Gezocht, hotel Rotterdam

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Gezocht, hotel Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-24 21:06

Hello

Ik ga met mijn oudste (6) 2 nachtjes naar Rotterdam maar ik ken daar niks?

Ik heb een paar 'eisen'

- Liefst onder de 500 euro
- goede OV verbinding naar Blijdorp

Minder belangrijk:

- met ontbijt
- bad
- in de buurt van Lush
- in de buurt van een goede sushi tent

We willen naar de dierentuin, in bad, sushi eten, wat is nog meer echt tof?

Goof

Berichten: 28799
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Gezocht, hotel Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 21:15

Plaswijckpark schijnt leuk te zijn.

Butterfly
Berichten: 2857
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 21:18

Ik ben totaal niet bekend in Rotterdam, maar naast Blijdorp zit een Valk Exclusief hotel, daar hebben wij een prima weekend gehad vorig jaar.

In hoeverre die aan al je eisen voldoet weet ik niet, dat bad hebben ze in ieder geval wel. Wij waren met de auto, hoe het OV geregeld is durf ik niet te zeggen.

josewoos

Berichten: 4813
Geregistreerd: 30-01-08

Re: Gezocht, hotel Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 21:33

https://www.hilton.com/en/hotels/rtmdtd ... am-centre/

Ik ben al 2x in dit hotel geweest.
De tram en metro zitten letterlijk voor de deur, dus vanuit daar kan je alle kanten op.

Ook het centrum is dichtbij, waar onder andere ook Lush te vinden is.
Sushi tent zal er ook zijn, maar daar hou ik echt niet van, dus ook niet op gelet. Maar de markthandel zijn dan ook leuk om heen te gaan, verschillende stijlen eten, waaronder ook vast sushi :D

prompter

Berichten: 11108
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Gezocht, hotel Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 21:39

Bezoek het SS Rotterdam en doe een audiotour, je kunt er ook lekker lunchen. Indrukwekkend voormalig stoomcruiseschip. Of anders het buitenmuseum van het scheepvaartmuseum in de binnenstad, en daar ligt ook een hotel naast. En een rondvaart met de Spido natuurlijk door de havens :j

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Gezocht, hotel Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 22:26

Dat wilde ik ook zeggen SS Rotterdam natuurlijk :D
Kunnen de kinderen een speurtocht doen en zo.

Ik zou niet op de boot zelf eten, dat is niets bijzonders, maar er zitten daar zat tentjes in de buurt.

Neem wel een nachtlampje mee. De hutten zonder raam zijn stik donker in de nacht (uiteraard).

Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 22:38

Hotel New York was altijd de place to be. Beetje hoge verdieping en je hebt heel gaaf uitzicht. Van kinderen heb ik alleen geen verstand :D

De Euromast lijkt me voor een kind (en volwassene) trouwens ook wel heel leuk.
Laatst bijgewerkt door Ladyson op 10-01-24 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Janneke2

Berichten: 22749
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 22:39

Euromast,
Feyenoord stadion,
kubuswoningen en de rest aan de Binnenrotte,
met de Maastunnel te voet onder de rivier doorlopen en dan terug de rivier over 'met de Zwaan' Erasmusbrug.
Je kunt ook met lijn 25 de Erasmusbrug over, en dan just for fun blijven zitten tot Sint Franciscus gasthuis: de oversteek van oa de A20 hoog door de lucht 'is heel leuk voor wie er van houdt'.

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 22:40

Hotel The James in de Aert van Nesstraat is heel leuk. Er zijn ook kamers met bad (even opletten met reserveren). Zit aan metrostation Stadhuisplein waardoor je een directe verbinding met Blijdorp hebt. Zit middenin het centrum, dus eettentjes genoeg en op loopafstand van de Lush in de koopgoot ;) Ontbijt is er beperkt maar Dudok zit er 2 minuutjes vandaan.

Leuk om te doen met kinderen: Euromast, Villa Zebra, Plaswijckpark, Spido rondvaart, Waterbus, de Kijk-Kubus. Als me nog iets invalt zal ik het nog wel delen :D

Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 22:40

Ohja en de Kubuswoningen inderdaad! En de Watertaxi?! De Witte de With is leuk om wat te eten/drinken.

Kelan

Berichten: 1626
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 23:01


FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Gezocht, hotel Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 23:16

Geen hotel, maar wellicht een tip voor sushi.

De standaard ketens vind ik zelf niet zo, maar ik kan Miso Sushi vlakbij Rotterdam CS wel waarderen. En anders qua afhaal is Yixin 100% de beste zaak (vers!!)

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 00:15

Holliday Inn Express ligt op loopafstand van het Centraal Station in Rotterdam. Meer openbaar vervoer mogelijkheden dan daar vindt je niet.
Trein, tram, metro, bus. Alles stopt / komt daar.

Voldoet aan je eisen behalve een bad.
Uiteraard zit je in no time in de stad. Is te lopen, maar anders is 2 haltes met de metro een optie dan sta midden in de koopgoot.

Vanaf het CS gaat de bus naar Blijdorp.

Het Maritiem museum is erg leuk en het natuur historisch museum ook, zoveel interessants te zien met kinderen.
De Euromast voor een kijkje over de stad natuurlijk :D
En de Wilhelminakade / pier waar alle cruiseschepen aanleggen is ook een bezienswaardigheid, daar ligt hotel New York. Is bekend van de Holland Amerika Line. Vroeger vertrokken daar de mensen met de boot naar Amerika en de meeste kwamen nooit meer terug ( te duur ) toen was emigreren echt bijna altijd iets definitiefs.

Spido en de waterbus zitten daar ook.

xLoki

Berichten: 3490
Geregistreerd: 16-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 00:33

Begin november sliep ik voor een congres in Motel One Rotterdam, was echt een fijn hotel met prima ontbijt! En niet erg duur.

paars

Berichten: 5564
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 08:08

Geen ervaring geen kids maar een opmerking: dit is waarom ik bokt vaak zo leuk vind :D wat een leuke tips weer.

Veel plezier in Rotterdam!

manonutjuh

Berichten: 3009
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Gezocht, hotel Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 08:10

De euromast! De markthal en de kubus woningen zijn ook leuk om te doen.

En een rondvaart door de haven, je kunt ook met de pannenkoekenboot mee geloof ik.

Annet73
Berichten: 787
Geregistreerd: 01-11-18

Re: Gezocht, hotel Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 08:20

Hotel New York en dan met de watertaxi naar het centrum. Klinkt misschien ‘simpel’ maar zo’n leuke ervaring!
- Euromast
- daarnaast zit een midgetgolfbaan, wellicht voor nu te koud (misschien ook zelfs dicht) maar weet niet of je al op korte termijn gaat?!
- rondvaart door de havens

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 08:46

Annet73 schreef:
Hotel New York en dan met de watertaxi naar het centrum. Klinkt misschien ‘simpel’ maar zo’n leuke ervaring!
- Euromast
- daarnaast zit een midgetgolfbaan, wellicht voor nu te koud (misschien ook zelfs dicht) maar weet niet of je al op korte termijn gaat?!
- rondvaart door de havens

Zeker hotel NY!
Verder lees ik allemaal leuke dingen.
Ook leuk: Delfshaven (historische gebouwen etc) met museum de Dubbelde Palmboom (maar volgens mij gesloten/renovatie) en het zalkendragers huisje.
Of stadswandeling “de brandgrens”. Je loopt langs de grens van het bombardement 1940.
Er is zoveel te zien in Rotterdam, kijk eens op de site van de vvv.

Foaly

Berichten: 4859
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 10:20

xLoki schreef:
Begin november sliep ik voor een congres in Motel One Rotterdam, was echt een fijn hotel met prima ontbijt! En niet erg duur.


Ik zat vorig jaar ook in dit hotel, maar ik vond de verbinding naar Blijdorp tegenvallen. Ik had er naar gekeken, en volgens mij was je nog zeker een half uur onderweg.

Verder inderdaad een fijn hotel, goed ontbijt en ook hardstikke centraal. Pal naast de Markthal en vlakbij de koopgoot, dus met de sushi en de Lush zit je daar wel gebakken :D

Lau07
Moderator

Berichten: 1572
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Gezocht, hotel Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 10:33

Mocht je van musea houden: Het Boijmans van Beuningen of het bijbehorende depot zijn erg tof. De Kunsthal kan ook erg leuk zijn, maar dat hangt een beetje af van de exposities die ze op dat moment hebben.
Het OV in Rotterdam is erg goed, dus zolang je bij het centrum zit kun je alles makkelijk bereiken.

De Kop van Zuid is echt iconisch, dus als je daar kunt slapen in bijvoorbeeld Hotel New York zou ik dat zeker doen. Je wandelt dan makkelijk naar Wilhelminaplein om daar vervolgens op de metro naar het centrum (Beurs voor Lush) of Blijdorp te pakken.

En anders is hotel The James echt een aanrader!

Dit zijn de beste sushi tenten van Rotterdam: https://www.debuik.nl/rotterdam/top-10/ ... -rotterdam

Mijn persoonlijke favoriet is Aqua Asia. <3

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Gezocht, hotel Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 10:38

En alles in Rotterdan heeft een bijnaam.
Dus op zoek naar
de Fluitketel
de Hoerenloper
de Zwaan
:D

Kelan

Berichten: 1626
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 10:40

Lau07 schreef:
Mocht je van musea houden: Het Boijmans van Beuningen of het bijbehorende depot zijn erg tof.


Het Boijmans van Beuningen is de komende x jaar nog gesloten (ze denken nu tot 2030......)
Het depot is inderdaad wel open. Boven op het terras heb je, met helder weer, prachtig uitzicht daar.

herr_balou
Berichten: 1454
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 10:55

Hotel New York zit nabij veel eetgelegenheden (sushi bij Mood), niet alleen op het 'eiland' zelf maar ook rond de Veerlaan dat te voet makkelijk bereikbaar is via de voetgangers- en fietsersbrug.

Deze tip is voor mensen die zonder kind opstap zijn. Wat ons betreft zit een van beste bistros in Nederland aan de Sumatraweg. Tijdig reserveren is verstandig. Bistro du Bac heet het. Top eten.

Lau07
Moderator

Berichten: 1572
Geregistreerd: 10-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 10:59

Kelan schreef:
Lau07 schreef:
Mocht je van musea houden: Het Boijmans van Beuningen of het bijbehorende depot zijn erg tof.


Het Boijmans van Beuningen is de komende x jaar nog gesloten (ze denken nu tot 2030......)
Het depot is inderdaad wel open. Boven op het terras heb je, met helder weer, prachtig uitzicht daar.


Ja precies, dat bedoelde ik ook eigenlijk! Heb het alleen een beetje vreemd verwoord zie ik nu :')
Het restaurant met uitzicht is inderdaad ook heel erg leuk, maar het moet dan wel een beetje een heldere dag zijn.

Charaz

Berichten: 24294
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 11:00

Hotel New York is inderdaad een aanrader!