USA Today

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

USA Today

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-04 17:36

Howdy folks!!

Vanuit een zonnig Daytona Beach een verslagje van onze reis door Florida alvast.

We zijn 22 okt. vertrokken, eigenlijk zouden we gewoon economy vliegen, maar bij de balie bij het inchecken, vroegen ze of we een vlucht later wilden nemen, zodat we Business vlogen. Daar zeiden we natuurlijk geen 'nee' tegen. Zo gezegd, zo gedaan en 2 uur later zaten we met zijn allen op brede, comfortabele stoelen in de lucht. Het was een fijne vlucht, lekker gegeten en gedronken en we werden flink in de watten gelegd.
Maar wat een schril contrast met de aankomst en immigratie-formaliteiten in Washington zeg. Je werd behandeld als een crimineel. Er werden foto's genomen, vingerafdrukken en je moest zeggen wat je in de USA te zoeken had.... ja hoor... Maar goed, we mochten binnen en konden door naar Orlando.

Die vlucht was wat minder. Het was een klein, hobbelig vliegtuigje en de vlucht was gelukkig erg kort.
In Orlando hebben we meteen onze auto opgehaald, een Buick Rendezvous, een grappige bak, joh!

De eerste dagen zijn we in Orlando gebleven, zijn naar Seaworld gegaan en naar de grootste Mall in Florida, dat is dus echt enorm daar!
In Seaworld hebben we Shamu gezien en heb ik van Marco een geweldig verjaardagskado gehad (was daar nl. jarig).
WE GAAN ZWEMMEN MET DOLFIJNEN A.S. VRIJDAG!!! OK dan! Cheese! Lovers Geweldig!!!! Ik ben helemaal gelukkig...

Van Orlando zijn we naar het Space Center gegaan waar we een dag hebben gescharreld. Toen op naar Miami Beach en daar zijn we ook 2 dagen geweest. Miami is niet mijn stad.... druk en veel te gestressed.
Key West en Key Largo lagen mij toch echt meer. Mooi daar, blauwe zee, blauwe lucht en continue een graad of 25-30. We zijn lekker bruin geworden.

Nu zijn we via Coopertown (airboat tussen de crocks) naar Daytona Beach gegaan, daar zitten we nu nog. Morgen en vandaag gaan we op zoek naar een ruitersportzaak, want het scheelt hier echt veel met in Nl.

Dan weer terug naar Orlando, waar we nog naar Disney gaan en naar de dolfijnen en dan vertrekken we zondag weer naar Nederland.
Ik moet zeggen dat we nu in het meest beveiligde Motel van Daytona zijn, want er zitten 35 agenten met hun honden bij ons. Die hebben een conferentie en een training met hun narcoticahonden (ik moest meteen aan Ilindra denken!!!).
Wat schertse mijn verbazing: de honden luisteren naar Nederlandse commando's. We hoorden ineens AF en BLIJF en ZIT. Haha, dat was dus meteen gespreksstof.
Ik moet wel zeggen dat de honden niet zo goed luisteren als bij ons, want mijn vriendin heeft ook een getrainde (politie)hond en die luistert dus echt véél beter .

Vandaag is Electionday en dat is hier echt heel wat. Op elke hoek van de straat staan mensen met vlaggen, posters en ga zo maar door en ik moet zeggen dat op alle zenders hier flink bezig zijn met het promoten van HUN nieuwe president. Echt lachwekkend af en toe....

For now: bye and see you when I get back in The Netherlands (en je moet heeeel vaak uitleggen waar dat ligt)

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 17:39

Gaaf verslag! Klinkt echt super, en ik kan je zeggen: Ik ben ZEEEEEER jaloers!!!!!

Geniet er nog maar lekker van, en heel veel plezier nog!!!!

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 17:40

Hey, klinkt echt geweldig daar !
Leuk verjaardagscadeau.

Nog veel plezier !

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 17:43

Hai Veerle !
Leuk om weer wat van je te horen
Klinkt goed hoor, vooral die temperaturen lijken me geweldig.
Het zal vast wel apart zijn om die presidentsverkiezingen zo van dichtbij mee te maken, wat een poppenkast *LOL*

Nog heel veel plezier daar !

PS: Ik ben even zo vrij geweest om je topic te verplaatsen naar BI Knipoog

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 17:58

He wat gaaf zeg!

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 13:02

Geweldig, geniet er maar lekker van.
Enne zwemmen met dolfijnen is echt iets heel bijzonders, ik vergeet het in ieder geval nooit meer.

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 13:31

Klinkt weer geweldig, die Amerika verhalen.

Wij hebben nu al weer spijt dat we naar Mexico gaan ipv naar Florida !

Annash
Blogger

Berichten: 26527
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 14:24

Wauwie, dat klinkt net zo super als mijn vakantie naar L.A. 2 weken geleden was Haha!

Indrukwekkend allemaal he? Nagelbijten / Gniffelen Vond ik iig wel... pff

Mja volgens mij is het een aanrader, wie weet ga ik zelf nog wel eens daarheen... ben nu eigenlijk aan het sparen om terug te gaan naar L.A. maar wat ik van jou hoor trekt me ook wel aan... zwemen met dolfijnen... wauwie!

Heel veel plezier nog, geniet ervan (dat doe je vast Clown)

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 00:06

Mazzelpikkie!!

Geniet maar lekker van je vakantie he!!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 13:13

Klinkt allemaal heel gaaf! Veel plezier met de dolfijnen en in Walt Disney!
Alleen een daar een ruiterzaak vinden waar ze niet alleen maar westernspullen hebben is nog best een opdracht Knipoog

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 19:30

wat gaaaf!!! echt mega jaloers Tong uitsteken

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 16:57

America, geweldig!!!

Ik was blij met mn gekregen weekje turkije, maar nu...... Schijnheilig

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 05:40

imker schreef:
Maar wat een schril contrast met de aankomst en immigratie-formaliteiten in Washington zeg. Je werd behandeld als een crimineel. Er werden foto's genomen, vingerafdrukken en je moest zeggen wat je in de USA te zoeken had.... ja hoor...
Is dat niet gewoon de nieuwe immigratie wet?

orban

Berichten: 2145
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: balen(belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 12:25

Ik zou ook wel eens een keertje in Amerika willen gaan kijken. Lijkt me wel leuk.

Je zult het wel naar je zin hebben daar.

Fitzroy

Berichten: 25109
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 13:43

Guinevere schreef:
Is dat niet gewoon de nieuwe immigratie wet?


Volgens mij wel. Ik vind trouwens dat er wel veel verschil in zit, waar je het land binnen komt.
Immigration in Los Angeles spande voor mij tot nu toe de kroon: ellenlange rijen en chagrijnige mensen.
In andere steden werden we toch anders benaderd. De rijen blijven lang maar de mensen waren iig wat vriendelijker.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-04 17:54

Volgens mij is het ook een wet, maar goed, dat maakt het niet minder vervelend als je gewoon maar alleen op vakantie wilt gaan.

We hebben idd nog een ruitersportzaak gevonden (na er 3 gehad te hebben die geen PC verkochten) en daar hebben we Cowboy Magic gekocht (detangler en conditioner en coat shine), dat is echt superspul. Verder nog voor voor en achter 3-in-1tjes van PC en ik vond daar zelfs jodphurs van Ariat die gewoon 165 dollar waren, ipv de 210 die ze hier kosten.... die heb ik dus ook maar meegenomen! Haha!
Pingpingkassa, maar wel erg mooi om te hebben

Disneyworld was very crowded en een hele dag duurt dan best lang, maar het was de moeite waard. We hebben er wel van genoten.
De dolfijnen waren super, ik heb de cd met de foto's nog in de koffer zitten, maar zodra ik alles heb uitgepakt, zal ik ze zeker hierop plaatsen!

Nu even uitrusten van een lange, vermoeiende terugreis. Dromen

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 19:51

jaaaa foto;sssssssss Tong uitsteken Haha!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-04 11:13

Fitzroy schreef:
Volgens mij wel. Ik vind trouwens dat er wel veel verschil in zit, waar je het land binnen komt.
Immigration in Los Angeles spande voor mij tot nu toe de kroon: ellenlange rijen en chagrijnige mensen.
In andere steden werden we toch anders benaderd. De rijen blijven lang maar de mensen waren iig wat vriendelijker.


Dat hadden wij niet. Wel een lange rij, maar gelukkig stonden we redelijk vooraan. De Chinese mevrouw voor ons moest haar vingerafdrukken geven, maar wij hoefden dat niet. Er zat een best wel vriendelijke man. Die wilde weten wat het beroep van mijn vriend was en wat we in de USA kwamen doen. Dat was het zo'n beetje.
Ik vond de rij bij Alamo wel verschrikkelijk. Kom je doodmoe in dat land aan, en dan mag je nog eens een uur in de rij gaan staan met je koffers om een auto te krijgen die je een half jaar tevoren in Nederland al gereserveerd hebt.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-04 12:01

Bij Marco vroegen ze ook wat zijn werk was, omdat hij bijna geen vingerafdrukken had. Haha, ze moesten er wel om lachen, maar ik vond het gedoe in de rij vóór dat loket zo erg: staat daar 1 of andere tang boos te doen en iedereen dringt voor. Verder was er geen airco of niks en dat was toch wel wat minder.
Bij Alamo was het gelukkig voor ons niet zo druk en we hebben maar heel even hoeven wachten.

Ik zal zo de dolfijnfoto's eens op de PC zetten.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 18:52

Scum, hoe lang geleden was dat dan?

De dolfijnen foto's zijn super leuk! Vertel je er ook nog een verhaaltje bij wanneer je tijd hebt?

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-04 17:25

2 maanden geleden

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-04 05:49

Hè wat raar ... ik dacht dat dat overal ingevoerd was. Nou ja, misschien hoef ik volgende keer dan niet meer.