Prijs verschil hond mee naar hotel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BeFunny

Berichten: 10562
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 09:41

Bij ons precies zo.
Wij gaan eigenlijk altijd met de camper weg en laten de hondjes daar ook nooit alleen. Maar ook wel net boten weg geweest. En de hondjes in mandje/tas of buggy. Die van mij zijn ook klein 2,5 kg en in hun mandje zijn ze altijd ook in de restaurants welkom :j

GabberGill

Berichten: 5788
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Prijs verschil hond mee naar hotel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 09:42

Een cliënt van mij is naar een park voor honden ingericht gegaan bij de Veluwe. Zal ik het park is vragen?

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 11:00

....en nog steeds is mij niet helder wat de originele poster nu eigenlijk wil/wilde.



Wat het zijspoor betreft; hond bij ontbijt/ in restaurant: Indien ontbijt buffet blijft er één bij de hond aan de tafel. Mbt restaurant vraag ik me vooral af wat de lol van het dier erbij is. In principe niet mee tenzij op een vvor de hond leuk terras (wat hier eigenlijk het hele jaar is).

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-24 21:01

Dat ik me af vraag waarom het prijsverschil zo groot is.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 23:59

marleen_usar schreef:
Dat ik me af vraag waarom het prijsverschil zo groot is.


Reden: Commerciële overweging.

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 01:47

Tink89 schreef:
x_Jeanine_x schreef:
Ik vind het vaak van de zotte wat het kost als je een hond mee wil nemen naar een hotel (of camping)

Paar jaar terug werd ik in Zeeland gematst, hoefde maar voor 1 nacht hond te betalen ipv 2 nachten, hadden een kamer met buiten om, dus de een opende de deur vanaf binnen en de andere kwam via buiten, even handdoek eroverheen en mee naar binnen, eigen kleedje en bench mee.

Vorig jaar wilde ik een camping boeken, waar we heen zouden willen met eigen camper, kostte per hond 9 euro per hond per nacht, voor een camping :+ Waar de honden verder nergens op de camping mogen komen :o Dus niet gedaan.


Tjah, vergis je niet in het extra werk dat de eigenaren van de camping hieraan hebben. Je wilt niet weten hoeveel mensen hun honden tóch los laten lopen, tóch overal laten poepen, tóch blaffende honden bij zich hebben waarvan ze dan weer de klachten van andere gasten moeten aanhoren en oplossen... en dan is er vaak ook nog een uitlaatplek of hondenveldje voorzien waar de eigenaren vaker niet dan wel hun zooi opruimen. Het kost ze simpelweg tijd en dus geld. Ik vind 9 euro per nacht heel schappelijk, ook op een camping.



Vind het gewoon erg jammer, thuis ruim je ook je troep op, ook de poep van je hond, uitlaatveldje was niet eens aanwezig.
Maar dat hou je toch helaas dat de goede onder de slechten moeten lijden.

Kidde
Berichten: 3449
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 03:04

Ten eerste ben ik ook verbaasd dat honden überhaupt een hotel in mogen :o

Verder zou ik persoonlijk je verlies nemen en de honden lekker meenemen. Je hebt nu alleen jezelf ermee nu je ze niet mee gaat nemen :) Het is ook geen onoverkomelijk bedrag vind ik en huisdieren kosten nu eenmaal geld. Één keer de dierenarts voor iets onbenulligs en je bent het dubbele kwijt. Ik zou je weekend hier persoonlijk niet door laten 'verpesten'.

DiantaM
Berichten: 11275
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Prijs verschil hond mee naar hotel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 13:33

Wij nemen onze hond altijd mee naar een hotel. Zelfs in aardig wat vier en vijf sterren hotels mogen honden mee. En het verschilt inderdaad per hotel hoe hoog de prijs is. Meestal staat het er bij Booking gewoon bij. En anders kun je het hotel bellen om naar de kosten te vragen.

Yom
Berichten: 3787
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 14:54

Ik ga regelmatig naar kattenshows met 2 katten en als het ver weg is zoek ik een hotel. Per kat betaal je rond de €10-15 euro
Ik laat het altijd zo schoon mogelijk achter

Wat ik dan weer belachelijk veel vind is dat ik €125 moet betalen om een kitten met KLM mee te nemen van Dublin naar Amsterdam
Klein stukje vliegen en tas moet onder mijn stoel die ik ook al betaald heb

cinniz123

Berichten: 4399
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 15:09

Ik wist ook niet dat honden mee mochten in een hotel…nou gaan wij ook nooit naar hotels of appartementen en ik zou balen van de prijs als die zo veel zou zijn maar ik snap het wel!
Honden zijn ergens anders toch anders als thuis en dan kan je als eigenaar zeggen mijn hond doet zo iets niet maar je wilt niet weten wat voor verhalen ik al niet heb gehoord.
Hond die ineens op het bed plast en dat baas het dekbed verwisseld met het extra dekbed in de kast uit schaamte.
Zelfs iemand die papegaai mee nam want geen oppas en beest een kussen van de loungebank sloopte dus gewoon omdraaien en weggaan.
Ik snap dus heel goed die hoge extra kosten maar is snap nog meer dat ze niet welkom zijn.

Campings idem wij gaan altijd naar campings waar honden welkom zijn en die van ons gaan ook mee en dan denk ik ook wel eens waarom zoveel extra betalen voor honden maar als ik dan over de camping loop heb ik gewoon plaatsvervangende schaamte als hondeneigenaar! Over de hele camping zuilen met poepzakjes en vuilnisbakken en overal stront! Asociaal gewoon,ik snap het echt niet waarom niet even opruimen?
Maar goed ik moet ook niet zien dat mijn kinderen met hun schoenen ergens anders op de bank zitten of op bedden gaan springen oid.

Maar in t geval van ts met naderhand een mail krijgen met extra kosten voor honden terwijl je dat bij de boeking niet kon zien vind ik wel een vreemde gang van zaken en zou daar zeker wel een passend antwoord op willen hebben.

Sky_As

Berichten: 4727
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 15:37

marleen_usar schreef:
Dat ik me af vraag waarom het prijsverschil zo groot is.


waarschijnlijk mede of de hoteleigenaar een hondenliefhebber is, of eigenlijk mensen met honden wil weren en daarom de prijs wat hoger maakt.
+ de kostprijs van kamers waar honden gezeten hebben zal 9 van de 10 keer ook hoger zijn door het extra schoonmaakwerk.

Foaly

Berichten: 4874
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Prijs verschil hond mee naar hotel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 15:41

Denk dat het prijsverschil evenredig is met het aantal slechte ervaringen met honden in dat hotel :+

Josien_

Berichten: 9012
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 16:06

Hier een aantal keer de hond mee naar een hotel genomen of gekeken om de hond mee te nemen. Gemiddeld betaalden we tussen de 15 en 25 euro per nacht voor de hond. Dat was iets minder dan ik gemiddeld heb betaald voor mijn paard als die mee op vakantie ging. Maargoed, die slaapt natuurlijk niet op de hotelkamer :Y) .

Onze hond blijft overigens prima alleen op de hotelkamer met ontbijtbuffet of wanneer wij ergens gaan eten. We nemen dan wel een bench of puppyren mee. Hoewel ik niet verwacht dat ze iets kapot of vies maakt vind ik dat toch fijner.

Flubberboot

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-24 16:19

marleen_usar schreef:
Dat ik me af vraag waarom het prijsverschil zo groot is.

Omdat er genoeg mensen zijn die de hond niet uitlaten en alles op de kamer laten doen. Schoonmaaksters hebben er gewoon veel werk aan. En ja echt niet elke hond is zo en echt niet elke eigenaar is zo. Maar die paar die wel zo zijn, verknoeien het voor de rest.

Heb zelf even gewerkt in een hotel waar we ook geregeld honden hadden. Geloof me, we hadden echt enorm veel werk aan de kamers waar honden waren geweest. Overal haren, geregeld dat ze poepen en plassen op de kamer en de mensen dat laten liggen voor ons.

Josien_

Berichten: 9012
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 12:43

Ik vindt het echt schandalig dat mensen zoiets laten liggen joh :wow: !
Aan die haren kun je dat niet zo veel doen, maar ik ging er inderdaad al van uit dat het daardoor komt.

Flubberboot

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 12:47

Josien_ schreef:
Ik vindt het echt schandalig dat mensen zoiets laten liggen joh :wow: !
Aan die haren kun je dat niet zo veel doen, maar ik ging er inderdaad al van uit dat het daardoor komt.

Ja ik ook :') Ongelukjes kunnen uiteraard gebeuren en al laten ze het liggen en melden ze "Hee sorry, onze hond heeft ongelukje gehad, onze excuses" Vind ik het al anders. Maar niks zeggen, en gewoon met een lach de deur uit lopen kan ik niet bij...

Nu gelukkig ander, leuker werk :j Want we kwamen soms dingen tegen joh, niet normaal.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Prijs verschil hond mee naar hotel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 13:03

Het is een stuk meer schoonmaakwerk, dus ik snap het wel. Anders bellen of ze iets kunnen met het tarief van de honden omdat ze ook niet mee gaan?

Ik betaalde voor mijn kat haar vliegticket 50 euro per ticket. En dan ging ze mee als (en in de plaats van) mijn handbagage. Dus dat kost dan niets extra voor de airline, maar wel 100 euro extra aftikken. Naja, ik wilde haar meehebben…