Malta rond midden februari.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Romy_Stn

Berichten: 45
Geregistreerd: 09-07-22
Woonplaats: Groningen

Malta rond midden februari.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-24 03:24

Haii,

Iemand hier die toevallig ervaring heeft met Malta midden februari? Ik ga met 2 andere meiden heen en weten dan niet zo goed wat we nou kwa kleren moeten meenemen en wat er dan wel te doen is…

thequeensmum
Berichten: 3533
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 10:55

Even googelen en de conclusie is: warme kleding en zeker de regenkleding niet vergeten.
T shirtje zou nog weleens kunnen met wat geluk in de middag, maar reken niet op warm en uitsluitend zonnig weer

Mag ik vragen hoe jullie tot deze keus zijn gekomen?

Romy_Stn

Berichten: 45
Geregistreerd: 09-07-22
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-24 15:20

thequeensmum schreef:
Even googelen en de conclusie is: warme kleding en zeker de regenkleding niet vergeten.
T shirtje zou nog weleens kunnen met wat geluk in de middag, maar reken niet op warm en uitsluitend zonnig weer

Mag ik vragen hoe jullie tot deze keus zijn gekomen?


Ben zelf nog nooit uit nederland geweest en hun 2 zijn al een paar keer in Malta geweest met de zomer dus wouden ze weer heen. Alleen heb ik t geld niet om in de zomer heen te gaan maar wel nu nu het zo goedkoop is :)))

Ineke2

Berichten: 33119
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Malta rond midden februari.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 15:22

Reken niet op zomerweer in elk geval dus kleed je in laagjes. Zo kun je s’middags eventueel iets uitdoen en s’avonds weer aan.

Romy_Stn

Berichten: 45
Geregistreerd: 09-07-22
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-24 15:27

Ineke2 schreef:
Reken niet op zomerweer in elk geval dus kleed je in laagjes. Zo kun je s’middags eventueel iets uitdoen en s’avonds weer aan.


Had er ook al niet op gerekend en ook niet op gehoopt aangezien ik niet echt van t warme weer ben. Zolang ik daar niet zoals nu met handschoenen en thermo shirt/broek onder me kleding aan moet doen heb ik t al lekker daar.

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: Malta rond midden februari.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 08:45

Ik ben een keer in januari geweest. Zomerjasje mee en wat shirts + vestjes. Over het algemeen was het niet heel warm, maar in het zonnetje was het vestje echt overbodig.

Verder was het best een beetje een dood eiland toen wij er waren, hoop voor je dat het in februari al wat anders is… Wel mooie plekjes gezien overigens, dat blijft het hele jaar door hetzelfde natuurlijk. :)

Romy_Stn

Berichten: 45
Geregistreerd: 09-07-22
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-24 18:19

Ntlie_ schreef:
Ik ben een keer in januari geweest. Zomerjasje mee en wat shirts + vestjes. Over het algemeen was het niet heel warm, maar in het zonnetje was het vestje echt overbodig.

Verder was het best een beetje een dood eiland toen wij er waren, hoop voor je dat het in februari al wat anders is… Wel mooie plekjes gezien overigens, dat blijft het hele jaar door hetzelfde natuurlijk. :)


Dood als in niks te doen of gewoon weinig toeristen? Want als t weinig toeristen is vind ik het totaal niet erg maar als t dood is als in niks te doen baal ik wel een beetje..

furious

Berichten: 7111
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Re: Malta rond midden februari.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 19:33

Hoe het in Malta zit weet ik niet, maar het kan goed dat er het een en ander dicht is buiten het hoogseizoen.
Heb je zelf al een beetje gegoogeld ?

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 19:45

Romy_Stn schreef:
Ntlie_ schreef:
Ik ben een keer in januari geweest. Zomerjasje mee en wat shirts + vestjes. Over het algemeen was het niet heel warm, maar in het zonnetje was het vestje echt overbodig.

Verder was het best een beetje een dood eiland toen wij er waren, hoop voor je dat het in februari al wat anders is… Wel mooie plekjes gezien overigens, dat blijft het hele jaar door hetzelfde natuurlijk. :)


Dood als in niks te doen of gewoon weinig toeristen? Want als t weinig toeristen is vind ik het totaal niet erg maar als t dood is als in niks te doen baal ik wel een beetje..

Minder toeristen en toen wij er waren, was er ook veel dicht aan restaurantjes etc. Is wel al een jaar of 6 geleden overigens.

Romy_Stn

Berichten: 45
Geregistreerd: 09-07-22
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-24 21:38

furious schreef:
Hoe het in Malta zit weet ik niet, maar het kan goed dat er het een en ander dicht is buiten het hoogseizoen.
Heb je zelf al een beetje gegoogeld ?


Ja wel een beetje maar de ene site zegt weer wat anders dan de andere helaas...

germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 10:18

November, februari en maart zijn de maanden waarop je als duiker normaal gesproken NIET naar Malta gaat wegens het weer.
Het kan meevallen, maar het zijn de maanden met vaak meer of veel regen en vooral veel wind.

Overigens vind ik persoonlijk Gozo mooier dan Malta. Rustiger qua mensen en verkeer, en je kunt vanaf Gozo ook zo weer even terug naar Malta als je het wilt. Een auto huren is geen probleem, wel links rijden.

Februari is nog echt buiten het toeristenseizoen, maar dat kan ook z'n charmes hebben. Maar ja, het weer. Vanaf april neemt het aantal toeristen weer toe. En in november loopt het aantal weer terug.