Krugerpark (Z-afrika)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hdoortjez
Berichten: 207
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: ???

Krugerpark (Z-afrika)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-05 12:28

Wie weet of je je moet inenten als dit park gaat bezoeken?

Ro0sj

Berichten: 492
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Kapel-avezaath

Re: Krugerpark (Z-afrika)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-05 15:09

Ligt aan je leeftijd, ik ben 16 en hoefde niet ingeeint te worden, heeft te maken met je inentingen op jongere leeftijf, of die nog actief zijn geloof ik, mijn moeder moest wel een prik halen. Je kunt het beste even informeren bij GGD of gewoon je huisarts, er is ook wel een en ander over te vinden op I-net.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Krugerpark (Z-afrika)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-05 22:42

In een bepaald deel heb je mallaria pillen nodig. Enten weet ik niet.

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Re: Krugerpark (Z-afrika)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 14:20

orionneke schreef:
In een bepaald deel heb je mallaria pillen nodig. Enten weet ik niet.


Inderdaad, iig in een bepaald deel van het jaar heb je pillen nodig tegen malaria. De GGD weet wel van hoe of wat.

Voor Zuid-Afrika moet je je sowieso laten enten tegen hepatitis A en B en ik heb nog de TBC-prik gehad, maar die heeft bijna niemand die daar naartoe gaat (als je veel omspringt met patienten daar is het wel handig, maar nog steeds niet verplicht).

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Krugerpark (Z-afrika)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 14:21

Nee niet een bepaald deel van het jaar in een bepaald deel van het Krugerpark

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Re: Krugerpark (Z-afrika)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 14:54

En in een bepaald deel van het jaar, omdat de muggen zich dan voortplanten ofzo, toch? Dat was in ieder geval wel de reden dat we tijdens de duikcursus bij Mozambique in mei wel medicijnen moesten slikken en het in september niet hoefde.

Dat er in een bepaald deel van het Kruger geen malaria-gevaar is wist ik, maar ik dacht dat het ook nog om een bepaald gedeelte van het jaar ging. Nou ja, het is ook al weer ruim twee jaar geleden...

http://www.southafrica-travel.net/Parks/ie_kruge.htm
Citaat:
Safety measures for visitors: Most malaria cases occur in the wet season between October and May, with the months February to May being the peak risk period. During these months visitors are advised to use anti-malarial medication.

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Krugerpark (Z-afrika)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 13:35

Wij hebben in Mozambique destijds niets gebruikt omdat dat idd een gunstige periode was. Afgelopen jaar in Zuid-Afrika wel omdat we toen in een minder gunstige periode zaten. (april) dus dat klopt met jouw verhaal Uums.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Re: Krugerpark (Z-afrika)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 18:41

*Beetje laat, hopelijk heb je er nog wat aan*

Voor bepaalde delen van het Krugerpark moet je malariapillen gebruiken, ook in een bepaalde periode. GGD weet er meer van.

Inentingen moet je zowiezo hepatitis A. B hoeft niet volgens mij, en TBC hoeft ook niet. Ligt er ook aan wat je daar gaat doen, als je een rondreis maakt is hep. A en malariapillen vaak genoeg, maar als je bijv. vrijwilligerswerk gaat doen met mensen moet je wel hep. B en TBC.

_Marleen_

Berichten: 2921
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Edam

Re: Krugerpark (Z-afrika)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 08:43

Ik ben ingeent tegen malaria. Ik ging naar Zuid-Afrika en Mozambique. Verder hadden we ook pillen mee, maar verder weet ik het niet meer (2 jaar geleden)

@ Katja: vet grappig dat je ook naar Mozambique bent geweest. Ik ging naar familie. Het is nou niet bepaald zo'n toeristisch land, waarom ging jij erheen?

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Krugerpark (Z-afrika)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 11:48

Ik ben erheen gegaan om te duiken. We zijn toen voor een paar dagen erheen gereden vanuit Johannesburg.
Ik vond het een heel erg mooi land wat ik ervan gezien heb.

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Re: Krugerpark (Z-afrika)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 19:59

O, het is echt overweldigend mooi daar. Zelf heb ik ook gedoken vlak onder Mozambique (is nu eenmaal 'de betere oceaan' om in te duiken ), maar kon de cursus helaas niet afmaken.

En die Malaria-info staat op de site van het Kruger, dus dat zit wel snor.

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Re: Krugerpark (Z-afrika)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 14:01

Nog even een kleine toevoeging van de website van zuid-afrika

Citaat:
Are vaccinations necessary when visiting South Africa?
Vaccinations are not compulsory for visitors from the Netherlands, Belgium and Luxemburg. Anti-malaria tablets are recommended when visiting the following areas:
Mpumalanga and Limpopo Lowveld area
Kruger National Park
Nature- and Wildparks in KwaZulu Natal



Het is dus niet verplicht te inenten, maar malariapillen worden aangeraden.

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Krugerpark (Z-afrika)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 14:11

Ik denk dat je er altijd goed aan doet om je hepatitis geldig te houden als je zuidelijker dan Spanje gaat en oostenlijker dan Polen.
Verder is het voor iedereen die met paarden werkt heel erg verstandig om je DTP geldig te houden ivm het risico van tetanus.

Malariatabletten doe ik zelf alleen als het echt nodig is maar dat komt omdat ik er nogal gevoelig voor ben en me echt niet lekker voel.