Vieze Airbnb

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38268
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 19:26

Ik zou terug mailen dat je dit qua service ontzettend tegenvalt en je niet akkoord gaat met alleen schoonmaakkosten maar het nu uit handen geeft en een klacht bij air b en b in gaat dienen . Punt.
Die 88 euro is jammer dan maar accepteren betekent aanvaarden en geen klacht indienen, zou er een principezaak van maken .

Mlies
Berichten: 14152
Geregistreerd: 23-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 19:30

BigOne schreef:
Ik zou terug mailen dat je dit qua service ontzettend tegenvalt en je niet akkoord gaat met alleen schoonmaakkosten maar het nu uit handen geeft en een klacht bij air b en b in gaat dienen . Punt.
Die 88 euro is jammer dan maar accepteren betekent aanvaarden en geen klacht indienen, zou er een principezaak van maken .


Ik ook.. Op dit totaalbedrag vind ik €88 geen fatsoenlijke oplossing en mijn plezier van het verblijf zou hierdoor ook verpest zijn.
Had het ook al eerder bij AirBnb neergelegd.

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-24 19:30

Cioccolato schreef:
Ik had op moment zelf geklaagd bij eigenaar en airbnb. Nu is het achteraf allemaal, ook al heb je foto's.
Ik zou dus akkoord gaan voor nu.


Hoe bedoel je? Dit loopt namelijk al een week en hebben op moment van aankomst en dat we het aantroffen een melding gemaakt.

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-24 19:31

Mlies schreef:
BigOne schreef:
Ik zou terug mailen dat je dit qua service ontzettend tegenvalt en je niet akkoord gaat met alleen schoonmaakkosten maar het nu uit handen geeft en een klacht bij air b en b in gaat dienen . Punt.
Die 88 euro is jammer dan maar accepteren betekent aanvaarden en geen klacht indienen, zou er een principezaak van maken .


Ik ook.. Op dit totaalbedrag vind ik €88 geen fatsoenlijke oplossing en mijn plezier van het verblijf zou hierdoor ook verpest zijn.
Had het ook al eerder bij AirBnb neergelegd.


Ja gelijk heb je, achteraf eerder moeten doen. Echter we wilde hem de kans geven het met eigen ogen te zien qua defecten etc. Helaas mocht dat dus niet baten.

moeshie

Berichten: 1143
Geregistreerd: 17-06-04

Re: Vieze Airbnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 19:33

Toch een teleurstellende reactie van de verhuurder, zeker omdat het toch gaat om een appartement in het hogere segment. Ik raad je aan om zeker een melding te doen bij Airbnb, anders blijven dit soort incidenten gebeuren en zijn de mensen na jou opnieuw slachtoffer. Ze verdienen ontzettend veel geld, daar moet ook een serieuze service tegenover staan.

Cioccolato

Berichten: 6614
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 19:37

paardje87 schreef:
Cioccolato schreef:
Ik had op moment zelf geklaagd bij eigenaar en airbnb. Nu is het achteraf allemaal, ook al heb je foto's.
Ik zou dus akkoord gaan voor nu.


Hoe bedoel je? Dit loopt namelijk al een week en hebben op moment van aankomst en dat we het aantroffen een melding gemaakt.

Ja en oplossing afgewezen en zelf gaan schoonmaken. Wat ik overigens helemaal snap, daar niet van. Maar niet dat de oplossing af werd gewezen. Ik had op dat moment gelijk verder geklaagd of airbnb erbij betrokken en niet nu pas.

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-24 19:47

Cioccolato schreef:
Ja en oplossing afgewezen en zelf gaan schoonmaken. Wat ik overigens helemaal snap, daar niet van. Maar niet dat de oplossing af werd gewezen. Ik had op dat moment gelijk verder geklaagd of airbnb erbij betrokken en niet nu pas.


Oh zo bedoel je! Ik begreep het even verkeerd. Ja gelijk heb je hoor. Het is ook een beetje een vervelende samenloop van omstandigheden.

Celebi
Berichten: 3655
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Vieze Airbnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 19:57

Voor echt zo'n gore plek en een verhuurder die vind dat het in prima staat was zou ik die 88 euro lekker laten voor wat het is en de organisatie inschakelen. Het is toch van de zotte dat je in een goor huisje moet zitten voor 1200 euro. Al doe je het alleen al om nieuwe gasten te behoeden voor die plek.

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-24 20:02

Ik heb zojuist Airbnb gesproken aan de telefoon. Echter sprak de man aan de andere kant van de lijn erg gebrekkig Engels en hierdoor hoop ik dat alles wel goed is overgekomen haha. Echter had hij ook inzicht in het eerdere gesprek met de verhuurder en ook de fotos dus ik ga er vanuit dat het wel een duidelijk beeld moet schetsen. Ik heb de verhuurder er zelf ook van op de hoogte gebracht en dat ik het een vervelende samenloop van omstandigheden vind en had gehoopt er onderling uit te kunnen komen maar mij nu alsnog genoodzaakt voel om naar Airbnb zelf te stappen.

Enige waar ik bang voor ben is dat het zo kan zijn dat ik nu helemaal niks meer kan krijgen. Echter, dan maar om andere te hebben gewaarschuwd zoals hier boven al wordt gezegd.

BigOne
Berichten: 38268
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Vieze Airbnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 20:50

Zorg dat je ook mail hebt om je gesprek met air benb vast te leggen!!

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 22:33

De 'oplossing' zou een dag later zijn; heb je al twee dagen in de drek gezeten.
Wat hij aanbiedt is alleen het schoonmaken achteraf vergoeden.
Ik zou een bericht sturen dat 2x het schoonmaaktarief richting redelijk zou zijn.

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-24 10:50

Hoi allemaal! Even een update! Jullie adviezen wat betreft richting airbnb gaan, hebben zeker geholpen!

Ik had gisteren telefonisch contact en hun hebben meteen met de verhuurder contact opgenomen en vanochtend het bericht ontvangen dat ik maar liefst €370,- euro terug krijg. Ze vonden het erg vervelend hoe het allemaal was gelopen. Al met al dus echt top en snel door Airbnb zelf geholpen.

Bij de host moet ik nog een recensies achterlaten dus ga daar even over brainstormen dezer dagen hoe ik alles het beste kan verwoorden maar toch op een nette en aardige manier.

sterregoud
Berichten: 1845
Geregistreerd: 09-05-10

Re: Vieze Airbnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 10:52

Goed gedaan !

Celebi
Berichten: 3655
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 10:56

Kijk die compensatie is toch al een heel stuk meer! Fijn dat het geregeld is.

Ik zou die recentie kort en feitelijk houden met misschien foto's erbij als het kan. Vooral kort aangeven dat het echt heel erg vies was en jullie zelf hebben moeten schoonmaken om een beetje comfortabel erbij te zitten. En aan de positieve kant ook iets aangeven dat de locatie bijvoorbeeld wel echt prachtig was of iets anders wat wel goed was, maar vanwege jullie negatieve ervaring omtrent de hygiëne het helaas niet meer zouden aanraden aan anderen.

Alja

Berichten: 25599
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 10:57

Jee mooie uitkomst

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Vieze Airbnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 11:00

Ik zou het zo laten, die man heeft zijn lesje wel geleerd nu dat hij niet zomaar met iets wegkomt. Recensies blijven altijd wel staan plus dat hij ook een slechte recensie over jou kan maken met de kans dat je geweigerd wordt bij volgende accomodaties.

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Re: Vieze Airbnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 11:06

Je zou kunnen zeggen dat er een klein probleem was maar dat dat goed opgelost is en het wat dat betreft daarbij laten

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-24 11:08

Celebi schreef:
Kijk die compensatie is toch al een heel stuk meer! Fijn dat het geregeld is.

Ik zou die recentie kort en feitelijk houden met misschien foto's erbij als het kan. Vooral kort aangeven dat het echt heel erg vies was en jullie zelf hebben moeten schoonmaken om een beetje comfortabel erbij te zitten. En aan de positieve kant ook iets aangeven dat de locatie bijvoorbeeld wel echt prachtig was of iets anders wat wel goed was, maar vanwege jullie negatieve ervaring omtrent de hygiëne het helaas niet meer zouden aanraden aan anderen.


Ja hier dacht ik persoonlijk ook aan, verder was hij echt een fijne host in de zin dat hij altijd snel reageerde en veel leuke lijsten had gemaakt voor ons wat er in de omgeving te doen was. Ook was het uitzicht en het bbq hutje enorm leuk. Daarom zat ik even te dubben met hoe ik toch de vervelende dingen kon verwoorden maar ook de mooie dingen aan het huisje.

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-24 11:09

janderegelaa schreef:
Ik zou het zo laten, die man heeft zijn lesje wel geleerd nu dat hij niet zomaar met iets wegkomt. Recensies blijven altijd wel staan plus dat hij ook een slechte recensie over jou kan maken met de kans dat je geweigerd wordt bij volgende accomodaties.


Oh meen je, zo had ik er vanuit eigen perspectief nog niet naar gekeken. Dat is nog even iets om in overweging te nemen.

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Vieze Airbnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 11:14

Uiteindelijk is hij je toch echt tegemoet gekomen. Er is, wellicht wat later dan gehoopt, toch adequaat gereageerd.
Je kunt elkaars recensie niet vooraf lezen. Dus als hij slim is, geeft hij aan dat je een goede gast was.
Ik zou de recensie eerlijk schrijven. Daar heeft iedereen het meeste aan.

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-24 11:20

Ik dacht zelf aan de volgende recensie. Mocht het wat te bot zijn of dergelijke, graag zeggen want wil ook weer niet te hard voor de verhuurder zijn:

Mijn verblijf in het charmante hutje aangeboden door deze verhuurder had zowel positieve als teleurstellende aspecten.

Om te beginnen was de verhuurder buitengewoon vriendelijk en reageerde snel op al onze vragen en behoeften. Hij voorzag ons van een geweldige lijst met activiteiten in de omgeving, waardoor we het meeste uit ons verblijf konden halen. Het adembenemende uitzicht voegde absoluut een extra dimensie toe aan onze ervaring, en het hutje waarin we konden koken, was niet alleen functioneel maar had ook een enorme dosis gezelligheid.

Helaas viel de hygiëne van de accommodatie zwaar tegen. Hoewel we vanaf 3 uur konden inchecken, was de schoonmaker pas tegen 4 uur klaar. Bij binnenkomst ontdekten we dat het huisje nog steeds vuil was van de vorige bewoners, met etensresten in de oven en op het servies in de kasten. De badkamer stonk onaangenaam en het water liep niet goed weg, waardoor we in vies water stonden te douchen. Als klap op de vuurpijl liet de douchekop meerdere keren volledig los tijdens het douchen.

Helaas moeten we concluderen dat de prijs die we betaalden niet in verhouding staat tot de geboden kwaliteit, vooral in vergelijking met onze andere verblijven in Noorwegen. Hopelijk kan de verhuurder deze zaken verbeteren om toekomstige gasten een aangenamer verblijf te bieden.

Duhelo

Berichten: 28554
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Vieze Airbnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 11:26

Ik zou misschien er wel bijzetten dat er na overleg een goede compensatie geboden is en jullie er alsnog een fijn verblijf gehad hebben?

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 11:30

Deze reactie zou ik geplaatst hebben als je uiteindelijk niet je vergoeding zou hebben gekregen/het niet opgelost zou zijn.

Maar gezien dit wel is opgelost is dit imo niet de beste methode.
Wat je hoogstens kan zeggen is dat er door omstandigheden wel een probleem was, maar dat dit uiteindelijk opgelost is door de verhuurder/host.

De kans namelijk dat dit weer gebeurd lijkt me vrij klein.

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-24 11:34

Duhelo schreef:
Ik zou misschien er wel bijzetten dat er na overleg een goede compensatie geboden is en jullie er alsnog een fijn verblijf gehad hebben?


Stom! Helemaal niet meer aan gedacht. :+ Even aan de teken tafel maar weer.

Ik zal het even wat korter houden en dan is de opmerking van @siskeh wel een goede.

sterregoud
Berichten: 1845
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 11:39

Nu je compensatie hebt gekregen zou ik wel wat milder zijn in je review.
Hooguit aangeven dat de schoonmaak te wensen over liet, en jullie daarvoor gecompenseerd zijn.