Wie weet een leuke zonvakantie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ashleytjuhh

Berichten: 6661
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Wie weet een leuke zonvakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 16:28

Mvdende
het was een snelle link. pak dezelfde vakantie 8 dagen en je zit maar 1277

zo zijn er nogveel meer vakanties naar kaapverdie voor die prijs.

dus er keuze genoeg maar afhankelijk van periode in de zomervakantie scheelt het veel

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15457
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-24 16:38

Helemaal top alle reacties!
Het is in de periode van 5 augustus t/m 23 augustus. In de schoolvakantie en man werkt in de bouw. De echt lekker dure periode zeg maar.

Waarom ver weg? Europa veel zonlanden al gezien. . Tunesië en Kaap Verdie ook geweest. Ik vind vooral de trips naar haaien/schildpadden etc dingen die mij bijblijven.
Naast de luxe van ‘‘s avonds gewoon niks doen.

Voorkeur gaat wel uit naar niet Islamitisch land. Onze vakantie naar Tunesië heeft wat diepe indrukken gemaakt die daarvoor gezorgd hebben.

Hmmm dacht een best budget ;)
Dus niet dus….

Optie herfstvakantie zit ik nu ook aan te denken.

Mando

Berichten: 15695
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Wie weet een leuke zonvakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 16:41

7 aug vertrek- 8 dagen naar TTC voor 1038 euro

Emj_23
Berichten: 1188
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Wie weet een leuke zonvakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 16:48

Thailand? Zanzibar is ook mooi, maar daar wonen o.a. ook moslims. Maar dat heb je met Indonesië trouwens in een veel grotere mate. Wat wil je precies vermijden? Oproep tot gebed? Ik weet niet welke indrukken je hebt opgedaan die je niet wilt herhalen.

Earth

Berichten: 7919
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 16:49

Je zou dan naar Egypte kunnen kijken. Daar kun je ook met haaien snorkelen bijvoorbeeld.
Verder zou Azië in je budget wel kunnen, maar niet All inclusive omdat dat daar gewoon niet zoveel is, of het is heel duur. Wat je dan zou kunnen doen als alternatief, is naar een resort waar je wel alle faciliteiten hebt. Het leuke aan bijvoorbeeld Bali/Thailand/etc is, dat het eten en drinken daar helemaal zo duur niet zijn.

Als je hulp nodig hebt, stuur me anders even een berichtje, ik vind het heel leuk om dit soort dingen uit te zoeken.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15457
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-24 16:55

Emj_23 schreef:
Thailand? Zanzibar is ook mooi, maar daar wonen o.a. ook moslims. Maar dat heb je met Indonesië trouwens in een veel grotere mate. Wat wil je precies vermijden? Oproep tot gebed? Ik weet niet welke indrukken je hebt opgedaan die je niet wilt herhalen.


Tunesië waren wij in 2011. Net na de Arabische Lente. De enorme opdringerigheid en het niet veilig voelen en ook niet zijn geeft daarin de doorslag. Ik wil het nog wel eens proberen maar man absoluut niet meer.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15457
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-24 16:59

Mando schreef:
7 aug vertrek- 8 dagen naar TTC voor 1038 euro

Waar heb je die gevonden?

Emj_23
Berichten: 1188
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 17:06

Ah snap ik, het opdringerige herken ik trouwens van veel meer plekken. O.a op toeristische plekken in Egypte. Ik kan dat prima negeren, maar als je dat lastig vind… Maar je hoeft dan islamitische landen niet af te schrijven gelukkig. Dubai, Oman etc is dat niet aan de orde. Zanzibar zou ik dan gerust op t lijstje laten staan. Midden in de zomer zou ik het gebied rond de middellandse zee, dus ook Egypte, overslaan. Veels te warm. Thailand is minder ver vliegen dan Indonesië, en daar kan je je prima vermaken. Of dat midden in de zomer gaat voor dat budget, met wat zoeken moet dat kunnen afhankelijk van wat jullie willen.

Earth

Berichten: 7919
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Wie weet een leuke zonvakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 17:16

Ik heb Lombok Indonesië niet als vervelend ervaren, daar zijn ze ook Moslim. Ik vond het hele vriendelijke mensen.

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Wie weet een leuke zonvakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 17:36

Denk dat het ook weinig met moslim te maken heeft. Vooral met cultuur (vooral Noord Afrika is dit het geval), want in bijvoorbeeld Qatar werd je ook totaal niet lastig gevallen en Dubai inderdaad ook niet.

Mando

Berichten: 15695
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 19:15

Sunweb

Afbeelding
Afbeelding

mvdende

Berichten: 5698
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Wie weet een leuke zonvakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 19:33

Als je echt voor het onderwaterleven gaat, dan is Egypte echt wel aan te raden. The Three Corners is een Belgische keten die voornamelijk gericht is op Europeanen. Het resort waar ik verbleef, TTC Fayrouz is een resort met koraalrif "voor de deur" je loopt zo vanuit je hotelkamer het strand op en de zee met koraal in. In het hotel zijn er enkele verkopers, maar met een simpele "nee" laten die je ook gelijk weer met rust.

Excursies kan je boeken, bijvoorbeeld een quad excursie, ik heb die gedaan en me geen moment onveilig gevoeld of dat er aan me getrokken werd.

Emj_23
Berichten: 1188
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Wie weet een leuke zonvakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 21:39

Augustus in Egypte….. zou ik gewoon skippen. Heb er gewoond, tenzij je van super heet houdt, niet doen. Ben 12 jaar geleden wel bij bovengenoemd resort geweest, het rif was toen prachtig. Weet niet hoeveel daar inmiddels van verbrand en verstampt, verpest is,

mvdende

Berichten: 5698
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 21:55

Emj_23 schreef:
Augustus in Egypte….. zou ik gewoon skippen. Heb er gewoond, tenzij je van super heet houdt, niet doen. Ben 12 jaar geleden wel bij bovengenoemd resort geweest, het rif was toen prachtig. Weet niet hoeveel daar inmiddels van verbrand en verstampt, verpest is,


Ik was er mei 2022 en ik vond het nog steeds prachtig!

Lolacabana

Berichten: 3357
Geregistreerd: 05-08-09
Woonplaats: Meppel

Re: Wie weet een leuke zonvakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 18:39


Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15457
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-24 20:49


Hieperdi
Berichten: 2548
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 21:06

Als je het dichter bij huis wilt opzoeken zou ik Zakynthos of Madeira aanraden. Wel voor max een week hoor. Buiten europa heb ik geen ervaring mee

Emj_23
Berichten: 1188
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Wie weet een leuke zonvakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 21:13

Ah top! Ik ben 2 keer op Zanzibar geweest, beide keren naar Jambiani. Maar ook een paar dagen Stonetown gedaan. Het wordt steeds toeristischer maar mensen zijn vriendelijk en beleefd, weer en eten is heerlijk!