Yeah!wij gaan naar curacou!daar is het warm:)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Melody21

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-03-04
Woonplaats: Duitsland

Yeah!wij gaan naar curacou!daar is het warm:)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 20:52

Ik ga in feb. naar curacou. Haha! Wie is daar geweest en heeft tips ? leuke/stomme verhalen ? is het daar echt zo crimineel ?

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 20:57

Ik ben dr nooit geweest
Ben wel jaloers op je zeg Bloos Ik wil ook wel even uit dit koude kikkerlandje naar een lekker warm tropisch land.

Maar ik ben in Februari klaar met mn opleiding SPW en ga daarna pas eind maart begin april werken dus dat word ook een lekkere vakantie ertussendoor Lachen

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 21:00

He wat onzettend lekker joh, naar welke plaats?hotel?
Ik ben er in januari geweest(rond 35 graden)en zat in Chogogo resorts en het is er echt super lekker.
Ik moet wel zeggen, ik had er grote verwachtingen van, zoiets als je op tv ziet en dat is het echt niet..
Wat criminaliteit betreft merk ik geen verschil met hier door de stad lopen. Wat ik wel merkte is dat je als vrouw niet in het donker alleen over straat moet gaan(daar is het vroeg donker), maar dat heb je in feite hier ook. Niet dat er iets met je gebeurd ofzo hoor, maar de sfeer is wat grilliger dan.
Je hebt in Willemstad 2 woonwijken, 1 voor de pontjesbrug en een achter de pontjesbrug, Otrabanda heet het daar, dat is The Getto van Curacao, maar zeker de moeite waard om door die wijken te lopen.
Als je genoeg tijd hebt raad ik je ook aan om te gaan varen, een boottrip oid, want wat je daar in zee ziet is geweldig. Met dolfijnen zwemmen kun je er ook, das erg mooi.
Een auto huren en dan naar de Kleine Knip gaan is ook erg mooi, net een bountyreclame die stranden daar.
Je hebt ook ergens de rotskant, dat is in het Noorden, daar werden we gewaarschuwd voor haaien, echt een woeste natuur daar.
Heel veel plezier he.

Melody21

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-03-04
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 21:16

nou , ik heb nog geen hotel o.i.d. een vriendin van mij is daar gaan wonen en zij gaat voor mij naar huisjes en zo. Ik moet eigenlijk toegeven Bloos dat ik niet meer weet waar ze nou presies is gaan wonen want toen ze wegging wist ze dat zelf nog niet. Maar viel het jou (kimberly) echt tegen of niet? graag eerlijk zeggen Scheve mond we kunnen nog een ander land uitzoeken Lachen

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 22:21

ik ben er paar jaar geleden geweest, en het is echt vet, die mooie stranden, die mooie zee, leuke jongens, palmbomen, Kwijl

oooow ik wil terug Haha!

Melody21

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-03-04
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-04 22:43

hihi, dat klinkt goed Haha!

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 13:40

Melody21 schreef:
nou , ik heb nog geen hotel o.i.d. een vriendin van mij is daar gaan wonen en zij gaat voor mij naar huisjes en zo. Ik moet eigenlijk toegeven Bloos dat ik niet meer weet waar ze nou presies is gaan wonen want toen ze wegging wist ze dat zelf nog niet. Maar viel het jou (kimberly) echt tegen of niet? graag eerlijk zeggen Scheve mond we kunnen nog een ander land uitzoeken Lachen


Het viel mij absoluut niet tegen hoor. Ik had mij er alleen meer van voorgesteld. Het nadeel was, ik ging maar 10 dagen, waarvan je er al 2 kwijt bent met het vliegen en dan nog eens 1 om bij te komen. Dus op dag 4 trok ik pas bij van alle stress in NL en kon het echte genieten pas echt beginnen en dat is gewoon zonde.
Chogogoresort is echt aan te raden als jullie nog naar huisjes moeten gaan kijken, het is alleen wel handig om een auto te hebben. Er is een goede verbinding met de bus naar Willemstad, maar de laatste ging toe de tijd om 21.30 al terug, dus een beetje te vroeg.
Ik zal eens die site zoeken waar ik die heb geboekt, want dan boek je in Curacao en dat scheelde ons +/- €300.
Ik ga er zeker nog eens terug, maar dan 16 dagen of langer, ff doorsparen nog, hihi.

Ronnoz

Berichten: 2354
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Tukker Territory

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-04 14:28

Melody21 schreef:
Ik ga in feb. naar curacou. Haha!


curaCOU! whahah dat vind ik wel goeie humor Knipoog Zeker gezien de titel *LOL*


het is natuurlijk curaçao Pling

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132118
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 09:20

Verplaatst naar BI.

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 15:05

Ik ben er ook geweest 2 jaar geleden Lachen
Echt helemaal geweldig..

Mijn broer is net vorige week weer terug gekomen.. ging er ook ff een week je heen.. Verdomme ik ben jalours Tong uitsteken
ik wil ook weer Haha!

Maar tis echt top daar hele leuke dingen om te doen..
voor tips pb maar heb ook nog wel leuke fotos Tong uitsteken

Saar4
Berichten: 2348
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 15:37

Goh leuk zeg dat je naar curacao gaat. Ik ben nu 4 keer geweest en ga volgend jaar weer ergens. Mijn halve familie woont er dus we pendelen regelmatig op en neer.

Curacao is hartstikke leuk. Van de criminaliteit merk je als toerist weinig tot niks. Het is vooral de lokale bevolking die daarmee geconfronteert wordt. Ik raad je wel aan om nooit te gaan zwemmen bij een strand waar verder niemand is. Dat heb je nogal veel, zeker als je door de week 's ochtends gaat. dat is vragen om een beroving of erger. En bepaalde wijken moet je niet opzoeken. (seru fortuna, marchena)

Otrabanda was vroeger een achterstandswijk maar een groot deel daarvan is heel mooi opgeknapt door Jacob Geltdekker. Zijn Kura Hollanda is zeker de moeite van het bezichtigen waard. Verder heb je de grotten van Hato, Seaquarium, de pontonbrug, drijvende markt en nog veel meer.

Ik neem aan dat je paardrijdt (anders zou je hier niet zitten Knipoog ). Het is ook heel leuk om op Paso Fino's te gaan rijden.

Ik heb een hele mooie foto liggen van groot knip (strand). Ik zal kijken of ik die in kan scannen. Kan ik jullie allemaal lekker maken!
Oh, ik krijg al helemaal zin om zelf weer te gaan!

EkmiC
Berichten: 882
Geregistreerd: 23-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-04 23:38

zozo, lekker joh. Mijn vader gaat er heel vaak naar toe voor zijn werk, ze hebben daar ook een bedrijfje opgezet van mijn pa's werk. Ik wil er ook zo graag nog eens naar toe.
Wat de criminaliteit betreft schijnt het op bepaalde plaatsen, waar je als toerist toch niet komt, heel erg te zijn. Maar het schijnt dat je daar idd geen last van hebt als je toerist bent.
Veel plezier in ieder geval

Melody21

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-03-04
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-04 22:50

Kimberley77 schreef:
Het viel mij absoluut niet tegen hoor. Ik had mij er alleen meer van voorgesteld. Het nadeel was, ik ging maar 10 dagen, waarvan je er al 2 kwijt bent met het vliegen en dan nog eens 1 om bij te komen. Dus op dag 4 trok ik pas bij van alle stress in NL en kon het echte genieten pas echt beginnen en dat is gewoon zonde.
Chogogoresort is echt aan te raden als jullie nog naar huisjes moeten gaan kijken, het is alleen wel handig om een auto te hebben. Er is een goede verbinding met de bus naar Willemstad, maar de laatste ging toe de tijd om 21.30 al terug, dus een beetje te vroeg.
Ik zal eens die site zoeken waar ik die heb geboekt, want dan boek je in Curacao en dat scheelde ons +/- €300.
Ik ga er zeker nog eens terug, maar dan 16 dagen of langer, ff doorsparen nog, hihi.


ik zou graag weten welke site dat was kimberly Lachen

Melody21

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-03-04
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-04 22:51

Pasha schreef:
Ik ben er ook geweest 2 jaar geleden Lachen
Echt helemaal geweldig..

Mijn broer is net vorige week weer terug gekomen.. ging er ook ff een week je heen.. Verdomme ik ben jalours Tong uitsteken
ik wil ook weer Haha!

Maar tis echt top daar hele leuke dingen om te doen..
voor tips pb maar heb ook nog wel leuke fotos Tong uitsteken


jahaaaa!! foto's

Melody21

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-03-04
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-04 22:53

Saar4 schreef:
Ik heb een hele mooie foto liggen van groot knip (strand). Ik zal kijken of ik die in kan scannen. Kan ik jullie allemaal lekker maken!
Oh, ik krijg al helemaal zin om zelf weer te gaan!


Saar , ben ook benieuwd naar jou foto's *LOL*

Melody21

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-03-04
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-04 00:31

Afbeelding

Soraya92

Berichten: 2421
Geregistreerd: 15-11-04
Woonplaats: Zwaag,Noord-Holland

Re: Yeah!wij gaan naar curacou!daar is het warm:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 13:23

ik ga er in de herfstvakantie heen!! Haha! ik heb ook zinnn!

marleeniej

Berichten: 636
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Berry, Australia

Re: Yeah!wij gaan naar curacou!daar is het warm:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 19:59

ik ga in juni na de examens een week heen met twee vriendinnen!! ( cadeautje van mams hihi Bloos )
maar ik vroeg me af hoeveel het ongeveer kost om een paardje te huren ( 2 van ons kunnen rijden ) en wat voor paarden ze daar hebben. het leek me wel grappig om een beetje over het eiland of langs het strand te rijden....
verdere tips zijn altijd welkom! Haha!

Saar4
Berichten: 2348
Geregistreerd: 26-11-02

Re: Yeah!wij gaan naar curacou!daar is het warm:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 13:37

Geen idee wat het kost, maar de meeste mensen rijden op paso fino's. Hoewel je bij een aantal maneges volgens mij wel "gewone" paarden kan huren. Ik zou in ieder geval voor een paso gaan! Bijzonder comfortabel.

Bellamafia
Berichten: 370
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Somewhere over the rainbow...

Re: Yeah!wij gaan naar curacou!daar is het warm:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 13:30

Melody21 schreef:
Ik ga in feb. naar curacou. Wie is daar geweest en heeft tips ? leuke/stomme verhalen ? is het daar echt zo crimineel ?


ik ben er in 2000 geweest .. ik heb toen niet erg veel van criminaliteit gemerkt. Nu is dat misschien wel anders. Ik vind Curacao een mooi eiland. Je moet zeker weten naar het Sea Aquarium gaan ... daar kan je nu volgens mij met dolfijnen zwemmen ... toen was dat nog niet maar ik dacht nu wel ....
Verder is MAMBO een leuk tentje ..... en wat je ook doet .... het werd mij ten strengste afgeraden... bij willemstad is de pontjesbrug heh ... de ene kant daarvan is dus willemstad .. GOEDE KANT .. en aan de andere kant OTRABANDA ... SLECHT ... daar kun je beter niet heen gaan want dat schijnt wel crimineel te zijn ... dus dat raadt ik je af... maar verder is het prachtig ... de tafelberg is mooi en ook het wilde water aan de kant van de atlantische oceaan is prachtig ....
HEEL VEEL PLEZIER!!!!!!!!! ow en Sjaansjies ofzo .. ik weet niet hoe je het schrijft .. is ook een leuk restaurantje

Groetjes,

Patty

Patty

DiantaM
Berichten: 11275
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Yeah!wij gaan naar curacou!daar is het warm:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 20:47

Ik ben er al verschillende keren geweest, heb daar heel wat vakanties doorgebracht. Het is echt mijn thuis geworden.. Ik vind het verschrikkelijk lekker daar, en ik heb altijd verschrikkelijk heimwee nu ik weer in Nederland ben.
De criminaliteit is wel erg, maar in het hotel merk je daar niets tot weinig van. Ik heb zelf altijd in het Marriot hotel gezeten, vroeger het Sonesta, of Princess Beach.. Dat heet nu geloof ik iets met Breezers. Prachtige hotels, voor het marriot..