Wie is er in Parijs geweest?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Wie is er in Parijs geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 19:20

Hoi allemaal,

Ik ga in de herfstvakantie met mijn ouders naar Parijs. (ben zelf al eerder geweest) Maar nu wil mijn vader dus dat ik "even" een kleind raaiboek ga maken voor die drie dagen Heb ik geen problemen mee want ik weet wel ongeveer wat we willen. Maar: Mijn vader wil graag een rondvaart op de seine maken in de avond, dus dat alles verlicht is. Ik kan hier niets over vinden op internet, alleen met een diner enzo erbij. Dat wordt me een beetje te prijzig. Heb wel ergens een stadstour gezien bij avond, maar hij wil graag de Seine op. Weet iemand of dit kan en zo ja waar? Ik heb zelf overdag een ronvaart gemaakt bij Bateaux Parisiens or something.
Heeft iemand nog leuke en handige tips?? Er zijn hier vast wel mensen die er (meerdere keren) geweest zijn toch?
We hebben een hotelletje in de buurt van Gare du Nord en Gare l' Est.

Hee hartsikke bedankt alvast, ben erg benieuwd!!

Groetjes, Danielle

Bestek

Berichten: 3167
Geregistreerd: 04-05-05

Re: Wie is er in Parijs geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 19:25

IKKE
Het is echt heel erg gaaf om klokslag 'savonds (7 uur, 8 uur, 9 uur, enz) bij de Eiffeltoren te zijn.. dan is die helemaal verlicht.. en ook een rondvaart op de seine gemaakt, dit was alleen excluisief diner, hadden we vantevoren ook niet gepland, gewoon daar geboekt.. en verder.. veel plezier!

Sabertje

Berichten: 965
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Well

Re: Wie is er in Parijs geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 19:25

Ik ben afgelopen zomer een paar dagen in parijs geweest. Erg mooie stad. Wij zaten ook in een hotel in de buurt van gare du Nord.
We zijn 1 dag naar Versaille geweest, heel erg mooi om de tuinen en alle fonteinen enzo te bekijken, maar ook het kasteel ziet er erg indrukwekkend uit vond ik zelf. Alleen was het heel erg warm die dag dus we hebben niet alles van de tuinen gezien.
Verder is er genoeg te zien en te doen.
Weet ook niet waar je een rondvaart kunt maken, wij wilden er ook 1 maken maar op 14 juli varen ze maar tot 3 uur. Als je dan pas om 1 uur in de rij staat schiet het niet echt op.

Heel veel plezier!!

Dreamy

Berichten: 24066
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Wie is er in Parijs geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 19:27

Ik ga dit jaar met school

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Re: Wie is er in Parijs geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 19:28

Leuk!
Dieuwke, was dat ook bij de eiffeltoren waar je die rondvaart gedaan hebt? Enne, van te voren kaartjes gekocht/megalang in de rij gestaan?

Andrea1981

Berichten: 60
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Tolbert

Re: Wie is er in Parijs geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 19:48

Samen met mijn vriend ben ik afgelopen juni nog geweest. Mijn vader komt er oorspronkelijk vandaan. Dus ik heb veel nostalgie opgehaald.
Die rondvaart over de seine in de avond is echt een aanrader. Echt mooi, alleen mijn foto's zijn daar allemaal van mislukt. Het was bij ons zo dat wij hele stukken hebben gewandeld. Dit kon ook door het mooie weer en het was 's avonds nog lang licht en aangenaam.
De laatste boot die afvaarde was volgens mij 10 uur. Maar ik weet niet hoe dat nu is. Tevens ging vanaf 21 uur elk uur de eifel toren 10 minuten flikkeren met lampjes. Echt mooi om te zien. Wij zaten in een hotel vlak bij de sacre ceour. Als je daar boven bent met de lift of lopend heb je een prachtig uitzicht over de stad. Ik ben even op de foto's wezen kijken wat we allemaal nog hebben gedaan. We hebben veel in parken gelopen, gewinkeld, gelopen langs de seine, onder de arc de triomph gelopen...hier gaan ook auto's onder door en komen de van de tour de france ook langs. Natuurlijk een dagje euro disney, goed te doen met trein en metro!!!
Natuurlijk bovenop de eiffel toren gestaan. Verder hebben we nog persoonlijke dingen en straten opgezocht. Waar mijn vader is opgegroeid en waar mijn familie woont en woonde. (mijn vader leeft niet meer vandaar) Dit heb ik laten zien aan mijn vriend.
Het is inderdaag bateau de parisiens. Deze doet ook avond tour. Je moet gewoon vragen, je komt heel ver in het engels hoor.....
Er is inderdaad genoeg te doen en het is maar net waar jullie van houden. Er zijn ook genoeg musea en dergelijke.
Wat ik leuk vond is op een terras gaan zitten of in het park en je kijkt je ogen al uit. Zoveel bruisende levens en mensen. Op de trappen van de eiffel en dergelijke wat een mensen. De een is aan het frisbeen de ander speelt met een bal , aan de andere kant zijn ze aan het break dancen. Je kijkt je ogen uit. Het is natuurlijk ander weer, maar je kunt je prima vermaken. Bij de hotels hebben ze vaak ook tips en folders liggen. Ik wens je in ieder geval heel veel plezier......

Groetjes Andrea

Roosch

Berichten: 36681
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Wie is er in Parijs geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 19:49

Ben vorig jaar geweest, was echt top!
De Eiffeltoren, verlicht, oooh
De rondvaart is niet zo duur, kun je daar doen.
Hebben wij ook gedaan, was 7,50
Veel plezier!

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Re: Wie is er in Parijs geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 20:08

Pff wat een opluchting

Enne, wanneer is het het leukst om de eiffeltoren op te gaan? En hoe duur is dat ongeveer?

Harstikke leuk om jullie ervaringen te lezen!!!

Andrea1981

Berichten: 60
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Tolbert

Re: Wie is er in Parijs geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 20:16

Volgens mij was de eiffeltoren 9,50 pp maar hou mij ten goede. Weet het niet zeker meer hoor.Naar de 3e etage. Elke etage lager is goedkoper, of was het goedkoper>>>ik weet het niet meer

Andrea1981

Berichten: 60
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Tolbert

Re: Wie is er in Parijs geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 20:24

Andrea1981 schreef:
Volgens mij was de eiffeltoren 9,50 pp maar hou mij ten goede. Weet het niet zeker meer hoor.Naar de 3e etage. Elke etage lager is goedkoper, of was het goedkoper>>>ik weet het niet meer

ik leek net op het internet 5,70 dus valt nog mee. En ik heb nog wat voor je gevondehttp:
www.gymnasiumhilversum.nl/Index.php?pageId=608n:
kijk hier maar even op....

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Re: Wie is er in Parijs geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 20:31

Wat moet ik daar zien???

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Re: Wie is er in Parijs geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 20:33

Sorry, al gevonden........................ Leuk!

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Wie is er in Parijs geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 20:37

Parijs is idd een hele leuke stad.
Als je naar Versailles gaat: vouwfiets mee en van te voren kaarten kopen is mijn tip
Verder is drie dagen natuurlijk te kort voor Parijs dus je weet je dagen vast wel goed te vullen
Wat ik leuk vond was om 's avonds in die oude wijnkeldertjes in de binnenstad te gaan eten en dat was voor Parijse doen ook niet al te duur.
En als je volgende keer een stad uit gaat zoeken: Rome!!!
De stad van mijn dromen!!!

Nadir

Berichten: 12722
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Wie is er in Parijs geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 20:46

Ik vind eigenlijk dat je in Parijs zeker het Louvre (de Mona Lisa!!!!) niet over mag slaan!
Daarbij moet je ook echt in Montmartre, Place du Tetre, de schilderswijk geweest zijn, waar o.a. de Sacre Coeur staat. Vanaf daar heb je echt een prachtig uitzicht.

Verder is een wandelingetje over de Champs Elysees echt de moeite waard, daar bevindt zich o.a. de Arc de Triomphe.

Zelf vond ik de Notre Dame niet zo bijzonder. Dan kun je beter een dagje naar Versailles (het paleis van Lodewijk XIV) gaan, dat is zowel van binnen als buiten echt prachtig!!! Je ziet o.a. heel veel muur- en plafondschilderingen van Griekse Goden, beelden, veel goud, kroonluchters, kandelaars en spiegels.

Ik wens je heel veel plezier in Parijs!
Het is de mooiste stad waar ik geweest ben, je kunt er echt ontzettend veel moois zien! Als je geïnteresseerd bent in geschiedenis en cultuur kan je er echt geen genoeg van krijgen!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: Wie is er in Parijs geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 20:52

Afgelopen zomer samen met mijn vriend naar Parijs geweest om de finish van de Tour de France te bekijken. We hebben in 1 dag al een heleboel gezien maar lang niet alles dus staat er eerdaags nog een lang weekend Parijs in de planning

Mocht je in de buurt komen van Versailles dan heb ik nog een leuke paardentip voor je................ kijk eens op www.acadequestre.fr Over deze academie heeft een stuk gestaan in de BIT van een jaar of wat geleden en het schijnt echt verschrikkelijk mooi te zijn

Veel plezier in Paris

Kirsty

Berichten: 695
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Wageningen

Re: Wie is er in Parijs geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 21:36

xtwisterx schreef:
Ik vind eigenlijk dat je in Parijs zeker het Louvre (de Mona Lisa!!!!) niet over mag slaan!
Daarbij moet je ook echt in Montmartre, Place du Tetre, de schilderswijk geweest zijn, waar o.a. de Sacre Coeur staat. Vanaf daar heb je echt een prachtig uitzicht.

Verder is een wandelingetje over de Champs Elysees echt de moeite waard, daar bevindt zich o.a. de Arc de Triomphe.

Zelf vond ik de Notre Dame niet zo bijzonder. Dan kun je beter een dagje naar Versailles (het paleis van Lodewijk XIV) gaan, dat is zowel van binnen als buiten echt prachtig!!! Je ziet o.a. heel veel muur- en plafondschilderingen van Griekse Goden, beelden, veel goud, kroonluchters, kandelaars en spiegels.

Ik wens je heel veel plezier in Parijs!
Het is de mooiste stad waar ik geweest ben, je kunt er echt ontzettend veel moois zien! Als je geïnteresseerd bent in geschiedenis en cultuur kan je er echt geen genoeg van krijgen!


Ik ben het geheel met je eens dat het een super gave stad is en dat het hartstikke mooi is, als je van cultuur en geschiedenis houdt, maar als ik drie dagen zou hebben zou ik t Louvre overslaan... dat is echt te groot en daar moet je veel tijd aan besteden als je het echt wilt zien, en de mona lisa... ach die is niet zo groot en bijzonder als ie altijd overkomt... (en een heleboel japanners die er voor staan... zodat je hem niet eens goed kan zien )

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Re: Wie is er in Parijs geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 22:31

Ennuhm de Champs Elysees is tevens een grote (dure) winkelstraat toch?? Of hoe zit dat....

Nadir

Berichten: 12722
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Wie is er in Parijs geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 22:42

Het is 1 van de beroemdste straten van de wereld, 1880 meter lang en 71 meter breed. Ik kan me herinneren dat het daar wel vrij prijzig is, maar als ik me niet vergis is het in heel Parijs behoorlijk duur. Dus of het ook specefiek in die straat duurder is durf ik je niet te zeggen.

Het is de straat waar ze altijd finishen met de Tour de France, zoals napoleon al zegt.

Over Napoleon gesproken, zijn graf kun je ook nog gaan bezoeken.
De graftombe is in Les invalides, een soort overkoepeling van een aantal musea en kerken. (O.a. de Église de St-Louis-des-Invalides en het Musée de l'Armée)

Vedette

Berichten: 513
Geregistreerd: 01-08-05
Woonplaats: Vianen

Re: Wie is er in Parijs geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 23:17

Ik heb eind augustus ook zo'n rondvaart over de Seine gemaakt. Ook 's avonds.
Ik geloof dat de boot waarme wij gingen "Vedettes Pont du Neuf" heette, of zoiets dergelijks. Zij hadden meerdere van die rondvaarboten. Het koste 7,50 p.p en het ritje duurde zo'n 4 á 5 kwartier!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132096
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Wie is er in Parijs geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 08:45

Ik heb je topic verplaatst naar BI.

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Re: Wie is er in Parijs geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 09:42

Sorry Oscar!! Nooit aan gedacht!

Vanavond ga ik even alle tijden opzoeken en even nadenken over het hoe en wat...

Andrea1981

Berichten: 60
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Tolbert

Re: Wie is er in Parijs geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 10:01

Ontario schreef:
Sorry Oscar!! Nooit aan gedacht!

Vanavond ga ik even alle tijden opzoeken en even nadenken over het hoe en wat...

Heel veel succes........we horen wel hoe het geweest is en wat je allemaal hebt gedaan.

Groetjes Andrea

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Re: Wie is er in Parijs geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 13:54

ik ben ook geweest.
met peterlanghout, met de bus incl. excursies.
was gaaf hoor
heb me vooral met de winkels prima vermaakt
hetzelfde heb ik ook naar londen gedaan, maar parijs heeft meer.
londen is zo'n "vieze" stad.
op ieder bankje een stuk of 3 zwervers, enz.
veel plezier vast !

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Wie is er in Parijs geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 14:33

Ik ben een aantal jaren geleden ook in Parijs geweest als ik heel eerlijk moet zijn vond ik het er barweinig aan.
Straten zijn vies, zwervers belagen je voor wat geld. Bij de eiffeltoren belagen verkopers van souvenirs je. Op het moment dat er een stuk of wat agenten aan kwamen rennen, smeerden ze hem.
Ik vond het een lelijk roestig ding
Wat je veel in de metro zag was kleine kinderen die bij je kwamen om geld. De ouders liepen met de duurste kinderwagens maar geld voor eten was er niet
Nee Parijs is niet mijn stad, doe mij Londen maar!
Mijn ervaring met Londen is dat het juist wel schoon is, stuk schoner dan Parijs iig. Maar goed je bent ook niet in Parijs om naar de grond te kijken

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Wie is er in Parijs geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 14:39

Parijs kun je niet in drie dagen doen, dus bereid je voor dat je er sowieso weer eens heen moet.
Trek goede schoenen aan, en hoewel het erg verleidelijk is om de metro te nemen, doe alles boven de grond en ga lopen.

Montmartre, Sacre Coeur, Eiffeltoren, Louvre, Notre Dame, Arc de Triomfe moet je gezien hebben, en dat is allemaal wel in een paar dagen te doen.
Als je dan nog tijd hebt: Musee d' Orsay, Dom des Invalides, Rodin Museum (ligt vlakbij de Dom des Invalides en zeer de moeite waard) en de begraafplaats Pere Lachaise.

Overigens is Parijs een van de weinige steden waar regelmatig met water de goten schoongespoeld worden. Maar wat je er idd ziet zijn bedelaars, en dat niet alleen in Parijs, maar bijna iedere grote Franse stad.