Vieze Airbnb

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38269
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Vieze Airbnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 15:39

Dan toch nu even een mail sturen met de foto’s . En zeggen dat je even afwacht maar uitgaat van een positief antwoord zijnerzijds.
En je dat afwacht zodat je niet genoodzaakt bent om contact met air b en b op te nemen.

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-24 15:49

BigOne schreef:
Dan toch nu even een mail sturen met de foto’s . En zeggen dat je even afwacht maar uitgaat van een positief antwoord zijnerzijds.
En je dat afwacht zodat je niet genoodzaakt bent om contact met air b en b op te nemen.


Ja de foto’s heb ik hem allemaal al toegestuurd op de dag zelf dat ik het heb aangekaart. Ik heb nu gezegd even af te wachten tot dit weekend.. ben erg benieuwd.

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Vieze Airbnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 19:50

Ik zou ook zeker meer willen. Dat je de schoonmaakkosten vergoed krijgt is niet meer dan normaal, want jullie hebben het schoonmaakwerk gedaan wat iemand anders had moeten doen.

Neemt niet weg dat het gewoon vies is, jullie extra tijd heeft gekost en dat je plezier minder is. Kijk slaap je in een hostel van 5 euro per nacht, dan ben je iets minder kritisch. Voor dit enorme bedrag verwacht je gewoon dat alles helemaal in orde is. Zeker dus meer willen!

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 20:56

Tja, je geeft zelf al aan smetvrees te hebben. Misschien vind jij het smeriger dan de gemiddelde AirBnB gebruiker ?
Ik zie bv. stof op de lamellen. Nou, die heb ik nog nooit gecontroleerd in een huisje/hotel.

Die etensresten zijn wel ronduit smerig natuurlijk. Ik denk dat je die 88,- maar beter kunt accepteren,

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-24 10:36

Fitzroy schreef:
Tja, je geeft zelf al aan smetvrees te hebben. Misschien vind jij het smeriger dan de gemiddelde AirBnB gebruiker ?
Ik zie bv. stof op de lamellen. Nou, die heb ik nog nooit gecontroleerd in een huisje/hotel.

Die etensresten zijn wel ronduit smerig natuurlijk. Ik denk dat je die 88,- maar beter kunt accepteren,


De smetvrees was een sarcastisch opmerking haha, dat die er haast van zou gaan opspelen. Maar ik begrijp je reactie. Het is dat ik de foto’s niet wil bijvoegen uit respect naar de host en de Airbnb en daar nog even alles wil afwachten maar het was echt heel erg smerig. Gewoon brokken aangekoekt eten in de oven tot pasta? resten in servies en op bestek etc.

De lamellen waren daarnaast niet te missen omdat je allemaal handafdrukken in het stof zag staan dus je had een leuk printje er overheen :')

Daarnaast stonden we te douchen in een cabine waarbij het water niet doorliep waardoor de badkamer blank kwam te staan en ook vuil uit het putje naar boven kwam. Niet te beginnen over de geur die er uit kwam. Daarom vind ik alleen de schoonmaakkosten naar eigen mening en inzicht niet voldoende

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Vieze Airbnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 10:50

Het lijkt me duidelijk dat je bij de verhuurder niks meer geregeld gaat krijgen. Bij een goedkope overnachting zou ik die 88 euro ook wel accepteren, maar je betaalde nu €400 per nacht om overdag zelf te kunnen gaan poetsen? 8)7
Ik zou dit nu gewoon bij Air B&B neerleggen. En sowieso een eerlijke review achterlaten. Ik zou het zelf zeker van tevoren willen weten of een huiseigenaar schappelijk is of niet, als er eens iets mis is. Voor die prijzen verwacht je toch dat alles in orde is en goed verzorgd wordt.

leonie87

Berichten: 4465
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 10:53

Als je er niet uitkomt met de eigenaar van het huisje.
Melding maken bij AIRBNB. Zij gaan dan met de verhuurder in gesprek en bepalen een eventuele schade vergoeding. Ik vind de klantenservice van AIRBNB hier echt hele goed in.

Maar als hij aanbied schoonmaker langs te sturen, dan zou ik dat zeker niet weigeren. Hoeft geen uren te duren toch? EN even frisse neus halen is ook lekker in zo een mooi gebied als je omschrijft.
Anders geef je hem ook niet echt een kans om het op te lossen en kan AIRBNB denk ik ook niet veel voor je doen.

Friesfanaat

Berichten: 1341
Geregistreerd: 16-12-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 10:58

leonie87 schreef:
Als je er niet uitkomt met de eigenaar van het huisje.
Melding maken bij AIRBNB. Zij gaan dan met de verhuurder in gesprek en bepalen een eventuele schade vergoeding. Ik vind de klantenservice van AIRBNB hier echt hele goed in.

Maar als hij aanbied schoonmaker langs te sturen, dan zou ik dat zeker niet weigeren. Hoeft geen uren te duren toch? EN even frisse neus halen is ook lekker in zo een mooi gebied als je omschrijft.
Anders geef je hem ook niet echt een kans om het op te lossen en kan AIRBNB denk ik ook niet veel voor je doen.


De schoonmaakster zou, voor zover ik begrijp uit TS haar posts, pas op de 2e dag van hun verblijf komen schoonmaken. Lijkt mij niet meer dan redelijk dat ze deze dan geweigerd hebben, want je wil dat het de 1e dag al schoon is.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Vieze Airbnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 11:06

Helemaal off-topic...maar als je dit soort bedragen uit wilt geven voor je overnachting dan ga je toch niet in een BnB zitten.

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 11:08

janderegelaa schreef:
Helemaal off-topic...maar als je dit soort bedragen uit wilt geven voor je overnachting dan ga je toch niet in een BnB zitten.


Waarom niet? Je kunt er hele mooie vrijstaande accommodaties huren in niet toeristische gebieden. Ik heb tot nu toe alleen maar goede ervaringen.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 29-02-24 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-24 11:15

janderegelaa schreef:
Helemaal off-topic...maar als je dit soort bedragen uit wilt geven voor je overnachting dan ga je toch niet in een BnB zitten.


Hoezo niet? Wij wilde juist een leuk huis midden in de natuur met mooi uitzicht en alle faciliteiten hebben en dat vind je niet last minute in de plekken van Noorwegen waar wij naar toe wilde dus kozen we 2 airbnb’s. Hierom zou een hotel ook niet voldoen aan onze wensen en de meeste cabins waren allemaal al vol geboekt. Het is enorm in trek in deze tijd van het jaar onder toeristen. De eerste was ook echt geweldig en elke cent dubbel en dwars waard, de tweede was alleen een kleine tegenvaller.

leonie87

Berichten: 4465
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 11:22

Friesfanaat schreef:
leonie87 schreef:
Als je er niet uitkomt met de eigenaar van het huisje.
Melding maken bij AIRBNB. Zij gaan dan met de verhuurder in gesprek en bepalen een eventuele schade vergoeding. Ik vind de klantenservice van AIRBNB hier echt hele goed in.

Maar als hij aanbied schoonmaker langs te sturen, dan zou ik dat zeker niet weigeren. Hoeft geen uren te duren toch? EN even frisse neus halen is ook lekker in zo een mooi gebied als je omschrijft.
Anders geef je hem ook niet echt een kans om het op te lossen en kan AIRBNB denk ik ook niet veel voor je doen.


De schoonmaakster zou, voor zover ik begrijp uit TS haar posts, pas op de 2e dag van hun verblijf komen schoonmaken. Lijkt mij niet meer dan redelijk dat ze deze dan geweigerd hebben, want je wil dat het de 1e dag al schoon is.


ow dat heb ik even niet goed gelezen dan!

@ Jan, juist AIRBNB geeft zulke unieke plekjes en ervaringen en vaak zoveel meer privacy. Echt heel wat anders dan een luxe hotel of standaard vakantiehuisje.

Elin_

Berichten: 9637
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 12:05

paardje87 schreef:
Fitzroy schreef:
Tja, je geeft zelf al aan smetvrees te hebben. Misschien vind jij het smeriger dan de gemiddelde AirBnB gebruiker ?
Ik zie bv. stof op de lamellen. Nou, die heb ik nog nooit gecontroleerd in een huisje/hotel.

Die etensresten zijn wel ronduit smerig natuurlijk. Ik denk dat je die 88,- maar beter kunt accepteren,


De smetvrees was een sarcastisch opmerking haha, dat die er haast van zou gaan opspelen. Maar ik begrijp je reactie. Het is dat ik de foto’s niet wil bijvoegen uit respect naar de host en de Airbnb en daar nog even alles wil afwachten maar het was echt heel erg smerig. Gewoon brokken aangekoekt eten in de oven tot pasta? resten in servies en op bestek etc.

De lamellen waren daarnaast niet te missen omdat je allemaal handafdrukken in het stof zag staan dus je had een leuk printje er overheen :')

Daarnaast stonden we te douchen in een cabine waarbij het water niet doorliep waardoor de badkamer blank kwam te staan en ook vuil uit het putje naar boven kwam. Niet te beginnen over de geur die er uit kwam. Daarom vind ik alleen de schoonmaakkosten naar eigen mening en inzicht niet voldoende


Nou zo smerig wil je toch niet eens gratis bij een vriendin slapen. Laat staan betaalde overnachting. Sorry, maar het is gewoon echt ranzig om resten eten van een ander weg te moeten schrapen.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15112
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 13:57

janderegelaa schreef:
Helemaal off-topic...maar als je dit soort bedragen uit wilt geven voor je overnachting dan ga je toch niet in een BnB zitten.


Vind maar eens iets anders betaalbaars in Scandinavië. Dat is moeilijker dan dat je denkt.
Voor onder de 100 euro per nacht kreeg je op sommige plekken huisjes zonder stromend water en/of elektriciteit.. :=

TS, ik hoop dat je nog wat extra terug krijgt. Maar ik heb er een hard hoofd in.

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-24 18:43

Hoi allemaal,

De host had gevraagd even af te wachten wat betreft de gebeurtenissen tot dat hij zelf langs is gegaan. Het volgende heeft hij net medegedeeld.

Het is ons duidelijk dat we de problemen met het huis niet zien zoals je ze hebt beschreven.

We denken dat het huis net zo klaar was om te worden verhuurd toen je dat deed, als sinds december. Met uitzondering van de schoonmaak. We zullen het volledige bedrag van de schoonmaakkosten terugbetalen, maar dat is alles.

We vinden het erg jammer dat onze ruimte niet aan je verwachtingen voldeed. We zullen de schoonmaakkosten zo snel mogelijk terugbetalen.


Wat vinden jullie? Het accepteren en er bij laten of? Aangezien de douche ook stonk omdat het water niet goed weg liep en er dingen met de water afvoer waren die de geur veroorzaakte.

juval

Berichten: 13211
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Vieze Airbnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 18:50

Ik zou het accepteren en verder laten rusten.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Vieze Airbnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 18:59

Ik snap zijn reactie niet, je had toch foto's gemaakt?
Ik zou het wel passend vinden om een bedrag terug te krijgen.

girlyggirl

Berichten: 3095
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Re: Vieze Airbnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 19:07

Dikke doei, ik zou zeggen dat het "plezier van een uitgeruste vakantie" behoorlijk verpest is door in een smerig huis te recht te zijn gekomen en dat als ze je niet een terechte compensatie geven je je geroepen voelt om mensen zelf te laten oordelen door een review te plaatsten inclusief de foto's. Mogen zelf beslissen wat ze er van vinden!

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8310
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Vieze Airbnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 19:10

"Met uitzondering van de schoonmaak", maar dat is toch juist waar je over viel?

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Vieze Airbnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 19:18

Sowieso is het toch logisch dat ze dat nu niet meer zien, omdat jullie het hebben staan schoonmaken? Hoe dan ook zou ik hiermee dan voor nu akkoord gaan, maar zeker nog contact opnemen met AirBnB.

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-24 19:19

Ja we krijgen dus de schoonmaakkosten van 88 euro vergoed. Echter we hebben een kleine 1200 euro voor 3 nachten betaald waarbij de badkamer erg stonk en we water in het doucheputje moesten gooien om de geur te verminderen. Echter, het water liep niet goed weg en daardoor stond je telkens in een overlopen douchecabine waarbij vies water naar boven kwam.. vandaar de twijfel om akkoord te gaan met alleen de schoonmaak kosten of voor verdere stappen naar airbnb te stappen..

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 19:20

Schoonmaakkosten zijn er toch voor ná je vakantie, zodat je aan het eind van de vakantie niet hoeft te poetsen. Niet om aan het begin van he vakantie niet de zooi van een ander op te hoeven ruimen. Dus ik vind de oplossing ook niet voldoende.

sterregoud
Berichten: 1845
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 19:21

paardje87 schreef:
Ja we krijgen dus de schoonmaakkosten van 88 euro vergoed. Echter we hebben een kleine 1200 euro voor 3 nachten betaald waarbij de badkamer erg stonk en we water in het doucheputje moesten gooien om de geur te verminderen. Echter, het water liep niet goed weg en daardoor stond je telkens in een overlopen douchecabine waarbij vies water naar boven kwam.. vandaar de twijfel om akkoord te gaan met alleen de schoonmaak kosten of voor verdere stappen naar airbnb te stappen..


Ik zou dit wel melden bij Airbnb. En ze ook vragen om te bemiddelen om toch wat compensatie te krijgen voor minder woongenot.

paardje87

Berichten: 923
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-24 19:21

8nnemiek schreef:
Schoonmaakkosten zijn er toch voor ná je vakantie, zodat je aan het eind van de vakantie niet hoeft te poetsen. Niet om de zooi van een ander op te ruimen. Dus ik vind de oplossing ook niet voldoende.


Dat dacht ik dus ook maar twijfelde even of ik het nou goed zag -O-

Cioccolato

Berichten: 6616
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Vieze Airbnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 19:24

Ik had op moment zelf geklaagd bij eigenaar en airbnb. Nu is het achteraf allemaal, ook al heb je foto's.
Ik zou dus akkoord gaan voor nu.