Ik ga naar florida --> foto's?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ankiexxx

Berichten: 3166
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: .~*hasselt*~.

Ik ga naar florida --> foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-05 23:08

Aangezien ik op school fotografie volg heb ik weer een nieuwe opdracht gekregen.
Deze keer was dat : ' natuurlandschappen'
we moeten 2 foto's inleveren van landschap met water, 2 van landbouw en 2 van een agrarisch landschap
ik vertrek de 28ste naar Florida en wil dus graag daar mijn foto's trekken

maar nu is mijn vraag : wat moet ik juist onder agrarisch en landbouw in florida bedenken?
in belgiƫ is dat simpel : boertje, boerderij en koeien...
maar ik neem aan dat palmbomen geen landbouw zijn?

( ik moet trouwens helemaal in mijn eentje naar een vriendin in florida gaan, en ben nog maar 15 jaar, ik heb dan nu ook al wat kriebels voor in het vliegtuig )

Leonie
Berichten: 2046
Geregistreerd: 19-11-04
Woonplaats: Wechel (Antwerpen!!)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 23:35

Je kan het landschap met water toch in Florida doen, en de andere in Belgiƫ, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er in Florida niet aan landbouw wordt gedaan?

Shiloh

Berichten: 19788
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 23:36

Wat ik me kan herinneren is dat er in florida vooral een fruitteelt wordt gedaan, maar ik kan me daar ook in vergissen!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 03:06

AM-->BI

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Re: Ik ga naar florida --> foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 06:08

Florida staat bekend om zijn sinaasappels en grapefruits (warm klimaat), maar ook vrij veel ander fruit, noten & tomaten ... als ik tenminste de stikkertjes in de supermarkt mag geloven.

Als je in Florida rondrijdt kom je vanzelf "kleine" marktjes tegen. Grote borden langs de weg waarop staat wat ze verkopen en hoe je er komt (left in 1.3 miles). Dan kan je zelf je fruit uitzoeken. Ik denk dat je daar hele leuke foto's van kan maken.

In ieder geval heel veel plezier op vakantie, maar dat zal vast wel lukken. Waar in Florida ga je naartoe?

ankiexxx

Berichten: 3166
Geregistreerd: 26-10-02
Woonplaats: .~*hasselt*~.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 14:03

naar sarasota voor een weekje

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 14:06

Hoe mobiel ben je? Fruitplantages genoeg in Florida, en de Everglades zitten vol met water. Maar je moet er wel kunnen komen natuurlijk. De afstanden in de States zijn wat groter dan hier, en OV wat slechter geregeld.
Als je voor een week gaat, en alleen maar met die opdracht bezig bent, ga je er sowieso niet zo van genieten. Zet het maken van je opdracht in Florida uit je hoofd, geniet van je vakantie en maak je foto's gewoon hier.

Rochiril

Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Born

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 14:29

Heb er een dikke 8 maanden gewoond (ben nu alweer een maandje of 5 in nederland), maar zoals gezegd, de afstanden zijn idd erg groot. Ik zou er niet vanuit gaan dat die opdrachten daar gaan lukken, maar gewoon je camera altijd meenemen, misschien kom je wat tegen langs de weg. citrusplantages genoeg, maar water is soms een beetje moeilijk, aangezien het nu het droge seizoen is.
Daarnaast is FLorida vooral een staat van veeteelt, de grootste na Texas, dit levert ook wel leuke plaatjes op, heb even voor je gezocht
Afbeelding

Afbeelding

Deze heb ik gemaakt op een ranch van een kennis daar, vanaf de rug van een Florida Cracker Horse (zie profiel ) Er zijn gerust mogelijkheden, maar in een weekje valt het denk ik nog neit mee.

en water? dit mag ook de oceaan zijn denk ik zo, niet? dan zit je in Florida wel goed, je zit nooit meer dan 2 uur rijden van de zee.... levert ook mooie plaatjes op.
Afbeelding
Zonsondergang aan de golf van mexico.....

Heb ik je al lekker gemaakt ?

Success ermee