in Egypte op vakantie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manny

Berichten: 2320
Geregistreerd: 23-12-04

in Egypte op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 18:42

hoi,

ik ga volgende week in de herfstvakantie naar Egypte we gaan naar een hotel toe wat dicht bij het centerum van Hurghada.(zou niet weten waar het ligt) maar ik vroeg mij af of daar in de buurt leuke dingen zijn te doen en of je ook prikken of pillen moet slikken.(heb je daar veel last van mannen als je blond haar hebt?)

groetjes manja

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: in Egypte op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 18:46

Je moet idd een prik hebben en die had je al lang moeten hebben. Dus snel even contact opnemen.

Als toerist zijnde heb je sowieso last van mannen, of je nu blond, bruin, oud of jong bent. Kijken kijken niet kopen. Je hoeft niet bang te zijn, maar ik zou niet alleen op straat rond gaan lopen. Meer voor het idee, want echt gevaarlijk zijn ze niet, maar ze hebben nogal een directe manier van communiceren. Maar als je gewoon op het resort blijft heb je daar al helemaal geen last van.

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Re: in Egypte op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 18:55

inderdaad, voor een vaccinatie ben je wel erg laat met informeren als ik dat even mag zeggen, daar had je allang voor ingeënt moeten zijn. voor de rest weet ik eigenlijk niks van egypte ben er nog nooit geweest maar lijkt me wel een mooi land

Missmar
Berichten: 313
Geregistreerd: 12-09-05

Re: in Egypte op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 18:57

Ik ben vorig jaar naar Hurgada geweest en heb geen prik gehaald... wanneer je wel een prik nodig hebt is als je naar t platteland gaat etc.. ga je niet richting het platteland in en blijf je om en rond je hotel was het volgens mijn huisarts niet echt nodig..

1 tip, drink GEEN kraanwater, geen ijsblokjes of schepijs... je kan er dood ziek van worden ( zelfs van fruit en groente dat onder de kraan is schoongemaakt). neem een berg anti diaree pillen mee en eet veel brood bij t eten..

verder veel plezier tis een leuk land, je kan mooi duiken en snorkelen en de mensen zijn super vriendelijk!!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: in Egypte op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 19:16

Voor het gehele land heb je een prik nodig, dus niet enkel het platteland (wat ze daar niet eens hebben). Je moet ook niet bij je huisarts zijn maar bij de GGD.
Hetis wel zo dat als je het binnenland in trekt (woestijn, kleine gemeenschappen) je een extra prik moet hebben.

Manny

Berichten: 2320
Geregistreerd: 23-12-04

Re: in Egypte op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 19:45

ik heb het tegen mijn moeder gezegd die gaat morgen gelijk bellen.

Manny

Berichten: 2320
Geregistreerd: 23-12-04

Re: in Egypte op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 21:51

over het te laat zijn met prikken... mijn moeder heeft het pas vanochtend geboekt.

Essalko

Berichten: 84
Geregistreerd: 11-10-04
Woonplaats: Zeist

Re: in Egypte op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 00:02

Ik ben net een weekje terug van de 8e keer Hurghada. Heb nog nooit inentingen gehad voor Egypte.
Een beetje wantrouwig zijn kan geen kwaad daar. Ze zijn erg goed in 'wisseltrucs' met geld (briefjes van 50 piaster/50 pond, te weinig geld teruggeven etc.). Het begint al op de luchthaven waar ze je bagage wel met 'n karretje naar de bus willen brengen (voor veel te veel geld), is maar 50 meter... maar dat weten de mensen niet die er voor het eerst komen. Of dat je koffer al van de band gehaald is waar ze uiteraard ook geld voor moeten hebben (niet bij mij dus, vraag ik toch niet om). Ook met de taxibusjes die standaard 1 pond per rit kosten proberen ze er meer uit te slepen (waarbij ze 1x de deur dichtdeden toen we nog in het busje zaten...). Beetje negatief misschien maar je kunt het maar beter weten, gewoon duidelijk zijn dat je dat soort dingen niet pikt en dan gaat het prima.
Verder is Egypte een prachtig land, het was vorige week nog 35 graden, in de hotels aardige mensen en een excursie naar Luxor is de moeite waard.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: in Egypte op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 00:04

AM > BI

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: in Egypte op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 00:05

Wat essalko zegt is idd waar. Goed op je wisselgeld letten en zoveel mogelijk gepast betalen. Als je met een taxi gaat, kun je beter vooraf een prijs af spreken.

JoYcE1982
Berichten: 105
Geregistreerd: 30-09-05
Woonplaats: Den Haag

Re: in Egypte op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 00:30

je hebt overal last van mannen als je blond bent. kijk maar uit dat ze je niet willen kopen in ruil voor een kameel haha

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Re: in Egypte op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 02:33

Ik ga ook inde vakantie.. BETER!! de 20e gaan wij weg naar hotel HITON long beach... 5 * heb er nu al zin an. Ik heb gebeld met de GGD en ik hoefde geen prik te halen. Blijven alleen in het hotel. TIs een echte relax vakantie. Heb er eerder ook al een topic over geopend.. En een andere bokker ook.. Moet je effe zoeken op HURGADA... staat echt veel info in..

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Re: in Egypte op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 02:34


Manny

Berichten: 2320
Geregistreerd: 23-12-04

Re: in Egypte op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-05 08:16

dankje heb er al in geschreven.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Re: in Egypte op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 09:56

Iemand enig idee hoe het weer daar is in januari / februari? Ik twijfel nog over mijn vakantie rond die tijd, Canarische Eilanden of Egypte...

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: in Egypte op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 13:08

Ligt eraan waar in egypte je gaat. In luxor is het overdag lekker rond de 20 a 23 graden, maar s nachts kan het tot onder de 10 graden dalen. In Cairo is het wel kouder, zo rond de 17 graden .

Maar mag ik als Egyptofiel even opmerken dat ik het dood en dan ook echt doodzonde vind dat julie naar Egypte gaan, zonder ook maar iets van het land te zien. Egypte herbergt zoveel moois, en als je er dan toch naar toegaat bekijk ze dan toch ook!

lindsey

Berichten: 2856
Geregistreerd: 30-04-05

Re: in Egypte op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 13:17

Sammie schreef:

Maar mag ik als Egyptofiel even opmerken dat ik het dood en dan ook echt doodzonde vind dat julie naar Egypte gaan, zonder ook maar iets van het land te zien. Egypte herbergt zoveel moois, en als je er dan toch naar toegaat bekijk ze dan toch ook!
[

Ben geen egyptofiel en er nog nooit geweest. Maar hier kan ik het toch mee eens zijn. Naar welk land je ook gaat het is zonde om alleen maar in je hotel te bijven en niet de omgeving te gaan bekijken.
Dan kan je wat mij betreft net zo goed bij center parcs op vakantie gaan. (Niet dat ik tegen center parcs ben)

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Re: in Egypte op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 14:17

Als ik naar Egypte ga, ga ik vooral onder water heel veel bekijken . Mijn vriend en ik hebben onze Padi Open Water en zullen dus vooral in de Rode Zee te vinden zijn .

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Re: in Egypte op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 14:19

Sammie, ik zat als plek aan Hurghada te denken, is dat wat qua temperatuur rond die tijd?

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: in Egypte op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 14:23

Als ik naar Egypte ga om te duiken dan gaan we nog wel een paar dagen cultuur snuiven.
Zo heb ik na een paar duikvakanties toch al een hoop gezien ook boven water.

Anoukie: El Gouna is heel erg mooi. Ligt vlakbij Hugharda maar is gewoon heel prettig.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Re: in Egypte op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 14:25

We willen ook 2 weken gaan, we zullen vast niet alleen met ons hoofd onder water zitten .

El Gouna ziet er idd erg goed uit Katja, zelf ook al eens geweest begrijp ik? Ik ben wel erg benieuwd wat daar de kosten van een hotel incl. reis zijn, lijkt me duurder dan zo'n commerciele plek als Hugharda ...

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: in Egypte op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 14:31

De prijs viel ons erg mee vooral omdat veel hotels nog relatief nieuw zijn.
Ik heb er in ieder geval een super tijd gehad en vond het veel prettiger dan de andere vakantie plaatsen die ik tot nu toe bezocht heb in Egypte.

Wij hebben in het Panaroma hotel gezeten en dat was echt heel goed geregeld.
Kijk maar eens op www.skytours.nl

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Re: in Egypte op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 15:06

stippielove schreef:
dankje heb er al in geschreven.


Ik heb effe gekeken hoe laat we vliegen, das om 14.05 uur dan komen we om 19.00 uur aan (alst mee zit) (vluchtnummer 355)

en terug gaan we om 19.55 uur de lucht in. Hopelijk landen we dan om 01.25.. Oef wat ben ik blij dak dan nog drie dagen vrij ben haha

Manny

Berichten: 2320
Geregistreerd: 23-12-04

Re: in Egypte op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-05 15:48

ik weet neit wanneer wij gaan.. maar mijn moeder was op zoek naar last minut... en ze wou graag naar de zon en nu hoeft ze niet te koken enz. en heeft zij haar rust en ga ik en mijn zusje voor eht eerst duiken en mijn bonus papa voor de 2de keer duiken iedereen blij:D

Manny

Berichten: 2320
Geregistreerd: 23-12-04

Re: in Egypte op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-05 15:51

ik weet niet welke vluchten we hebben maar ik weet dan we met transavia vliegen vanuit amsterdam..