Wie is er weleens op Rhodos geweest?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132095
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Wie is er weleens op Rhodos geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 20:15

Rhodos, dat lijkt me wel wat
We hebben eind september nog een weekje vakantie tegoed en we zitten er aan te denken om een weekje naar Rhodos te gaan.
We hebben al flink wat Griekse eilanden bezocht, maar Rhodos is nog nooit aan de beurt geweest.
In de reisgidsen zie ik vooral accomodaties in Ixia / Trianda en Rhodos-stad.
We zijn op zoek naar wat vertier (geen disco's, wel leuke restaurantjes en terrasjes) en naar een plaats waar (deels) nog een Griekse sfeer hangt.
Het "Loret-de-Mar"-gevoel is aan ons niet zo besteed, maar we houden ook niet van een dode boel.

Iemand suggesties?

Tuhan

Berichten: 1588
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Almere

Re: Wie is er weleens op Rhodos geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 20:34

ik ben in rhodos stad geweest en heb daar een super vakantie gehad, je kan er leuk stappen maar ook veel bezichtigen en de mensen zjn hardstikke aardig

Adri
Berichten: 896
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Balen - Belgie

Re: Wie is er weleens op Rhodos geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 20:44

Ben zeker 1O keer in Rhodos geweest, maar altijd zoveel mogelijk grieks, Columbia is goed, Ixia en Trianta, daar is steeds veel wind. Je kan ook naar Lindos, veel Italianen. Ik zelf hou persooonlijk van het dorpje Archangelos, maar daar staan geen grote hotels, wel is het daar nog echt grieks, en de sfeer is er echt gemoedelijk, je zou wel een auto moeten huren. Je kan gaan naar een prachtig strand, nl Agathi Beach, In Haraki heb je heel goede restaurantjes. Ga eten waar veel grieken zitten, vraag de specialiteiten. In Rhodos stad is het echt toerisme en geldklopperij. Stegna Beach in Archangelos daar kan je lekker en goedkoop eten, zeker bij de mama van Mersina, zij zelf heeft een winkel in Archangelos (het grootste dorp van Rhodos. In Archangelos is het ook veel warmer dan in Ixia en Trianta. Columbia is een aanrader, veel restaurants, hotels, is de laatste jaren sterk opgekomen. Wens je in alle geval een prachtige vakantie op mijn droomeiland Rhodos.

sa80
Berichten: 219
Geregistreerd: 29-08-04
Woonplaats: Brabant

Re: Wie is er weleens op Rhodos geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 14:30

Ik heb vorig jaar zomer in rhodos stad gezeten. Gezellig maar niet te massaal. Als je wil kun je er op stap maar ook gezellige terrasjes zijn er genoeg!
Leuke en gezellig restaurantjes met vriendelijke mensen.

Lindos is leuk om een dagje heen te gaan om te bekijken. Wij hebben een paar dagen een auto gehuurd en wat rondgereden en dingen bekeken.

Ik vind zelf dat er op Kreta meer te zien is dan op Rhodos.

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Re: Wie is er weleens op Rhodos geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 17:22

Ik niet, maar over anderhalve week zit ik er !
Heb al superveel over Rhodos gelezen op internet.
Heb veel gehad aan een speciaal forum (a la Bokt) voor Rhodos:
http://xsbb.nl/phpbb/index.php?id=griek ... 3037ed6e0c

Staan superveel tips op !

Wij gaan 15 dagen, waarvan we een week een auto hebben, heb er echt heel veel zin in !

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Wie is er weleens op Rhodos geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 06:35

Ik ben aantal jaren geleden geweest. In Trianda/Trianta. Leuk plaatsje, niet TE massaal. Rhodos stad is ook super mooi !!!! Echt een aanrader, mooie oude stad.
Rhodos is niet zo groot, aan 1 weekje heb je genoeg (vonden wij)
Ook wij zij er half september toen heen gegaan en we vonden wel dat er al zoveel ouderen waren (tussen de 60 en de schijndood) en nog maar weinig jongere mensen (25-40 jaar) vonden we beetje jammer maar ach..........

Zeker leuk dus om heen te gaan !!!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132095
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Wie is er weleens op Rhodos geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 19:14

Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties!
Schijndood?
Ja, ik ken dat wel......... zeker in het naseizoen tref je die groep vaak aan. Niet alleen in Griekenland maar eigenlijk overal. Op zich wel jammer dat er niet zoveel leeftijdsgenoten zijn, maar er valt vast wel mee te leven. Als ze maar niet gaan zingen

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Re: Wie is er weleens op Rhodos geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-05 18:06

Heb je al geboekt, Oscar ??
Wij vertrekken morgen... de koffers staan inmiddels (zo goed als ) gepakt !!

We zullen veel foto's maken en die zetten we ook online als we terug zijn, dus als je het leuk vindt om ze te zien, kan ik je altijd de link van onze homepage geven !
Heb een hele lijst (euhm... zeg maar gerust boekwerk) met things to do & things to see, ik denk dat wij ons niet zullen vervelen, 15 dagen op Rhodos !
Vanaf 23 september zijn we weer in Nederland.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132095
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Wie is er weleens op Rhodos geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-05 20:52

Nee, nog niet geboekt, Grandeur
Ik heb nog steeds geen bevestiging dat er NIET gezongen gaat worden
We zitten nog steeds een beetje te dubben tussen Oostenrijk (bij goed weer) of Rhodos (bij slecht weer).
Ergens midden volgende week kunnen we de weersvoorspellingen erbij nemen en dan nemen we de beslissing.
Ik wens jullie alvast een hele fijne vakantie toe
Maak er wat moois van en geniet ervan!

Fiji
Berichten: 52
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gent, Belgiƫ

Re: Wie is er weleens op Rhodos geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 17:45

Wij (mijn vriend en ik) gaan er de laatste week van september naartoe! We zijn er nog nooit geweest, dus ik hoop dat het allemaal goed meevalt... maar zo veeleisend zijn we niet hoor Wie weet komen we je daar dan nog tegen
Wij zitten in het Sofitel hotel in Ixia, zo'n 4km van Rhodos Stad. Leek me wel leuk dat het daar dicht tegen lag, dan kan je lekker uitstapje naar ginder doen, misschien 's avonds langs het strand op weg naar een terrasje...bij zonsondergang uiteraard! Jaja, ik zie het al volledig zitten Nog 2 weekjes!!

Rhodosfan
Berichten: 1
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Wie is er weleens op Rhodos geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 20:49

Hallo Rhodosvrienden (en hen die het willen worden )

Sinds 1999 zijn wij verliefd geworden op dit prachtige griekse eiland. Heb sinds vorig jaar zelf een Rhodos foto homepage www.rhodos-info.nl.tp en een gezellig Rhodos vakantieforum www.rhodos-info.nl.tt

Ik zou zeggen: surf eens langs

gr, Frans.

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Re: Wie is er weleens op Rhodos geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 18:57

Hier ook een Rhodos fan Ben dit jaar en dat jaar ervoor geweest
Zat in Sun Beach 2, goed hotel, goed eten prima dus.
Mooi eiland vind ik het. Rhodos stad is ook leuk, lekker veel winkels en terassen> je wordt er bijna naar binnen gesleurd
De vlindervallei vind ik wel mooi Lekker koel ook daar.

Fitzroy

Berichten: 25129
Geregistreerd: 11-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-05 18:29

Waar ben je eigenlijk geweest, Oscar?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132095
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 22:44

Nou Fitz, het is Oostenrijk geworden en we hebben me toch een partij slecht weer gehad
Het had al tijden niet meer zo geregend in Oostenrijk..... hebben wij weer
Verder was het trouwens wel heel erg mooi en gezellig.
Ondanks het slechte weer hebben we toch nog best veel dingen kunnen doen en mooie plaatsen kunnen bezoeken.
Gelukkig hadden we de auto bij ons (nee, geen cabrio ) dus dan kun je toch nog wel wat doen.
Volgend jaar misschien naar Rhodos?
Misschien, maar als het in Oostenrijk weer zulk mooi weer is dan ga ik daar heen