haaien enzo in de dominicaanse republiek???

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vverpaalen
Berichten: 98
Geregistreerd: 07-07-05

haaien enzo in de dominicaanse republiek???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-05 21:17

heeyy

ik ga donderdag op vakantie naar de dominicaanse republiek maar.... ik heb dus gelezen dat er daar haaien zitten IK HAAT HAAIEN!!!!! naja.. ik vind ze wel leuk, als ik er maar niet bij moet gaan zwemmen... nou vroeg ik me dus af... weten jullie misschien welke soorten haaien er daar zitten en of ze gevaarlijk zijn?? dat zou me tenminste wat gerust stellen.. of niet natuurlijk haha maar dan weet ik in ieder geval of ik daar vrolijk rond kan zwemmen of niet!

o! en als jullie weten of er nog andere gevaarlijke dieren zitten, (heb gelezen dat de zwarte weduwe er ook leeft ) dan mogen jullie dat uiteraard ook even melden

alvast bedankt!!!

Chrissetje

Berichten: 8427
Geregistreerd: 10-09-04
Woonplaats: Budel.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 21:18

overal zitten haaien hoor maargoed

verder kan ik je niet helpen

vverpaalen
Berichten: 98
Geregistreerd: 07-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-05 21:21

haha ja, overal zitten haaien maar ik bedoel.. in nederland kan ik wel veilig rondbanjeren, maar kan dat daar wel?

NN44
Berichten: 1787
Geregistreerd: 06-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 22:54

whahahaha die vaal wat ben je toch een schijtluis he:P sjonge jonge! haaien vind ik niet zo erg,,,, maar die zwarte weduwe die zijn toch giftig nouw we zien het daar wel:P heb je er al zin in?

Jaduuh

Berichten: 9407
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Gent

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 23:24

Gadsie, ik ben als de dood voor kwalleen die zitten ook in nederland en in kroatiƫ zaten overal zeeegels, nou ik ben zoooo'n schijtluis dan hihi maar ik denk niet dat die haaien in de buurt van de kust zitetn hoor !!
*net als dat ik bang ben als tijdens het snorkelen een vis me aan kijkt *

Anne_GTI

Berichten: 18208
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 23:34

Haaien zitten er zat. Ik hoop voor je dat je geen bull shark voor de bek gaat zwemmen want die vreet alles wat hem voor de smoel zwemt.

Zonder gekheid; er zitten idd haaien maar ik zou me er niet al te druk om maken. De kans dat je door de bliksem geraakt wordt is groter dan opgevreten worden door een haai.

NN44
Berichten: 1787
Geregistreerd: 06-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 00:33

haha nu durft ze helemaal het water niet meer in naja er is ook een zwembad

Ronnoz

Berichten: 2354
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Tukker Territory

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 02:53

De dominicaanse republiek heeft soms wel eens te maken met haaienaanvallen... als je zon haai op je af ziet komen is het het beste hem een flinke stomp op de neus te verkopen of om je vingers in zn ogen te steken... dat verwacht ie niet, want hij ziet je waarschijnlijk aan voor een ander prooidier... wist je dat haaien mensenvlees helemaal niet zo lekker vinden? Daarom laten ze na een paar beten ook direct los en eten ze je nooit helemaal op.

Veel plezier daar!

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 09:14

Ik ben er zelf ook geweest... En ben er geen haai tegengekomen (buiten dan die in zo'n soort aquarium in de zee waar je naar kon gaan kijken en tussen zwemmen).

Over het algemeen kan je er met een gerust hart de zee in hoor

Belker

Berichten: 15360
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 10:56

Verplaatst naar BI.

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Re: haaien enzo in de dominicaanse republiek???

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 11:01

Ben er geweest, heb gedoken en niks gezien!

Ligt er misschien aan aan welke kant je zit.

Weet wel dat instructeur iedereen tijdens duiken naar boven bracht, en ik nog moest wachten, zat ik daar in mijn eentje beneden en de rest allemaal boven, zat ik mezelf wel gek te maken met stel nou dat er ene haai aankomt, wat dan zit ik hier in mijn eentje.

Maar goed wij zaten maar in een beginnersrifje

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 13:04

Oh wat lekker dat je naar Dominicaanse gaat zeg, ikke is jaloehoers
Als het er zou wemelen van de haaien of iig dat je een kans zou lopen dat je aangevallen zou worden, dan laat zo'n strand echt niet toe dat je de zee in gaat hoor,of word er iig constant gewaarschuwd. Ze willen niet dat de toeristen wegblijven daar, daar leven ze van.
Denk wel dat er grote barracuda's zwemmen. Ik was vorig jaar op Curacao en heb daar ook gesnorkeld aan ons strand. HAd ik niet moeten doen, want Kimpie ging de zee echt niet meer in hoor, althans niet meer zo ver,haha, soort haaien van bijna een meter groot. Deden geen vlieg kwaad, zwommen kinderen etc, maar t idee, brr.

Geniet van je vakantie en als je wilt gaan snorkelen oid, doe dat dan op 1 van je laatste dagen als ej echt een schijtluis bent, je kunt som maar beter niet zien wat er onder je zwemt, haha.

vverpaalen
Berichten: 98
Geregistreerd: 07-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 17:47

ahaha dit heeft me allemaal wel een beetje gerust gesteld, maar ook weer niet ahah ik ben namelijk (zelfs) in nederland soms een beetje bang dat er voor een of ander raar reden een enorme haai daar onverwachts rondzwemt haha en barracuda's zijn blijkbaar ook gevaarlijk, maar alleen in grote groepen ofzo...
maar goed dat wij mensen niet zo lekker smaken, ookal wil ik wel graag mijn benen en armen houden, anders gaat het paardrijden een beetje moeilijk maar ja.. beter dat dan dood
eigenlijk wil ik het liefst rondzwemmen met zown haaien-verschikker ofzo.. (met van die electrische golven ofzo .. heb dat op tv gezien )
maar die zijn volgens mij ongelofelijk duur.. haha

bedankt voor de reacties!!!
nog meer combat-tips tegen haaien zijn natuurlijk altijd welkom
en weten jullie of er nog meer enge beesten zitten?

vverpaalen
Berichten: 98
Geregistreerd: 07-07-05

Re: haaien enzo in de dominicaanse republiek???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 17:53

ik ga trouwens gelijk even haaienaanvallen in de dominicaanse republiek opzoeken (kijken hoe lang geleden dat wel niet is gebeurd )

vverpaalen
Berichten: 98
Geregistreerd: 07-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 18:00

in 1963 waren er 3 aanvallen, bij 2 daarvan waren de mensen dus wel overleden gelukkig is dat wel best wel lang geleden maar nog steeds...

hier de site (in engels,) staan ook gegevens van andere eilanden in de caribische zee, en je kan ook andere plekken opzoeken denk ik...

http://www.flmnh.ufl.edu/fish/sharks/st ... ibbean.htm

hier over 2004... (ook in engels )

http://www.flmnh.ufl.edu/fish/sharks/st ... ummary.htm

o! dit is handig! hoe je het kan voorkomen..

http://www.flmnh.ufl.edu/fish/sharks/At ... reduce.htm

Bonny
Berichten: 4731
Geregistreerd: 20-11-04
Woonplaats: Twente

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 22:43

Zo lekker naar de dominicaanse republiek!
daar kun je prachtig duiken, maar ja in elke zee leven haaien he
Veel plezier!!!!!

Anne_GTI

Berichten: 18208
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 22:50

In Key West keek ik recht in de bek van een Mako. Gaaf man. Ze waren daar een Marlijn aan het schoonmaken en alle afval ging overboord. Opeens kwam er dus een joekel van een Mako recht omhoog om een groot stuk Marlijn op te vangen.

Moraal van het verhaal: blijf uit de buurt van vissersboten en de haven als je het water in gaat.

vverpaalen
Berichten: 98
Geregistreerd: 07-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-05 18:08

haha dat zal ik zeker onthouden een Mako is echt mega-eng joh!!! die zijn toch een van de snelste (de snelste??) haaien ofzo.. haha ik heb in groep 8 ofzo een verslag moeten doen over haaien, dus ik ken ze wel een beetje maar ja.. het is toch goed om zo veel mogelijk over je vijanden uit te vinden?!

NN44
Berichten: 1787
Geregistreerd: 06-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 00:35

haha net of jij nog iets weet over groep 8 we gaan al bijna ! noggggggg 3 daagjes

Vinaba

Berichten: 9757
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Barendrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 18:03

Haha, er zwemmen wel haaien daar maar, er zit zo'n soort net voor het zwemgebied voor de mensen. Dus er kan bijna niets gebeuren.

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 18:17

Vinaba schreef:
Haha, er zwemmen wel haaien daar maar, er zit zo'n soort net voor het zwemgebied voor de mensen. Dus er kan bijna niets gebeuren.

dat dacht ik ook.

Ik denk niet dat hotels op plaatsen staan waar het stikt van de gevaarlijke haaien en anders zullen ze die wel wegjagen door netten ofzo.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Re: haaien enzo in de dominicaanse republiek???

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 19:25

Ohh jaloers!

Toen ik in de Dom. Republiek was heb ik elke dag van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat gesnorkeld. Als je heel stil ligt gaan de vissen aan je benen knabbelen. Gewoon kleine visjes, geen haaien ofzo.

Pas wel op dat je je ramen en deuren goed dicht houdt zodat er geen vogelspinnen in je hotelkamer komen. Daar waarschuwen ze wel voor.

NN44
Berichten: 1787
Geregistreerd: 06-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 19:32

omg, sorry krijg nu hartaaval vogelspinnen dan heb ik liever een knabbelende haai aan m'n been dan een vogelspin in m'n bed volgens mij kan ik niet meer slapen daar

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Re: haaien enzo in de dominicaanse republiek???

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 20:32

Haha, sorry. Wij hebben de ramen etc. gewoon dicht gehouden (tenzij we zelf in de kamer of op het balkon waren) en geen spin gezien, dus maak je er maar niet al te druk om.

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Re: haaien enzo in de dominicaanse republiek???

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 20:34

heb ook geen spin gezien