Vieze Airbnb

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Vieze Airbnb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-24 21:46

Hoi alle,

Ik wil even advies inwinnen. Wij zitten voor 3 nachten in een Airbnb waarvoor wij in totaal 1200 euro betalen. Echter, bij aankomst was alles enorm vies. Van etensresten in de oven en koelkast, stof op de lamellen, vieze doucheputjes tot aangebroken eten in de lades en koelkast en waarvan ook delen over de datum zijn. Nu is het zo dat de Airbnb host ons wel heel fijn te woord staat. Hij bood als eerst aan weer de schoonmaker langs te laten komen maar dit hebben wij nu grotendeels al zelf allemaal schoongemaakt aangezien wij later op de dag aankwamen en nu pas in contact met hem zijn.

Wat zouden jullie als ‘tegemoetkoming’ willen of vragen? Wij weten namelijk niet helemaal wat wij hier mee aan moeten omdat we dit nog nooit hebben meegemaakt en ik wil ook niet onredelijk zijn.

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Vieze Airbnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 21:53

Wat heeft de eigenaar zelf voorgesteld buiten schoonmaker om? Ik denk dat (een deel van ) de kosten van de eerste nacht wel minimaal vergoed mogen worden aangezien jullie nu Ipv vakantie vieren hebben kunnen werken in zijn huis

BigOne
Berichten: 38264
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 21:59

400 euro per nacht en dan zo’n puinhoop ? Hoeveel mensen zijn jullie?
En het was verstandig geweest om direct een schoonmaak te eisen of zelf doen en bvb 300 euro terug. Nu kun je heel weinig want zelf gedaan terwijl eigenaar schoonmaak aanbood.

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-24 22:01

StonedRomy schreef:
Wat heeft de eigenaar zelf voorgesteld buiten schoonmaker om? Ik denk dat (een deel van ) de kosten van de eerste nacht wel minimaal vergoed mogen worden aangezien jullie nu Ipv vakantie vieren hebben kunnen werken in zijn huis


Naast dat de schoonmaker morgen langs kan komen heeft hij niks voorgesteld. Zelf gezegd dat wij dat niet willen omdat wij dan een paar uur er op uit moeten en wij juist deze laatste 2 dagen willen uitrusten en plande om door te brengen in het huisje. Het zit ook in de middel of nowhere dus even de stad in of iets is niet gemakkelijk haha!

We betalen 1200 in totaal maar daar zitten de schoonmaak kosten van 88 euro en Airbnb kosten van 174 euro ook bij in. De daadwerkelijk kosten zijn 931 euro voor 3 nachten. Wat zou jij dan terug vragen?

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-24 22:04

BigOne schreef:
400 euro per nacht en dan zo’n puinhoop ? Hoeveel mensen zijn jullie?
En het was verstandig geweest om direct een schoonmaak te eisen of zelf doen en bvb 300 euro terug. Nu kun je heel weinig want zelf gedaan terwijl eigenaar schoonmaak aanbood.


Wij zijn met ons 3e. Het punt is dat wij laat aankwamen en haast meteen zijn gaan slapen dus nog niet alle viezigheid konden waarnemen op de grote dingen na en wij vandaag de hele dag op pad waren en een uur geleden er pas weer zijn. Zojuist wilde wij koken en zagen etensresten door de oven heen en in de koelkast etc en vonden het toen wel het moment om aan de bel te trekken. Als we het eerder hadden kunnen waarnemen hadden we dat uiteraard eerder gedaan.

Wij hebben zelf de schoonmaakster afgewezen die hij aanbod vanwege bovenstaande en hierop begreep hij dat volledig en vroeg wat hij anders voor ons kon betekenen, vandaar nu mijn vraag hier :)

lieke2
Berichten: 2133
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 22:04

€ 300 per nacht? :oo Zit je in het Hilton?

Ik zou de eigenaar met een voorstel laten komen, voor dat geld mag je zelfs een goedgevulde koelkast en champagne verwachten :+

#wordt toch een beetje nieuwsgierig wat voor soort BNB voor dat geld te huren is :o

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 22:06

Getver! Er is weinig waar ik een grotere hekel aan heb dan schoonmaken. Laat staan van andermans troep, bah. Ik zou in dit geval de eerste nacht en schoonmaakkosten eraf niet meer dan redelijk vinden. Dus een kleine 420 euro van de prijs af.

edit: ik zie nu pas je bericht dat je dus pas ruim 24 uur na aankomst aan de bel trekt? Dan vrees ik dat je blij mag zijn met elk aanbod van de host.

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-24 22:07

lieke2 schreef:
€ 300 per nacht? :oo Zit je in het Hilton?

Ik zou de eigenaar met een voorstel laten komen, voor dat geld mag je zelfs een goedgevulde koelkast en champagne verwachten :+

#wordt toch een beetje nieuwsgierig wat voor soort BNB voor dat geld te huren is :o


Het is een Airbnb in Noorwegen dus de prijzen liggen hier al aardig hoog haha! Daarnaast is het uitzicht adembenemend en zit je midden in een fjord dus vandaar gok ik de prijs, maar voor alle troep..

Hiervoor zaten we in een andere Airbnb waarvoor we voor 4 nachten 2200 euro hebben betaald maar dat was alles waard, dat was echt prachtig en brand schoon. Daarom twijfelde ik even of ik misschien te verwend was geraakt :)

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-24 22:08

Yessy schreef:
Getver! Er is weinig waar ik een grotere hekel aan heb dan schoonmaken. Laat staan van andermans troep, bah. Ik zou in dit geval de eerste nacht en schoonmaakkosten eraf niet meer dan redelijk vinden. Dus een kleine 420 euro van de prijs af.

edit: ik zie nu pas je bericht dat je dus pas ruim 24 uur na aankomst aan de bel trekt? Dan vrees ik dat je blij mag zijn met elk aanbod van de host.


Ja dat is ook zeker waar en ga er ook niet van wakker liggen als het uiteindelijk allemaal niet gaat of dergelijks maar wilde toch even kijken wat andere hun mening er op was!

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Vieze Airbnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 22:11

Ik zou het even overleggen met de mensen van Airbnb. Kijken wat gebruikelijk is. Ik zou er wel flink geld voor vragen, maar dat ben ik. :P

AnnemiekvM

Berichten: 8248
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Vieze Airbnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 22:16

Ik zou denken een 1/3 van de prijs. Is veel geld, maar als het zo smerig was wel redelijk. Heb je foto's gemaakt?

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 22:17

Contact opnemen met Airbnb zelf. Zijn altijd zeer behulpzaam, is mijn ervaring.

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-24 22:26

AnnemiekvM schreef:
Ik zou denken een 1/3 van de prijs. Is veel geld, maar als het zo smerig was wel redelijk. Heb je foto's gemaakt?


Ja van alles is foto’s gemaakt voor dat we het hebben schoon gemaakt.

Als we konden hadden we het ook echt eerder gezegd maar bij aankomst zagen we alleen een paar kleine dingetjes en wilde niet meteen zeikerig overkomen. Nu pas dat we echt in het huisje zijn en gebruik er van maken na een lange dag zien we veel meer. Ook bijvoorbeeld kastjes die gevuld zijn met aangebroken drankflessen en spullen van mensen die zijn achtergelaten zoals schoenzooltjes en sokken etc. Ook de vaatwasser is nog vies. Die dingen zie je niet snel op het eerste gezicht en daarnaast moet ik ook toegeven dat totaal niet te verwachten dus ook nooit er bij stil heb gestaan om eerst het volledige huis grondig te checken bij aankomst, misschien naïef van mij maar voor die prijs had ik dat ook niet verwacht..

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Vieze Airbnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 22:53

O men wat smerig. En dat je dan je bed induikt, dit allemaal nog niet weet en in de onderbroeken en sokken van een ander wakker wordt. brrrr.

Ik heb ooit iets dergelijks gehad in Parijs. Ik kreeg bij een volgend bezoek een gratis overnachting aangeboden en een gratis schoonmaak. Dat hebben we wel laten doen, maar van die gratis overnachting nooit meer gebruik gemaakt. brrr.

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-24 22:58

Monique1963 schreef:
O men wat smerig. En dat je dan je bed induikt, dit allemaal nog niet weet en in de onderbroeken en sokken van een ander wakker wordt. brrrr.

Ik heb ooit iets dergelijks gehad in Parijs. Ik kreeg bij een volgend bezoek een gratis overnachting aangeboden en een gratis schoonmaak. Dat hebben we wel laten doen, maar van die gratis overnachting nooit meer gebruik gemaakt. brrr.


Ja we zijn toevallig nu aan het koken (lekker laat) en ook al het servies is vies met etensresten. Niet eerder gezien aangezien we het niet eerder gingen gebruiken. Krijg nu toch wel beetje de kriebels haha..

Zal zometeen de host een berichtje sturen wat betreft een compensatie. Is een nacht + schoonmaakkosten redelijk? Dat is net geen 400 euro?

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Vieze Airbnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 23:01

Dat vind ik meer dan redelijk.

Shalimar

Berichten: 1519
Geregistreerd: 24-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 23:01

Hetzelfde gehad in Engeland, o.a. een verrotte groen uitgeslagen gegrilde kip in de magnetron met allemaal vocht en slijm eromheen, en de rest van het huisje was ook goor, zoals slakken uit het doucheputje, vies servies, smoezelige suikerpot, stof pluizen onder het bed en een meterkastlucht gecamoufleerd door extreem veel ambipur. We hebben een slechte recensie gegeven maar verder niks meer gehoord. Misschien hadden wij ook assertiever moeten zijn maar uit gemakzucht er niet verder achteraan gegaan. Schandalig was het echter wel, het was gewoon een vies achtergelaten, geleefd huis. Ben benieuwd hoe het bij jou afloopt dus ik volg even. Houdt mij wel tegen om voortaan nog via airbenb te boeken.
Laatst bijgewerkt door Shalimar op 26-02-24 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-24 23:02

Shalimar schreef:
Hetzelfde gehad in Engeland, o.a. een verrotte groen uitgeslagen gegrilde kip in de magnetron met allemaal vocht en slijm eromheen, en de rest van het huisje was ook goor. We hebben een slechte recensie gegeven maar verder niks meer gehoord. Misschien hadden wij ook assertiever moeten zijn maar uit gemakzucht er niet verder achteraan gegaan. Schandalig was het echter wel, het was gewoon een vies achtergelaten, geleefd huis. Ben benieuwd hoe het bij jou afloopt dus ik volg even. Houdt mij wel tegen om voortaan nog via airbenb te boeken.



Jeetje dat meen je niet! Dat is ook wel heel vies. Normaliter ben ik ook zo en denk ik altijd laat maar zitten. Maar ik begon nu wel echt elke keer extra dingen te ontdekken die vies waren waardoor je er gewoon niet meer omheen kon..

Peperkroket

Berichten: 6040
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Vieze Airbnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 23:10

Heel goed dat je er eerlijk over bent richting de host, en een vergoeding à €400 euro lijkt me inderdaad op z'n plaats. Het is voor de host ook belangrijke informatie, kans bestaat natuurlijk dat hij/zij het schoonmaken uitbesteedt, en dan is het voor hem goed om te weten dat er iets niet goed is gegaan.

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-24 23:15

Peperkroket schreef:
Heel goed dat je er eerlijk over bent richting de host, en een vergoeding à €400 euro lijkt me inderdaad op z'n plaats. Het is voor de host ook belangrijke informatie, kans bestaat natuurlijk dat hij/zij het schoonmaken uitbesteedt, en dan is het voor hem goed om te weten dat er iets niet goed is gegaan.


Klopt! Hij besteed het uit dus hij had zelf geen flauw idee dus neem het hem niet kwalijk. De Airbnb zelf is prima qua faciliteiten alleen gewoon ronduit vies, dus echt alleen schoonmaak gerelateerd is het niet goed.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8309
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 23:36

Toevallig heb ik afgelopen jaar een soortgelijk iets gehad in Noorwegen.
Dat was ook een huisje waar de eigenaar niet van in de buurt was en een buurvrouw zou de schoonmaak regelen. Dat was helaas niet best gedaan. Naast dat we beschimmeld eten in de koelkast, geen schoon beddengoed en gesloopt sanitair vonden (en nog een zooi random spullen wat daar duidelijk niet thuis hoorde) was de liter Poolse glijmiddel in het nachtkastje voor ons de druppel.
Wij hebben toen contact gehad met de verhuurder en die bood ook een extra schoonmaak aan maar net als jullie had dat al niet veel zin meer. Toen hebben wij schoonmaakkosten (iets van €120) en een derde van het totaal bedrag terug gekregen. Dat ging wel om een andere prijsklasse maar desondanks zijn wij toen heel netjes gecompenseerd door de eigenaar.

Zou het dus niet meer dan normaal vinden als je hier goed voor wordt gecompenseerd door de verhuurder.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 00:03

paardje87 schreef:
Peperkroket schreef:
Heel goed dat je er eerlijk over bent richting de host, en een vergoeding à €400 euro lijkt me inderdaad op z'n plaats. Het is voor de host ook belangrijke informatie, kans bestaat natuurlijk dat hij/zij het schoonmaken uitbesteedt, en dan is het voor hem goed om te weten dat er iets niet goed is gegaan.


Klopt! Hij besteed het uit dus hij had zelf geen flauw idee dus neem het hem niet kwalijk. De Airbnb zelf is prima qua faciliteiten alleen gewoon ronduit vies, dus echt alleen schoonmaak gerelateerd is het niet goed.

Nou maar hopen dat er geen bedwantsen zijn of schurft…

Hoe waren de reviews dan?

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-24 00:23

Nou die heb ik vandaag nog even dubbel en dwars gecheckt en dat ziet er goed uit. Bedden waren wel schoon gelukkig. De reviews waren goed, 5 sterren maar de Airbnb is pas 2 maanden oud. Misschien dat nu het vuil zich heeft lopen opstapelen vanaf het begin en dat nu de gebreken zich beginnen te laten zien?

Echter het oude beddengoed zit nog in een waszak in een van de kasten zagen we net. Ergens fijn dat we daardoor weten dat het echt is verschoond maar anderzijds hahah..

Nyaleti

Berichten: 6151
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Vieze Airbnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 01:32

Ik vermoed dat er een communicatie foutje is geweest tussen de host en de schoonmaak.
Enkel goede recensies en nu zelfs nog een volle koelkast? En wasgoed?
Schoonmaker had het een dagje te laat in de agenda staan ofzo :D

Wel serieus balen. Flink geld en gewoon heel erg vies.

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Vieze Airbnb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-24 10:24

Wij hebben gisteren avond nog contact gehad met de verhuurder en hij vond het enorm vervelend voor ons. Gaf zelf aan het uit handen te hebben gegeven en er zelf al 3 maanden niet te zijn geweest maar ook niet eerder zulke klachten te hebben gehad. Hij gaat een gesprek aan met de schoonmaker en laat ons dan wat weten vandaag. Hadden het voorstel van 1 nacht + schoonmaakkosten gedaan.