Fantastische Filippijnen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Earth

Berichten: 7920
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Fantastische Filippijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 17:36

Wij zijn 3 weken op de Filippijnen geweest. En wat was het prachtig. Omdat ik zoveel foto's heb, zal ik per eiland even een post maken. Anders doe ik onze reis echt tekort <3

Aangezien ik bij huis zit en reizen uitzoeken mijn hobby is, heb ik deze reis zelf samengesteld. Dit heeft me ongeveer verspreid 3 maanden gekost. Maar ik vind het heerlijk. Ik ben dan uren aan het uitzoeken welk eiland we moeten hebben en wat de mooiste plek is om te zitten. Ik speel booking.com en google.maps meerdere keren uit om er zeker van te zijn dat we de juiste plek hebben. :')
De vluchten zoek ik uit via Skyscanner. Ik zoek en schuif net zo lang totdat ik de juiste prijs heb met de meest gunstige reistijden. En dat kan soms echt heel veel tijd kosten :')

Onze reis ging was als volgt: Manilla 1 nacht - Bohol 5 - Siquijor 4 - El Nido 6 - Darocotan 21 - El Nido 2 3. We zijn dus 3 volle weken weg geweest, van 7 maart tot 28 maart. We hebben hiervan 5 reisdagen gehad.

Afbeelding


We wilden eigenlijk Manilla overslaan, maar omdat dit niet uit kwam met de vlucht naar het eerste eiland besloot ik om midden in de stad een hotel met rooftopbar en rooftopzwembad uit te zoeken. Dat was echt een succes, het was ontzettend druk om bij het hotel te komen, maar dat was ook al de ervaring op zich. Toen we boven kwamen werden we verrast door het geweldige uitzicht <3

Afbeelding

De volgende dag vlogen we pas begin van de middag, dus kon mijn man die ochtend nog even een duik nemen in het geweldige zwembad.

Afbeelding

Toen door naar Manilla airport. We hadden 1,5 uur uitgetrokken om er te zijn. Onze taxichauffeur was onwijs traag en reed ook nog verkeerd dus het schoot niet op. Maar evengoed waren we 1,5 uur voor de vlucht aanwezig. Dus wij netjes in de rij staan om de koffers in te leveren. Hoor ik ineens onze vlucht omgeroepen worden op de 'last call incheckbalie'. Dus wij rustig daarheen, waren ze helemaal in de stress dat we moesten opschieten. Op het moment dat we incheckte werden onze namen zelfs al omgeroepen in de hal, well that was a first _O- Uiteindelijk zaten we in het vliegtuig en ging alles goed :P

Enfin, eenmaal aangekomen op het eerste eiland moesten we nog 3 uur reizen met de auto om bij onze plek te komen. Dat was even afzien maar ik koos daarvoor omdat je anders in het hele drukke en toeristische westen zit. En we zouden hier toch best lang blijven dus dan is het die 3 uur rijden wel waard. De rit was al heel tof, veel indrukken gekregen van het eiland.

Eenmaal aangekomen op ons resort(totaal van 8 kamers) werden we fijn ontvangen en waren we blij met onze kamer. Het was wel buiig, dus we besloten niks te ondernemen deze dag. Het was zelfs koud _O-

Afbeelding

De dagen erop hebben we verschillende plekken bezocht maar soms ook wel lekker gerelaxed bij het resort. Het was daar zo rustig. En het water zo mooi <3

Afbeelding


We wilden 'even' naar een uitzichtpunt, we kozen die van Alicia hills. Dat kon toch niet zo ingewikkeld zijn zou je denken _O-
Alle toeristische punten worden hier heel netjes aangegeven en er zijn mensen die je begeleiden. Ze hebben zelfs pasjes om hun nek met info. We kwamen bij de heuvels aan en dachten dat het 5 min lopen was. Toen wees de gids aan waar we heen moesten, nou dat was echt een hike van heb ik jou daar. Dus we hebben maar een stukje gedaan :') Maar, het was wel echt prachtig! <3

Afbeelding

De Alicia hills staan bekend om hun glooiende heuvels zoals je op bovenstaande foto's in het midden ziet. Voor de oplettende kijker, er was hier links ook een natuurbrand.

De dag erna gingen we met de auto voor de populaire Chocolat hills. Maar voordat we daar heen gingen bedacht ik dat het wel leuk was om binnendoor te rijden zodat we nog even langs wat rijstvelden konden. Op de map leek het een goede weg, maar dat was verkeerd gedacht _O- Het hardst wat we gereden hebben was 15 kmpu denk ik, maar meeste moesten we stapvoets rijden. Wel kwamen we onderweg weer prachtige plekken tegen. (zie eerste filmpje)

Afbeelding

Je komt overal en nergens dieren tegen, buffels, varkens, talloze kippen.

De rijstvelden waren wel tof. We kwamen uit in een piepklein dorpje. Ook hier werden we weer netjes opgevangen en bracht een gids ons naar het uitzichtpunt.

Afbeelding

Het was onwijs tof om tussen de velden door te lopen, overal zag je afwateringen en daar zwommen dan weer visjes in. Echt heel bijzonder hoe ze dat allemaal maken.

Toen de Chocolat hills, misschien wel het meest toeristische punt van de Filippijnen. Maar wat was het bijzonder. Zeker als je de historie ervan bedenkt:
Citaat:
Het bijzondere landschap is waarschijnlijk ontstaan tijdens de laatste ijstijd, toen het eiland Bohol onder water lag. De heuvels zijn waarschijnlijk gevormd uit kalkstenen overblijfselen van de koraalriffen uit die tijd, die in de loop der jaren zijn geƫrodeerd door regenwater.



Afbeelding


We zijn op deze rit ook nog door het populaire 'Man made forrest' gereden, dat is een populaire attractie, maar wat een aanfluiting was dat _O- Mensen waren daar alleen maar voor de insta plaatjes, en stonden midden op de weg de meest belachelijke foto's te schieten _O- Helaas heb ik hier geen beeldmateriaal van.

De volgende dag gingen we naar het mangrovewoud. Hier zijn we kletsnat geregend waardoor we die middag weinig meer hebben gedaan. De volgende dag zijn we terug gegaan :P Voor meer beeldmateriaal zie het 2e filmpje.


Afbeelding


Hier hoorden we de apen ook maar we hebben ze niet gezien.

Daarna reden we door naar eigen het allermooiste van het hele eiland, namelijk het oostelijke deel waar dus geen toerist komt. Het was hier zo overweldigend mooi en groen, ik werd er helemaal emotioneel van _O- Overal waar je keek was het groen van de gigantische palmbomen, bananenplanten en andere prachtig weelderig groen. Ook zag je overal prachtige bloemen.
Ik heb er blijkbaar zo van genoten dat ik amper foto's heb gemaakt _O- Wel hadden we nog mooi zicht op de Alicia hills.

Afbeelding

Dit is wel een van mijn meest favoriete foto's.
Afbeelding

Daarna kwamen we bij een toffe waterval waar we even hebben gezwommen. Daarna zijn we bij de grotere rijstterrassen geweest. Ook weer prachtig mooi.


Afbeelding


Afbeelding

De laatste dag zouden we naar het volgende eiland varen. Omdat het Tarsier sanctuary zo ver weg lag besloten we dat mee te nemen onderweg naar de boot. We hadden al gehoord dat je binnen 10 minuten weer buiten stond, maar dat was dan ook prima.
De Tarsier behoort tot de kleinste primaten ter wereld. Ze worden ongeveer 12 cm groot, of klein. Ik had nooit verwacht dat ze zo klein waren. Ze passen echt in je handpalm :')
Het sanctuary was mooi opgezet, er was een grote tuin waar de dieren zaten. Elke ochtend keken de verzorgers waar ze zaten, je hoefde dus niet zelf te zoeken. Dat was ook niet te doen, omdat ze dus zo onwijs klein zijn _O-

Afbeelding

Alle 4 de tarsiers die hier verbleven werden aangewezen en zo stond je inderdaad met 10 minuten weer buiten :P Maar het was wel heel leuk om de kleine diertjes te zien.


Hier nog een paar filmpjes.







Dit was dus eiland 1. Asap ga ik verder met eiland 2 :D

moonsparkle
Berichten: 21721
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 17:54

Enig idee van de huizen prijzen bij Alicia hills :') ?

xoranlover

Berichten: 6603
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Fantastische Filippijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 18:16

Wauw wat mooi! En wat gaaf zo zelf je reis helemaal uitzoeken.