Kleding voor wintersport

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yessy

Berichten: 23037
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Kleding voor wintersport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-05 17:20

Begin april willen we met een groepje een weekje op wintersport, alles inclusief dus het enige wat we nodig hebben is kleding. En daar dus ook meteen het probleem, wat heb je nodig, waar kan je het kopen en hoeveel zullen we ongeveer kwijt zijn?

We zijn volledig onervaren (op 1x snowworld na, komend weekend ), dus alle tips zijn meer dan welkom!

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 00:34

Het ligt eraan. Laatst was ik bij een zaak waar ze een jas hadden hangen van 500 euro. Dan had je nog geeneens een broek erbij.

Bij de Lidl hebben ze nu skipakken voor 50 euro, en brillen voor 10 euro. Bij de Craenenbroek hadden ze thermo ondergoed voor maar 3,50 (trui en broek).
Fleecetruien hebben ze bij de Zeeman ook voor 5 euro, maar ze zijn er ook voor 30 euro.

Dus maar net wat je eraan uit wilt geven en of je de laatste mode wilt hebben.

Serendipity1

Berichten: 6046
Geregistreerd: 13-02-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 00:36

Zorg voor een waterdichte, dikke, ademende broek, waterdichte jas en handschoenen en evt muts/oorband. Echte skibrillen vind ik ondingen, die heb ik dus ook nooit op, maar dat is dus net wat je fijn vind Verder is een goeie zonnebril echt heel erg belangrijk, en zonnebrandcreme Skipulli's of fleecetruien zijn ook handig

En dikke sokken! Koop een paar skisokken, je zult ze nodig hebben

Meer weet ik zo niet, iig veel plezier op wintersport, het is echt supergaaf

Dressuurgek

Berichten: 2287
Geregistreerd: 18-10-03
Woonplaats: Zuid-Oost Nederland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 16:45

Ik had gewoon wat paardrijkleding mee....die kolletjes van Anky zijn ook lekker warm, hoewel als je in april gaat hoef je je niet eens zo dik te kleden met thermo-ondergoed enzo. Was vorig jaar ook in april geweest en het was snikheet in de Dolomiten (Italie) voor een wintersportvakantie dan.

Yessy

Berichten: 23037
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-05 19:26

Ik heb wat rondgezocht, en na een leuke broek en jas te hebben gevonden die samen 240 euro waren (help! ik ga wel naar de zon!), kwam ik in de macrogids een aanbieding tegen van brunotti (is wel goed merk toch??): jas, broek en fleecetrui voor nog geen 120 euro..

Marrels

Berichten: 36
Geregistreerd: 05-05-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 20:17

Ik ga dit jaar ook voor het eerst wintersporten ik heb er erg veel zin in. Ik moet ook nog kleding aanschaffen. Ik heb al wat rondgekeken, bij Perry Sport en de V&D hebben ze ook betaalbare ski-kleding

Serendipity1

Berichten: 6046
Geregistreerd: 13-02-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 18:26

Dressuurgek schreef:
Ik had gewoon wat paardrijkleding mee....die kolletjes van Anky zijn ook lekker warm, hoewel als je in april gaat hoef je je niet eens zo dik te kleden met thermo-ondergoed enzo. Was vorig jaar ook in april geweest en het was snikheet in de Dolomiten (Italie) voor een wintersportvakantie dan.



Ja dat klopt, maar waterdichte kleding is wel een must, iedereen maakt wel eens een schuiver


Ik kan je trouwens ook aanraden, wil je er een beetje bijtijds bijlopen: Neem gééén skipak, maar gewoon broek + jas
En ook zo not-done: Je hele smoel wit maken met zonnebrandspul

Brunotti is wel fijn merk ja

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 20:48

Nu hebben ze bij Craenenbroek al voor 30 euro een skipak!

Solitair
Berichten: 1885
Geregistreerd: 01-12-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 21:12

ik heb m'n skikleren voor volgend jaar al gehaald(ga in februari naar ischgl) en heb dit keer een skipak(jas/broek) van protest. lekker warm..
en wat je trouwens ook kon doen( toen ik nog geen termobroek paste) is je pyjama onder je skipak doen. is ook heel warm. en niemand ziet het.

_Ilona

Berichten: 849
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: dongen

Re: Kleding voor wintersport

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 21:21

Vergeet je handschoenen muts en sjaal niet! En de zonnebrandcreme heel belangrijk!!! Toen ik nog geen thermo kleren had deed ik het ook vaak met mijn pyama broek onder mijn ski broek. En dikke sokken is echt een must!! Ik heb ook een skibril gehad maar die besloeg de hele tijd. Nu heb ik zo'n grote bril. Ik snowboard ook en vind het wel fijn als je een keer valt dat die bril dan op blijft zitten. Nadeel als de zon schijnt dat de helf van je gezicht bruin is en een groot stuk om je ogen wit hahaha. Veel plezier!

Yessy

Berichten: 23037
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 21:27

Dank jullie wel voor de tips, thermobroeken heb ik geloof ik wel, skisokken moet ik nog iets meer van hebben, muts, sjaal, handschoenen en snowboots ook, heb wel een muts met belletjes
Ik zit erg te twijfelen over de bril, wil geen pandabeergezicht, maar wel een goede bril die idd blijft zitten (ga ook snowboarden, schijn je niet in een week te kunnen leren )

_Ilona

Berichten: 849
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: dongen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 21:42

haha nee dat leer je niet in een week dat word natte billen krijgen hihi! Ik doe het nu 5 jaar en ook ik maak nog wel eens een schuiver. Ik heb ook een muts met belletjes zo'n hele lange is dat de belletjes hangen erges bij mijn onder rug haha! Ze horen me overal aankomen. En als je in een klasje zit dan is het ideaal voor je leraar hahaha!

Yessy

Berichten: 23037
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-05 23:05

haha zoiets heb ik idd ook, lichtblauw en zo rond m'n kont 6 kattenbelletjes ik draag hem 2x per jaar, met kerstmis op stal, paard vindt het geweldig, de rest van de stal iets minder

_Ilona

Berichten: 849
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: dongen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 11:07

hhaah lache he ik heb hem met kerst ook ooit eens op gedaan op stal. Alle paarden waren meteen wakker. Maar ik heb nu ook een echte kerstmuts hih dus die draag ik nu met kerst op stal haha. Maak ik meestal foto's mee voor een kerst kaart te maken van mij en mijn paardjes!

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 11:07

Ik heb mijn skibril bij Lidl gehaald voor 10 euro. Bruin wordt ik toch nooit, dus ik ben niet bang voor vlekken in mijn gezicht.
En als muts heb ik een hele maffe muts met flappen over de oren gehaald. Hier in Nederland zou ik hem niet op durven te zetten, maar in Oostenrijk straks wel. Mijn zus en onze vrienden hebben allemaal dezelfde dus dan kan ik niet meer voor schut lopen .

Yessy

Berichten: 23037
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-05 22:38

Zo, ik ben een jas, een broek en handschoenen rijker en 112 euro armer ben er erg blij mee, nu nog een bril, laarzen, muts en ect sjaal..

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 15:52

Wat ik erg kan aanraden (of je nu gaat snowboarden of skieën) is een snowboard broek. Die hebben zachte versteviging bij de knieën en de kont, zodat als je valt, het niet zo hard is. En vooral bij snowboarden zit je vaak op je knieën, en dan is het wel erg fijn, anders zijn ze zo kapot

Verder draag ik een thermobroek, snowboardbroek en dikke skisokken. T-shirt, fleecetrui, dikke snowboardjas, dikke sjaal. Ski/zonnebril (hangt ervan af of niet sneeuwt) en een muts. En ik ben er helemaal klaar voor

[edit; en snowboardhandschoenen, met versteviging om de binnenkant van je hand, om de klap op te vangen]

Yessy

Berichten: 23037
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 18:16

Klinkt lekker warm ik kreeg idd al de tip om knie en polsbeschermers om te doen, om niet helemaal in stukjes thuis te komen

_Ilona

Berichten: 849
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: dongen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 19:34

ach hooguit wat blauwe plekken de eerste keren hahaha! En natte billen van het zitten! Ik had altijd last van natte handschoenen blehh. Had ook altijd 2 paar bij me dan kon ik smiddags wisselen.

lienet

Berichten: 566
Geregistreerd: 15-03-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 23:54

Yessy schreef:
Dank jullie wel voor de tips, thermobroeken heb ik geloof ik wel, skisokken moet ik nog iets meer van hebben, muts, sjaal, handschoenen en snowboots ook, heb wel een muts met belletjes
Ik zit erg te twijfelen over de bril, wil geen pandabeergezicht, maar wel een goede bril die idd blijft zitten (ga ook snowboarden, schijn je niet in een week te kunnen leren )



De Hema verkoopt ook kleinere brillen met een zachte rubberen(?) polsterrand om de glazen heen, die goed aansluiten op je huid. elastische band voor om je hoofd.....idee????

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 12:13

Serendipity1 schreef:
Zorg voor een waterdichte, dikke, ademende broek, waterdichte jas en handschoenen en evt muts/oorband. Echte skibrillen vind ik ondingen, die heb ik dus ook nooit op, maar dat is dus net wat je fijn vind Verder is een goeie zonnebril echt heel erg belangrijk, en zonnebrandcreme Skipulli's of fleecetruien zijn ook handig

En dikke sokken! Koop een paar skisokken, je zult ze nodig hebben

Meer weet ik zo niet, iig veel plezier op wintersport, het is echt supergaaf

Dan zul je waarschijnlijk nog nooit met een gewone zonnebril geskiet hebben in de sneeuw. Dan wens je echt wel dat je een skibril op hebt want je ziet geen steek.
Skibril met dubbele glazen kan erg handig zijn als het sneeuwt.

_Ilona

Berichten: 849
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: dongen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 12:34

bij mij beslaan die gewone skibrillen altijd ik heb zo'n grote bril voor het snowboarden die kunnen niet beslaan! Nadeel is wel mocht de zon gaan schijnen heb je straks een mooi bruin gezichtje behalve waar de bril zat haha.

Yessy

Berichten: 23037
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 17:31

dat wordt nog leuk dan met een gemiddelde van 6 zonuren per dag daar

Soraya92

Berichten: 2421
Geregistreerd: 15-11-04
Woonplaats: Zwaag,Noord-Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 00:49

lekkere warme waterdichte kleding !!

@ Cynthy , dat jij het zonder skibril kan zeg! Ik zie anders echt niks meer ! En btw , skipakken zijn hip Mijn zus skied voor het skiteam van Avoriaz en zij heeft zo’n strak stretchskipak met sponsers enzo erop Ik wou dat ik die ook had

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: Kleding voor wintersport

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 13:55

Je schrijft dat je een onervaren skier bent, laat je dan niet verleiden tot aanschaf van de meest goedkope kleding.

Het klinkt misschien raar maar als beginner lig je vaak in de sneeuw en word je over het algemeen kletsnat. Wanneer je slechte kleding koopt kan het skieen je dus erg gaan tegenvallen omdat de kans dat je het koud krijgt erg groot is. Goedkope kleding is vaak niet ademend (je gaat je dan rot zweten) en niet water- en winddicht, 3 dingen die je echt wel nodig hebt om je lekker te kunnen bewegen en plezier in de sneeuw te hebben.

Kies gewoon voor een goed waterdicht en ademende jas en broek, het liefst voor een ski-pak. Een skipak word door velen gezien als een beetje ouderwets maar je hebt de minste kans op sneeuw in je kleding als je valt.

Verder een lange ski-onderbroek, goede ski-sokken, handschoenen (geen wanten want daar kan je slecht je vingers in bewegen) en het liefst katoenen sku-pulli's, deze ademen en nemen zweet op.

Zorg ook dat tijdens het skien je hoofd goed bedekt is, je kruin is je termostaat van je lichaam, krijgt je bovenkant van je hoofd het echt koud dan de rest van je lichaam ook!

Een donkere zonnebril en een skibril zijn ook een belangrijk onderdeel van je uitrusting, de sneeuw weerkaatst veel UV en je ogen kunnen daardoor beschadigen. Zorg dus voor een donkere zonnebril, die geeft de meeste bescherming voor je ogen.

Verder gewoon heerlijk genieten van de vakantie!