niet vaak voor
Ik kan je vertellen dat het er héél warm kan zijn, maar het kan ook zo een paar dagen regenen.
Vlakbij Porec, dus ook vlakbij Rovinj is een grootte discoteek, International geloof ik.
Uhm voor de rest is de prijs wel ongeveer hetzelfde overal, het is alleen wel ff wennen dat je op beton/stenen moet liggen inplaats van zand o.i.d

agh het zal je vast en zeker wel bevallen

Nainkey

Berichten: 499
Geregistreerd: 22-06-05

Re: kroatië

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 02:01

Ik ben echt helemaal fan van die betonplaten Die waren dus ook echt een 'must' voor de camping

Saar01
Berichten: 3524
Geregistreerd: 09-10-03

Re: kroatië

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 13:47

Pareja schreef:
Ik ben echt helemaal fan van die betonplaten Die waren dus ook echt een 'must' voor de camping


Ik ook hoor, geen vervelend zand overal, dat je om de minuut je handoek kan uitkloppen omdat hij weer eens onder het zand zit
Nu kan je lekker op een luchtbedje o.i.d liggen, heerlijk

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 18:39


Mayra_

Berichten: 1989
Geregistreerd: 16-01-06

Re: kroatië

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 20:21

Ik ben er al een aantal keren geweest, vooral porec vond ik geweldig . Het eten is er ontzettend lekker, de mensen zijn d'r over het algemeen heel aardig en het is goed geprijst.

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Re: kroatië

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 15:05

Wij gaan rond 6 augustus naar het zelfde appartement als jou. Wanneer ga jij?

Steff_

Berichten: 5394
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Rotterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 00:18

Ik ben er een aantal jaar geleden geweest, in Porec. Was echt ontzettend leuk!
Het is best goedkoop daar, uitgaan kon je ook leuk, en het was ontzettend warm. Kwam zwart terug

Nettie

Berichten: 1516
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 00:42

Weet iemand meer over Split en hotel Peristil? En hoever de Plitvice watervallen er vandaan zijn?

justremie

Berichten: 168
Geregistreerd: 18-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 00:46

ik ga al 11 jaar op vakantie naar rovinj en ik kan je vertellen het is geweldig daar als je wat wilt weten moet je maar pm'en.

Antistar

Berichten: 1152
Geregistreerd: 13-01-04
Woonplaats: Gasselte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 20:52

Wij gaan of naar Lloret de mar, of naar Kroatie; istrie dus.
Mijn vader schiet niet op, ik hoop dat hij boekt voor het vol is.

jessje

Berichten: 1717
Geregistreerd: 05-02-05
Woonplaats: belgië

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 23:35

Ik zou dit jaar ook graag naar Istrië gaan, Porec waarschijnlijk.
Valt er ook iets te beleven buiten zonnen en uitgaan? (ik bedoel, mooie dingen om te bezoeken ofzo?)

Als er iemand die al geweest is me een hotel kan aanraden, dat zou heel handig zijn

sharonalover
Berichten: 2692
Geregistreerd: 27-12-04
Woonplaats: ergens op een plekje van de wereld

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 20:27

Wij zijn vorige zomer ook naar Kroatië geweest, het is ons zo goed bevallen, dat we dit jaar eigenlijk wel weer wilde, we hebben nu alleen gekozen voor de vakantie in Drenthe, met de paardjes
Het weer is er erg goed.
Wij hebben altijd rotweer op vakantie, en nu dus ook, lig je lekker aan het strand, gaat het regenen, het was in een aantal jaar rond die tijd niet zulk slecht weer geweest, ben benieuwd wanneer we pebaalde toerisitsche landen niet meer inmogen
maar we hebben ons toch goed kunnen vermaken, en er waren ook goede momenten en dagen kwa weer.

Het eten etc. is goedkoop, voor ond de 7 á 8 euro, heb je een goede, lekkere, grote pizza magharita.
Onder de 10 euro heb je een pizza met veeeel erop.
Verder had je bijvoorbeeld mixed grill, was ook lekker, en bijvoorbeeld halve haan met patat, als je daar van houd, is dat heel lekker.
Verder hebben ze ook lekker ijs

Kwa dingen te doen is er niet zo veel, het achterland is vrij dor, en er groeit weinig, wel kan je er heeeel gaaf snorkelen, maar dat ligt er weer aan waar je zit.
Wij zaten aan een erg rotsige baai, waar erg veel vissen zwommen, echt scholen, goed, ze waren niet supergroot, maar wel leuk gekleurd.
Van andere hoorden we weer dat ze echt naar vissen moesten zoeken.
Wij hebben in het plaatsje Pula gezeten trouwens, dat ligt niet ver van Rovinje.
Het water daar is kraakhelder, ik vond het echt leuk!

_flo_

Berichten: 1269
Geregistreerd: 02-03-01

Re: kroatië

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 09:05

Toevallig stuit ik op dit topic... ik ben er geweest in Rovinj en in het "Park Rubin"... 20 jaar geleden

Stel je geen "Centre Parcs" voor want het park viel toendertijd vies tegen, zeer slecht onderhouden, vergeet niet... 20 jaar geleden.
Ik heb er nog foto's en folders van, helaas ben ik niet zo technisch om ze te plaatsen

Het park ligt direct aan zee, met een steen/kiezelstrand en mooi helder water.
De bungalows en appartementen stelden toen echt niet veel voor !
Het eten daarintegen was echt jammie jammie en goedkoop !
Als ze nog "Cocktails Magarita's" schenken... zeker de moeite waard.
Ik meen me te herinneren dat er een discotheek en een tennisbaan aanwezig waren op het park.
Je zou er ook kunnen paardrijden, maar ik heb toen geen paard gezien.
Voor de liefhebbers... er was ook een naaktstrand
Er is een busverbinding naar Rovinj en vanaf het park werden toen excursies georganiseerd.

Ik kan je een uitstapje naar "Lipica" aanraden waar de echte Lipizaners gefokt worden, tevens is er een show te bekijken !
Verder kan ik je "De grotten van Postogne" aanraden !
Een bezoek aan "Motovun" en "Porec" is ook de moeite waard !
Vanaf een nabij gelegen vliegveld kon je een 2 daagse excursie boeken naar "The Plivice Lakes" waar de Winnetoufilms opgenomen zijn.

Ook is er de mogelijkheid om met een vleugelboot de zee over te steken naar Venetië... die reis duurt wel 2 uur !

Maar goed, hopelijk is het park in die 20 jaar wel gemoderniseerd.

Ik kijk na 20 jaar nog altijd terug op een leuke vakantie !

Btw: er liepen toen allemaal hagedissen rond, dus pas op als je ligt te zonnen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 09:08

Nettie schreef:
Weet iemand meer over Split en hotel Peristil? En hoever de Plitvice watervallen er vandaan zijn?


Ik ben vorig jaar in Split geweest en het is heel ver van de watervallen.
Maar iig het is een vervelende plek. Huizen zijn nog kapot met schotgaten.
Heel onvriendelijk, maar ja misschien waren wij op een verkeerde plek.

Grote_Beer
Berichten: 1305
Geregistreerd: 04-11-05
Woonplaats: Breda

Re: kroatië

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 12:09

Wij hebben een huis in het binnenland van Istrië en nu lees ik tot mijn verbazing in deze al wat oudere topic dat er mensen zijn die beweren dat het binnenland van Istrië droog en dor is en dat er bijna niets groeit. Nu, dan heb je dus echt niet de moeite genomen om een paar kilometer verder door te rijden dan de dorre strook die juist achter de kustlijn ligt, want het binnenland van Istrië is juist verbazingwekkend groen!
Deze foto is vlak bij ons huis gemaakt in augustus van het afgelopen jaar, dus juist in hartje zomer, wanneer het op z'n droogst is!
Afbeelding

Lijkt me toch niet echt een droog en dor landschap, hè?
Rond Buzet en Motovoun (Mirnadal) is de vegetatie het hele jaar door erg groen en daar bevinden zich dan ook uitgestrekte bossen. Wat meer naar het oosten bevindt zich het berggebied van de Ciceria en de Ucka en daar vind je ook veel groene velden en bossen.