Opaalkust leuke zomerbestemming?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muronia

Berichten: 19563
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Opaalkust leuke zomerbestemming?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-24 22:43

Ik ben begonnen aan de puzzel: waar gaan we deze zomer eens naartoe? We zijn mijn dochter (15) en ik. Ik probeer sinds mijn scheiding nu 5 jaar geleden iedere zomer een paar dagen er tussenuit te gaan met dochterlief.

Aangezien we paarden (en andere dieren) aan huis hebben is het altijd wel een organisatie om ons een paar dagen vrij te plannen en kunnen we dus ook geen week of langer weg. Maar, de ervaring heeft me geleerd dat we met een dag of 5 a 6 ook heel tevreden zijn en altijd met een portie leuke ervaringen en nieuwe energie weer thuis komen.

De afgelopen jaren ging de reis naar: zwarte woud, Terschelling, België, Harzgebergte. Allemaal bestemmingen die goed te doen zijn met de auto (vanuit Groningen). Dochter wil niet vliegen, dus we blijven een beetje gebonden, maar er is ook genoeg te zien en beleven op deze manier.

Nu heb ik voor dit jaar de opaalkust (noord Frankrijk) in gedachten. Op de plaatjes lijkt het mij wel een mooie omgeving en als het weer een beetje meewerkt is een vakantie bij het strand ook wel weer leuk.

Maar.. wat zijn nou echt aanraders om te doen, bekijken, beleven in die omgeving en welk plaatsje is leuk om iets te boeken? Ik zat te denken aan een appartementje via bookings, dat heb ik vaker gedaan en bevalt eigenlijk altijd goed. Kom maar door met jullie ideeën :D

Emj_23
Berichten: 1184
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Opaalkust leuke zomerbestemming?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 23:06

Ik ben zelf een paar keer iets zuidelijker geweest naar Picardië, Normandië en Bretagne. Maar dit stukje ziet er ook mooi uit, ik lees even mee, misschien voor mij ook wat voor een paar dagen in juni.

Muronia

Berichten: 19563
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Opaalkust leuke zomerbestemming?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-24 23:15

Oh leuk, ik hoop dat er mensen hun ervaringen delen voor inspiratie. Wij zouden eind juli of begin augustus gaan dan.

mar10tje
Berichten: 365
Geregistreerd: 05-04-07
Woonplaats: Groene Hart

Re: Opaalkust leuke zomerbestemming?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 00:23

Wij zijn afgelopen jaar daar geweest, via Airbnb accomodaties geboekt.Wij zaten in Audembert (studio la Noire Choque), vlakbij kustplaats Wissant.Tussen de 2 Kapen: Cap blanc Nez en Cap Gris Nez, dit gebied wordt actief toeristisch op de kaart gezet als "entre des les deux caps".
Prachtige stranden in de regio,mooie wandelingen uitgezet, bij Wissant ook surfmogelijkheden incl les, restaurantjes etc..

Ceetje_bokt
Berichten: 5171
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 08:06

Wij zaten twee jaar geleden in de meivakantie in Escalles. Huis via Gites.nl. Bijzonder gebied, hoge klifkusten, groot verschil eb en vloed (lees met hoog water was er geen strand, maar met eb een grote vlakte). Boulogne sur mer is een leuke plaats en de kleine kustdorpjes ook. Calais vonden we geen bal aan, maar wel lekker boodschappen doen vlakbij de start van de treintunnel. Voor een week vond ik het leuk, maar ik zou er niet langer willen verblijven.

shaddy82Jarig

Berichten: 1850
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Hardinxveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 14:55

En even out of the box (of misschien voor volgend jaar) al eens aan Denemarken gedacht ? Zeker vanuit Groningen prima aan te rijden en Jutland heeft sowieso een prachtige kustlijn met veel strand.
Het weer moet je een beetje geluk mee hebben, maar dat is met Noord Frankrijk ook.

_AB_
Berichten: 3957
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: Opaalkust leuke zomerbestemming?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 14:07

Ik wilde idd ook Denemarken als tip geven! Heel goed aan te rijden vanaf Groningen en een heerlijke vakantiebestemming:)