Egypte --> Hurgada wie = er geweest??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Egypte --> Hurgada wie = er geweest??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 02:44

Haai Bokkers....

De meeste mensen zijn al op vakantie geweest maar mijn vakantie moet nog komen .. 20 oktober gaan mn vriend en ik lekker een week naar Hurgada. We hebben All inclusive geboekt dus in principe hoeven we het hotel niet uit. Maar toch ben ik benieuwd naar ervaringen van, jullie, mede bokkers!?!?!?

Hoe is de omgeving er omheen en zijn er ook excursies te doen daar??

Solitair
Berichten: 1885
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Egypte --> Hurgada wie = er geweest??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 17:20

wij zijn vorig jaar ook naar Egypte geweest. maar dan naar Sharm El Sheik.
we zouden dr dit jaar ook weer heen gaan maar wegens de aanslagen in Zuid Egypte(sharm el sheik dus) gaan we nu naar mexico.
ik ben nog nooit in Hurgada geweest..dus kan je veder niks dr over vertellen..
wel makkelijk dat het All Inclusive is. kun je drinken en eten wat je maar wilt..

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Re: Egypte --> Hurgada wie = er geweest??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 19:24

ZO mexico... Daar willen we ook graag een keer naar toe.. Jammer genoeg zaten we dit jaar ook met een verhuizing waardoor het oa niet door kon gaan.. Maar wie weet volgend jaar.. Gaan jullie echt een doe vakantie doen of is het meer genieten ??

Solitair
Berichten: 1885
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Egypte --> Hurgada wie = er geweest??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 22:41

van alles wat vakantie
we gaan namelijk met al het personeel dat bij ons bedrijf is. (wegens eretitel) dus dat zijn dan intotaal zown 20 personen. niet iedereen wil hetzelfde doen dus word het van alles wat.

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Re: Egypte --> Hurgada wie = er geweest??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 12:31

ik ben 4 keer in egypte geweest
1 dahab
2 sharm el shaik
3 El gouna
4 El quersier

We zijn wel in hurgade geland. leuk vliegveld met allemaal winkeltjes:D Het is er erg mooi. mooie zee en koraal enz

zou zo weer terug willen

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Re: Egypte --> Hurgada wie = er geweest??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 16:16

Nou dat klinkt iig wel goed haha...

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Re: Egypte --> Hurgada wie = er geweest??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 12:07

Ik ben er geweest, t was echt super mooi

AnoukShel

Berichten: 822
Geregistreerd: 20-01-05
Woonplaats: Maassluis

Re: Egypte --> Hurgada wie = er geweest??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 12:10

Ik ben er ook geweest en vond het fantastisch, alleen als je blond bent wordt je overal verkocht voor kamelen enz enz..
Alleen over straat kan je dan ook niet echt.

En je moet zeker een dagje de woestijn in gaan naar de Bedoeienes (hoe je het ook schrijft..)

Dat zijn mensen die daar in de woestijn leven, is echt heel intressant..

En ja gaan Duiken of Snorkelen is erg leuk!!

En ze hebben leuke winkeltjes..

marjolein80
Berichten: 283
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: tilburg

Re: Egypte --> Hurgada wie = er geweest??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 14:09

Ik ben ook in Hurghada geweest, hele mooie zee waar je zeker moet gaan snorkelen, het uitgaan is er wat minder, je moet het echt van je hotel hebben. Op straat wordt je als vrouw nagekeken en iedereeen toetert tegen je...
Ondanks dat het ver rijden is moet je zeker naar Cairo en Luxor gaan (kussen mee in de bus en slapen maar, want je gaat midden in de nacht weg!)
Veel plezier!

sa80
Berichten: 219
Geregistreerd: 29-08-04
Woonplaats: Brabant

Re: Egypte --> Hurgada wie = er geweest??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 14:25

Ik ben 2 jaar (december) geleden in Hurghada geweest. Het was er erg warm.... en een super mooie zee waar je inderdaad moet gaan snorkelen, regel een excursie via een plaatselijke agent die zijn veel goedkopen dan de Nederlandse organisaties en je ziet echt veel meer dan!

Buiten het hotel is er niet zo veel, het is er best smerig, de mensen proberen je allemaal aan te spreken omdat ze je wat willen verkopen en in de zijstraatjes is er veel armoede!
Stappen kun je er inderdaad niet zo goed. Er zit wel een Nederlandse kroeg maar daar was toen niks te doen.

Wij zijn ook in Luxor en Cairo geweest en hebben veel gezien, het is een uur of 6 tot 8 met de bus maar meer dan de moeite waard! Die piramide vergeet je dan nooit meer!

Heel veel plezier daar!

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Re: Egypte --> Hurgada wie = er geweest??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 17:27

Ik ben vorig jaar september in Hurghada geweest, in combinatie met een rondreis/nijlcruise door Egypte.
Hurghada als plaats is zelf niet zo veel aan, maar daar ging het ons ook niet om, je kunt er super mooi snorkelen !! Wij hebben er een heel relaxte vakantie gehad en het snorkelen is zo goed bevallen dat we een half jaar later (maart 2005) terug zijn gegaan naar Egypte maar dan naar Sharm el Sheikh, wat ons NOG beter beviel !

Mocht je wat foto's van Hurghada willen zien, moet je even kijken op onze homepage, daar staat een heel foto-verslag van onze rondreis door Egypte op: http://members.home.nl/deboer.niels/index.htm

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Re: Egypte --> Hurgada wie = er geweest??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 19:08

Zp super bedankt voor jullie reacties... Heb er nu nog veeel meer zin in.. We gaan eigenlijk echt voor een uitrust vakantie. Echt even helemaal niets.. maar ja ik wil idd ook wel effe wat "zand" en tots zien anders ben ik niet in het buitenland geweest.. Dat word dus een excursie naar de piramide haha

Kzal zo direct je site bezoeken ben erg benieuwd hoor!!!

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Re: Egypte --> Hurgada wie = er geweest??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 18:23

Ik heb vorig jaar een rondreis door Egypte gemaakt. We zijn 3 dagen in Hurghada geweest en ik vond het een beetje tegenvallen eerlijk gezegd.

De zee en stranden zijn heel mooi, alleen alle stranden behoren bij bepaalde hotels, dus je kunt niet zomaar op elk strand liggen. Het snorkelen was wel echt super!! Hebben ook dolfijnen gezien.

Het stadje zelf vond ik helemaal niks. De mensen wel heel lief . Mijn moeder was ziek (diarree--> veel stoppillen meenemen ) en we gingen eten in een italiaans restaurant. Die eigenaar zag dat ze ziek was en heeft het menu voor haar aangepast. Dus tomatensoep zonder room, en veel brood. En ze kreeg gratis mintthee want 'dat was goed voor haar'. Zo lief!! *En het eten was er ook nog eens heel erg lekker!! Ben alleen de naam vergeten...*

*Moet er wel bijzeggen dat we in een klote hotel zaten met slecht eten, en zonder privestrand....*

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Re: Egypte --> Hurgada wie = er geweest??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 20:59

Mmm das idd wat minder... Wel aardig van die mensen dat ze zo lief voor je moeder waren

We gaan zelf naar het Hilton.. Ben eigenlijk niet echt van plan om mn hotel uit te komen misschien voor een keer een excursie naar waar Grandeur ook is geweest.. Verder word het een echte relax vakantie heb ik besloten haha

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Re: Egypte --> Hurgada wie = er geweest??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 11:47

Ohh in het Hilton vermaak je je vast prima
Ik zou je wel aanraden om te gaan snorkelen hoor

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Re: Egypte --> Hurgada wie = er geweest??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 12:11

Nou dat wilde ik idd ook nog wel gaan doen.. Hoop dat ik mn vriend zo ver krijg. Die is bang int water.. haha tja je weet nooit waar er haaien opduiken he!!!

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Re: Egypte --> Hurgada wie = er geweest??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 17:51

Hee grappig, volgens mij hebben wij ook in het Hilton gezeten, het Hilton Resort heette het geloof ik, in Hurghada!
Was mooi en je kon er zo vanaf het zwembad het strand op lopen, dat grensde direct aan het terrein van het hotel .

Ik ga het nu even checken op onze homepage (daar staan dan wel foto's van dit hotel op), even kijken of ik niet in de war ben met een ander hotel !!

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Re: Egypte --> Hurgada wie = er geweest??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 17:57

Ja, het klopt inderdaad, wij zaten in het Hilton:
Afbeelding

We hebben aan het einde van dezelfde rondreis nog een aantal dagen in het Seastar Beau Rivage hotel gezeten, dat was ook super !!

Nog 1 tip: pas op voor ZEE-EGELS daar !!
Ik heb er, gelukkig aan het einde van de rondreis, ingestaan op de eerste dag dat we zouden gaan snorkelen....
Is geen aanrader, doet ten eerste best pijn en ik kon ook meteen door naar de arts voor een dikke spuit in m'n bil en moest nog een paar dagen pillen slikken... en mocht tot overmaat van ramp anderhalve dag niet zwemmen, en het was in september dus goed heet

Oppassen dus, en mij niet nadoen, haha!
Heb daarna nog wel gesnorkeld en het is erg mooi !

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Re: Egypte --> Hurgada wie = er geweest??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-05 10:21

Wij zitten in het Hilton Long Beache Resort. Ik heb geen foto van de voorkant van het Hotel gezien, maar het kan best hetzelfde zijn.. Wat ik zag op de fotos was idd dat je vanaf het zwembad zo nar het strand kon lopen. EN idd zee egels wil ik niet tegen komen.. Moet ook nietvergeten om mn waterschoenen mee te nemen Je weet maar nooit!!

Laska

Berichten: 280
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs (Lansingerland)

Re: Egypte --> Hurgada wie = er geweest??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 16:58

'Hallo,

Wij zijn ook naar hurgada geweest, we hadden een rondreis geboekt, sorry om te zeggen maar dit was voor mij het minste. Ik ben ook naar cairo geweest, dat is wel echt de moeite waard.

Alleen wat je dan krijgt is dit:

15 min piramides gize
15 min sfinx
1 uur museum
1uur alabaster potten winkel
1 uur papyrus winkel

Aan de laatste 2 heb ik mij zeer ge-ergerd, ik had liever wat langer bij de pyramides gebleven.....

Ga jij ook een rondreis maken of alleen hurghada?

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Re: Egypte --> Hurgada wie = er geweest??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-05 17:05

mmm Jammer dat het wat tegen viel... Ik ga geen rondreis maken. We blijven echt op een plaats. Het wa voor zowel mn vriend al mij een zeer bewogen jaartje.. We zijn nu wel effe toe aan wat rust.. ivm een verhuizing konden we niet eerder dan oktober. EN ja dan zijn de meeste warmere oorden al weer wat kouder. Egypte daar in tegen niet. Dus hebben wij gekozen voor Hurgada. We blijven dan ook echt 8 dagen lekker genietend in ons hotel.. Misschien 1 uitstapje naar luxor en wat snorkelen maar verder denk ik dat het lekker luieren word. Wat trouwens de eerste keer is normaal heb ik altijd wel een drukke vakantie haha Wil altijd veel zien en doen!

sa80
Berichten: 219
Geregistreerd: 29-08-04
Woonplaats: Brabant

Re: Egypte --> Hurgada wie = er geweest??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 11:53

Laska: je moet inderdaad kijken bij wie je de rondreis boekt. Veel organisaties zowel vanuit NEderland als plaatselijke gidsen lokken je mee in een bepaalde winkel zodat je daar spullen kunt kopen... Maar mijn ervaring is dat ze dat in meerdere landen doen.

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Re: Egypte --> Hurgada wie = er geweest??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 12:27

Ben 13 dagen geleden terug gekomen van Egypte, Hurghada en het was erg gaaf!

Wat ik je wil aanraden is een excursie naar Mahmaya Island! Dat is echt paradijs daar, en je kunt er ONWIJS mooi snorkelen. De onderwaterwereld is echt ontzettend fascinerend. Al had ik het even doodsbenauwd toen ik oog on oog zwom met een zeeslang, en tussen een school uit de kluiten gewassen zwaardvissen terecht kwam.

Pas inderdaad op voor zee-egels, en mocht je er mee in aanraking komen: de stekel er NIET uit trekken!
Pas ook op voor de lion-fish, we zijn hem veelvuldig tegengekomen met snorkelen, en één aanraking is genoeg om jou te doden:

Afbeelding

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Re: Egypte --> Hurgada wie = er geweest??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-05 12:30

okee dat zijn nog eens handige tips om te weten haha dit laat ik mn vriend niet lezen, dan krijg ik hem helemaal het water niet in..

De excursie die jij gedaan hebt, Hoe lang is dat rijden en wat is daar precies allemaal te zien?? Ben erg nieuwschierug geworden haha

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Re: Egypte --> Hurgada wie = er geweest??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 12:39

Mahmaya Island is met de bus een kwartiertje (hangt beetje af van welk hotel), je gaat dan met een boot verder, richting het eiland. Ook daar zit je niet al te lang op trouwens. Op het eiland ga je dan snorkelen (het is dé snorkel-spot van Hurghada), en je gaat op open zee snorkelen.

We hebben ook een quad-safari gedaan door de woestijn: gloeiend heet, maar erg de moeite waard! Zeker doen! Tip: lange broek aan, en koop een doek en een zonnebril, want je wordt compleet gezandstraald! En de zon brand het vel van je bot af!

Ik heb geen waterschoenen aan gehad, maar daar had ik spijt van toen we op Mahmaya aankwamen. De zee-egels bevonden zich daar in het zeer ondiepe water. Je moet dus ook metéén gaan zwemmen als je het water instapt, ook ter bescherming van het koraal. Niet eerst tot je middel het water inlopen. Ik snorkelde net zo lang terug tot ik met mijn buik in het zand lag. Ik kwam zee-egels tegen op de stukken waar ik allang kon staan.

Pas overigens op met het drinken: geen ijskoud drinken drinken al heb je het nog zo warm! Ik ben ook behoorlijk ziek geweest, en dat is echt geen pretje.. Neem ORS mee, en zorg dat je zoute chips en cola in de hotelkamer hebt. Dat kun je dan eten en drinken als je erge diarree hebt of misselijk bent: doet wonderen!

Nog twee tips: spreek als je met een busje ergens heen gaat ALTIJD vantevoren de prijs af met de chauffeur en stap alleen in als er al mensen in het busje zitten! Er zijn bij onze vakantie een aantal mensen naar een achterbuurt geloodst, en dat was echt geen pretje. Ga nooit een winkel binnen als de eigenaar je vraagt om een boodschap in zijn gastenboek te zetten! Gewoon doorlopen en doen alsof je doof bent werkt het beste.

En als je naar de Dutch Bar gaat die tegenover het Hardrock Café ligt op de Village Road, doe de eigenaresse dan even de groetjes van de Limburges die laats zeiknat naar huis gingen na het waterspektakel!