het begon als een echte rampenvakantie.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Calice

Berichten: 9852
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

het begon als een echte rampenvakantie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-05 19:02

hoi hoi,

zaterdag 2-7-2005 gingen we onderweg naar ons stekkie in frankrijk in de corréze.
het rijden ging allemaal heel snel totdat we in parijs kwamen we zaten daar op de ring en we stonden in een langzaam rijdende file.
alles ging goed totdat ineens de koppeling "vastsloeg".
m'n vader kon nog maar net een klein beetje naar de kant sturen met de auto en caravan.
(ik dacht o nee hé niet weer een verpeste vakantie, vorig jaar brak ik mijn rug na een val van een paard een dag voordat we op vakantie zouden gaan.
gelukkig waren we net bij een stuk waar de weg ging splitsen dus we konden nog net me de auto op een stukje vluchtstrook staan.
wel stond de caravan nog midden op de weg dus m'n moeder m'n zus ik en de 2 honden (arme beesten) achter de vluchtstrook.
(eerst had m'n moeder het verkeer staan regelen zodat mijn pa even naar een praatpaal kon.
en vervolgens ging me pa t verkeer regelen. al vrij snel arriveerde de politie en die namen de boel over en zo stond ook m'n pa achter de vangrail.
toen de sleepwagen kwam de auto en caravan mee en wij ook.
we waren naar een een of andere achterbuurt van parijs gesleept waar ze de auto gingen maken (was het plan dan)
want na contact met de Anwb bleek het t verkeerde sleepbedrijf te zijn en dat ze daar geen zaken mee deden. (hallo je gaat toch niet vragen als je bijna plat word gereden of ze wel samen werken met de anwb )

ondertussen stonden we al weer 1,5 uur in de brandende hitte.
en er zou een ander sleepbedrijf gestuurd worden nou daar hebbe nwe dus ook weer 1,5 uur op zitten wachten en die wou alleen de auto meenemen na veel gezeur kon de caravan ook mee maar dan mochten wij dus niet mee !!
we moesten maar een taxi bestellen.
maar dat is ook een gedoe met 2 honden gelukkig kwam die man die ons de eerste keer gesleept had weer langs en die heeft toen een taxi voor ons geregeld.
we zijn wel een uur bezig geweesd om een taxi te regelen.
we zijn toen naar het andere bedrijf gebracht *lees autokerkhof*
daar hebben we vervolgens weer 4,5 uur gezeten (gelukkig was daar wat gras en wat bomen voor de honden.)
en toen werden we eindelijk na veel zeuren naar een camping in hartje parijs gebracht. (het was 20.30)

we stonden aan de seine dat was wel heel appart opzich.
wel tussen 2 kettingen en aan een doorgaande weg maar we konden deminsten douchen en slapen.
we hebben 3 nachten op die camping gestaan en de auto is gemaakt (met heel veel gezeur er omheen)

we zijn toen dinsdag middag aangekomen op de plaats van bestemming (600 km verder)
eerst hebbe we wel wat rotweer gehad.
maar zaterdags klaarde het op en hebben we toch nog 5 dagen heerlijk weer gehad!
zo tussen de 28 en de 35 graden en ik heb heerlijk gezwommen en liggen bakken .
ook zijn we nog een dagje naar brive geweesd en ik heb heerlijk gewinkeld (paardenspullen natuurlijk )
gister zijn we weer thuis gekomen na een reis die heel wat rustiger is verlopen we hadden een leuke overnachtingscamping en we zijn toch nog lekker uitgerust.

sorry voor het hele lange verhaal maar ik wou het eventjes vertellen.

groetjes ilse

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9339
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: het begon als een echte rampenvakantie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 10:15

jeetje zeg heb jij weer ik hoop dathet bij ons niet zo gaat maar wij zoeken het lekker dicht bij op maar gelukkig liep het goed af.

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Re: het begon als een echte rampenvakantie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 11:29

Hoi,

Gelukkig is het allemaal goed afgelopen en heb je toch nog een beetje leuke vakantie gehad.

Franse garage's praat me er niet van, het gezegde is niet voor niets, met de Franse slag , wij hebben 2 jaar geleden ook een akkefietje gehad heeft ook 4 dagen geduurd voordat de auto gerepareerd en wel weer terug was, na een hoop gezeur van onze kant.
Het was dan ook gelijk de laatste keer dat we naar frankrijk op vakantie gingen

Tellie

Berichten: 16943
Geregistreerd: 07-11-04

Re: het begon als een echte rampenvakantie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-05 19:08

Jeejtje, jij weet wel vakanties te houden zeg Volgens jaar laat je je vakantie-ongeluk thuis heh Ik wil namelijk normaal op vakantie kunnen