Vakantie met dieren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LoveHorseJ
Berichten: 176
Geregistreerd: 14-04-14

Vakantie met dieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-24 19:55

Hey iedereen,

Ik ben een vakantie aan het plannen naar Nederland. Ik woon zelf in België. Deze vakantie zou ik graag in het teken van natuur en dier plannen. Weet er iemand een leuke regio waar je bijvoorbeeld een wandeling te paard kan maken (zonder eigen paard), een opvangcentrum bijvoorbeeld voor zeehonden kan bezoeken, een leuke/speciale overnachting, een dierentuin … alle leuke adresjes zijn welkom!

Celebi
Berichten: 3654
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 20:04

Nederland kent heel veel dierentuinen. Amersfoort is echt mijn favoriet. Apenheul is ook erg leuk. Blijdorp, Ouwehands Dierenpark, Wildlands, Artis of de 'safari' dierentuin Beekse Bergen. Genoeg om uit te kiezen afhankelijk waar je geen gaat.

Zeehondjes kun je bekijken in Pieterburen in het Noorden van het land of bij Ecomare op Texel. In Zeeland heb je A Seal.

Verder kun je door heel het land mooi paardrijden. Aan de kust, op de Veluwe of ergens anders waar natuur te vinden is. Afhankelijk van waar je heen gaat zou ik in die locaties gaan zoeken. Een huifkartocht is ook erg gaaf. Ik heb er een keer eentje in de schermer gedaan bij een stal en toen gingen we herten spotten. Mocht toen ook speciaal op de bok zitten bij die man. In Hoenderloo kun je ook hele leuke tochten maken bij de Kronkel. Dan krijg je zelf een kar en een Fjord mee. Hele leuke ervaring. Verder is Kootwijkerzand practig om te wandelen en te rijden.

_AB_
Berichten: 3957
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: Vakantie met dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 00:25

Nationaal park de hoge Veluwe om wild te spotten, wandelen in Zuid-Limburg, de waddeneilanden...

LoveHorseJ
Berichten: 176
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-24 08:00

_AB_ schreef:
Nationaal park de hoge Veluwe om wild te spotten, wandelen in Zuid-Limburg, de waddeneilanden...


Bedankt, ik ga deze eens bekijken!

LoveHorseJ
Berichten: 176
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-24 08:01

Celebi schreef:
Nederland kent heel veel dierentuinen. Amersfoort is echt mijn favoriet. Apenheul is ook erg leuk. Blijdorp, Ouwehands Dierenpark, Wildlands, Artis of de 'safari' dierentuin Beekse Bergen. Genoeg om uit te kiezen afhankelijk waar je geen gaat.

Zeehondjes kun je bekijken in Pieterburen in het Noorden van het land of bij Ecomare op Texel. In Zeeland heb je A Seal.

Verder kun je door heel het land mooi paardrijden. Aan de kust, op de Veluwe of ergens anders waar natuur te vinden is. Afhankelijk van waar je heen gaat zou ik in die locaties gaan zoeken. Een huifkartocht is ook erg gaaf. Ik heb er een keer eentje in de schermer gedaan bij een stal en toen gingen we herten spotten. Mocht toen ook speciaal op de bok zitten bij die man. In Hoenderloo kun je ook hele leuke tochten maken bij de Kronkel. Dan krijg je zelf een kar en een Fjord mee. Hele leuke ervaring. Verder is Kootwijkerzand practig om te wandelen en te rijden.


Super bedankt voor de informatie! Ga ik allemaal eens bekijken.

Maartje1990

Berichten: 22282
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 09:11

Wij gaan naar vakantiepark dierenbos, maar weet niet of dat wat voor jou is. Voor ons incl entree beekse bergen en zooparc overloon

En ik heb in drenthe eens met een huifkar met paard rondgetrokken. Bed en alles in de huifkar en ga je van camping naar camping

Wendy15

Berichten: 11099
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 11:30

Texel is leuk! Prachtige natuur. Strand, bos, duinen. Je zou ecomare kunnen bezoeken, zeehondjes kijken. Texel zoo met roofvogel show en vlindertuin. Met een kotter mee garnalen vissen en zeehonden spotten. Een rit door de natuur met de Jan plezier huifkar getrokken door trekpaarden. Of naar een van de maneges voor een bos of strandrit. Er is een leuke schapen knuffel boerderij waar je tussen de lammetjes kunt gaan zitten om daarmee te knuffelen. In de duinen moet je het treffen om ze tegen te komen maar daar lopen paarden en Schotse hooglander koeien. Verder zijn er onder begeleiding van de boswachter ook wandelingen met uitleg bijvoorbeeld over vogels.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34641
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 12:55

Beekse Bergen kun je volgens mij tussen/vlakbij de wilde dieren kamperen in een glamping tent.