Mexico- yucatan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Mexico- yucatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-05 00:28

Ola!

hier vanuit een zonnig Campeche!
we zijn even een internetshop ingedoken met airconditioning hmmm heerlijk even bijkomen pff.

Even een kort resiverslagje van onze reis:

Op schiphol zijn we op tijd aan boord gegaan 14:20 zoals de bedoeling was dus we dachten mooi!daar gaat ie dan... niet dus, we gingen pas om een uur of 7 vanwege een technische klacht die eerst verholpen moest worden door de technische dienst.. ahum niet zo´n lekker idee als je op het punt staat op 10 km de lucht in te gaan.
Maar goed we gingen dus toch de lucht in door de bewolking heen schuddend en wel echt eng zo had ik het nog niet meegemaakt. Na een poosje werd het vliegtuig rustiger en konden de riemen los.
Onderweg zijn we goed verzorgd met veel lekkers en 2 films en een paar comecy series en tekenfilms maar de zit was toch erg lang.
Bij aankomst in Cancun merkten we meteen de warmte, de truien gingen meteen uit.
Een busje bracht ons naar het hotel in cancun las margaritas heette het. Inmiddels was het al 1 uur dus een lange dag. We zijn nog even drinken gaan kopen in de supermarkt en toen snel gaan slapen.

De volgende ochtend hebben we een onbtijt buffet genomen op het terras buiten de vakantie is begonnen!
Daarna een taxi genomen naar de autoverhuurder daar kregen we onze kleine chevi voor de vakantie.
Na vele malen verkeerd te rijden waren we eindelijk cancun uit op weg naar merida.
Dit was een mooie tolweg dat reed als een trein. we werden nog even opgeschrikt door een vogel die zelfmoord pleegde op onze motorkap.
Onderweg zijn we bij Chichen Itza gestopt om een mooie tempel te bekijken ook daar was het erg warm.
Op weg naar Merida kwamen we in heel slecht weer terracht, veel weerlichten en heel veel water kwam er naar beneden. De straten in Merida liepen onder water we moesten door diepe plassen heen er leek geen einde aan te komen. Toch klaarde het daarna weer op een wonder voor ons
Savonds om 11 uur zijn we naar het grote plein gegaan om met de mexicanen de dag van de onafhankelijkheid te vieren (16 september)dat ging samen met veel vuurwerk en geroep VIVA LA MEXICO geweldig om mee te maken.
De volgende dag zijn we naar celestun gereden, ook merida bleek lastig om uit te komen we verdwaalde weer een paar keer.
Celestun bleek een heel mooi strand te hebben we keken onze ogen uit!wit zand en hemelsblauw water met leuke vissersbootjes en restaurantjes.
We hebben daar een boottocht gedaan over zee langs de kust, op de kant in een arm van de zee zaten diverse vogels waaronder pelikanen en flamingos heel mooi. Daarna gingen we de mangrove in dat was ook heel apart om eens te zien en een versteend woud door verzouting hebben we ook nog gezien.
Toen weer terug over zee, het was wat harder gaan waaien en we stuiterden over de golven dat was wel spannend.
Daarna hebben we over het strand gewandeld en wat gedronken. Toen was het tijd om naar merida terug te gaan naar het hotel. Ik zou terug rijden en starte de auto... ik starte de auto.... die deed dus niets oeps de lichten staan nog aan... in gebrekkig spaans heeft Dirk het voor elkaar gekregen om hulp te krijgen en met startkabels onze auto aan de praat gekregen.
Inmiddels was het al best laat dus we moesten een stuk in het donker rijden dat valt niet mee aangezien de meeste markering hier op de wegen ontbreekt, er gaten in de weg zitten en hele gemene vluchtheuvels die de schokdempers flink aan het werk zetten.

De volgende morgen, gisteren zijn we naar Uxmal gereden. Daar hebben we ook weer tempels gezien.
Daarna naar het hotel dat was prachtig een mooi resort met een dito zwembad!een leuk hotel op Dirks verjaardag.

Vandaag zijn we dus naar Campeche gereden, een historsche stad met een stadsmuur en forten met een mooi boulevard langs de kust.

Vanavond gaan we een rondrit maken in een soort treintje en een licht en geluidsshow bijwonen.
Maar zo gaan we eerst even taco´s eten want daar heb ik er nog geen een van gehad

Groetjes Diana & Dirk
we melden ons weer!

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Mexico- yucatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 07:40

Maak ons maar weer lekker jaloes
Geniet er lekker van, samen!

Littleghoul

Berichten: 1823
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Austerlitz

Re: Mexico- yucatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 08:59

Jee wat een verhaal.. jullie hebben in hele korte tijd al onwijs veel
meegemaakt zeg!

Heel veel plezier nog! Geniet ervan.. enne Dirk nog gefeliciteerd met je verjaardag!!

marlou
Berichten: 1208
Geregistreerd: 10-06-03

Re: Mexico- yucatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 13:46

Lekker. nog heel veel plezier

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Re: Mexico- yucatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-05 05:03

Ik ben nu in playa del carmen

heel erg mooi

Afbeelding

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Mexico- yucatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 06:46

mag ik jaloers op je zijn ? ben verleden jaar hier geweest en ik heb heimwee...........!!!
Vond jij Uxmal ook mooier dan Chitzen Itza of ben ik de enige haha ??

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Mexico- yucatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 07:48

Geniet ervan diaantje

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Re: Mexico- yucatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-05 05:25

IngridM schreef:
mag ik jaloers op je zijn ? ben verleden jaar hier geweest en ik heb heimwee...........!!!
Vond jij Uxmal ook mooier dan Chitzen Itza of ben ik de enige haha ??


Uxmal is mijn nummer 1!

haha we zijn eergisteren in Tikal geweest in guatamala dat was ook heel mooi maart uxmal is de mooiste!

nu zitten we in belize inmiddels, morgen gaan we naar Cay caulker een eiland voor de kust van belize in de cvaraibische zee!
vrijdag vliegen we naar huis!daar heb ik ook wel zin in dan kan ik eindelijk weer naar mijn lieve mable en stalgenootjes

Littleghoul

Berichten: 1823
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Austerlitz

Re: Mexico- yucatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-05 19:38

Haha ja nou diaan.. geniet nou nog maar even tot vrijdag.. want mable zie je de rest van het jaar ook nog gewoon hoor