Vakantie familie + peuter

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nyaleti

Berichten: 6153
Geregistreerd: 05-04-10

Vakantie familie + peuter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-23 18:26

Eh ja, bij gebrek aan betere titel.

Komende zomer willen wij met het hele gezin op vakantie. Ik, mijn ouders, mijn broer, schoonzus en hun (dan) 3 jarige zoontje. Begin Juni voor +/- een week.

Ik heb dus precies niks met kinderen maar me er al bij neergelegd dat deze vakantie toch om m'n neefje draait :+ maar dan wil ik het mezelf wel nog zo leuk mogelijk maken.

We willen vliegen maar wel in Europa blijven. En natuurlijk ergens heen met een grote kans op een lekker zonnetje!

We hebben een sterke voorkeur naar een all-inclusive. Makkelijk met de kleine kwa entertainment, even snel zwemmen maar ook dat je elk moment van de dag wat kan eten en niet perse 'van huis' hoeft om wat leuks te doen.

Maar dan.. Eigenlijk brengen wij onze vakanties het liefste door in de bergen. Lekker wandelen en de natuur in. Maar op een berg in Oostenrijk staat geen tof all-inclusive resort :+

We lopen dus best wel spaak waar we heen willen. Echt een pre van mij is dat er wel iets van mooie natuur of wandelpaden in de omgeving is (dat hoeven geen hoge bergen te zijn, Kreta heeft ook leuke natuur).
Geen plek met massa's zuip toeristen of een plek zonder cultuur

Ik neig nu naar een van de Griekse eilanden. Kreta heb ik al uitgespeeld dus die valt af. Van de andere eilanden heb ik geen idee.
Canarische eilanden? Ergens in Italië? Gardameer?

Kwa accomodatie zelf is ook lastig. In iedergeval 2 kamers / appartementen. Ik offer mezelf best op om in één appartement met m'n ouders te zitten maar een eigen slaapkamer is toch wel het minimale :')

Ik zoek echt specifieke tips! Echt een dorpje zelf of liever nog, een accommodatie / resort waar iemand ervaring mee heeft!
Kwa budget, geen idee eigenlijk. Middelmoot denk ik? 5 sterren luxe hoeven we echt niet maar twijfelachtig eten en schimmel in de badkamer ook niet :+


Alvast veel dank :D

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 19:01


Nyaleti

Berichten: 6153
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Vakantie familie + peuter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-23 19:33

Madeira ken ik als 50+ eiland :)) of valt dat mee?

Azoren staat hoog op mijn bucketlist! Het is wel prijziger dan de gemiddelde bestemming dacht ik? Ik twijfel of dit de vakantie is om daar heen te gaan. Ik ga dan liever zelf een keertje en dan alles ontdekken. Nu zijn we toch redelijk beperkt. Maar ik ga al je linkjes even kijken, dankjewel :D

Diddykong

Berichten: 1471
Geregistreerd: 09-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 19:34

Canarische eilanden? Zeker als je een auto huurt en een stukje kunt rijden vanaf je hotel, is het prachtig en kun je zeker wandelen.
Ik ben op Tenerife geweest, en daar heb je wel alles wat jullie willen op vakantie. Qua Griekse eilanden, dacht ik nog aan Corfu. Zakynthos hoor ik ook wel goede dingen over, maar ik weet niet of je daar ook met een peuter leuk zit.
Gardameer is prachtig, maar in mijn ogen wel meer een campinggebied ipv een all inclusive gebied. En je hebt ook echt wel kans op slecht weer, regen, hagel en ellende.

Eleeke

Berichten: 2032
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Re: Vakantie familie + peuter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 20:00

Er zijn zeker all inclusive resorts op bergen in Oostenrijk!
Mijn ouders 70+ zijn dol op wandelen in de bergen maar willen wel een beetje luxe dus die doen dat.
Hotel met alles erop en eraan , van zwembad tot eten tot spa etc etc.
En dan op een berg.

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Vakantie familie + peuter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 21:11

Een leuk hotel in Andalusië misschien? Strand, dorpjes, wandelmogelijkheden in de bergen, toeristische trekpleisters genoeg en uiteraard lekker weer!

Tatjanaa

Berichten: 2986
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Groningen

Re: Vakantie familie + peuter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 22:14

Kijk eens naar het Laderhof in Ladis. Is een kinderstoel, wat betekend dat alles voor de kleine volop geregeld is. Daarnaast is het praktisch all-in met echt goed eten, wederom voorde kleintjes kindvriendelijke gezonde maaltijden. Qua faciliteiten helemaal top!

Verder is het gebied Serfaus-Fis-ladis helemaal ingericht op familievakanties. Je kan er prachtig wandelen met genoeg leuks onderweg voor de kleine. Kinderwagens en rugdeagers kan je gratis bij het hotel lenen.

Dit is sinds 2 jaar onze vaste wintersportlocatie en wij vinden het ideaal! Ouders op de piste, kind naar de opvang - wij totaal ontzorgt :D

Qimm

Berichten: 15165
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 22:32

Nyaleti schreef:
Madeira ken ik als 50+ eiland :)) of valt dat mee?

Azoren staat hoog op mijn bucketlist! Het is wel prijziger dan de gemiddelde bestemming dacht ik? Ik twijfel of dit de vakantie is om daar heen te gaan. Ik ga dan liever zelf een keertje en dan alles ontdekken. Nu zijn we toch redelijk beperkt. Maar ik ga al je linkjes even kijken, dankjewel :D


Madeira is ge-wel-dig! Prachtig wandelen, natuur, cultuur en heerlijk eten!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar zongarantie heb je niet :')

Afbeelding

Nyaleti

Berichten: 6153
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-23 23:18

Het is toch wat lastiger dan ik dacht hoor -O-
Zeker omdat de peuter mee is maar wij zelf natuurlijk ook een leuke vakantie willen. Een hele week op een all-inclusive resort is echt niks voor ons maar zó handig met die kleine. Dus dan moet het of heel dichtbij het centrum liggen (ik moet elke dag ff eruit hoor, even rondje wandelen :+ ) of toch voor veel dagen een auto huren.

Maar vooral kwa accomodatie ben je echt beperkt! In een hotel willen we wel heel graag een accomodatie (kamer) met 2 slaapkamers (ouders en ik, broer en kind). En dan valt er een hoop af joh!
Bijna alle "2 kamer appartementen" hebben dus één aparte slaapkamer en de andere heeft een slaapbank in de keuken :+ dat is niet fijn. 3-kamer appartmenten zijn er amper wil je ook all-inclusive.

Ik denk dat ik het all-inclusive maar over boord gooi, wat boek op een berg in Oostenrijk en ik mezelf maar op offer voor het koken en om 12u met een Mimosa aan te komen :')

Mocht iemand nog tips hebben voor fijne websites, hoor ik dat graag :D

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Vakantie familie + peuter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 23:27

Waarom niet twee aparte kamers in het hotel?

En anders niet gaan of betalen je ouders voor je? Als je zelf je eigen deel financiert ging ik wel ook voor zelf een prettige vakantie. Als een ander voor je betaald schikt het ook wat makkelijker denk ik

Alenthe05

Berichten: 1096
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: Vakantie familie + peuter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 23:30

Familie kamers vragen, vele hotels hebben dat gewoon.

Solistar

Berichten: 768
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 23:36

Even een andere vraag, waarom een all inclusive omdat er een kind mee is? Wij hebben jonge kinderen maar hebben nog nooit weken op 1 plek gezeten hoor. Wij zijn juist erg van rondtrekken in de camper en wildkamperen inclusief wandelen, kind in de draagzak en gaan. Kinderen zijn meestal best flexibel vooral op die leeftijd. Maar het kan ook zijn dat de ouders dit handig lijkt natuurlijk?

herr_balou
Berichten: 1454
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Re: Vakantie familie + peuter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 00:02

Samos, Grieks eiland.

Flip

Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 00:12

Tatjanaa schreef:
Kijk eens naar het Laderhof in Ladis. Is een kinderstoel, wat betekend dat alles voor de kleine volop geregeld is. Daarnaast is het praktisch all-in met echt goed eten, wederom voorde kleintjes kindvriendelijke gezonde maaltijden. Qua faciliteiten helemaal top!

Verder is het gebied Serfaus-Fis-ladis helemaal ingericht op familievakanties. Je kan er prachtig wandelen met genoeg leuks onderweg voor de kleine. Kinderwagens en rugdeagers kan je gratis bij het hotel lenen.

Dit is sinds 2 jaar onze vaste wintersportlocatie en wij vinden het ideaal! Ouders op de piste, kind naar de opvang - wij totaal ontzorgt :D


Ja dit is een geweldig gebied in winter en zomer, met of zonder kinderen.

Fisserhof in fiss is ook een aanrader, niet all inclusief, maar wel inclusief ontbijt en diner en smiddags een buffet, ze noemen dat middagsnack, maar is voor ons gewoon een volwaardige lunch

Nyaleti

Berichten: 6153
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 00:30

belle_boef schreef:
Waarom niet twee aparte kamers in het hotel?

En anders niet gaan of betalen je ouders voor je? Als je zelf je eigen deel financiert ging ik wel ook voor zelf een prettige vakantie. Als een ander voor je betaald schikt het ook wat makkelijker denk ik


Aparte kamer voor mij zou nog beter zijn maar dan ben je vaak een stuk duurder uit. Dus eigenlijk 3 kamers, is nog beter maar m'n broer wil heel graag een eigen slaapkamer voor de kleine dus ze moeten dat wel aanbieden.

Oh dit wordt sowieso geen kei leuke vakantie :') ik wordt knettergek.
Maar ik spreek niet voor mezelf hoor kwa eisen of pre's, dat geld voor ons allemaal.

Nyaleti

Berichten: 6153
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 00:32

Solistar schreef:
Even een andere vraag, waarom een all inclusive omdat er een kind mee is? Wij hebben jonge kinderen maar hebben nog nooit weken op 1 plek gezeten hoor. Wij zijn juist erg van rondtrekken in de camper en wildkamperen inclusief wandelen, kind in de draagzak en gaan. Kinderen zijn meestal best flexibel vooral op die leeftijd. Maar het kan ook zijn dat de ouders dit handig lijkt natuurlijk?


Omdat wij dan knettergek worden :D :+
Sowieso is all-inclusive chill, geen gedoe met eten. Maar de ouders willen dat heel graag voor die kleine, geen idee eigenlijk waarom precies.

Sabri

Berichten: 1395
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 00:45

Side Turkije? Bv side Star park of side beach resort. Heb ik ook gezeten met exact dezelfde familie samenstelling idee(neefje ook zo oud). Kun je wandelen langs de boulevard en ook aan zee nog all inclusive aan terrasje mogelijk met ligbedjes. In omgeving opgravingen van Side en wat bergachtige omgeving. Ik kreeg alleen spijt en ineens benauwd van appartement te delen met ouders. Ook al zat er een kleine slaapkamer extra in. Kon gelukkig nog omgeboekt worden naar eigen 1 persoons kamer.
Anders bv Tenerife, ook bergen mauto huren ook leuk in omgeving
Laatst bijgewerkt door Sabri op 24-12-23 00:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 00:46

Wij zijn in precies dezelfde samenstelling (ouders, mijn broer+vriendin en wij met ons zoontje van toen bijna 2 jaar) begin dit jaar naar Fuerteventura (Canarische eilanden) geweest.

All inclusive maar wel twee auto’s gehuurd zodat we samen en/of apart van elkaar weg konden. Zijn bijna elke ochtend op stap geweest en dan s middags op het strand. Meestal gingen we met z’n allen maar soms ook wel eens niet. Eten deden we wel altijd gezamenlijk.

Nu ben ik pas geleden ook naar Tenerife geweest en dat vond ik een leuker eiland dan Fuerteventura maar ik denk dat de Canarische eilanden in het algemeen heel goed te doen zijn voor alle leeftijden!

Maartje1990

Berichten: 22283
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Vakantie familie + peuter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 01:06

Wat heb je een negatieve instelling "dit wordt toch al geen leuke vakantie". Misschien daar eens wat aan doen want zo verpest je bij voorbaat dr vakantie al voor jezelf en de rest.

Nyaleti

Berichten: 6153
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 01:17

Turkije trekt ons niet maar de moeite om even te kijken. Is dat een leuk dorpje (stad?), Side?

Ntlie, Fuerteventura zag ik ook een paar keer voorbij komen. Weet je toevallig nog in welke hotel je zat?

Wel goed lezen dan hè Maartje. Dit wordt geen 'kei' leuke vakantie. Alsin, dit wordt niet m'n beste vakantie ooit. Ik heb precies niks met kinderen, ben m'n neefje na een paar uur al wel weer beu en hou van alleen zijn :') dat is nou eenmaal de waarheid. maargoed, zo zijn er wel meer in het gezin en we weten het van elkaar.

Maar daarom wil ik deste meer moeite doen voor een leuke locatie en accommodatie die voor ons allemaal top is.

Cioccolato

Berichten: 6616
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 01:20

Maartje1990 schreef:
Wat heb je een negatieve instelling "dit wordt toch al geen leuke vakantie". Misschien daar eens wat aan doen want zo verpest je bij voorbaat dr vakantie al voor jezelf en de rest.


Sluit me hier bij aan.

Hier ervaring met ouders, m'n zusje en der vriend, wij mer z'n 2en en onze kleine van n jaar en mijn opa en oma. In 1 groot huis met aantal kamers.
Ging prima. Je moet elkaar ergens een beetje loslaten. En niet zo negatief beginnen. Vreselijk. Dan kun je beter thuis blijven.....

Qimm

Berichten: 15165
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 01:42

Negatief? Of realistisch. Het is realistisch om je te realiseren dat je deze vakantie water bij de wijn moet doen omdat het gewoon geen vakantie is zoals je die zelf graag in zou richten. Met deze wetenschap zul je een stuk minder teleurgesteld zijn als het is zoals je verwacht en misschien juist positief verrast worden omdat het leuker is dan je verwachtte. Liever dat dan geforceerd doen alsof je het helemaal leuk vindt en het dan uiteindelijk dik tegenvalt.

Een all inclusive vakantie (incl of excl jonge kinderen) lijkt mij ook verschrikkelijk hoor. Wij zijn wel eens zo'n weekendje center parks gaan doen met m'n zussen en 2 jonge kinderen. Het was opzich wel gezellig, maar dat was echt eens en nooit weer %)

Diddykong

Berichten: 1471
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Vakantie familie + peuter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 02:36

Ik zou persoonlijk juist niet persé voor all inn kiezen voor de peuter als ik eerlijk ben. Wat eet zo'n kindje nu heel de dag uiteindelijk? Voor ouders kan het handig zijn, lekker kunnen drinken zonder extra kosten enzo. Met pubers is het echt een uitkomst ook. Maar met een peuter van 3 vind ik het zonde. Die eet 2x een broodje, een bak fruit, zakje chips en 2 stukken pizza op een dag :o. Je hebt ook niet perse de vrijheid die je met oudere kinderen wel hebt, want een peuter kun je toch ook niet zonder toezicht laten, dus daar zit ook niet echt winst.
Er zijn echt wel redenen waarom all inn heerlijk is, maar voor de peuter kun je het net zo goed laten.
Dat gezegd hebbend, heb je ook al naar huisjes/villa's ed gekeken? Dan vind je eerder een accomodatie met een eigen slaapkamer voor iedereen. Veel campings bieden ook huisjes aan. Dan heb je alle belangrijke fasciliteiten voor de peuter bij de hand: zwembad, speeltuintjes en restaurantjes voor eten en een ijsje. Vaak ook nog lekker in de natuur.
En voor jezelf zou ik lekker een auto huren, zodat je de vrijheid hebt.
Een hotel vinden wat geschikt is voor 3 gezinnen is erg lastig. Je kunt altijd 3 kamers nemen, maar dat is ook snel ongezellig natuurlijk, want je hebt dan geen gezamelijke plek om bijv een film met elkaar te kijken. Mijn moeder gaat al jaren met een ander gezin met kinderen op vakantie, eigenlijk altijd in een huisje. Juist om de combi van gezellig samen zijn en de privacy om je terug te trekken in je eigen kamer.

Wiwabalia

Berichten: 4693
Geregistreerd: 09-04-06
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 03:17

Wij zijn op vakantie geweest met een kereltje van 1,5. Ultra all inclusieve naar Turkije. Wel een andere insteek dan jij hebt want wij moesten van een hectisch jaar echt even ontstressen en wilden vooral tijd met zijn 3tjes.

Heel eerlijk? Ik zou liever een villa/huisje/camping hebben. Een peuter kun je toch nog niet alleen laten, daar moet iemand bij blijven. In de middag tijdens zijn middag dutje, zaten wij vastgeplakt aan onze (kleine) hotelkamer, niet echt handig. Met een villa/huisje of op een camping kun je hem dan op bed leggen binnen en heb je toch iets meer bewegingsruimte.

Ook voor het eten hoefden wij het niet te doen, dat eene broodje extra, glaasje sap, wat pasta in de avond.. dat zijn de “extra” kosten ook niet.

Wij hebben een heerlijke vakantie gehad, maar toch zou ik het anders doen de volgende keer dat wij weggaan. Persé all-in vanwege de peuter, dat vond ik achteraf wat overbodig. En toch dachten wij op voorhand hetzelfde; oh handig, vooral met hem.

Ik denk dat wij dit jaar ook met beide opa’s en oma’s weggaan, maar dan toch voor een camping of een huisje. Je hebt ook wat meer privacy zelf (ook onderling).

Maartje1990

Berichten: 22283
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 03:38

Nyaleti schreef:
belle_boef schreef:
Waarom niet twee aparte kamers in het hotel?

En anders niet gaan of betalen je ouders voor je? Als je zelf je eigen deel financiert ging ik wel ook voor zelf een prettige vakantie. Als een ander voor je betaald schikt het ook wat makkelijker denk ik


Aparte kamer voor mij zou nog beter zijn maar dan ben je vaak een stuk duurder uit. Dus eigenlijk 3 kamers, is nog beter maar m'n broer wil heel graag een eigen slaapkamer voor de kleine dus ze moeten dat wel aanbieden.

Oh dit wordt sowieso geen kei leuke vakantie :') ik wordt knettergek.
Maar ik spreek niet voor mezelf hoor kwa eisen of pre's, dat geld voor ons allemaal.


Je wordt zelfs knettergek hier zeg je. Dat is bepaald niet positief he? In een ander bericht zeg je iets in de trant "vakantie draait om de peuter". Maar waarom zou het om de peuter moeten draaien?

Ik heb zelf een peuter van 2 jaar, ik zie totaal niet wat er in hemelsnaam handig zou moeten zijn aan een all inclusive hotel?! Ik zou eerder gaan voor een huisje op een park, eem stacaravan op een camping of ingerichte tent. Inderdaad iets waarbij je de peuter goed kunt amuseren, de gemakken van alles hebben maar ook se vrijheid dat iedereen lekker zijn eigen plan kan trekken. En je je terug kan trekken naar je eihen plekje ipv op elkaars lip zitten.

Ik zou, zeker gezien je zegt dat jullie geen all inclusive mensen zijn, toch eens kijken naar andere opties die mijn inziens véél handiger zijn met een peuter.

En dat je broer en schoonzus een kindje hebben, betekend toch niet dat zij alles bepalend zijn in het soort plek waar jullie moeten verblijven? Ik heb weliswaar zelf een kind, maar dat betekend niet dat ik als ouder niet flexibel kan zijn :+