Zomer in alpen waar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fla
Berichten: 36
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Zomer in alpen waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 00:21

Hier ook een Oostenrijk fan. Tirol is prachtig. Mayrhoven is een leuk en gezellig dorp. Je kunt daar ook prachtige wandelingen maken idd de neumarkter runde en de wandeling naar klein Tibet is ook de moeite waard. Krimler watervallen is een uurtje rijden vanuit mayrhoven ook heel mooi als je daar omhoog loopt en verder loopt naar de alm. Ehrwald bij de zugspitze is ook prachtig om te wandelen. De wandeling naar de drachensee en coburgerhutte en daarna seebensee is schitterend. maar wil je meer kans op mooi warm weer kun je beter naar Karinthië. Daar is het wel wat vlakker, minder ruige hoge bergen als in Tirol maar dus wel beter weer. De besneeuwde bergtoppen moet je dan wel een eindje voor rijden naar de dachstein gletcher ofzo.

Texas02

Berichten: 4613
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Zomer in alpen waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 01:11

Karinthië is niet vlak hoor, dat is als je verder door rijdt Steiermark in :j

Electra63

Berichten: 17843
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 01:12

In 1980 ben ik naar Milstattersee (Karinthie) geweest in de zomer.
Was heel erg leuk, prachtig weer, mooi meer om in te zwemmen, bergen om te wandelen en leuke dorpjes voor uitstapjes.
Wij zijn toen ook nog even naar Venetië geweest.
Wij hebben altijd gezegd, we gaan daar later nog eens terug, maar helaas nooit gedaan.
Mijn man en (bereisde) dochter zijn afgelopen oktober op wandelvakantie geweest in de Dolomieten en beiden vonden het ongelooflijk mooi.

Texas02

Berichten: 4613
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Zomer in alpen waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 01:55

Daar komen wij alweer voor de 11de keer dit jaar, bij de Millstätter See <3 Het is er echt prachtig! Kan niet wachten tot augustus!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34645
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 08:14

Texas02 schreef:
SusanH schreef:
Met het Z ticket kun je oa ook naar de Ehrwalder alm, rodelen bij Biberwier, rondvaart over de Heiterwanger en Plansee. Als je meerdere dagen in de regio bent is het echt de moeite. Aan de Oostenrijkse kant naar boven is sowieso fijner, veel minder druk met parkeren daar. Aan de Duitse kant heb je ook de Eibsee en het treinstation wat veel extra verkeer trekt.

Wat leuk hierboven, wij gaan dit jaar naar camping Mark deze zomer.


Dankjewel! Hij klinkt interessant inderdaad, ik heb hem net even opgezocht! Is de Oostenrijkse kant van de Zugspitze ook zo mooi? Ik had de webcam van de Duitse kant laatst bekeken en dat zag er prachtig uit. Je kon dan ook nog Zwitserland zien.


Aan de Oostenrijkse kant is het mooier vind ik :o . Het weer is er sowieso mooier, neerslag blijft vaak aan de Duitse kant hangen. Wij hebben nu 2 keer in Ehrwald gezeten, officieel heet het Obermoos waar het hotel met de camping is. Prachtig is het daar.

Texas02

Berichten: 4613
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Zomer in alpen waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 08:44

Ik was een paar jaar geleden in de winter met mijn moeder met een georganiseerde busreis mee naar die omgeving, en dat was prachtig om te zien. Maar heel anders dan in de zomer/herfst natuurlijk, en het nadeel van de busreis was dat we alleen de geplande dingen konden doen. Ook leuk, maar we wilden de omgeving ook graag op onze eigen manier ontdekken, dus hebben we besloten om in oktober naar Nassereith en omgeving te gaan (ik en mijn ouders). Nu al heel veel zin in! En 2x Oostenrijk in één jaar is nooit verkeerd :D

Cowgirl83
Berichten: 387
Geregistreerd: 16-05-11

Re: Zomer in alpen waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 09:20

Ook hier een Oostenrijk fan! Omgeving Krimml is prachtig. De waterval is indrukwekkend, en je kan zeker uitstappen doen naar besneeuwde bergtoppen als de Grossvenediger en de Grossglockner.
Karinthië is ook een heerlijke regio, de bergtoppen zijn er wel iets lager. Maar mooier weer, prachtige meren om in te zwemmen, op en top vakantiegevoel.

We zijn ook aan de Duitse kant van de Zugspitze geweest. Dat was ook een topvakantie. Bovenop de berg in juli in t-shirt en short met een sleetje in de sneeuw :) Alleen is het weer daar vrij grillig, we hadden een paar prachtige dagen, maar ook een paar verregende dagen, en dat blijkt daar wel typisch te zijn.

Miran

Berichten: 4454
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 10:14

Hier ook Oostenrijk fan! Heb er wel erg in dat je voor deze zomer al best wat campings vol zitten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34645
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 10:21

Cowgirl daarom kun je beter aan de Oostenrijkse kant van de Zugspitze zitten, daar is het weer stabieler. Wij zijn geregeld aan de Duitse kant geweest (oa bezoekje aan de Partnachklamm), weer was er vaak slechter dan. Behalve die ene dag dat we bij de Eibsee wilden kijken, file de berg op en alle parkeerplekken afgeladen. Wij hebben alleen even rond gekeken en zijn snel weer vertrokken. Niet normaal zo druk. Later die week troffen we mensen die speciaal de Oostenrijkse kant op waren gekomen omdat ze daar wel de parkeerplaats naar de kabelbaan op konden, aan de Duitse kant werd het steeds afgesloten omdat het gewoon te druk was. Grappige is dat je dat op de berg zelf ook ziet. De Oostenrijkse kant (met vind ik het mooiste uitzicht naar alle hoge bergen) is een stuk rustiger dan de Duitse kant. Al zullen alle eetstandjes en souvenirwinkeltjes daar ook debet aan zijn.

Texas02

Berichten: 4613
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Zomer in alpen waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 19:08

Is de Eibsee de moeite waard/wat bijzonders? In oktober zal het parkeren vast meevallen, en de afstand is voor ons goed te doen vanaf Nassereith.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34645
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 19:16

Het is zeker de moeite waard.

gaucho

Berichten: 9526
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 19:22

Wij zijn er in oktober geweest, was mooi. Zeker vroeg in de ochtend met de damp over het meer en voor de drukte.

Texas02

Berichten: 4613
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Zomer in alpen waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 20:09

Is de Eibsee gewoon goed met de auto te bereiken zonder lang over moeilijke paadjes te moeten wandelen? Dat wil voor mijn moeder namelijk helaas niet..

gaucho

Berichten: 9526
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 20:25

De parkeerplaats zit aan het meer.

Texas02

Berichten: 4613
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Zomer in alpen waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 20:48

Ah, top! Dan komt dat ook op het lijstje! Het lijstje wordt wel lang, we kunnen straks wel 3 weken in plaats van één _O-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34645
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 13:24

De Heiterwanger en de Plansee kun je ook met de auto prima bereiken. En heel erg mooi.

Afbeelding

Texas02

Berichten: 4613
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 14:16

SusanH schreef:
De Heiterwanger en de Plansee kun je ook met de auto prima bereiken. En heel erg mooi.

[ [url=m/n3hDKH.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw, prachtig!! <3

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34645
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 14:54

Was afgelopen zomer.

Pauley

Berichten: 688
Geregistreerd: 16-12-15
Woonplaats: In huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-24 15:35

Wow wat veel reacties al, super leuk!
Bedankt voor alle tips, omtrent mooie plekjes, nu wil ik alles zien :')


SusanH schreef:
De Heiterwanger en de Plansee kun je ook met de auto prima bereiken. En heel erg mooi.

[ [url=m/n3hDKH.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heel gaaf <3


123_456 schreef:
Karinthië is heerlijk. Mooie meren. En met de Karinthiëkaart kunt je vanalles doen met korting of soms gratis.
Seecamping mentl aan de ossiachersee is rustig, fijn sanitair. En het water van het meer is heerlijk. Niet koud.
https://www.camping-mentl.at


Bedankt voor de camping tip, ik ga hem bekijken


larissa96 schreef:
Pauley schreef:
Bedankt voor alle antwoorden :D
Ik zie dat Oostenrijk toch wel de place to be is. Lijkt me erg mooi.

We willen graag met de tent op vakantie, op een zo'n klein en goedkoop mogelijke camping. Met voor niet te veel poespas.
Ik ga me eens verdiepen in de regio :D


Ik heb met m'n ouders vroeger ooit eens op camping Neustift gestaan, dat was echt letterlijk camping niks. Wat wel leuk was is dat je vanaf daar super veel paragliders in de lucht ziet, die landen iets verderop bij de camping namelijk.

In het dorp Neustift heb je ook een leuk meertje om even lekker te zwemmen en je hebt ook vlakbij een gletsjer waar zomers altijd sneeuw lag.

Daarna zijn we jaaaren naar Alpen camping Mark gegaan, ook daar is niet zo veel poespas, maar daar kan je wel nog iets doen :p Was ook vlakbij Innsbruck, Schwarz en nog wel andere leuke stadjes en je had vooral heel veel gave wandelingen (ik was zelf altijd fan van de Wolfsklamm en Adlerhorst). Ik heb het daar altijd enorm naar m'n zin gehad!



Dankjewel voor de tips, ik ga ze allemaal eens opzoeken