De tip voor een vakantie in Luxemburg?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Herfstblad
Berichten: 780
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-24 17:04

eva1969 schreef:
Ik lees even mee maar die pods hebben toch echt alleen maar bedden en een klein koelkastje maar geen keukentje oid? De foto van Qimm is toch een tiny house met keuken?


Ja als ik naar de fotos kijk op de website is dat geloof ik een tiny house. Vond ik ook heel mooi. Maar wij vonden dit ook prima. Volgens mij hebben wij alleen bedden en verder was alleen de Safari tent beschikbaar.

Qimm

Berichten: 15165
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 17:14

eva1969 schreef:
Ik lees even mee maar die pods hebben toch echt alleen maar bedden en een klein koelkastje maar geen keukentje oid? De foto van Qimm is toch een tiny house met keuken?


Ik had onthouden dat we een pod hadden, maar als ik op de site kijk is het idd een tiny house :j sorry voor de eventuele verwarring

lletam

Berichten: 577
Geregistreerd: 14-05-12

Re: De tip voor een vakantie in Luxemburg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 19:01

De mega pods en lodges wel zie ik net :)

Yinthee
Amadeus <3

Berichten: 4163
Geregistreerd: 16-05-08
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 21:27

Herfstblad schreef:
Yinthee schreef:
https://www.durivage.lu/

Of ze nog plek hebben weet ik niet, maar hele fijne super nette en schone camping, maar wel echt heel fijn kleinschalig/rustig, met o.a. ook houten pods en safaritenten.
Hele vriendelijke en behulpzame eigenaren (Nederlands).
Prachtig mooie omgeving, veel te zien en te doen in de buurt. (Regio Mullerthal)


We hebben hier een pod gereserveerd! Heel blij met deze keuze! Een keer kamperen. Vind ik denk ook beter bij Luxemburg passen dan een hotel.

Weet jij hoe dat gaat met broodjes? Vaak heeft een camping een leuk winkeltje, maar hier moet je bestellen?


Wat leuk! Ga je zeker geen spijt van krijgen, alvast veel plezier!

Broodjes kun je inderdaad de dag van te voren aangeven wat je hebben wilt, en dan kun je het de volgende ochtend ophalen bij de receptie.

En wbt het sanitair: dat is echt suuuuper netjes en schoon!

Herfstblad
Berichten: 780
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-24 21:32

Super veel zin in! Nu nog opzoek naar leuke dingen die we daar gaan doen en zien. Sowieso een klein deel van de Mullerthal! :D

Kun je vanaf de camping het Mullerthal in? Lopend zeg maar. Zijn er routes die daar beginnen? Of moet je eerst met de auto bijvoorbeeld naar een startplaats?

Qimm

Berichten: 15165
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 22:16

Wij zijn op de heenweg langs de hangbrug van Geierley gereden, aangezien wij in het oosten wonen is het redelijk vanzelfsprekend om via Duitsland naar het zuiden te rijden.
Was een leuk uitstapje. Je kunt gewoon naar de brug wandelen of de wandelroute die erbij hoort doen (is redelijk pittig).


Afbeelding

Afbeelding

We zijn uiteraard(?) Ook naar Vianden geweest en het kasteel was leuk, maar ik vond het kabelbaantje nog leuker, heb je een prachtig uitzicht op Vianden en het kasteel en we zijn weer omlaag gewandeld vanaf het uitkijkpunt.

Afbeelding

Verder ook het Mullerthal in geweest wat echt mooi was

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En naar de ietwat overhypte waterval :D

Afbeelding

Herfstblad
Berichten: 780
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-24 22:19

Oh wat een gave foto's! Wij komen uit Drenthe, ik zal eens uitzoeken of we hier ook redelijk langs komen.
Aanvulling: Google maps geeft dan 2u langer erover aan.

Ja die stoeltjeslift wil ik ook zeker gaan doen! Heel erg leuk!

Deden jullie een route op de Mullerthal trail? Of kun je daar ook zonder route wandelen?

Texas02

Berichten: 4614
Geregistreerd: 21-04-16

Re: De tip voor een vakantie in Luxemburg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 22:24

Oeh, wat was die waterval toen vies! Toen ik er was, was hij mooi schoon..

Afbeelding

Emori

Berichten: 13117
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 22:24

Ik zou een route volgen. Zijn goed te volgen dmv bordjes. Zijn veel verschillende routes met verschillende lengtes.

Herfstblad
Berichten: 780
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-24 22:26

Emori schreef:
Ik zou een route volgen. Zijn goed te volgen dmv bordjes. Zijn veel verschillende routes met verschillende lengtes.


Ik las dat er allemaal verschillende starten in verschillende dorpjes.

Qimm

Berichten: 15165
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 22:52

Texas02 schreef:
Oeh, wat was die waterval toen vies! Toen ik er was, was hij mooi schoon..

[ [url=m/dSuBnN.jpg]Afbeelding[/url] ]


Haha ja, het was al een tijdje droog, we waren in juni. Dus voor ons was het een beetje een domper, ook omdat de ligging niet bepaald romantisch is :D

Wij hadden een route gevolgd in het Mullerthal, maar of wij nou zo langzaam waren (er waren allerlei activiteiten/zijstapjes op de route) of dat we verkeerd gelopen waren. Maar we hebben de hele middag over een route van 4,5km gedaan. Misschien was het 4,5 uur? :')

Wij hadden de B2 route gelopen
https://www.mullerthal.lu/nl/fiche/walk ... ndelpad-b2

Dit was mijn dag (al hadden we nog wat meer gedaan die dag dan alleen die wandeling)

Afbeelding

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-24 23:21

Qimm, je moet idd goed kijken of de lengte van de wandeling staat aangegeven in kilometers of tijd. :))

Ik vond Vianden ook zo mooi ja. En mooi uitzicht boven. :j
Daarnaast is Echternach een leuk plaatsje. En bijvoorbeeld het kasteel van Beaufort.

Genoeg mooie dingen te zien!

Ik vind overigens route 2 van de Mullerthal trail het mooiste, rond Berdorf. Met alle rotsen en spleten.

Dorus

Berichten: 13209
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 06:21

Dit is een typisch bord dat je veelal in Luxemburg vind bij parkeerplaatsen e.d. vanaf waar wandelroutes beginnen. De routes staan op de kaart ingetekend en linksonder zie je per route de bewegwijzering, hoogteprofiel, afstand en geschatte tijd.

Afbeelding

Wij stoppen regelmatig om van het uitzicht te genieten en pauzeren vaak dus lopen er altijd langer over dan de aangegeven tijd dus hoe accuraat dit is durf ik niet te zeggen.
Dit bord is trouwens uit het noorden van Luxemburg, maar mijn ervaring leert dat het rond Mullerthal niet veel anders is.

Ik maak zelf trouwens ook veel gebruik van Komoot om routes te zoeken en navigeren, maar eigenlijk is dat in Luxemburg niet nodig. De app is in beginsel gratis en je kan van één regio gratis de kaarten activeren.

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 10:26

Wij hebben hier 2 jaar geleden met de tent gestaan. Ik zie al leuke tips voorbij komen, aanrader is ook de kloof net een stukje Duitsland in (Drakenkloof oid zo uit mijn hoofd, bij het Dino park).

mcsjelle

Berichten: 891
Geregistreerd: 25-04-06
Woonplaats: Tuddern, Duitsland

Re: De tip voor een vakantie in Luxemburg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 11:31

Wij zijn afgelopen zomer op camping La Pinede in Consdorf geweest. Kleinschalige rustige camping direct aan het Mullerthal gebied. Camping Martbusch ligt mooier in de bossen, maar is vaak al heel snel volgeboekt.
De duivelskloof is inderdaad een aanrader om te bezoeken, maar er zijn veel leuke uitstapjes in die regio.

Supervixen

Berichten: 12841
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-24 12:13

Ik heb de Mullerthal trail lus 2 en 3 hardgelopen, echt fantastisch om te doen. Iets van 36km en 35km ofzo Lus 2 hebben wij ietsje ingekort omdat we niet in Echternach wilden beginnen.
Lus 1 leek ons wat minder mooi, dus die hebben we niet gedaan.

Door dit topic krijg ik weer zin om te gaan! Ik hou van Luxemburg.
Wij hadden een deel van een huis geboekt via booking.com.
Ik vind het altijd wel fijn om zelf te kunnen koken.

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 13:51

Iemand nog meer tips voor omgeving Luxemburg stad (met kids)?

midori
Berichten: 667
Geregistreerd: 09-05-09
Woonplaats: Galway, Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 14:01

Melia schreef:
Iemand nog meer tips voor omgeving Luxemburg stad (met kids)?


Ik Zou als kind route 2 van de Mullerthal trail echt heel leuk hebben gevonden vanwege alle spleten, grotten, trapjes etc, maar ligt maar net aan waar je naar zoekt. In de stad is zo'n touristen treintje, misschien leuk met kinderen?

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 20:28

Oke, ja dat klinkt (zeker voor mijn zoon) erg leuk! Ik ga eens zoeken. Dankjewel :-)

midori
Berichten: 667
Geregistreerd: 09-05-09
Woonplaats: Galway, Ierland

Re: De tip voor een vakantie in Luxemburg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 12:37

De hele loop is neem ik aan te lang, maar volgens mij gaan er ookmgewoon korte routes langs de leukste delen van de route!

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: De tip voor een vakantie in Luxemburg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 19:32

Ja ik zag het inderdaad. We gaan hem inkorten :-)