Prijs verschil hond mee naar hotel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Foaly

Berichten: 4869
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Prijs verschil hond mee naar hotel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 18:03

Plus het is niet alleen de kamer die schoongemaakt moet worden, maar je komt met zo'n bagger hond ook door de lobby, over de trap of in de lift en door de gang. Moet de eerste eigenaar nog zien die dat ook allemaal netjes opruimt :+

upendo

Berichten: 22284
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Prijs verschil hond mee naar hotel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 18:20

Ik zou het liefst hebben dat honden niet in een hotel zouden mogen. Ik vind het vies, snap dus ook helemaal dat er kosten aan verbonden zijn vanwege schoonmaak enzovoorts.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 19:11

upendo schreef:
Ik zou het liefst hebben dat honden niet in een hotel zouden mogen.


.... en zo heb jíj weer de keuze uit hotels waar geen huisdieren mogen. Tatááá :)*

Zo zijn er ook steeds meer gelegenheden, hotels en restaurants, waar kinderen niet welkom zijn. Ook dat is helaas begrijpelijk.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-24 19:32

@roihi je boekt en dan komt de mail met de prijs van de hondjes. Je ziet wel wat de kamer kost maar nog niet wat de hondjes kosten, dat zie je in de mail pas.

Niqui

Berichten: 2175
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Prijs verschil hond mee naar hotel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 20:05

Eigenlijk wel raar dat je dan niet meer kunt annuleren als je vooraf niet weet wat het kost. Je zou er nog even een belletje aan kunnen wagen.

Foaly

Berichten: 4869
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Prijs verschil hond mee naar hotel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 20:08

Maar dat is toch raar? Kun je dan niet bij het boeken aangeven dat je een hond meeneemt en zien wat die kost? Waarom boek je dan toch als je al weet dat je honden mee wilt nemen, in plaats van eerst uit te zoeken wat je er dan voor moet betalen?

MarliesV

Berichten: 15199
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 20:52

marleen_usar schreef:
@roihi je boekt en dan komt de mail met de prijs van de hondjes. Je ziet wel wat de kamer kost maar nog niet wat de hondjes kosten, dat zie je in de mail pas.

Waarom bel je dan niet even voor het reserveren? Dat is toch een belletje van 2 minuten en dan heb je gelijk antwoord.

Ik snap dat niet zo goed. Ja flink prijs verschil maar het is nu eenmaal zo dat er verschil in zit.

Tieneke

Berichten: 21683
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Prijs verschil hond mee naar hotel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 21:09

Het is inderdaad soms erg zoeken hoeveel de hond kost, of de hond überhaupt iets kost, of vanaf hoeveel kilo/centimer de hond iets kost :+

Vaak is het nog relatief makkelijk een plek te vinden, of info terug te vinden voor hondjes onder de tien kilo. Maar heb je een middelgrote of grote hond, wordt het nog veel ingewikkelder.

In Frankrijk hadden we een hotel met honden toegelaten tot 10 kilo, maar in de praktijk mocht onze 19 kilo wegende Chipito ook gewoon binnen. Maar dat wisten we van anderen. Vijf euro voor het ganse verblijf, meen ik. Daar zijn ze toch wat makkelijker, denk ik. En hij is properder dan veel mensen, denk ik :+

sasja0705
Berichten: 1994
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 21:37

marleen_usar schreef:
@roihi je boekt en dan komt de mail met de prijs van de hondjes. Je ziet wel wat de kamer kost maar nog niet wat de hondjes kosten, dat zie je in de mail pas.


Die snap ik even niet...
je hebt geboekt en toen pas kreeg je de mail met de kosten voor de hondjes?
- had je toen al een bedrag betaald ?

Of was dit alleeb een bevestiging met de kosten die er aankomen ?

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-24 08:37

Nee ik had nog niet betaald, je boekt en dan zie je de kamerprijs en dan staat er dat je een mail krijgt met de totale kosten.

simongek

Berichten: 5342
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 08:57

Ik heb nog nooit iets geboekt waarbij ik pas later de prijs kreeg te zien.

Lees altijd van te voren wat de extra kosten en staat eigenlijk altijd op de site van hotels vermeld.

Vind het ook logisch dat het zo duur is want het is een hoop extra werk en zeker na een rondje bos zal de hond er lekker uit zien.

Onze hond gaat naar een vakantiewoning altijd mee maar hotels blijft hij lekker thuis. Vaak vloerbedekking en vind het gewoon vies ook al ben ik zelf een honden liefhebber.

Froukje
Forever young

Berichten: 10842
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 09:01

Nu ben ik nieuwsgierig, welk hotel was dat? En heb je via de hotelsite zelf geboekt?

Machie

Berichten: 16006
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 09:03

Ik wil altijd eerst de prijs weten voor ik boek als ik honden mee heb.
Ik snap best dat een hond meer kost, al vind ik 70 euro voor 2 hondjes en 1 nacht echt wel belachelijk. Zeg dan gewoon dat je geen honden wil.

Ik heb zelf toen ik studeerde in de vakantiehuisjes schoonmaak gezeten en heb me echt wel gestoord aan mensen hoe ze de boel achterlaten. Een tapijten vloer helemaal vol met haren is gewoon amper schoon te krijgen. Zelfde geldt voor mensen in het algemeen. Magnetrons waar de macaroni in ontploft is, de afwas die niet is gedaan, badkamers die onder gesmeerd zijn met weet ik wat. Het zijn echt niet alleen mensen met honden die er een bende van maken.

simongek

Berichten: 5342
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 09:06

Machie schreef:
Ik wil altijd eerst de prijs weten voor ik boek als ik honden mee heb.
Ik snap best dat een hond meer kost, al vind ik 70 euro voor 2 hondjes en 1 nacht echt wel belachelijk. Zeg dan gewoon dat je geen honden wil.

Ik heb zelf toen ik studeerde in de vakantiehuisjes schoonmaak gezeten en heb me echt wel gestoord aan mensen hoe ze de boel achterlaten. Een tapijten vloer helemaal vol met haren is gewoon amper schoon te krijgen. Zelfde geldt voor mensen in het algemeen. Magnetrons waar de macaroni in ontploft is, de afwas die niet is gedaan, badkamers die onder gesmeerd zijn met weet ik wat. Het zijn echt niet alleen mensen met honden die er een bende van maken.


Dat is zeker waar maar honden laten best vaak modder en haar achter.

Maar hoevaak ik niet hoor van verhuurders dat hun woning echt rampzalig is achtergelaten :(

Ik stofzuig en dweil altijd voordat we eruit gaan ook al betaal ik schoonmaakkosten.

Wij hebben ook wel eens over een vakantiewoning gedacht maar na al die horrorverhalen zien wij er vanaf

F_Orumster

Berichten: 15322
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Prijs verschil hond mee naar hotel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 09:15

Het wisselt ook hoe schoon mensen hun honden houden. Sommige honden ruiken miniem, anderen stinken enorm. Je kent het wel, zo'n hond die een aaitje haalt en jouw hand dan vervolgens meurt.

Tatjanaa

Berichten: 2986
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 09:31

Ik vind het normaal dat je voor een hond extra moet betalen. Wat dat bedrag dan is, is aan het hotel. Je hebt niet enkel schoonmaakkosten van de kamer, ook van de rest van het pand. Honden slepen (onbewust) toch veel zooi mee naar binnen. Daarnaast is niet en lek hond even netjes opgevoed en gaan niet alle baasjes even netjes om met waar de hond wel/niet mag liggen (denk een bed of bank).

Citaat:
en dan mogen ze nog niet eens mee het restaurant in of naar het ontbijt.


Vis deze er even tussenuit want dit vind ik toch zo verbazingwekkend. Waarom zou je hond mee moeten naar het ontbijt of restaurant van het hotel?! 9 van de 10 keer is een het ontbijt een buffet waar de hond dan tussendoor wandelt. Daarnaast zitten er andere mensen die wellicht niet van honden houden of er bang voor zijn.

Machie

Berichten: 16006
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 09:35

Tatjanaa schreef:
Citaat:
en dan mogen ze nog niet eens mee het restaurant in of naar het ontbijt.


Vis deze er even tussenuit want dit vind ik toch zo verbazingwekkend. Waarom zou je hond mee moeten naar het ontbijt of restaurant van het hotel?! 9 van de 10 keer is een het ontbijt een buffet waar de hond dan tussendoor wandelt. Daarnaast zitten er andere mensen die wellicht niet van honden houden of er bang voor zijn.


Ik snap ook niet wat een hond bij het ontbijt/in het restaurant moet hoor. De mijne gaan s morgens wandelen en dan gelijk in de auto en dan ga ik ontbijten. Al heb ik zelden ontbijt want dat vind ik ook zo bizar duur :D
En ook s avonds als ik eet zitten ze gewoon in de auto. Daar zitten ze rustig en veilig.

simongek

Berichten: 5342
Geregistreerd: 18-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 09:39

Tatjanaa schreef:
Ik vind het normaal dat je voor een hond extra moet betalen. Wat dat bedrag dan is, is aan het hotel. Je hebt niet enkel schoonmaakkosten van de kamer, ook van de rest van het pand. Honden slepen (onbewust) toch veel zooi mee naar binnen. Daarnaast is niet en lek hond even netjes opgevoed en gaan niet alle baasjes even netjes om met waar de hond wel/niet mag liggen (denk een bed of bank).

Citaat:
en dan mogen ze nog niet eens mee het restaurant in of naar het ontbijt.


Vis deze er even tussenuit want dit vind ik toch zo verbazingwekkend. Waarom zou je hond mee moeten naar het ontbijt of restaurant van het hotel?! 9 van de 10 keer is een het ontbijt een buffet waar de hond dan tussendoor wandelt. Daarnaast zitten er andere mensen die wellicht niet van honden houden of er bang voor zijn.


Zal wat moois wezen. Komt er een newfoundlander of sint bernard langs het buffet gelopen op ooghoogte of zo'n klein keffertje op de arm die ff niest of met zijn kop schud over de verse broodjes :j

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-24 09:45

@Froukje het was via Booking.com.

pillow
Berichten: 7811
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 10:03

marleen_usar schreef:
Nee ik had nog niet betaald, je boekt en dan zie je de kamerprijs en dan staat er dat je een mail krijgt met de totale kosten.

Wat is dan je probleem. Je hebt dus nog niet betaald dus ook niet geboekt. Op de website van het hotel zal toch vast wel staan wat je voor een hond betaald.

Tieneke

Berichten: 21683
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Prijs verschil hond mee naar hotel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 10:10

Met een boeking te doen verklaar je je normaal gezien wel akkoord om ook te zullen betalen. Maar je hebt op dat moment nog niet alle informatie. Dus ik snap het issue wel.

Je kan het oplossen door eerst contact op te nemen, alles door te vragen en dan pas te boeken.

Bo_Y

Berichten: 4564
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 10:13

Snap extra kosten voor honden wel. Met honden is de kans toch groter op een viezere kamer.

Ik show en logeer af en toe met de hond in een hotel. Die blijft niet alleen op een kamer en slaapt in een reisbench. Nu is ze dan altijd gewassen en super schoon.

Voor de zomer hebben wij een glamping tent geboekt, moet voor 11 nachten 110 euro betalen, voor 2 honden. En 40 euro borg ivm schoonmaak.

Voor de kerst een huis op Ameland betalen we 135 euro toeslag voor 2 honden voor 14 nachten.

Vindt 35 euro voor een hond wel veel, maar goed voor hetzelfde geld hebben ze slechte ervaringen met vieze kamers, kapotte dingen ect.

sasja0705
Berichten: 1994
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 10:19

marleen_usar schreef:
Nee ik had nog niet betaald, je boekt en dan zie je de kamerprijs en dan staat er dat je een mail krijgt met de totale kosten.


Dan zou het toch geen probleem moeten zijn om te annuleren?
Heel simpel email terug dat er bij bevestiging extra kosten uitgewezen zijn met die je niet eens bent en die vóór boeking niet te zien waren

purny

Berichten: 27501
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 11:24

Citaat:
Dus ja, een beetje betalen heb ik echt begrip voor, maar €35 is zowat ern kindertarief! (En vaak zat zijn kinderen zelfs gratis....)


Voor veel mensen is hun hond hun kind :+
Maar ik vind het ook wel een vies idee hoor, dat er eerst een hond in een bed heeft geslapen waar iedereen in slaapt.
Honden behoren, zeker in een omgeving waar jan en alleman komt op de grond.

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 11:26

Ik vind het vaak van de zotte wat het kost als je een hond mee wil nemen naar een hotel (of camping)

Paar jaar terug werd ik in Zeeland gematst, hoefde maar voor 1 nacht hond te betalen ipv 2 nachten, hadden een kamer met buiten om, dus de een opende de deur vanaf binnen en de andere kwam via buiten, even handdoek eroverheen en mee naar binnen, eigen kleedje en bench mee.

Vorig jaar wilde ik een camping boeken, waar we heen zouden willen met eigen camper, kostte per hond 9 euro per hond per nacht, voor een camping :+ Waar de honden verder nergens op de camping mogen komen :o Dus niet gedaan.