Vieze Airbnb

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lieke2
Berichten: 2132
Geregistreerd: 12-12-02

Re: Vieze Airbnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 10:26

Duimen dat hij er mee akkoord gaat. :))

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15112
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Vieze Airbnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 11:49

Ik hoop dat het lukt TS!

Want ik snap dat jullie de keuze hebben gemaakt om de schoonmaker af te slaan, maar daarmee denk ik wel dat je minder sterk staat... Hij heeft immers wel aangeboden om het probleem op te lossen, en volgens mij is dat de voorwaarde vanuit Airbnb.
Hopelijk is hij een beetje schappelijk...

In Noorwegen is het helaas gewoon erg lastig omdat deze plekken vaak erg afgelegen liggen. Praat niks goed (want :r ), maar het is wel realiteit. Wij hebben ook een paar keer wat Airbnb's gehad die tegenvielen m.b.t. schoonmaak. Maar niet zo erg :=

FennyPower

Berichten: 1459
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 12:21

Bah...
Wij hebben zoiets soortgelijks meegemaakt bij een centerparcs in Duitsland.
We waren met 6 personen. Dus in een 6 persoons huisje.
Het was ook niet goedkoop en dan verwacht je dat het wel schoon is.
Douche putje liep niet door en schimmel kwam allemaal omhoog.. en liep allemaal de slaapkamer in
Andere kamers idem dito. Gewoon al zolang niet schoon gemaakt.
Aan het eind de bedden afgehaald. We hebben dus heerlijk op matrassen geslapen waar de vieze vlekken erin zaten..
Ik denk ook zeker de verkeerde beestjes. Er zijn bij meerdere personen gigantische plekken op hun benen gekomen waardoor we naar de dokter moesten. Omdat het erger werdt.
Geen compensatie gekregen. Terwijl ze wel de hoogste winkel prijzen etc hadden.
Personeel zo onvriendelijk.

Ik hoop dat jullie een gepaste compensatie krijgen!

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 12:27

Muurp schreef:
Ik hoop dat het lukt TS!

Want ik snap dat jullie de keuze hebben gemaakt om de schoonmaker af te slaan, maar daarmee denk ik wel dat je minder sterk staat... Hij heeft immers wel aangeboden om het probleem op te lossen, en volgens mij is dat de voorwaarde vanuit Airbnb.
Hopelijk is hij een beetje schappelijk...

In Noorwegen is het helaas gewoon erg lastig omdat deze plekken vaak erg afgelegen liggen. Praat niks goed (want :r ), maar het is wel realiteit. Wij hebben ook een paar keer wat Airbnb's gehad die tegenvielen m.b.t. schoonmaak. Maar niet zo erg :=


Dit dacht ik ook, de host heeft extra schoonmaak aangeboden en dat is afgewezen. Ik weet niet of er hiermee dan nog recht is op compensatie. Neemt niet weg dat ik zelf een compensatie niet terecht vind :P ik zou namelijk ook al gelijk zelf gaan schoonmaken als het echt vies is en er niet gelijk iemand kan komen
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 27-02-24 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Vieze Airbnb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-24 13:06

Ja klopt! De schoonmaak is afgewezen omdat we eigenlijk alles zelf al hadden schoongemaakt tegen de tijd dat hij kon komen en wij die dag wilde gebruiken als rust dag in het huisje. Dus de schoonmaak had weinig toegevoegde waarde meer. Je ziet die dingen vaak op het moment als je het wilt gebruiken, denk aan servies etc en als je in de avond aankomt wil je gaan douchen en niet gaan wachten totdat de schoonmaker 16 uur later kan komen om het eerst schoon te maken.

Ondanks dat snap ik natuurlijk dat je minder strek staat als je de schoonmaak ‘afwijst’. We horen het vandaag dus ik ben benieuwd en daarnaast is alles goed meegenomen. De host zelf is wel enorm vriendelijk en baalde zelf denk ik nog erger dan wij zelf dat het vies was haha.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8309
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Vieze Airbnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 13:50

Mocht je er met de host niet (voldoende) uitkomen, wees dan niet bang om het via airbnb te spelen. Zeker als je gewoon foto's enzo hebt is dat goed te doen. Want dat de schoonmaker geen goed werk heeft geleverd is natuurlijk niet jou pakkie an.

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Vieze Airbnb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-24 10:38

Hey alle, ik heb reactie ontvangen en ze willen de schoonmaakkosten (88 euro) vergoeden. Ze zijn niet ingegaan op de eerste nacht vergoeden. Wat zouden jullie daarop reageren?

Tink89
Berichten: 2939
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Vieze Airbnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 11:01

Daar zou ik niet mee akkoord gaan. Ik zou het bij Airbnb neerleggen.

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Vieze Airbnb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-24 11:03

Hoe zou jij het dan brengen? Zou je nog een tegen aanbod doen of meteen je wenden tot Airbnb? Heb dit namelijk nog nooit mee gemaakt dus ben hier nog al een leek in haha ..

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Vieze Airbnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 11:07

Ik zou wel akkoord gaan, maar ben daar ook vaak best makkelijk in. De bedden waren schoon, de schoonmaakkosten worden van de boeking gehaald. Tja dan vond ik het wel prima.

Maar zo te lezen gaan de meesten hier voor meer compensatie.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8309
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 11:08

Je kan nog opperen dat je dat onvoldoende vind omdat je naast het zelf schoonmaken van het huisje ook verminderd hebt kunnen genieten van de eerste dag/nacht vanwege de zooi. Je komt daar immers om uit te rusten. Daarna zou ik AirBnB er bij betrekken omdat het ook al zo lang duurt en je
niet tot een passende oplossing kan komen met de verhuurder.

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-24 11:37

We gaan zo vliegen richting Nederland dus ik zal nog even brainstormen in het vliegtuig hoe ik het zal brengen. Zouden jullie dan in het midden gaan zitten of voet bij stuk houden voor de eerste nacht + schoonmaak. Ik weet niet wanneer het redelijk is of wanneer het onredelijk wordt namelijk. :o

Wat betreft als ik er niet uitkom richting Airbnb te gaan is altijd een goede. Verder viel de douche ook nog eens uit elkaar vanochtend :')

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 11:44

paardje87 schreef:
We gaan zo vliegen richting Nederland dus ik zal nog even brainstormen in het vliegtuig hoe ik het zal brengen. Zouden jullie dan in het midden gaan zitten of voet bij stuk houden voor de eerste nacht + schoonmaak. Ik weet niet wanneer het redelijk is of wanneer het onredelijk wordt namelijk. :o

Wat betreft als ik er niet uitkom richting Airbnb te gaan is altijd een goede. Verder viel de douche ook nog eens uit elkaar vanochtend :')

Ik hoop dat je overal foto’s van gemaakt hebt. Ook van die douche. En dan leg je bij AirBNB neer dat je al je geld terug wilt. Te weinig vragen is luiigheid. En dan komen ze vanzelf met een tegenbod.

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Vieze Airbnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 12:22

Uit ervaring kan ik je zeggen dat AirBNB echt niets doet in zulke gevallen.Maar goed, niet geschoten is altijd mis.

TS, jullie moeten tevreden zijn met de oplossing. Dus als je met elkaar die 88 euro voldoende vind, neem het dan, zo niet, overleg met je reisgenoten wat jullie wel voldoende vinden en ga met dat voorstel terug.
Wij hebben het niet gezien/beleeft.

Peperkroket

Berichten: 6040
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 14:20

MarliesV schreef:
Uit ervaring kan ik je zeggen dat AirBNB echt niets doet in zulke gevallen.Maar goed, niet geschoten is altijd mis.

TS, jullie moeten tevreden zijn met de oplossing. Dus als je met elkaar die 88 euro voldoende vind, neem het dan, zo niet, overleg met je reisgenoten wat jullie wel voldoende vinden en ga met dat voorstel terug.
Wij hebben het niet gezien/beleeft.


Eens! Ik zou het wel nog proberen via de verhuurder te regelen. Dus misschien zeggen dat je 88 een te lage compensatie vindt (als je dat vindt), en eist de eerste nacht ook vergoed te krijgen/vraagt om een middenweg, in ieder geval een tegenvoorstel doet. Dan kan je daarna altijd nog AirBnB op de hoogte brengen. Ik neem aan dat het voor de verhuurder ook vervelend is om een slechte recensie te krijgen.

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 14:22

AirBnB heeft ons wel eens geholpen, daarbij is het volledige bedrag teruggestort. Wij zijn toen echter 5 minuten binnen geweest en vertrokken, er lagen harddrugs en er was een wietkwekerij (dat iemand dit zo verhuurt is me een raadsel, zeker in de USA).

Ik zou in ieder geval een compensatie vragen, het was geen goedkoop verblijf.

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Vieze Airbnb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-24 14:55

Dank jullie voor alle input! Ik heb hem vriendelijk bedankt voor het aanbod en heb gevraagd of we ergens in het midden kunnen komen te zitten tussen het aanbod van hem en ons originele aanbod. Zo niet dan ben ik blij met de schoonmaak kosten maar het heeft zeker veel rust weg gehaald (ook aangezien mijn smetvrees hierdoor over uren draaide :+ )

Goof

Berichten: 28796
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 14:58

Muiz schreef:
Je kan nog opperen dat je dat onvoldoende vind omdat je naast het zelf schoonmaken van het huisje ook verminderd hebt kunnen genieten van de eerste dag/nacht vanwege de zooi. Je komt daar immers om uit te rusten. Daarna zou ik AirBnB er bij betrekken omdat het ook al zo lang duurt en je
niet tot een passende oplossing kan komen met de verhuurder.


Hooguit dit, maar die nacht terug vragen vind ik ergens wel gek, je hebt er immers op dat moment gewoon naar tevredenheid geslapen.

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-24 15:00

Goof schreef:
Muiz schreef:
Je kan nog opperen dat je dat onvoldoende vind omdat je naast het zelf schoonmaken van het huisje ook verminderd hebt kunnen genieten van de eerste dag/nacht vanwege de zooi. Je komt daar immers om uit te rusten. Daarna zou ik AirBnB er bij betrekken omdat het ook al zo lang duurt en je
niet tot een passende oplossing kan komen met de verhuurder.


Hooguit dit, maar die nacht terug vragen vind ik ergens wel gek, je hebt er immers op dat moment gewoon naar tevredenheid geslapen.


Vandaar dat ik ook vraag naar een oplossing die in het midden ligt. Denk dat de schoonmaakkosten voor ons gevoel het minimale is en dan nog wat extra voor het ongemak en onrust.

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Vieze Airbnb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-24 15:04

Wij krijgen toevallig net een bericht terug van de host op onze vraag voor een middenweg met het volgende:

Ik begrijp het Dit lijkt ons een beetje vreemd. We hebben het sinds december fulltime verhuurd en hebben nooit een slechte recensie gekregen over de dingen die je noemt.

We zijn er sinds december op geen enkel moment geweest, maar we zijn allebei terug tegen het einde van deze week. Dan kunnen we zelf het volledige uitzicht op de plek krijgen. Ik hoop dat je op antwoorden kunt wachten tot we terug zijn.

Weet niet helemaal wat ik hier van moet vinden, krijg een beetje het gevoel dat we niet worden geloofd..

Marije_jiplover

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Vieze Airbnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 15:11

Ik zou idd niet zomaar akkoord gaan met alleen vergoeden van schoonmaakkosten.
Immers, die betaal je om het huisje schoon te laten maken nadat jij weer weg bent, dus om jouw rotzooi op te ruimen.
Nu heb je de rotzooi van anderen mogen opruimen, of een dag in de rotzooi van een ander kunnen zitten, dat vind ik toch echt meer korting waard dan alleen het schoonmaken na jouw verblijf vergoeden.

En hij heeft misschien nog niet eerder een slechte recensie gekregen, dan is vandaag de eerste!

BigOne
Berichten: 38263
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 15:16

paardje87 schreef:
Wij krijgen toevallig net een bericht terug van de host op onze vraag voor een middenweg met het volgende:

Ik begrijp het Dit lijkt ons een beetje vreemd. We hebben het sinds december fulltime verhuurd en hebben nooit een slechte recensie gekregen over de dingen die je noemt.

We zijn er sinds december op geen enkel moment geweest, maar we zijn allebei terug tegen het einde van deze week. Dan kunnen we zelf het volledige uitzicht op de plek krijgen. Ik hoop dat je op antwoorden kunt wachten tot we terug zijn.

Weet niet helemaal wat ik hier van moet vinden, krijg een beetje het gevoel dat we niet worden geloofd..

Gewoon terug mailen dat het probleem dus juist ontstaan is omdat ze er zolang niet zijn geweest. En dat jullie een redelijke oplossing voorstellen gezien de smerige toestand.
De schoonmaak is zijn probleem en dat je het vervelend vindt niet op jullie aanbod in te gaan.
Dat je het zeker niet van plan was maar nu toch de geschillencommissie in gaat schakelen.

Zet de druk er maar op!

moeshie

Berichten: 1143
Geregistreerd: 17-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 15:19

Airbnb is tegenwoordig een verdienmodel geworden, en veel mensen hebben er hun baan van gemaakt. Dit is gepaard gegaan met een drastische daling van de kwaliteit, maar je kan dit heel vaak niet opmaken uit de reviews. Helaas is het vrij gemakkelijk om valse positieve reviews te laten plaatsen adh. valse accounts, of door vrienden & familie etc. Er zijn ondertussen verschillende onderzoeken gedaan hierna, en ook Reddit staat vol met teleurgestelde verhalen van mensen die een vieze of totaal andere airbnb troffen dan geboekt. Ik ben er professioneel in betrokken en raad mensen eigenlijk steeds meer aan om Airbnb niet meer te gebruiken, en via Booking of dergelijke te boeken. Met veel spijt in het hart, want het is een prachtig concept.
Ga er in ieder geval achteraan, want Airbnb is zich zeer bewust van de imagoschade die ze momenteel lijden, en bijgevolg zijn ze best hulpvaardig.

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Vieze Airbnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 15:23

Je hebt toch foto's gemaakt? Dus er is bewijs.
Een minimale eis lijkt mij 2x de schoonmaakkosten.. aangezien jullie het hebben schoongemaakt.
Je ben er wel gebleven, maar had ook niet zomaar een betaalbaar alternatief voor handen.

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-24 15:28

senna21 schreef:
Je hebt toch foto's gemaakt? Dus er is bewijs.
Een minimale eis lijkt mij 2x de schoonmaakkosten.. aangezien jullie het hebben schoongemaakt.
Je ben er wel gebleven, maar had ook niet zomaar een betaalbaar alternatief voor handen.


Ja klopt van alles is foto’s gemaakt! Behalve bij uitchecken toen we de lakens er vanaf haalde zagen we op de dekbedden oude bloedvlekken? ;( die hadden we uiteraard nog niet eerder gezien en ben daar vergeten foto’s van te maken. Lijkt me dus ook niet echt het waard om dat te benoemen aangezien ik geen fysiek bewijs heb.

Wel vervelend om te horen dat de kwaliteit van Airbnb zo achteruit is gegaan. Ik boek zelf normaliter altijd met booking. com alleen wilde nu eens Airbnb uitproberen.

Hij geeft aan einde van deze week te kijken wat betreft de douche en de klachten daaromheen. Hij laat het dan uiterlijk dit weekend weten. Mocht ik dan nog geen reactie hebben ga ik wel richting Airbnb zelf denk ik.