Marjo in Kiwiland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Marjo in Kiwiland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 06:13

Na bijna 2 weken geen internet gehad te hebben, kan ik jullie eindelijk gaan vertellen hoe ontzettend mooi het hier is.

Ik vertrok op vrijdag 15 oktober, mijn mams en haar vriend zouden me op het vliegtuig zetten, dus zat smorgens vroeg om 7 uur al met mn broer te ontbijten en afscheid te nemen. Eenmaal op schiphol aangekomen bleek dat mn andere broer er was om me gedag te zeggen, ik wist daar niets vanaf en was heeeeeeeel blij dat hij er was, deed me echt goed. Het vliegen duurde erg lang en de 14 uur stop in Kuala lumpur nog veel langer! ben in een hoekje op een bank gan liggen en heb veel geslapen, af en toe wat rondgewandeld, maar er viel niet erg veel te beleven. vlucht naar auckland ging een stuk sneller. Daar aangekomen (rond 12 uur) stond John Cottle me op te wachten, voor hem ga ik de komende periode werken. John heeft deelgenomen aan 2 olympische spelen (LA en de ene ervoor of erna Haha! ) en is een van de beste ruiters van NZ. Het bedrijf is in eigendom van een fransman (steve) hij heeft afgelopen jaar de yard overgekocht maar john is nog steeds de bedrijfsleider. John vertelde me meteen dat we op dinsdag op concours zouden gaan en dat we een week weg zouden blijven. Ben dezelfde middag nog begonnen met helpen op stal omdat ik mezelf toch zo lang mogelijk wakker wilde houden. om 6 uur stond ik te tollen op mn benen en t liefst wilde ik t vliegtuig terug nemen. Zo moe was ik, toch gebleven snel gedoucht en in bed gekropen. Na 2 uur werd ik weer wakker en zo ging het de hele nacht, heel ff slapen om daarna klaarwakker te zijn. Op zulke momenten besef je pas hoe ver je weg bent en hoe onvoorbereid ik eigenlijk was (hoorde een week van te voren dat ik 2 weken eerder zou gaan).
Dinsdag mee gegaan op concours en de jetlag was toen al bijna over. John won de Grand prix en nog een paar classes. Hij heeft een goed stel paarden staan en rijd zelf ok netjes, daar ben ik erg blij mee want je weet toch niet echt waar je beland en als je dna sommige van de paarden en ruiters zit vraag je je af hoe hoog hun levensverzekering is. bij sommige durfde je gewoon niet te kijken of ze wel heelhuids het parcours uitkwamen. Op zaterdag ochtend zijn we doorgereist naar Masterton een stuk kleiner concours maar het leek wel of er precies dezelfde mensen waren als in Hastings. Hier won John een quallifier voor de World cup. De laatste weken wint hij alle gran prix in NZ en dat si wel heel leuk als groom zijnde. Er zijn trouwens nog 2 grooms een meisje uit Wales, Menna en een duits meisje maar die is er maar voor 2 weken (nog 1 week te gaan). Grooms worden hier heel apart behandeld, John's vrouw jackie negeert ons het liefste en is al 2 keer vergeten voor ons te koken (of veels te laat). Toen John de WC won was er een feestje voor alle overnachters (einde van t concours maar wij hadden een 8 uur durende trip dus vertrokken we op maandag), ik zat met 4 andere grooms in het paardengedeelte van de truck (wij sliepen ook daar) terwijl de rijders en eigenaren allemaal in de living zaten. Net alsof er een high en een lowclass is. Ik ben dat hier helemaal niet gewend en vond het geen stijl hoe we behandeld werden. Als dit volhoud zoek ik ergens anders werk (dit zijn voorbeelden, nog veel meer kleine dingen).

Nieuw zeeland is een fantastisch land, ben echt aan t genieten van het landschap. niets is t zelfde er is geen stukje recht en als je een hoek omgaat kan je in een totaal ander gebied zitten, zo zijn er heuveltjes met gras en veeeeeeeeel schapen en binnen een kwartier zijn het hoge puntige bergen. echt super. Vanuit de truck heb ik Lake Taupo gezien en als ik tijd heb om wat rond te trekken wil ik zeker daar een skydive maken. Echt heel mooi (hing veel mist over het meer) Zoals het plan er nu uitziet wil ik de laatste 2 maanden gaan backpacken, maar dat kan ook eerder gebeuren als t werk me nu niet bevalt.
Gisteren ook naar de Hotpools in Miranda geweest, geweldig! lekker rustig bijkomen in natuurlijk warm water, het regende iets dus als je eruit kwam was t lekker verkoelend, hoorde dat ze ongeveer 1 keer per week gaan dus dat is iets om echt naar uit te kijken.

Ik hoop snel weer een update te kunnen geven, maar kan niet zo vaak weg van de yard, ben erg afhankelijk van iemand die me rond wil rijden, totdat ik een leuke auto heb gevonden zal dat dus daarvan afhangen.

Met ailin gaat het trouwens ook erg goed, gisteren heeft er een meisje op gereden en die gaat er vaker op rijden zolang ik weg ben, mn moeder rijdt haar ook en naar wat zei zegt gaat dat ook goed, ze wil nog niet galopperen maar dat komt nog wel als het wat vertrouwder is dat ze alleen gaat.

Liefs van deze kant van de wereld, die zo ontzettend mooi is.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 08:27

Marjolein schreef:
Vanuit de truck heb ik Lake Taupo gezien en als ik tijd heb om wat rond te trekken wil ik zeker daar een skydive maken.


Doen!!!

Ik zat al op een berichtje van je te wachten, maar je bent dus direct op tournee geweest daar. Haha!

Jammer dat er zo'n duidelijk 'klasseverschil' is. Je hoeft natuurlijk niet op handen gedragen te worden, maar een beetje meer onderlinge gelijkheid zou idd wel prettig zijn voor de werksfeer. Hopelijk bevalt het werk op zich en het contact met de andere grooms je toch goed, je ziet iig wat van de paardenwereld in NZ. Lachen

Ik wens je veel plezier en wijsheid toe, en gelukkig heb je de vrijheid om je rugzak te pakken en wat van het land te gaan zien! Cool

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 09:50

hehe eindelijk Knipoog Haha! Leuk om wat van je te lezen!
Ik mis je wel hoor, maar ben blij dat je het daar leuk hebt. Jammer dat de grooms daar zo anders behandeld worden, dat is in Nederland gelukkig meestal wel anders. Maargoed, ook hier leer je natuurlijk weer een hoop van en dat is ook wel weer goed. Wat een wijs gepraat Haha!
Wel foto's maken he! ik wil wel een beetje mee kunnen genieten vanuit een herstachtig Nederland....
liefs

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 19:49

Hee! Wat leuk dat je nu al een verslag hebt staan Marjo!
Wat een ander wereldje zeg! Ben benieuwd op je andere verslagen.

Grtjs!!!

Lhundol

Berichten: 493
Geregistreerd: 31-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 19:12

wow youre living my dream girl!
ik wil heel erg graag naar nieuw0zeeland toe (hou zowiezo heel erg van reizen) als ik aan eind van het klaar ben met me vwo hoop ik dat er iets van gaat komen!
heel veel plezier!!! (en wel wat sets van lord of the rings bezoeken, en fotos maken he! ik ben een groooooottttt fan!)
hoop nog veel verslagen te zien!