niet naar manorca willen, raar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
haike
Berichten: 13526
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

niet naar manorca willen, raar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-05 17:39

Hoi,

in mei vertrekt mijn broertje naar manorca voor een 5 maanden durende stage. Nu willen mijn ouders hem daar graag opzoeken in de vakantie, een week of anderhalf tot 2.
Ik wil niet mee, ik geef helemaal niks om die warmte en ben liever de hele dag actief bezig ipv aan zee te liggen bakken. Mijn moeder vind het erg jammer dat ik niet wil en probeert me op verschillende manieren over te halen. Maar ik weet bijna zeker dat ik niet meega, vind het gewoon zonde van mijn tijd.
Veel mensen snappen niet dat ik niet 1,5 week op het strand wil doorbrengen en dat ik dan liever thuis blijf. Snappen jullie mij wel of verklaren jullie mij ook voor gek?

ps: voor mijn broertje zou ik niet gaan, zo goed kunnen we niet opschieten.

Ir111

Berichten: 11979
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 18:47

Ik begrijp je volkomen. Er zijn nou eenmaal mensen die het leuk vinden om niets te doen op vakantie (behalve dan bakken op het strand) en mensen die liever wèl wat doen op vakantie! Ik behoor -net als jij- tot de laatste groep. Ik zou absoluut niet willen bakken daar. Maar heb je gekeken of er misschien wel leuke dingen te doen zijn daar? Misschien kun je er leuk hiken? Of zeilen ofzo? En als je dat allemaal niet wilt en ook niet voor je broertje gaat: gewoon lekker thuisblijven! Haha!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 19:54

Ik kan me er volkomen in vinden.
Ik woon aan het strand en ben denk ik 3 middagjes op het strand te vinden, voor de gezelligheid. En dan meestal nog 's avonds ook, anders is het te warm Knipoog
Ik ga veel liever te paard over het strand en ben lekker bezig ipv. 1½ week mezelf doodergeren en liggen bedenken wat ik allemaal wel niet had kunnen doen...

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-05 19:57

ja hoor ik snap je wel Lachen en als je neit wil , niet doen ook want je hele vakantie is dan gelijk verpest ( en ja spreek uit ervaring Knipoog )

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-05 08:28

Zoek eens op internet wat informatie over Menorca (met een e, niet aan a Knipoog ) op. Misschien zijn er (vast wel) ook hele andere leuke dingen te doen of te bezichtigen. Niet meteen denken dat er alleen maar strand is hoor Knipoog
Ik had het wel geweten! Lijkt me heerlijk om weer iets nieuws te zien/te ontdekken, maar ja, zo ben ik.

Veel plezier voor als je toch gaat!

Draak

Berichten: 1857
Geregistreerd: 16-11-04
Woonplaats: Villa Drakensteyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 19:34

ja ik ben het helemaal met Layla d eens, menorca is net als de andere eilanden niet alleen maar zon en strand. ik kan ook nit de hele dag op het strand liggen! en ben afgelopen zomer naar mallorca geweest, het was gewoon zo gaaf dat ik deze zomer weer ga, en ik heb duss niet de hele week op het strand gezeten!

MarrieLeen

Berichten: 11397
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: niet naar manorca willen, raar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 16:08

Ik heb het ook altijd hoor.. hekenbare situatie.
Ik zit ook liever bij m'n paard dan in de Efteling.. snappen veel mensen ook niet! Tong uitsteken

Nic

Berichten: 9472
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Ik ben kwijt

Re: niet naar manorca willen, raar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 11:44

Nou, ik had het wel geweten... Zeker als mijn ouders hadden betaald!

http://www.terra.es/personal9/menorcaac ... ingles.htm
http://www.landenweb.com/l.cfm?LandID=178&MENORCA

Enne... Menorca saai? Alleen op het strand liggen??

Menorca
Dit eiland is uitermate geschikt voor paardrijdtochten. Manage Picadero Alaior in Alainor verzorgt deze tochten. Alainor ligt op twaalf kilometer afstand van Mahón aan de weg naar Sanbu. Bel voor meer informatie met tel. 608 323566. Hier kost een uurtje rijden €16,-.

Mountainbiken is een populaire sport op de Balearen. De fietsen zijn dan ook overal te huur. Aan te raden is om een fietstocht te plannen of deel te nemen aan een georganiseerde tocht.
Menorca
Adres:
Just Bicicletas
Carrer Infanta 19
Mahón
Tel: 971 364751

Parasailing
In de grote toeristische centra van de Balearen kunt u deze vorm van watersport beoefenen. Vaak is er op het strand een stand geplaatst waar u een half uurtje parasailing kunt boeken. De prijzen tussen de verschillende aanbieders verschillen niet of nauwelijks. Er is ook geen prijsverschil tussen de verschillende eilanden. Vaak zijn het dezelfde organisaties. Qua veiligheid zit het bij alle organisaties dik in orde. Daar hoeft u zich echt geen zorgen om te maken!

Snorkelen
Voor de kust van de Balearen kunt u heerlijk snorkelen. Voor de kust van vooral de kleinere eilanden ziet u schitterende vissen en mooi gekleurde koraalbanken.

Waterskiën
De beste omstandigheden voor zowel professionals als beginners zijn te vinden op het eiland Menorca en wel in het stadje Fornells. Hier is de zee rustig en vindt u efficiënte speedboten met voldoende vermogen. Niet onbelangrijk zijn de instructeurs die u les geven. Alle instructeurs hebben jarenlange ervaring en leren u binnen de kortste keren de fijne kneepjes van deze sport.

Zee kayak
Een watersport die steeds meer in opkomst is, is zee kajak. Veel mensen denken dat u alleen op rivieren kunt kajakken maar dat is natuurlijk onzin. Wel is zee kajakken een stuk moeilijker. U heeft te maken met hoge golven en natuurlijk altijd een branding waar u doorheen moet. Een reddingsvest is dan ook zeker aan te raden.


Windsurfen
De beste plek van Menorca om te windsurfen is bij de baai van Fornells. Deze baai is meer dan een kilometer breed en enkele kilometers lang. Windsurfing Fornells (tel. 971 376400) beschikt over een groot assortiment surfplanken en bijbehorende zeilen en attributen. Enkele andere populaire surflokaties zijn te vinden aan de zuidkust in de buurt van Cala'n Bosch en Punta Prima.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Re: niet naar manorca willen, raar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 14:27

Ik vind het niet zo gek. Mij trekt dat ook niet en zeker niet als ik geen goede band met mijn broer zou hebben.
Vakantie op zich is natuurlijk wel lekker maar wat betreft bovenstaande reactie blijkt er toch wel veel leuks gedaan te kunnen worden.. succes met je keuze.

secricible

Berichten: 25705
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: niet naar manorca willen, raar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 21:36

niet vreemd. Ik heb ook geweigerd mee te gaan naar Turkije dit jaar. Ouders gaan samen, ik wilde niet.