Vakantiepark over de grens met 7-jarige + 2 honden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TeSzZz
Berichten: 1756
Geregistreerd: 17-02-05
Woonplaats: Leeuwarden

Vakantiepark over de grens met 7-jarige + 2 honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-24 14:57

Omdat ik niet zo goed weet waar ik moet beginnen met zoeken en bokt vaak heel veel weet vroeg ik me af of iemand nog tips heeft voor een leuk vakantiepark voor deze zomer.

We willen graag in de zomervakantie 10-14 dagen op vakantie. Na de laatste jaren vooral nederland en 2 vliegvakanties willen we nu graag met de auto de grens over. Duitsland, Belgie, Denemarken, Oostenrijk lijkt ons allemaal leuk. De afstand maakt niet heel veel uit, wat wel belangrijk is is dat we onderweg de auto kunnen laden aangezien we elektrisch rijden. Ik weet dat Duitslands over het algemeen goed te doen is qua laadpunten maar van de andere landen zo geen idee.

We zoeken dus een leuk vakantiepark. Ik heb wel wat dingen van landal en center parcs gevonden (al krijgen vrijwel alle center parcs parken dramatische reviews op andere sites dus daar twijfel ik wat over) maar voor mijn gevoel mis ik op deze manier heel veel leuke dingen die niet onder de grote organisaties vallen. Onze eisen zijn een 4-6 persoonshuisje waar honden toegestaan zijn, een leuk zwembad op of dichtbij het park (hoeft niet per se subtropisch, lekker duiken en met een balletje gooien is ook leuk) en een leuke speeltuin.

We zijn met zijn 3-en (waaronder onze dan zo goed als 7-jarige dochter) en 2 honden. Het zou fijn zijn als er rondom het park al fijn gewandeld kan worden aangezien onze oudste hond 12 is en we dus niet altijd ver willen.

Leuke uitstapjes in de omgeving zijn een pre. Kastelen, leuke stadjes, een mooi museum, een dierenpark, dat soort dingen.

Mocht ik nog iets vergeten zijn, vraag vooral :)

Goof

Berichten: 28799
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Vakantiepark over de grens met 7-jarige + 2 honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 15:03


DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Vakantiepark over de grens met 7-jarige + 2 honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 15:09

De Landal parken in Oostenrijk stuk voor stuk fantastisch. Wij zijn in Landal hochmontafon geweest. Prachtig plekje. Het ligt op 1700 meter. Zwembad en restaurant aanwezig. Je loopt zo het dorp in maar je loopt dus ook zo de bergen verder in.

xNicolx

Berichten: 1195
Geregistreerd: 29-12-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 23:05

Landal Marina Lipno in Tsjechië
Heel geschikt voor gezinnen met kinderen tussen 0 en 12 jaar. Genoeg te doen, in de natuur en gewoon te relaxen. Ook oudere stellen kwamen er met honden. Prachtige omgeving. En niet duur!

Wij zijn er met een elektrische auto geweest. Even extra laden voordat je de A3 verlaat in DL en vervolgens kan je in het park zelf je auto weer volladen voor heel weinig.

Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Vakantiepark over de grens met 7-jarige + 2 honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 23:08

Wij zijn in centerparcs Allgau geweest en vonden dit zeer geslaagd, met 2 honden. Net park met erg leuke Aqua Mundo. Fijne ligging, uitjes naar slot Neuschwanstein, Tegelberg, Oberstdorf.

noviceh

Berichten: 4784
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 23:43


MissAnnemijn

Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Re: Vakantiepark over de grens met 7-jarige + 2 honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 23:49


_AB_
Berichten: 3957
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: Vakantiepark over de grens met 7-jarige + 2 honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 10:21

Ik hoor goede verhalen over landal Wirftall in Stadkyll,Duitsland

Paardennamen
Berichten: 2125
Geregistreerd: 30-10-04

Re: Vakantiepark over de grens met 7-jarige + 2 honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 10:26

Huttopia in Frankrijk heeft diverse campings met daarbij ook huisjes.

LvA
Berichten: 229
Geregistreerd: 18-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 10:28


Urona447
Berichten: 2803
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Vakantiepark over de grens met 7-jarige + 2 honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 10:55

Centerparcs allgau en dan een exclusive huisje nemen als je dat kan betalen.



Landal marina lipno is leuk maar dan raad ik wel een appartement beneden aan met honden, die ijzeren trappen zijn niet heel leuk met 2 honden.

TeSzZz
Berichten: 1756
Geregistreerd: 17-02-05
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Vakantiepark over de grens met 7-jarige + 2 honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-24 13:01

Thnx voor de tips!

Wirftall zijn we al eens geweest, idd erg mooie omgeving en zeker een keer voor herhaling vatbaar, maar deze zomer nog niet.

Allgau is dus wel een aanrader en de hogere prijs waard? Had m wel gezien maar zag ook dat ie fors duurder is dan hochsauerland en bispinger heide dus dat zijn de parken waar ik in eerste instantie naar heb gekeken bij center parcs.

De rest ga ik allemaal even naar kijken :) Zitten zeker dingen tussen die ik zelf niet gevonden had.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Vakantiepark over de grens met 7-jarige + 2 honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 19:43


Nessie

Berichten: 8581
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 20:29

Allgau vind ik een prettiger park dan andere Centerparcs parken en het subtropisch zwembad (zeker als je van glijbanen houdt, die zijn heel leuk) is een aanrader. Ook qua locatie heb je een leuke uitvalsplek naar de bergen.