HELP! Weekje vakantie, waarheen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xjuulsz
Berichten: 59
Geregistreerd: 04-06-13

HELP! Weekje vakantie, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-24 10:22

Hoi allemaal! Eind deze maand wil ik graag met mijn vriend 1-1,5 week op vakantie. We weten alleen niet zo goed waarheen, geen stedentrip en het liefst naar de zon, mooie natuur (voor wandelingen) en naar een omgeving waar we ook nog uitstapjes kunnen maken.

Heeft iemand tips? :D

Kirrietje
Berichten: 493
Geregistreerd: 09-11-10

Re: HELP! Weekje vakantie, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 10:23

Kos of een ander grieks eiland O:) Madeira schijnt ook mooi te zijn daar gaan wij dit jaar heen :j

moonsparkle
Berichten: 21721
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 10:24

Misschien handig om te weten wat het budget ongeveer is en of je met het vliegtuig wil

xjuulsz
Berichten: 59
Geregistreerd: 04-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-24 10:26

moonsparkle schreef:
Misschien handig om te weten wat het budget ongeveer is en of je met het vliegtuig wil


Budget ongeveer 750 euro pp en inderdaad met het vliegtuig :)

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15113
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 10:36

Is dat budget inclusief alles? Dan kom je namelijk op all-inclusive in Turkije oid uit... Anders ga je het niet redden. :=

Als het enkel vliegreis en overnachtingen is wordt het ook al krap, maar zou idd Griekenland een optie zijn.
Madeira is prachtig en echt de moeite waard als je van natuur/wandelen houdt. <3 Echt verliefd geworden op dat eiland. Echter is jullie budget dan wel wat krap omdat je wel écht een auto moet huren daar.

Prairy
Berichten: 9088
Geregistreerd: 28-12-03

Re: HELP! Weekje vakantie, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 10:40

Wij vertrekken over 2 weken naar Madeira voor 10 dagen :)

Natuur en wandelingen zoveel je wil.

Ik ga nog paragliding, paardrijden, een culinaire tour en een salsa dans avond doen/regelen.

Wij nemen wel verschillende accommodaties en een huurauto, dus zijn wel wat duurder uit als 750 op, maar het kan uiteraard ook goedkoper.

Janneke2

Berichten: 22755
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: HELP! Weekje vakantie, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 10:58

Lekker thuisblijven.
Dat scheelt enorm in gedoe.

We hebben een nieuw klimaat, je kunt in Nederland erg goed wandelen in de zon. Ginkelse heide, Utrechtse Heuvelrug, Meyendel, Quackjeswater, Mariapeel - en de lijst is langer.

Je kunt hier uitstekend uitstapjes maken. Van Autotron tot Vlindertuin tot Belastingmuseum, het Planetarium van Eysse Eysinga, langs Leidse hofjes of de nieuwbouw van Rotterdam.

moonsparkle
Berichten: 21721
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 11:37

Als je echt zon en warm wil zou ik Madeira overslaan :P het kan er nog flink regenen daarom is het ook zo mooi groen, qua temperatuur ligt het er erg aan waar je zit maar dat ligt denk ik een beetje rond de 20 graden.

moonsparkle
Berichten: 21721
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 11:39

Janneke2 schreef:
Lekker thuisblijven.
Dat scheelt enorm in gedoe.

We hebben een nieuw klimaat, je kunt in Nederland erg goed wandelen in de zon. Ginkelse heide, Utrechtse Heuvelrug, Meyendel, Quackjeswater, Mariapeel - en de lijst is langer.

Je kunt hier uitstekend uitstapjes maken. Van Autotron tot Vlindertuin tot Belastingmuseum, het Planetarium van Eysse Eysinga, langs Leidse hofjes of de nieuwbouw van Rotterdam.


Ik heb de afgelopen tijd niet heel erg veel zon gezien, vorig jaar was het volgens mij ook een behoorlijk natte zomer en april doet wat hij wil :P

Autumnn

Berichten: 8041
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 11:45

Janneke2 schreef:
Lekker thuisblijven.
Dat scheelt enorm in gedoe.

We hebben een nieuw klimaat, je kunt in Nederland erg goed wandelen in de zon. Ginkelse heide, Utrechtse Heuvelrug, Meyendel, Quackjeswater, Mariapeel - en de lijst is langer.

Je kunt hier uitstekend uitstapjes maken. Van Autotron tot Vlindertuin tot Belastingmuseum, het Planetarium van Eysse Eysinga, langs Leidse hofjes of de nieuwbouw van Rotterdam.


Ik denk dat dat nieuwe klimaat de reden van TS is dat ze naar zon wilt :')

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Re: HELP! Weekje vakantie, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 17:17

Andalusië? Je kunt vliegen op Malaga en daar de boel gaan verkennen. Genoeg te zien en doen en ter plekke is het niet duur. En de zon, die schijnt daar gewoon {:}

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Re: HELP! Weekje vakantie, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 17:22

Portugal!

Love2sk8
Berichten: 418
Geregistreerd: 20-06-15

Re: HELP! Weekje vakantie, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 17:29

Albanië!! Wij willen in juni of september, dan zijn de tickets goedkoop ;) Het is nog niet erg bekend onder toeristen en er is prachtige natuur voor wandelingen + fantastische stranden en kliffen etc.

karijn

Berichten: 5408
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 17:35

Sardinië. Albanië inderdaad of Montenegro. Die staan namelijk ook nog op mijn wensenlijstje om een roadtrip te maken.
Tsjechië of Slowakije?

Prima2Donna

Berichten: 853
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 18:01

Ik ben vorig jaar halverwege april een kleine week naar Sicilië geweest. We zijn daar 2x eerder geweest rond de meivakantie, toen was het al lekker t-shirt weer. Vorig jaar had het een tijd geregend voordat we kwamen, maar eenmaal daar scheen heerlijk de zon en was een dun shirt voldoende! Qua kosten kom je daar wel sneller wat hoger uit, maar dat ligt er maar net aan waar je overnacht en of je elke dag in een duur restaurant gaat eten.

EDIT: overigens is de natuur op Sicilië echt prachtig <3 De Etna, heuvels, strand, rivieren. Een paar steden en leuke kleine dorpjes om in te verdwalen. Ik kan genoeg mooie plekjes aanraden :)

Skessa_
Berichten: 10635
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 18:36

Kroatie! Split of Zadar!

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 19:11

Janneke2 schreef:
Lekker thuisblijven.
Dat scheelt enorm in gedoe.

We hebben een nieuw klimaat, je kunt in Nederland erg goed wandelen in de zon. Ginkelse heide, Utrechtse Heuvelrug, Meyendel, Quackjeswater, Mariapeel - en de lijst is langer.

Je kunt hier uitstekend uitstapjes maken. Van Autotron tot Vlindertuin tot Belastingmuseum, het Planetarium van Eysse Eysinga, langs Leidse hofjes of de nieuwbouw van Rotterdam.


Blijf jij lekker thuis, gaan wij fijn vliegen.

Ts, Kroatië is echt prachtig!

Earth

Berichten: 7919
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: HELP! Weekje vakantie, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 19:14

Willen jullie zon als in lekker bakken op het strand of zon als in lekker weer? Want dat scheelt nog wel eind april in Europa :P

Fitzroy

Berichten: 25113
Geregistreerd: 11-01-01

Re: HELP! Weekje vakantie, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 19:28

Nee, dagjes uit is geen gedoe :+
Verder sluit ik me bij Urbanus aan.

Is het eind deze maand geen meivakantie? Misschien iets om rekening mee te houden. Vliegen vanaf Duitsland / België kan dan goedkoper zijn. Ik zou zelf nog niet zo snel naar Griekenland gaan. Nog te onbestendig.
Misschien naar de Canarische eilanden?

Earth

Berichten: 7919
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 19:30

Ik zit ff te kijken, als je niet voor zonnebaad temperaturen wilt dan kun je goed terecht op La Palma of zelf de Azoren, maar dan zit je dus met temperaturen van rond de 22 graden. Vooral op de Azoren kun je heel tof wandelen.
Als je echt voor zonnebaadweer gaat dan zit je al eerder aan Gran Canaria. Al is het daar niet heel veel warmer.

Furst
Berichten: 616
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 19:33

Fitzroy schreef:
Nee, dagjes uit is geen gedoe :+
Verder sluit ik me bij Urbanus aan.

Is het eind deze maand geen meivakantie? Misschien iets om rekening mee te houden. Vliegen vanaf Duitsland / België kan dan goedkoper zijn. Ik zou zelf nog niet zo snel naar Griekenland gaan. Nog te onbestendig.
Misschien naar de Canarische eilanden?


Dan heb je wel meer budget nodig, voor de Canarische Eilanden

Earth

Berichten: 7919
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 19:38

Furst schreef:
Fitzroy schreef:
Nee, dagjes uit is geen gedoe :+
Verder sluit ik me bij Urbanus aan.

Is het eind deze maand geen meivakantie? Misschien iets om rekening mee te houden. Vliegen vanaf Duitsland / België kan dan goedkoper zijn. Ik zou zelf nog niet zo snel naar Griekenland gaan. Nog te onbestendig.
Misschien naar de Canarische eilanden?


Dan heb je wel meer budget nodig, voor de Canarische Eilanden

Valt mee hoor, ik vind tickets voor €400/500.- pp en dan vind je prima een hotel/appartement voor €500.- voor een week. Dit geldt sowieso voor La Palma en Gran Canaria.

_chou
Berichten: 74
Geregistreerd: 16-03-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 20:06

Earth schreef:
Furst schreef:

Dan heb je wel meer budget nodig, voor de Canarische Eilanden

Valt mee hoor, ik vind tickets voor €400/500.- pp en dan vind je prima een hotel/appartement voor €500.- voor een week. Dit geldt sowieso voor La Palma en Gran Canaria.

Dan ben je toch over de 750 p.p. heen, of laten mijn rekenkunsten mij nu in de steek?

Earth

Berichten: 7919
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: HELP! Weekje vakantie, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 20:12

Haha :P
Hotel 500:2=250
Ticket 500 + 250=€750.- pp

_chou
Berichten: 74
Geregistreerd: 16-03-23

Re: HELP! Weekje vakantie, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 20:13

Was inderdaad even vergeten dat je het hotel kan delen :D