What to do met weekeindje in Barcelona?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

What to do met weekeindje in Barcelona?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-05 22:51

Zoals de titel al zegt:

ik ga een weekeindje naar Barca! Wil daar graag gaan winkelen en dingen bekijken... Als iemand leuke tips heeft... graag!

cecieltje

Berichten: 471
Geregistreerd: 27-06-05
Woonplaats: Den Haag

Re: What to do met weekeindje in Barcelona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 22:59

Ohww.. ik en mijn vrienx ijn en dag naar Barcelona geweest en hebben heel wat dingen bekeken.. ik zou zeker naar de Rambles gaan, park Güell (wel hoog klimmen,!! maar je kan er ook een taxi nemen), Casa Battlo, Casa Mila, L'aquarium, Sagrada Familia en volgens mij hebben wij toen niet echt veel meer gedaan?
Maar Barcelona is zeker de moeite waard.. ook met winkelen trouwens!!
Anders moet je bij de ANWB een boekje halen over Barcelona.. daar staat een hele kaart in en allemaal dingen die je kan bezichtigen (hebben wij ook gedaan)
Veel plezier daar en succes met het uizoeken

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Re: What to do met weekeindje in Barcelona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 13:04

Shoppen voor vaderland!!!!!
Helemaal geweldig daar al die winkels

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: What to do met weekeindje in Barcelona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 13:29

Wat ik in barcelona heel gezellig vond was s'avonds het uitgaan bij de haven Zijn een aantal barretjes waar erg opzwepend Latijns Amerikaans word gedanst. Ziet er super gaaf uit en hangt echt een heel gezellige sfeer!

Soda

Berichten: 921
Geregistreerd: 21-08-04

Re: What to do met weekeindje in Barcelona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 14:25

Ja Barcelona! Echt een gave stad... Heb er 3 maanden gewoond, dus kan je wel het één en ander vertellen.
Als van van voetbal houdt is Camp Nou leuk om te zien. Je kan een stukje het stadion in en het museum is leuk. Als je niet zo'n voetbalfreak bent, is het niet echt een aanrader
De Sagrada Familia, wat moet ik daar nou van zeggen... Iedereen is er helemaal wild van, maar persoonlijk was het niet mijn hoogtepunt. Het irriteert me mateloos dat ze dat ding nog steeds aan het ver/afbouwen zijn, terwijl het toch niet voor niets "de Onvoltooide" heet? Het is heel mooi om het van buiten te zien en er omheen te lopen, maar ik ben er 2 keer in geweest maar vond het geen succes. Je betaalt er veel geld voor, loopt over een gigantische bouwput en je kan de torens beklimmen. Wat inhoudt dat je in de file in heeeeele smalle gangetjes en trappetjes staat (ben een beetje claustrofobisch) en er drie uitzichtpunten zijn waar je maar 2 seconden kan stilstaan omdat er een horde mensen achter je staat te duwen. Ik zou het niet doen, maar dat is persoonlijk.
Parc Güell is echt heel gaaf! Echt ontzettend mooi! Een tip is om verder het park in te lopen dan de meeste mensen (die bij de mozaiekjes blijven hangen): erachter is een supergroot, mooi en rustig park, waar je helemaal naar boven kan klimmen voor een prachtig uitzicht over de stad.
De Ramblas zijn heel vol en druk en ook wel sfeervol. Alleen is het voor een beetje dierenliefhebber niet zo leuk als er markt is, allemaal zielige konijntjes en vogeltjes in kleine hokjes, brrr...
Als je de Ramblas helemaal uitloopt naar het zuiden, kom je bij de oude haven, ook heel leuk en kan je 's avonds ook romantisch dineren...
Wat verder oostelijk aan de kust (ben vergeten hoe die wijk heet), iets met olympic denk ik) ligt het stadsdeel wat ze hebben aangelegd toen de olympische spelen in Barcelona waren, heel mooi met een brede boulevard enzo.
In het zuidwesten van de stad ligt Montjuïc, dat is een hoge heuvel, waar ook het olympisch stadion ligt. Het is een gigantisch park, met veel musea, tentoonstellingen etc. Je kan ook met een kabelbaan helemaal naar de top, echt mooi.
Verder ligt ten oosten van de Ramblas de Barri Gotíc, volgens mij bedoele Sorrada die wijk, hele oude wijk, waar ook de kathedraal staat. Leuk om doorheen te wandelen.
Ten westen van de Ramblas ligt El Ravall, een behoorlijk verpauperde wijk, die ze de laatste tijd wel aan het opknappen zijn. Zou er 's avonds uit de buurt blijven, heb wel vreemde taferelen gezien daar...
En dan heb je het Plaça Catalunya, enorm plein, waar ook de Ramblas beginnen. Aan de noordkant begint de Passeig de Gracia, een enorme straat met alle dure winkels die je kan verzinnen en mega gebouwen. Daar zijn nog twee Gaudí huizen, één heet Casa Míla (ook wel la Pedrera), ook een aanrader. Echt een bizar huis, met een hele bijzondere beeldentuin op het dak. Het andere huis heet Casa Batlo, ben ik niet ingeweest, maar het is echt zo'n sprookjeshuisje om te zien, heel grappig om te zien tussen al die chique gebouwen
Als je uit wilt gaan en van salsa houdt, probeer dan La Paloma te vinden (als je er graag heen wilt, kan ik t adres wel voor je opzoeken)
Nog wat tips: pas op voor zakkenrollers!! Met name 's avonds op de Ramblas en in El Ravall, tis niet alleen erg vervelend, maar ze willen ook nog wel eens geweld gebruiken. En zorg dat je niet op een terrasje aan de Ramblas of andere hoogtepunten gaat zitten, tenzij je echt graag van je geld afwil... De metro in Barcelona is goed, de treinen rijden vaak en komen bijna overal en het is niet duur.
Heel veel plezier daar, ben echt jaloers! Als je nog iets wilt weten, hoor ik het wel...
(excuses voor mogelijk spelfouten in de namen, mijn Catalaans is niet bijzonder goed... )

Manny

Berichten: 2320
Geregistreerd: 23-12-04

Re: What to do met weekeindje in Barcelona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 14:55

voor cultuur: sacrada familia, alle huisjes en die tuin van goudi(hoe schrijf je dat?) en natuurlijk het geweldige winkel centrum van 7etage's(als ik eht goed heb) en de ramblas

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Re: What to do met weekeindje in Barcelona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 16:04

cecieltje schreef:
Ohww.. ik en mijn vrienx ijn en dag naar Barcelona geweest en hebben heel wat dingen bekeken.. ik zou zeker naar de Rambles gaan, park Güell (wel hoog klimmen,!! maar je kan er ook een taxi nemen), Casa Battlo, Casa Mila, L'aquarium, Sagrada Familia en volgens mij hebben wij toen niet echt veel meer gedaan?
Maar Barcelona is zeker de moeite waard.. ook met winkelen trouwens!!
Anders moet je bij de ANWB een boekje halen over Barcelona.. daar staat een hele kaart in en allemaal dingen die je kan bezichtigen (hebben wij ook gedaan)
Veel plezier daar en succes met het uizoeken


Deze dingen hebben wij ook gedaan toen we daar waren! En 1 dagje strand voor de afwisseling. Het is erg leuk daar, lekker eten etc. Wij hadden een hittegolf, voor mij was dat toch wel iet té. We sliepen op de bovenste verdieping van een 1 ster hotel zonder airco! Ook op de Ramblas. 's Avonds is daar van alles te doen en te zien, echt super!

cecieltje

Berichten: 471
Geregistreerd: 27-06-05
Woonplaats: Den Haag

Re: What to do met weekeindje in Barcelona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 16:41

oja.. en die fontijnen die licht geven ook heel mooi!

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Re: What to do met weekeindje in Barcelona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 16:50

Sagrada familia en parq guell ofzoiets Echt leuk

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Re: What to do met weekeindje in Barcelona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 17:28

Heel mooi verteld Soda en wat ik vooral goed vind is dat je de zakkenrollers ook even vermeld hebt. Dit is echt heel erg op de Ramblas.
Hier denk ik altijd meteen aan als mensen naar Barcelona gaan en vergeet nooit om ze te waarschuwen.

Een heel gezellig weekendje toegewenst.
Barcelona is een hele leuke stad ik hoop dat je genoeg hebt aan een weekend.

Qimm

Berichten: 15174
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: What to do met weekeindje in Barcelona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 17:32

1 weekend is véél te kort

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132093
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: What to do met weekeindje in Barcelona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 19:24

Ik heb je topic verplaatst naar BI.

Soda

Berichten: 921
Geregistreerd: 21-08-04

Re: What to do met weekeindje in Barcelona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 19:31

cecieltje schreef:
oja.. en die fontijnen die licht geven ook heel mooi!

Ja klopt, dat is dacht ik ieder weekend op het Placa Espanya. Heb het zelf nooit gezien, de avond dat ik er heen wilde was de koning op bezoek en mochten we niet in de buurt komen. Maar dat schijnt inderdaad erg mooi te zijn.

Adrija

Berichten: 1896
Geregistreerd: 28-11-01

Re: What to do met weekeindje in Barcelona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 21:40

Ik vond het wijkje links van de Ramblas aan het einde richting zee (met je gezicht richting zee) erg gezellig. Er hangt een beetje een links sfeertje met straatmuzikanten en studenten; dus daar moet je wel van houden. Het centrale pleintje heet geloof ik Plaza George Orwell (en er zijn ook hoerencafé's even verderop, dus check even voor je naar gaat).

Overdag kun je er hippe winkeltjes bezoeken. Verder natuurlijk ook de rest van het centrum en Park Guell.

Essalko

Berichten: 84
Geregistreerd: 11-10-04
Woonplaats: Zeist

Re: What to do met weekeindje in Barcelona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 23:01

Ik ben vorige maand ook een weekendje in Barcelona geweest en heb ook een waarschuwing: op zondag zijn de winkels dicht !!

Wat verder heel leuk is om te doen (buiten alle Gaudí dingen natuurlijk) is een rondrit met de cabrio-dubbeldekker. Een kaartje voor 1 dag kost 14 euro per persoon en voor 2 dagen 17 euro. Er zijn 3 bussen die 3 verschillende routes rijden die met een kleur worden aangegeven, je kunt de hele dag van de bussen gebruik maken en uitstappen en weer instappen waar je wilt (stoppen bij alle bezienswaardigheden). Een erg leuke manier om een overzicht van de stad te kijken. Op Plaza de Catalunya stoppen ze alle drie.

Veel plezier!

Afbeelding

Suusjeher
Berichten: 3701
Geregistreerd: 28-06-03

Re: What to do met weekeindje in Barcelona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-05 09:47

Oh wat een leuk topic. Ik hou deze even in de gaten want wij gaan begin november ook een weekendje Barcelona.
@Soda: bedankt voor je vele tips. Zal er zeker wat aan hebben.
Thanks,

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Re: What to do met weekeindje in Barcelona?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-05 12:24

Ik ben eergisternachtteruggekomen, wilde toch even laten weten dat het er super was! Mecré 05 was er, een feestdag(en) daar! heel leuk en gezellig, overal muzikanten, pantomimen (hoe schrijf je dat?) en grote poppen over de straat. Place de Catalunya was heel druk, overal mensen en toneelstukken. We zijn met de Toeristische bus geweest, die gaat langs allerlei bezienswaardigheden. Ik ben bij de Sagrada familia en Park Gueel geweest, ik vond de Sagrada familia erg imposant maar zoals Soda al zei, het is een bouwput. Beetje jammer. Park Guell vond ik ook erg leuk, maar er hing een gigantische geur van hondenstront, maar wel mooi gebeuren daar.

Passeig de Gracia was erg leuk, maandag hebben we daar geshopt. Zaterdag en zondag waren alle winkels dicht ivm de feestdagen. Met de toeristische bus zijn we wellangs de Gaudi huizen gereden maar ik had niet de behoefte daar naar binnen te gaan. Ik heb heerlijk kunnen shoppen, je hebt daar een megagrote Burberry winkel, een tommy winkel enz enz.!!

Suusjeher
Berichten: 3701
Geregistreerd: 28-06-03

Re: What to do met weekeindje in Barcelona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 12:28

Wat leuk om de te horen dat je het leuk hebt gehad. Ik heb het nog tegoed. Begin november ga ik een weekendje naar Barcelona en ik ben zeker van plan om de toeristische bus te nemen. Lekker makkelijk en je ziet er genoeg.
en natuurlijk heerlijk shoppen.

Hinata
Berichten: 2980
Geregistreerd: 21-11-04

Re: What to do met weekeindje in Barcelona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 23:08

Sagrada famillia, Ramblas enzovoorts.. Let goed op je tas, en blijf hem goed vasthouden!

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Re: What to do met weekeindje in Barcelona?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 15:38

leuk om dit topic in de gaten te houden, ove reen half jaartje ga ik ook een weekend met mijn moeder, als ik teminste mijn examen haal