Vakantie (reizen meer) Afrika, hoe plannen etc?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SanneVD

Berichten: 1607
Geregistreerd: 03-08-02

Vakantie (reizen meer) Afrika, hoe plannen etc?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 14:05

Ik heb echt een liefde voor Afrika, het land/cultuur/mensen/dieren spreken me heel erg aan van foto's en verhalen...

Hoe plan je zoiets, waar kan ik dingen opzoeken enzovoorts.
Ik wil voor een langere tijd en dan reizen van plek naar plek...

Iemand enig idee hoe het zit met honden in dat land, want als het even kan wil ik graag mijn hond meenemen (mijn andere hondje gaat weg, blijft bij vriendin wonen waar ik a.s weekend voor 3 weken heen ga, Frankrijk)..
Maar goed als zoiets echt niet kan dan moet ik haar thuis laten voor die tijd, hoe moeilijk het ook is omdat ze altijd mee gaan met reizen .

Tot nu toe heb ik niemand gevonden die het ook leuk lijkt.. dus het word of alleen of ik moet een organisatie leren kennen waar je met mensen op reis kan die zoiets ook willen doen..

Waar moet ik op lette voor Afrika, etc etc..
Ik heb nog nooit een echte van plaats naar plaats reis gemaakt.

Iemand die er al ervaring mee heeft, die mooie plekken van Afrika kent enzovoorts?

Alles is welkom
Al is het maar dat ik meer weet over het land, ik wil natuurlijk de reis ook maken maar ik moet even kijken hoe en wanneer... maar ooit ga ik het doen

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 12:45

Hoe lang wil je weg? Welk gedeelte van Afrika wil je bezoeken? Wat is je budget?

SanneVD

Berichten: 1607
Geregistreerd: 03-08-02

Re: Vakantie (reizen meer) Afrika, hoe plannen etc?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 14:26

Dat is dus nog de vraag...
Ik wil er dan een langere tijd voor uitrekken, misschien wel wat maanden..
Welke deel is dus de vraag, daarin heb ik me nog niet heel erg verdiept, maar als iemand mooie stukken weet dan hoor ik daar graag over.

Budget, ik weet niet hoe zoiets moet kosten, maar het is mooi als je het op een zo goedkoop mogelijke manier kan doen (liften enzovoorts)..
Maar het is dan ook als het meer is dat ik er nog een tijd voor spaar, het is niet zo dat ik het dit jaar nog wil doen, het is wanneer ik er klaar voor ben.. maar alvast dingen uitzoeken is wel handig

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 14:34

Zuid-Afrika zou ik overslaan als je wilt liften. Verder denk ik niet dat het verstandig is als je op deze manier wilt reizen om een hond mee te nemen omdat het dan een stuk moeilijker is om een lift en slaapplaats te vinden. Verder zal de vlucht voor je hond niet goedkoop zijn en is het ook best een ingrijpende reis voor z'n dier.

Hdoortjez
Berichten: 207
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: ???

Re: Vakantie (reizen meer) Afrika, hoe plannen etc?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 15:32

Hoi,

19 december vertrek ik samen met nog 5 andere mensen naar Zuid-Afrika. Wij hebben zelf een reis in elkaar gezet mbv het reisbureau. Zij hebben af en toe een alternatief aangeboden, maar alles is naar onze wens geboekt. Wij hebben geen standaard reis uit een brochure. Als ik jou was zou ik richting het reisbureau gaan en daar je wensen en budget voorleggen. Een beetje klantvriendelijk reisbureau trekt zo een aantal uurtjes voor je uit. Ik denk dat wij er in totaal 6 uur hebben gezeten. Veel lezen en je goed laten voorlichten. Een aanrader is de reisgids Africa (zwarte kaft en mooie plaatjes) schrik niet van de prijzen, wij hebben deze gids gebruikt om ideetjes op te doen.

Voor inentingen en tabletten moet je even contact opnemen met de GGD in jouw buurt.

Veel plezier.

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 15:51

Mijn ervaring is dat je via internet toch wel een stuk goedkoper uitbent om het begin van je reis op te zetten dan via het reisbureau.