Snorkelen in April

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Snorkelen in April

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-24 00:01

Wij willen in April een kleine week op vakantie binnen Europa met 4 mensen en ik zou graag willen snorkelen. We hebben zelf zitten kijken naar wat opties in Italië en Spanje waar het dan hopelijk warm genoeg zou zijn.

Hebben mensen hier aanraders over waar het warm genoeg is in Europa om in April te snorkelen? En wat goed bereikbaar is voor een kleine week? We reizen met 1 persoon die wat minder goed ter been is dus een niet al te lange reistijd (zo rond de 4 of 5 uur)/niet te veel overstappen is voor hem wel fijn.

Ik hoor graag jullie suggesties! :)

Earth

Berichten: 7916
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 00:11

In April is de kans in Italië nog minimaal. Het kan dan 30 graden zijn of 15 graden en regen. En er valt daar niet heel speciaal te snorkelen. Ik zou toch even verder reizen, als je echt puur voor het snorkelen gaat zou ik absoluut voor Egypte gaan! Er zijn daar resorts met complete huisriffen. Dus dan stap je zo het water in :D
Voorbeeld: Dit resort heeft een huisrif maar er zijn er wel meer daar omheen. https://maps.app.goo.gl/kKA2XEnAKpHH6awP8

mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Snorkelen in April

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-24 00:22

Ja daar was ik al bang voor inderdaad dat het weer nog te wisselvallig zou zijn! We wilden eerst in mei gaan, maar april komt beter uit. Als het echt niet lukt dan hoef ik niet per see te snorkelen, maar het lijkt me wel heel leuk om het weer te doen. Ik ga Egypte voorstellen, dankjewel voor je tip!

Earth

Berichten: 7916
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Snorkelen in April

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 00:38

Ja het water is rond de mediterraan dan ook nog niet heel warm. Dus met andere woorden, als je voor een zonvakantie gaat dan zit je in juni op zn minst pas goed. Turkije zou evt al kunnen maar daar heb je niet bijster veel te doen en is niet echt interessant om te snorkelen.
In Egypte kun je echt geweldige dingen onder water zien dus dat is zeker wel de moeite waard. En het is betaalbaar, en het is 5,5 uur vliegen geloof ik :D

CarolineCF
Berichten: 703
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 09:11

Misschien heb je hier iets aan https://www.waarschijntdezonwel.nl/zonvakantie-april? Egypte is in april inderdaad relatief zeker. Canarische eilanden of Madeira kan eind april net (wellicht nog wel wat fris). Cyprus is ook nog een optie daar zakt de zeetemperatuur zelden onder de 17 graden.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Snorkelen in April

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 14:11

Snorkelen is in Europa dan echt nog te koud..

Egypte is een goed alternatief maar bedenk even of je daar nu wil zitten met de oorlog daarnaast en het reis advies.

Earth

Berichten: 7916
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Snorkelen in April

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 22:05

De toeristische gebieden zijn nog gewoon geel dus prima te bezoeken. Dat zou ik zelf wel aandurven.

Roosch

Berichten: 36666
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 17:41

Ik zou absoluut voor Egypte gaan, het snorkelparadijs. Ik snap de opmerking over reisadvies niet, dat is gewoon prima.

Ik ben net twee weken terug van m'n laatste weekje Egypte en die onderwaterwereld blijft zo machtig mooi. <3

Ik raad je aan om eens naar Marsa Alam te kijken. Ik heb goede ervaringen met Three Corners Fayrouz en Brayka Bay.

Vorig jaar bij Fayrouz:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Earth

Berichten: 7916
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Snorkelen in April

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 18:08

Heel tof, is die eerste een zeekoe?

Roosch

Berichten: 36666
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 18:13

Ja, inmiddels tweemaal mogen aanschouwen in Marsa Alam!

Afbeelding
Vanuit Fayrouz kun je een tien minuutjes de rechterkant uitlopen door de woestijn naar een bijzondere snorkelplek. Je krijgt dan een zwemvest mee van het hotel. Dat is echt heel mooi. Uiteraard kun je ook vanaf het hotel gewoon mooi snorkelen.

Twee weken geleden naar Brayka Bay geweest. Wat minder kunnen snorkelen want ik was ziek, maar ook een mooie onderwaterwereld uiteraard.

TamaraFloor
Berichten: 830
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Snorkelen in April

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 18:22

Egypte!
Altijd zon en lekkere temperaturen, prima hotels en geweldig snorkelen!
En dan inderdaad Marsa Alam. Daar is het rif echt heel mooi.
Ik ga meestal naar hetzelfde hotel maar 1x ergens anders geweest en dan kijk ik op Google earth waar het rif mooi is. Niet alle hotels zitten aan een rif.
En veiligheid? Die oorlog is ongeveer 1500 kilometer verderop...

mingming

Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Snorkelen in April

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-24 19:34

Bedankt voor alle tips! Het ziet er echt prachtig uit @Roosch.

We hebben besloten voor deze reis naar Italië te gaan (Toscane) en niet te snorkelen. Dat gaan we de volgende keer doen :) ik zet wel deze tips op mijn lijstje voor de volgende keer!

Earth

Berichten: 7916
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Snorkelen in April

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 20:00

Toscane is ook prachtig! <3

germie

Berichten: 25958
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Snorkelen in April

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 22:36

Malta is ongeveer 18 graden in april. Dus het kan, maar je hebt een pak nodig.
Egypte is iets warmer, en hoe zuidelijker hoe warmer. Dus dan is Marsa Alam beter dan Hurghada.
Bij minder goed ter been valt Malta af, daar is het soms een ramp om het water in te komen, zeker bij de leukere plekken. In Egypte is dat vaak beter, hotels met een eigen steiger, of gewoon snorkelboten.

Cyprus kan misschien ook al wel. Of Madeira. Maar in beide gevallen is een pak nog wel nodig.